اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الكل ناجح بأذن الله

Recommended Posts

• الردود 254
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

مسيو يوزر ياريت متعملش حسابي في المعادلة لأني وجدتههههههههههههههها :yahoo:

مادموزيل منال,

يا ريت تحطى لنا اى معلومات هنا wst::

ولا حضرتك قصدك على موضوع الاخت بادرورة؟ عن التمريض؟ :blink:

تم تعديل بواسطة myusername

رب أخرجنا من القرية الظالم أهلها...

Je suis Québécois et je suis fier de l'être

رابط هذا التعليق

اللينك ده فيه معادلة التمريض انا عارفة ان مفيش حد غيري هنا بكالوريوس تمريض بس يمكن يظهر لي زملاء في المستقبل

www.cna-aiic.ca

رابط هذا التعليق

الف مبرووووووووك على التوبيك الحلو دة ويا رب يسهل وناخد كلنا الفيزا فى 2010

يا ريت حد يقولى على لينك معادلة المحاسبين لانى لفيت عليها ولكن ملقتهاش

وليــــد نور

يا باب يا مقفول ... إمتي الدخول

صبرت ياما و اللي يصبر ينول

دقيت سنين ... و الرد يرجع لي : مين ؟

لو كنت عارف مين أنا كنت أقول

عجبي

رابط هذا التعليق

:closedeyes:فى يوم 21/2/2009 امتحنت ielts علشان اقدم للهجرة لاستراليا وكان المفروض درجتى تكون 6 درجات لكل مهارة لكن للاسف درجاتى كانت listening 5 reading 4.5 writing 5 speaking 5 over all 5 لما قدمت لكيبيك حطيت شهادة الايلتس مع بقية الاوراق ممكن تزود معايا النقاط لكن حسيت انى اتسرعت لان ممكن يفتكروا انى هغير من كيبيك لفيدرال خصوصا انى مدرستش الفرنساوى فى المدارس زاد قلقى لما عرفت ان صابرينا باسيلى لما كانت ليها ميشن هنا فى مصر امتحنت واحد كان كويس فى الانجليزى وضعيف فى الفرنساوى فكانت النتيجة انها رفضتة او طلبت منة مستوى عالى فى الفرنساوى مش فاكر بالظبط اتصلت بالمركز البريطانى وسالت اذا كان ممكن اخد شهادة من المركز البريطانى تثبت انى دخلت امتحان الايلتس بغرض الهجرة لاستراليا ودة مثبت فى الاستمارة اللى كتبتها لما قدمت لامتحان الايلتس لكن الرد ان المركز البريطانى مبيعملش الشهادة دى فهل ممكن بالشكل دة شهادة الايلتس تنفعنى ولا تضرنى

رابط هذا التعليق

معادلة بكالوريوس التجارة

www.cma-quebec.org

ودة كمان موقع تاني لمعادلة بكالوريوس التجارة اعتقد انه افضل من اللي قبله

www.ocaq.qc.ca

رابط هذا التعليق

:closedeyes: فى يوم 21/2/2009 امتحنت ielts علشان اقدم للهجرة لاستراليا وكان المفروض درجتى تكون 6 درجات لكل مهارة لكن للاسف درجاتى كانت listening 5 reading 4.5 writing 5 speaking 5 over all 5 لما قدمت لكيبيك حطيت شهادة الايلتس مع بقية الاوراق ممكن تزود معايا النقاط لكن حسيت انى اتسرعت لان ممكن يفتكروا انى هغير من كيبيك لفيدرال خصوصا انى مدرستش الفرنساوى فى المدارس زاد قلقى لما عرفت ان صابرينا باسيلى لما كانت ليها ميشن هنا فى مصر امتحنت واحد كان كويس فى الانجليزى وضعيف فى الفرنساوى فكانت النتيجة انها رفضتة او طلبت منة مستوى عالى فى الفرنساوى مش فاكر بالظبط اتصلت بالمركز البريطانى وسالت اذا كان ممكن اخد شهادة من المركز البريطانى تثبت انى دخلت امتحان الايلتس بغرض الهجرة لاستراليا ودة مثبت فى الاستمارة اللى كتبتها لما قدمت لامتحان الايلتس لكن الرد ان المركز البريطانى مبيعملش الشهادة دى فهل ممكن بالشكل دة شهادة الايلتس تنفعنى ولا تضرنى

