اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

استفسار لمشتركى art (الباقه الرياضيه)

president

Recommended Posts

طبعا مشتركى ال art عارفين ان القنوات الرياضيه لل art قفلت وبقى من حقنا نشوف الجزيره +1 الى +8 .

المهم الجزيره ضافت قناتين +9 و+10 عشان الأمم الأفريقيه والقناتين دول لغاية دلوقتى مقفولين على ال art .

خدمة العملاء CNE فى مصر مره تقول القناتين هيفتحوا كمان 48 ساعه ومره تقول يوم 7 يناير ومره تقول لناس تانيه هيفتحوا يوم البطوله .

ياترى مفيش حد عنده معلومات أكثر دقه وخصوصا اللى موجودين فى مصر ؟

تحياتى

وإن بليت بشخص لا خلاق له... فكن كأنك لم تسمع ... ولم يقل

رابط هذا التعليق

أغلب المصريين غلابة

مش مشتركيين في القنوات دي وعندهم وصلة دش

والباقي بيركب ريسيفر ابو وصلة نت اللي بتجيب المشفر

أن تأتي متأخراً خيراً من أن لا تأتي أبداً

Better Late Than Never

رابط هذا التعليق

أغلب المصريين غلابة

مش مشتركيين في القنوات دي وعندهم وصلة دش

والباقي بيركب ريسيفر ابو وصلة نت اللي بتجيب المشفر

ما أعتقدش ان الموضوع ليه علاقه بالماده . الفكره لما ألاقى حاجه بتأدى نفس الغرض وبسعر رخيص أقول لأ ليه ؟

طب الناس اللى فى مصر بتتصرف وبتسلك امورها . طب فى السعوديه هنعمل ايه مافيش وصلات ولا الكلام ده فغصب عن الواحد انه بيشترك .

وعلى فكره انا باعمل اشتراكى من مصر عشان ارخص من هنا .

تعرف ان ال art لسه مضاعفه الأشتراك السنه دى للقنوات الرياضيه وبعدين باعوا للجزيره ودلوقتى الجزيره بتقول عايزين تتفرجوا ادفعوا . برغم الأتفاق

ان مشتركى ال art من حقهم يشوفوا كاس الأمم وكأس العالم بس الجزيره برده بتقول لأ . واتصل بال art يقولوا ماتخافوش هتتفرجوا استنوا بس اول يوم البطوله ...

اللى مضايق الواحد فعلا ان مافيش اعلامى واحد عارف يستغل الموقف ده ويعمل فى الجزيره زى الجزيره مابتعمل فينا ويشهر بيها قدام اتباعها ويقول عليها انها نصابه .

فعلا الغباء له ناسه .

تحياتى

تم تعديل بواسطة president

رابط هذا التعليق

احنا برضه كنا مشتركين فى الباقة الرياضية بتاعة ال A.R.T

وفعلا الجزيرة حاليا فاتحة من1+ الى8+ فقط

يمكن بقى هيفتحوا 9,10 يوم البطولة زى ما بيقولوا.....

وعموما لو ما فتحوش فيه قناة مغربية على النايل سات اسمها الرياضية هتذيع كل الماتشات بس التعليق فرنسى .........

القناة ترددها :12207

الاستقطاب: راسى

معامل الترميز 3\4

ممكن بقى الناس فى مصر تشغل القناة ومعاها اذاعة الشباب والرياضة علشان التعليق العربى وكده يبقى صوت وصورة تمام ولا الحوجة للجزيرة..........

انا متغاظة منهم جدا علشان قريت انهم طلبوا من مصر 10 مليون دولار مقابل السماح باذاعة 10 ماتشات فقط وارضى كمان مش فضائى وطبعا مصر ما اشتريتش لانه رقم مبالغ فيه جدا ......

an1cqgUFg2B0010Mjk0bHN8NTk4MDM5N3NhfFdlIGFyZSBpbiBsb3ZlIHNpbmNl.gif
رابط هذا التعليق

انا عندي الرسيفر ابو وصلة نت وفيه الشوتايم والجزيرة الرياضية وديسكفري شانل ووووو

وببلاش

ولا الحوجة

تم تعديل بواسطة Diab

Better Late Than Never

رابط هذا التعليق

معامل الترميز 3\4

أولا تسلم ايديكى يادكتوره على القناه . :blush2: .

