اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المصريين فى جده

Recommended Posts

يا أهل جده انتو ممكن تفيدونى حد منكم سمع الزياره مفتوحه والاستقدام دلوقتى لجميع المهن وحد منكم سمع عن الكلام ده تصحيح الوضاع بمعنى اللى متخلف عن العمره او الزياره ممكن تتحول لاقامه ب2000 ريال

ياريت يا جماعه حد يفيدنا فالموضوع ده

وتجديد الزياره بيبقي بسهوله ولا لا

وممكن زوجي يعمل نقل كفاله وانا فزياره ويخلص بعد كده ورق الاستقدام

ولا لا.. هو في جده بالمناسبه

سبحان الله وبحمده عدد ما كان وعدد ما يكون وعدد ما سيكون وعدد الحركاات والسكوون

اللهم اني لا اسألك رد القضاء ولكني اسألك اللطف بي

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

رابط هذا التعليق

• الردود 91
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

ياريت يا جماعه حد يفيدنا فالموضوع ده

وتجديد الزياره بيبقي بسهوله ولا لا

وممكن زوجي يعمل نقل كفاله وانا فزياره ويخلص بعد كده ورق الاستقدام

ولا لا.. هو في جده بالمناسبه

تجديد الزياره مش سهل ومافيش مقياس ثابت يعني ممكن يعرف يجددها لمره واحده وممكن لا

ويقدر ينقل كفاله عادي وانتي فى زياره بس اعتقدلو عمل استقدام وانتى فى ياره لازم ترجعى مصر وتدخلى السعوديه تاني بتاشيرة الاستقدام لان انتى هتبقى داخله بتأشيره زياره ولازم يتسجل عندهم انك خرجتي

والافضل طبعا ان جوزك يشوف اى مكتب مختص ويستفسر منه لان المكاتب ليها اسليب كتير بتتصر بيها

رابط هذا التعليق

مساء الفل

اولا محمد افندى

محاسب بجدة

اقتراح جميل جدا يا عنبى وشوف موضوع قهوة المصريين ويكون يوم جمعه شوف تحب قريب من فين وانا اقترح القهوة

نرجع لموضوع الزيارة والاستقدام مفتوح لجميع المهن ( كلام جرايد وبس ) وفى شخص اعرفة جيدا يوميا فى الاستقدام وقد يكون هناك اجراءات جديدة ممكن تظهر فى وقت قريب

تصحيح الاوضاع فقط للمرافقين على اشخاص لديهم اقامة نظامية

يعنى واحد متخلف من العمرة يترحل

زيارة بردة يترحل

الا لو زيارة لزوجة على زوجها وزوجها نظامى فى الحالة دى يتعملها تصحيح اوضاع

والكلام دة اكيد يا شباب ( عمليا )

وانا فى الخدمة

تحياتى / محمد افندى

تم تعديل بواسطة محمد افندى
رابط هذا التعليق

استاذ محمد اسأل الله ان يثلج صدرك بما تحب

يعنى لو الزوج له اقامه هناك وعمل زياره للزوجه ينفع بعد انقضاء المده تتحول لاقامه وعلى كفالة زوج ولا يعنى ايه نظاميه ياريت الايضاح من باب سعة صدرك يا افندينا

تم تعديل بواسطة من أنا

اللهم أصلح أحوالنا ووسع أرزاقنا

رابط هذا التعليق

احب انضم معاكم

انا اسمى ابراهيم الزيات وبشتغل فى مجال البرامج المحاسبية والصناعية .. وحابب اكون معاكم

منتظر النتسيق للقاء معاكم ولا ايه ياعنبى (انا لقيت كلو بينادى عليك قولت اشمعنى انا ) على فكرة ياعنبى اعتقد ان احنا اتقابلنا قبل كدة مع عمرو رضوان .. ان شاء الله منتظر التنسيق عشان نتعرف عليكم كلكم ودة رقمى