انا شايفة انك كنت هتخلي الوضع اسوء والحمد لله انهم رفضوا في المركز الثقافي لبريطاني يدولك شهادة انت نسيت يا استاذ محمد سؤال pourquoi Quebec وليه مش اي بلد تانية يعني حضرتك كنت عايز تقولهم انا كنت عايز اروح استراليا الاول ولما منفعش غيرت رأيي لكيبيك؟ طبعا لاء والمفروض انك تبين انك حابب تروح كيبيك بالتحديد مش اي مكان والسلام يعني الهجرة لكيبيك مش الهجرة بهدف الهجرة وخلاص وبعدين درجات حضرتك في ايلتس متوسطة ومتنساش ان الانجليش ليه درجة في التقييم لكيبيك ايضا واكيد هتتسأل سؤال او اتنين انجليش يعني المفروض انك بتعرفه ومش مطلوب مننا نكون ميح فيه علشان ننجح في نظارهم وياريت تشيل الهواجس دي من راسك

رابط هذا التعليق

يا ريت بالمرة معادلة بكالريوس زراعة

وده لمين ده يا دكتور علاء انا معلوماتي انك صيدلي ولا ناوي تسلفه لحد من بره المنتدي

في الحالة دي انا اسفة اني اقولك في رسوم بتندفع يا فندم

رابط هذا التعليق

شكرا على مجهودك يا منال فى موضوع المعادلة بس انتى نسيتى تدورى على معادلة الكيمائيين ليه

تَوَكَّلْ عَلَى الرَّبِّ بِكُلِّ قَلْبِكَ، وَعَلَى فَهْمِكَ لاَ تَعْتَمِدْ

لاَ تَمْنَعِ الْخَيْرَ عَنْ أَهْلِهِ، حِينَ يَكُونُ فِي طَاقَةِ يَدِكَ أَنْ تَفْعَلَهُ. لاَ تَقُلْ لِصَاحِبِكَ: «اذْهَبْ وَعُدْ فَأُعْطِيَكَ غَدًا» وَمَوْجُودٌ عِنْدَكَ.

رابط هذا التعليق

ودة كمان موقع تاني لمعادلة بكالوريوس التجارة اعتقد انه افضل من اللي قبله

www.ocaq.qc.ca

ميرسى بيكوذ الاخت منال على جهدك الجباااااااااااار

وليــــــد نور

يا باب يا مقفول ... إمتي الدخول

صبرت ياما و اللي يصبر ينول

دقيت سنين ... و الرد يرجع لي : مين ؟

لو كنت عارف مين أنا كنت أقول

عجبي

رابط هذا التعليق

الاخ الموقر يوزر اليك المؤهلات المطلوب معادلاتها

1-بكالوريوس العلوم قسم كيمياء

2-بكالوريوس الخدمة الاجتماعية

3- بكالوريوس الصيدلة

4- بكالوريوس التجارة

5- بكالوريوس التمريض

هذا عن المؤهلات التي اعرف مهن اصحابها وجاري ارسال شيك بالرسوم المطلوبة في اقرب فرصة

يعني هما البيطريين وقعوا من قعر القفة يا أخت منال ولا إيه , ده إحنا جدعان قوي وأصحاب عزب وبهايم( لاموأخذة في الكلمة يعني)

وعلي فكرة أحنا البيطريين بنرفس التمييز العنصري ده :lol:

تم اضافة البيطريين لليستة.

استعنى عالشقى بالله :lol:

معلش هتقل عليك و يا ريت تضيف للستة معادلة بكالوريوس سياحة و فنادق قسم ارشاد سياحى علشان دوخت عليها و مش لاقيها

(ليستجيب لك الرب فى يوم الضيق ليرفعك اسم اله يعقوب)

مزمور 1:20

رابط هذا التعليق

جو .......... استلام الملف 10 / 11

جورج بطرس ................. استلام الملف 16 / 11

صموئيل عدلي ................. استلام الملف 1 / 10 ................. رقم الملف في 16 / 11

روك ................. استلام الملف 2 / 9 ................. رقم الملف في 14 / 10

دون كاملو ................. استلام الملف 22 / 11

منال شوقي ................. استلام الملف 8/11 ............... استلام خطاب السفارة 24/11 .............. المقابلة1/2 اجلت الي مارس

الرحالة باشا ................. إستلام ملف يوم 10/7/2009 ................. ورقم الملف21/7/2009 ................. جاءت المقابلة 29/9/2009 ................. وأجلت وقيل لي من مكتب كيبك بسوريا إن المقابلة لن تكون قبل شهر 5/2010

تحياتى يا جماعة

واحب استاذنكم انضم للقافلة

9-ريان -مهندس ميكانيكا-استلام الملف بتاريخ 22-12-2009 وجارى الانتظار

احب اقول ان عندى زوج اختى (كيميائى)واختى مقابلتهم الاسبوع الجاى 31-1-2010 فى سوريا

