اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ابنتي خريجة ...يوم انتظرته

ام محمد

Recommended Posts

الف مبروك وان شاء الله تفرحى بيها عن قريب فى الزواج والدراسات العليا

الا حضرتك مش نفسك تتبنى حد :D السنتين دول بس (غسيلى زى الفل) :roseop:

سيبهم يا فندم كل واحد يتعامل مع كل حاجة لوحدة ويبقى دور حضرتك التشجيع (العامل النفسى) والمراقبة من بعيد بس صدقنى هتفرق معاهم

الف مبروك

رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَدْخِلْنِي بِرَحْمَتِكَ فِي عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ

من فقد الله ماذا وجد

رابط هذا التعليق

الف مبروك وان شاء الله تفرحى بيها عن قريب فى الزواج والدراسات العليا

الا حضرتك مش نفسك تتبنى حد :sad: السنتين دول بس (غسيلى زى الفل) wst::

سيبهم يا فندم كل واحد يتعامل مع كل حاجة لوحدة ويبقى دور حضرتك التشجيع (العامل النفسى) والمراقبة من بعيد بس صدقنى هتفرق معاهم

الف مبروك

اولا الله يبارك فيكم ويفرحكم باولادكم ...وبالنسبة للتبني ...فعلا ضحكت من قلبي ..(لسه عندي هم اللي فاضلين ..بقية اخواتها ...واول ما يتخرج اصغرهم ح اتبنى بالجملة )

احنا سايبينهم يعملوا اللي عاوزينه ..بس لما بيفيض بيه بانفجر ...ويسعد اوقاتكم

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 7
      أنا معيد في الجامعة و سافرت احضر ماجستير و دكتوراه و الحمد لله حصلت علي الدرجة العام الماضي وكان مفروض ارجع الجامعة في مصر العام الماضي لانتهاء فترة الإجازة لكن عملت تمديد للإجازة لأني حصلت علي فرصة اقامة بحث مشترك مع أستاذي هنا. و عدت سنة التمديد و الان لابد من الرجوع للجامعة في مصر لكن جالي عرض من جامعة هنا للتعيين فيها علي درجة استاذ مساعد ، تعيين كامل و ليس عقد مؤقت و هي دي المشكلة اني بالتعيين ده ما اقدرش أستقيل بسهولة ، لان الجامعة نفسها حديثة النشأة و تؤسس لقسم جديد فيها و هاكون أنا نواة
    • 7
      اصرت بنتي و الحت لشراء الجيني بيج و اللي بصراحه ماكنتش اعرفه و لا تشرفت بمقابلته ابدا قبل كده خصوصا ان اسمه ليس له علاقه به اطلاقا فلا هو خنزير بأي حال من الأحوال و لا هو من غينيا اطلاقا و مع ذلك اسمه بالعربي الخنزير الغيني و كان هو عيدية العيد بتاعتها و اللي مش قادره تعيش من غيره حبقى احكيلكم عن مذكراتي معاه قريبا
    • 11
      ابنتي عمرها ١١ عام كلما أكلت سمك يحصل لها دوران بعد الانتهاء مباشرةً من الأكل وتروح تجري لاقرب سرير و أحيانا تقع على الأرض ماذا أفعل وهل محتاجة طبيب
    • 6
      بسم الله الرحمن الرحيم الأخوه الأفاضل و الأخوات الفضليات السلام عليكم و رحمة الله و بركاته الموضوع بإختصار أني مقيمه بالكويت مع عائلتي .. و لظروف عائليه بمصر سأضطر للنزول أجازه قريباً .. المشكله إن بنتي الكبيره لسه في عندها دراسه حتى نهايه شهر اربعه أو أول أسبوع من شهر خمسه و أنا محتاجه انزل مصر ببداية شهر اربعه سأضطر لتركها مع والدها و أنزل وحدي مع اخويها و هم بعد الدراسه هيحصلونا المشكله الآن أن أولادي الثلاثه مضافين على جواز سفري و إقاماتهم مسجله طبعا على نفس الجواز فهل هينفع
    • 8
      هذه الايام يتهافت الشباب فى الهجرة الى الغرب بالطرق الشرعية و الغير شرعية يترتب على ذلك زواج بعضهم من اهل البلد الغربية للاسباب الاتية زواج الغربية اسهل، تقولها بحبك و عاوز اتجوزك مع خاتم على قد القدرة المادية مفيش مهر و لا شبكة اهل البنت الغربية ليس لهم رأى او تدخل فى الزواج عليهم بس يحضروا الحفل اللى البنت ممكن تصر انه يكون فى الكنيسة مفيش شقة، اي اوضة او شقة صغيرة ايجار تؤدى الغرض مفيش جهاز، اى عفش و لو مستعمل ماشى الزواج من غربية يضمن الاقامة الدائمة و الجنسية و حق العمل
  • أضف...