0568220122

رابط هذا التعليق

محمد افندى مشاركة بتاريخ أمس, 09:36 PM

مساء الفل

اولا محمد افندى

محاسب بجدة

اقتراح جميل جدا يا عنبى وشوف موضوع قهوة المصريين ويكون يوم جمعه شوف تحب قريب من فين وانا اقترح القهوة

محمد افندى حبيبى انت فين ياعم من زمان

انا بالنسبه ليا مكان القهوه مش هيفرق بس اهم حاجه اكون عارف المكان علشان اعرف اوصل

ايه رأيكم فى يوم الجمعه اللى جايه بعد صلاة العشا

بس المكان بقى انتو ظبطوه

romario مشاركة بتاريخ اليوم, 12:20 PM

احب انضم معاكم

انا اسمى ابراهيم الزيات وبشتغل فى مجال البرامج المحاسبية والصناعية .. وحابب اكون معاكم

منتظر النتسيق للقاء معاكم ولا ايه ياعنبى (انا لقيت كلو بينادى عليك قولت اشمعنى انا ) على فكرة ياعنبى اعتقد ان احنا اتقابلنا قبل كدة مع عمرو رضوان .. ان شاء الله منتظر التنسيق عشان نتعرف عليكم كلكم ودة رقمى

0568220122

ازيك ياستاذ ابراهيم ممكن نكون تقابلنا فى احدى ماتشات مصر والجزائر لما عمرو مسك العلم واتغلبنا

على العموم عاوزن واحد يجب المكان اى مكان تختاروا انا موجود

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

السلام عليكم جميعا

احييكم على روحكم الحلوه اللى فعلا كل ما بلاقى تجمع للمصريين المغتربين بلاقى نفس الروح دى

اولا اعرفكم بنفسى :انا وسام السبكى اخوكم هنا فى جده من حوالى 3 شهور ويمكن بعض الأعضاء هنا يعرفونى

بشتغل مدير ادارة امداد وتموين

( هى بالعربى اسمها كده لكن بالإنجليزى supply chain manager )

فى شركة صيانة محطات كهرباء

عايز ادعوكم للمشاركة على الجروب بتاع المصريين فى جده على الفيس بوك

واحنا هناك فعلا ابتدينا ننظم مقابلات مع بعض وخصوصا ايام المباريات بتاعة مصر

الجروب اسمه

egyptian@Jeddah

وده اللينك بتاعه

http://www.facebook.com/?ref=home#/group.p...id=238639563856

وطبعا ده ميمنعش انى حكون معاكوا هنا ان شاء الله برضه فى اى تجمع لو سمحتولى طبعا

مره تانيه انا اتشرفت بوجودى فى الموقع واتشرف اكتر بالتعارف عليكم

رابط هذا التعليق

Wessam Elsobky مشاركة بتاريخ اليوم, 04:13 PM

السلام عليكم جميعا

احييكم على روحكم الحلوه اللى فعلا كل ما بلاقى تجمع للمصريين المغتربين بلاقى نفس الروح دى

اولا اعرفكم بنفسى :انا وسام السبكى اخوكم هنا فى جده من حوالى 3 شهور ويمكن بعض الأعضاء هنا يعرفونى

بشتغل مدير ادارة امداد وتموين

( هى بالعربى اسمها كده لكن بالإنجليزى supply chain manager )

فى شركة صيانة محطات كهرباء

عايز ادعوكم للمشاركة على الجروب بتاع المصريين فى جده على الفيس بوك

واحنا هناك فعلا ابتدينا ننظم مقابلات مع بعض وخصوصا ايام المباريات بتاعة مصر

الجروب اسمه

egyptian@Jeddah

وده اللينك بتاعه

http://www.facebook.com/?ref=home#/group.p...id=238639563856

وطبعا ده ميمنعش انى حكون معاكوا هنا ان شاء الله برضه فى اى تجمع لو سمحتولى طبعا

مره تانيه انا اتشرفت بوجودى فى الموقع واتشرف اكتر بالتعارف عليكم

هلا وغلا بالاخ وسام السبكى

ان شاء الله جارى تحديد المكان وسوف يتم اعلانه هنا واللى عنده اقتراح ياريت يقول عليه

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

وانا حابب الفكره دي ويا ريت فعلا نتقابل في اي مكان في جده وانا اسمي احمد فتحي وشغال في مندوب مبيعات في شركه مستلزمات طبيه وبنزل كل يوم مكه والطائف وعايش في ش التحليه قبل تقاطع الاربعين وحابب اني اتعرف عليكوا وشكرا ليكم

رابط هذا التعليق

• بعد 4 أسابيع...