ربنا يوفق انشاء الله كل المتقدمين

رابط هذا التعليق

صموئيل عدلي ................. استلام الملف 1 / 10 ................. رقم الملف في 16 / 11

منال شوقي ................. استلام الملف 8/11 ............... استلام خطاب السفارة 24/11 .............. المقابلة1/2 اجلت الي مارس

الرحالة باشا ................. إستلام ملف يوم 10/7/2009 ................. ورقم الملف21/7/2009 ................. جاءت المقابلة 29/9/2009 ................. وأجلت وقيل لي من مكتب كيبك بسوريا إن المقابلة لن تكون قبل شهر 5/2010

تحياتى يا جماعة

احب اقول ان عندى زوج اختى (كيميائى)واختى مقابلتهم الاسبوع الجاى 31-1-2010 فى سوريا

اهلاوسهلا بيك في القافلة بس لينا عندك طلب ممكن لو تقدر تبقي تقولنا ايه اللي حصل معاهم في المقابلة في توبيك مقابلات مقاطعة كيبيك سين وجيم وده هتبقي خدمة كبيرة اوي منك للقافلة كلها لأن المقابلة دي هتبقي بداية السيزون وطبعا نفسنا نعرف السنة دي اخبارها ايه ومرة تانية شرفتنا

تم تعديل بواسطة منال شوقي

رابط هذا التعليق

تحياتى يا جماعة

اهلاوسهلا بيك في القافلة بس لينا عندك طلب ممكن لو تقدر تبقي تقولنا ايه اللي حصل معاهم في المقابلة في توبيك مقابلات مقاطعة كيبيك سين وجيم وده هتبقي خدمة كبيرة اوي منك للقافلة كلها لأن المقابلة دي هتبقي بداية السيزون وطبعا نفسنا نعرف السنة دي اخبارها ايه ومرة تانية شرفتنا

والله يا اخت منال انا موصيهم يعملو زى اللى سبقوهم وكمان زى ما احنا استفدنا من مقابلات السابقين طبعا هيكون اقل واجب هو سرد المقابلة وزى ما قولتلك انا وصتهم يحفظو الاسئلة التى هتنطرح عليهم ويركزو فى كل حاجه ويجبو كل التفاصيل ولو يقدرو يصورو المقابلة يبقى عملو مهمة فى سبيل الوطن والله الموفق

رابط هذا التعليق

عندي خبرين واحد حلو والتاني :roseop: يالله بقي ذي بعضه

انا كنت بعت ايميل للسفارة استفسر عن الميعاد الدقيق للمقابلة لأني لما اجلت المرة اللي فاتت قالولي هنبلغك في مارس ومتتصليش تاني قبل كدة المهم انا بصراحة كنت قلقانةوعايزة اعرف الميعاد باظبط قمت قلت والله لسألاهم تاني واللي بحصل يحصل ويظهر انهم استسلموا قموا ردوا بالمفيد اللي نصه حلو وهو ان مقابلتي هتكون ان شاء الله يوم 24 مايو ولحسن الحظ ان اليوم ده طلع يوم اثنين واللي بتفائل بيه جدا ولحسن الحظ كمان ان لسه عندي وقت كتير ناويه استغله كويس بأذن الله في المذاكرة لأن بصراحة النطق عندي ضايع وكمان في السعودية محدش بيعرف يذاكر اصلا ماعلينا الخبر التاني اني رجعت تاني سوريا ا :P بعد ما كان عندي امل اني نفدت من موضوع سوريا ده ومن مصاريفه وبهدلته علي العموم الخيرة فيما اختاره الله وعسي ان تكرهوا شيئا وهو خيرلكم ويمكن سعادة الباشا القنصل بتاع دمشق يطلع اطيب واسهل من اللي في القاهرة المهم اني فرحانه جدا اني اخيرا بقي عندي ميعاد رسمي ذي بقية خلق الله wst::

تم تعديل بواسطة منال شوقي

رابط هذا التعليق

:blush2:اهلا وسهلا بيك يا اخ ريان فى المنتدى مش اقدر اوصفلك ازاى انا مستنى مقابلة اختك وجوزها يوم 31/1/2010 نفسى اعرف اية اللى حصل فى مقابلتهم خصوصا ان دى اول مقابلة اسمع عنها فى 2010 ربنا يستر على جوز اختك اللى بتقول انة كيميائى باذن اللة يعدى من مطار دمشق على خير :lol:

رابط هذا التعليق

زائر
هذا الموضوع مغلق.
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...