ومع ذلك فكرتنى بأيام ماكان اصحابى فى البطولات اللى فاتت كانوا يقعدوا يدوروا على القنوات المجانيه وأنا أقعد أطنطط عليهم واقولهم انا هاسمع الماتش بصوت الشوالى :big_boss: .

دلوقتى بقيت بدور انا كمان زيهم مع انى دافع الأشتراك ... ياشماتة اصحابى فيا :phar: .

الله يحرقك ياجزيره انت واصحابك . مش عارف ادعى على art عشان باحترم صالح كامل .

انا عندي الرسيفر ابو وصلة نت وفيه الشوتايم والجزيرة الرياضية وديسكفري شانل ووووو

وببلاش ولا الحوجة

ربنا يباركلك ياسيدى . واتمتع بالبطوله . على فكره دا مش قر :big_boss:

تحياتى

رابط هذا التعليق

احنا برضه كنا مشتركين فى الباقة الرياضية بتاعة ال A.R.T

وفعلا الجزيرة حاليا فاتحة من1+ الى8+ فقط

يمكن بقى هيفتحوا 9,10 يوم البطولة زى ما بيقولوا.....

وعموما لو ما فتحوش فيه قناة مغربية على النايل سات اسمها الرياضية هتذيع كل الماتشات بس التعليق فرنسى .........

معامل الترميز 3\4

ممكن بقى الناس فى مصر تشغل القناة ومعاها اذاعة الشباب والرياضة علشان التعليق العربى وكده يبقى صوت وصورة تمام ولا الحوجة للجزيرة..........

انا متغاظة منهم جدا علشان قريت انهم طلبوا من مصر 10 مليون دولار مقابل السماح باذاعة 10 ماتشات فقط وارضى كمان مش فضائى وطبعا مصر ما اشتريتش لانه رقم مبالغ فيه جدا ......

برافو برافو عليكى

الحركة دى اتعملت الكاس اللى فات فى غانا وعملوا نفس الحركة

شكرا مرة اخرى

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

طبعا مشتركى ال art عارفين ان القنوات الرياضيه لل art قفلت وبقى من حقنا نشوف الجزيره +1 الى +8 .

المهم الجزيره ضافت قناتين +9 و+10 عشان الأمم الأفريقيه والقناتين دول لغاية دلوقتى مقفولين على ال art .

خدمة العملاء CNE فى مصر مره تقول القناتين هيفتحوا كمان 48 ساعه ومره تقول يوم 7 يناير ومره تقول لناس تانيه هيفتحوا يوم البطوله .

تحياتى

أنا مركب رسيفر بيفك الشفرات كما فعل الأخ دياب و جميع قنوات الجزيره الرياضيه من 1 : 10 شغال عندي بالأضافه لقنوات ال ART و الشوتايم و الأوربت .

و الرسيفر مش غالي بس لازم يكون عندك وصلة دي اس ال و كل 6 شهور بيحتاج تنزله فايل جديد بمبلغ بسيط و لا اشتراك و لا غيره .

من أقوال الشيخ الشعراوي رحمه الله

الثائر الحق من يثور ليهدم الفساد ثم يهدأ ليبني الأمجاد

رابط هذا التعليق

تحياتى

أنا مركب رسيفر بيفك الشفرات كما فعل الأخ دياب و جميع قنوات الجزيره الرياضيه من 1 : 10 شغال عندي بالأضافه لقنوات ال ART و الشوتايم و الأوربت .

و الرسيفر مش غالي بس لازم يكون عندك وصلة دي اس ال و كل 6 شهور بيحتاج تنزله فايل جديد بمبلغ بسيط و لا اشتراك و لا غيره .

والله ياأستاذ مصرى انا فعلا كنت قررت اشتريه و راكب عندى DSL وكل حاجه . بس بعض الأصدقاء لفتوا نظرى ان فيه بعض التحفظات الدينيه عليه - انه حاجه مش شرعيه- زيه زى الوصلات .

التحفظات دى مش مجال ذكرها هنا .انا والله ماكنتش حابب اتكلم فى الموضوع ده بس الكلام جاب بعضه .

تقبل تحياتى :closedeyes:

رابط هذا التعليق

تصحيح للمعلومة

القناة اللى هتنقل مباريات كاس الامم الافريقية - انجولا 2010

هى قناة الفرنسية TV 5ولها تردد على النايل سات

التردد:11900

الاستقطاب:عمودى

27500

الترميز6\5

شوبير فى برنامجه على الحياة النهاردة هيقول ازاى نقدر نشوف المباريات من غير اشتراك الجزيرة..............

