اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أرجو المساعدة

Recommended Posts

السلام عليكم

في الحقيقة اريد مساعدة المغتربين

حجزت في اجازة نصف العام على طيران الجزيرة

على مطار برج العرب و أنا من سكان الجيزة

و الطائرة ستصل الساعة الثانية صباحا

فما هي اسهل و آمن الطرق للوصول للجيزة دون شحططت حد يستقبلني

و لكم جزيل الشكر [وسط][/وسط]

تم تعديل بواسطة وافدة هنا و عاملة بالخارج
رابط هذا التعليق

اخشى انى اقولك ان مطار برج العرب لازم حد يستناكى حتى لو الطياره حتوصل بالنهار فما بالك لو بالليل، او تخلى حد من قرايبك يتفق لك مع ليموزين من الإسكندرية يستناكى فى المطار ويوصلك لحد الموقف الجديد ومن هناك تاخدى السوبر جيت، وبرده ده شحططه لكن مطار برج العرب مش مأهول زى باقى المطارات اللى بنشوفها يعنى مش حتلاقى تاكسيات واقفه وزحمه وكلام من ده، ان شاء الله توصلى بالسلامه

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

في الحقيقة اريد مساعدة المغتربين

حجزت في اجازة نصف العام على طيران الجزيرة

على مطار برج العرب و أنا من سكان الجيزة

و الطائرة ستصل الساعة الثانية صباحا

فما هي اسهل و آمن الطرق للوصول للجيزة دون شحططت حد يستقبلني

و لكم جزيل الشكر [وسط][/وسط]

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته :blush2:

أنا من المنصورة و كنت نزلت على برج العرب مرة واحدة فى يناير اللى فاااااات 2009 و يومها اتفقت مع واحد أعرفه هنا من المنصورة عندة عربية مرسيدس ملاكى :aslam: و بيشتغل مشاوير ,أنه ييجى و يوصلنى البيت و فعلا هو كان عارف طريق برج العرب كويس و جالى و وصلنى من مطار برج العرب لحد المنصورة و أخد على ما أتذكر 250 جنيه , بس فعلا الطريق كان طويل و كانت الطيارة واصلة الساعة 11 بالليل .

فلو عاوزنى أبعتلك رقمه ,قولى , بس هو من المنصورة مش من الجيزة أو القاهرة !!!!!!!!!!!!!!!

بالتوفيق ان شاء الله

MERCEDES S430

و لا تحسبن المجد تمرا أنت آكله ....................لن تبلغ المجد حتى تلعق الصبرا

رابط هذا التعليق

:)

المسافه 200 كيلو -- أما حد ينتظرك - أما تاحدي تاكسي المطار- حوالي 200 حنيه , و يمكن أكتر شويه --

عموما ده الرابط بتاع شركة التاكسي الي ماسكه مطارات مصر كلها

عربيت محترمه و أمان

ممكن تبعتلهم و ينتظروكي

http://www.taxisegypt.com/

سهير ليالي و ياما لفيت و طفت

و ف ليله راجع في الضلام قمت شفت

الخوف ... كأنه كلب سد الطريق

و كنت عاوز أقتله .. بس خفت

عجبي !!

رابط هذا التعليق

شكرا جزيلا

سأتصل بالشركة و هبلغكم بنتائج التجربة لحظة الوصول

حقيقي ما خاب من استشار

خفظنا الله دوما أخوة في الله

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 45
      السلام عليكم أنا / معتز عندى 30 سنة و متزوج و لدى طفل لم يتم عامه الأول بعد حاصل على ليسانس حقوق 2001 و أعمل حاليا بـ " كارفور " سوبرفايزر بمرتب 1690 جنيه مصري حصلت على عقد فى شركة إكستر الرائدة فى كجال الأجهزة الكهربائية و الإلكترونية فى المملكة و ذلك للعمل بوظيفة (MIT) مدير تحت التمرين أو ما يعادل سوبرفايزر العقد لمدة سنتين المرتي الأساسى : 3500 ر.س بدل سكن سنوى : 10500 ر.س بدل إنتقال شهرى : 350 ر.س أجازة سنوية مدفوعة الأجر : 30 يوم كل سنة تذاكر الطيران : 4 تذاكر سنوية لى و لزوجتى
    • 18
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أولا أود أن أشكر كل المشاركين فى المنتدى على هذا المجهود الرائع وعلى هذا الجو المصرى الجميل رغم اغتراب معظم المشاركين أسأل الله أن يجمعنا جميعا على الخير أنا طبيب مصرى وإن شاء الله أعتزم أداء امتحانات المعادلة الأمريكية USMLE لشهادة بكالريوس الطب ولدى أسئلة أرجو من المشاركين أن يوافونى بالاجابة عليها: 1-إذا تمكنت من الحصول على نيابة فى الولايات المتحدة فهل يمكن لى أن أصطحب والدتى معى حيث أنى وحيدها؟ 2-ما هي فرص عمل الأطباء فى أمريكا؟ 3-ما هو موضوع ال Green C
    • 10
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. هذه المشكلة يعانى منها ابن خالى الصغير وهو يبلغ من العمر 19 عاماً حالياً .. وهذه المشكلة بدأت منذ السادسة عشرة 16 سنة وهو يعانى من : 1 - بحة الصوت ( بحة مستمرة لمدة ثلاث سنوات حالياً) . 2- دائم الحاجة إلى تنظيف الحلق (بالنحنحة المتكررة)، مع الاحساس بوجود جسم غريب بالحلق يحاول طرده. 3- عند الصراخ احيانا يصدر صوتين متتابعين غير واضحين الالفاظ .. صوت شبيه بحنجرة الطفل والمراة , وصوت اخر غليظ و"خشن" , والصوتين طبعاً لهم تردد مختلف .. وطبعاً يصيبه ذلك بضغط نف
    • 0
      نزلت بالامس منشور واردت التعديل فية اليوم ولم اتمكن حاولت حذفة لا يمكن حذفة اتمني ان يخبرنى احد عن طريقة لحذفة او اخفائة حتى لا يظن البعض انى اتهكم ف كلامى او استفساري وبارك الله فيكم
    • 4
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.. أنا حاليا بمصر ومن سنتين تقريبا كنت في دبي وأخذت للأسف لظروف عائلية قراري الخاطئ إني أنزل و استقر في مصر والحمد لله علي كل حال حاليا وضعي صعب جدا لاني حاولت أكتر من مره اني أعدل وضعي باني أعمل أي مشروع وكنت كل مره بقع علي جدور رقبتي وأقوم وأقول الحمد لله وأحاول تاني لكن خلاص للأسف مبقيتش قادر ووصل بيا الأمر إني أمضي شيكات علي نفسي وحاوطتني الديون من كل حته والحمد لله علي كل حال... أنا بس أكون مدين بالفضل والشكر لأي حد يساعدني حتي لو بمعلومه أو نص
  • أضف...