كنت فاكرك فاكرك طلعت اتاريك اتاريك

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

الحمد لله انت موجود وبخير اهوه يا عنبو

يا رب دايما منور المحاورات بموضوعاتك وردودك الجميلة

فين يا باشا التجمع بتاعنا

ها

اية رأيك

امتى نعملة

اية رأيك تقترح علينا قهوة مصرية حلوة ؟

ها انا موجود ومستنيك

رابط هذا التعليق

الحمد لله انت موجود وبخير اهوه يا عنبو

يا رب دايما منور المحاورات بموضوعاتك وردودك الجميلة

فين يا باشا التجمع بتاعنا

ها

اية رأيك

امتى نعملة

اية رأيك تقترح علينا قهوة مصرية حلوة ؟

ها انا موجود ومستنيك

ياعم محمد انتوا حددوا ميعاد ومكان وانا معاااااااااااكم

رابط هذا التعليق

تجمع الجداوية

الجمعه 19 مارس 2010 م بعد صلاة العصر

المكان : قهوة تفاحة بشارع الستين

ماشى الحال يا شباب جدة

للى هيشرف يسجل حضور

كدة نبقى اثنين حتى الان

محمد العنبى

محمد افندى

مين تانى معانا

رابط هذا التعليق

رقمى على الخاص يا عنبو باشا

ومتنساش شوية عنب الله يخليك معاك لزوم القعدة

وحشنى قوى عنب مصر والله

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

مفيش بنوتات هنا ولا ايه ؟ :sad: :rolleyes: :welcome:

عموما انا مقيمة هنا فى جدة مع زوجى واولادى

وحيدة في غربتي ...أسيرة في عزلتي ....الي حين ألقاكم يا أحبتي

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

مفيش بنوتات هنا ولا ايه ؟ :lol: :blush2: :unsure:

عموما انا مقيمة هنا فى جدة مع زوجى واولادى

ادعى لنا يا مدام ترنيم ان ربنا يرزقنا ونتزوج وربنا يكرمنا ونجيب استقدام واوعدك ان شاء الله بعد زواجى اعمل تجمع العوائل المصرية فى جدة

رابط هذا التعليق

انا احمد 33 سنة بشتغل فى مجال مبيعات الاجهزة الطبية ولسة جديد فى جدة,, وفرصة سعيدة انى اتعرف عليكم

سبحان الله وبحمده --- استغفر الله العظيم

رابط هذا التعليق

اللى جاى ياجماعه الاجتماع يدخل يقول اسمه علشان نظبط مع بعض

رابط هذا التعليق

يا شباب جدة فينكم تجمع الجداوية الجمعه اللى جاية بعد صلاة العصر 19/3/2010

اللى هيجى يسجل حضور

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      نجحت المبادرة الرئاسية سكن لكل المصريين فى الاقتراب من حاجز الـ2 مليون وحدة سكنية وهو الحلم الذى سعت له العرض الصفحة
    • 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
    • 2
      شركة الإستضافة التي تستضيف موقعنا  رفعت سعر الإستضافة و تطلبه بالدولار  و لتجديد الإستضافة أنا مطالب بدفع ما يقرب من 10000 جنيه   و هذا ليس في إمكانيات و لا هو مقبول  دفع هذا المبلغ من أجل الحفاظ على موقع لا يهدف للربح جار دراسة البدائل الممكنة لإستمرارية محاورات المصريين  لا أفهم كيف يتم إصدار فواتير بالدولار على خدمة تقدم في مصر دعواتكم
  • أضف...