لو قال حاجة جديدة غير القناة الفرنسية هاكتبهالكم ان شاء الله ..........

كمان قريت ان فيه مفاوضات بين ال a.r.tو الجزيرة علشان تفتح القنوات المشفرة للمشتركين القدام زيى وزى الاستاذ بريزدنت واحتمال يوصلوا لحل............

an1cqgUFg2B0010Mjk0bHN8NTk4MDM5N3NhfFdlIGFyZSBpbiBsb3ZlIHNpbmNl.gif
رابط هذا التعليق

والله ياأستاذ مصرى انا فعلا كنت قررت اشتريه و راكب عندى DSL وكل حاجه . بس بعض الأصدقاء لفتوا نظرى ان فيه بعض التحفظات الدينيه عليه - انه حاجه مش شرعيه- زيه زى الوصلات .

التحفظات دى مش مجال ذكرها هنا .انا والله ماكنتش حابب اتكلم فى الموضوع ده بس الكلام جاب بعضه .

يعني يا أستاذ برزدنت الصح أنهم يجبروا كل المشتركين اللي دافعين اشتراك بالفعل أنهم يدفعوا تاني عشان يشوفوا بطولة كأس الأمم و بعدها يدفعوا تالت عشان يشوفوا كأس العالم و هلما جره و أكيد دي بدايه فقط و يا عالم اللي جاي شكله ايه .. ده إستغلال في أبشع صوره و هل هذا من الدين ؟

تعرف حضرتك هما شارين حق البث من الفيفا لسنة كام ؟ لسنة 2018 يعني من حقهم يعملوا كل اللي هما عايزينه و مافيش حد هيقدر يقول لهم تلت التلاته كام.

تعرف الجزيره الرياضيه طلبت كام من التليفزيون المصري عشان تسمحله يذيع 10 مباريات فقط من مباريات كأس الأمم الأفريقيه طلبت 10 مليون دولار يعني كل مباراه بمليون دولار .. فهل هذا طبيعي .

أسمحلي هما اللي بدأوا يستغلوا الناس و من حق كل واحد يتفرج علي منتخب بلده بدون بهدله في القهاوي و غيرها.

و يا تري بنفكر نفس التفكر لما بنزل برنامج كمبيوتر غير أصلي و بنفكر نفس التفكير لما بنشوف فيلم مجاني علي النت .. كلها حالات مخالفه لحقوق الملكيه الفكريه و ما أظنش هتلاقي واحد مش مخالف و لا أيه ؟

من أقوال الشيخ الشعراوي رحمه الله

الثائر الحق من يثور ليهدم الفساد ثم يهدأ ليبني الأمجاد

رابط هذا التعليق

يعني يا أستاذ برزدنت الصح أنهم يجبروا كل المشتركين اللي دافعين اشتراك بالفعل أنهم يدفعوا تاني عشان يشوفوا بطولة كأس الأمم و بعدها يدفعوا تالت عشان يشوفوا كأس العالم و هلما جره و أكيد دي بدايه فقط و يا عالم اللي جاي شكله ايه .. ده إستغلال في أبشع صوره و هل هذا من الدين ؟

تعرف حضرتك هما شارين حق البث من الفيفا لسنة كام ؟ لسنة 2018 يعني من حقهم يعملوا كل اللي هما عايزينه و مافيش حد هيقدر يقول لهم تلت التلاته كام.

تعرف الجزيره الرياضيه طلبت كام من التليفزيون المصري عشان تسمحله يذيع 10 مباريات فقط من مباريات كأس الأمم الأفريقيه طلبت 10 مليون دولار يعني كل مباراه بمليون دولار .. فهل هذا طبيعي .

أسمحلي هما اللي بدأوا يستغلوا الناس و من حق كل واحد يتفرج علي منتخب بلده بدون بهدله في القهاوي و غيرها.

و يا تري بنفكر نفس التفكر لما بنزل برنامج كمبيوتر غير أصلي و بنفكر نفس التفكير لما بنشوف فيلم مجاني علي النت .. كلها حالات مخالفه لحقوق الملكيه الفكريه و ما أظنش هتلاقي واحد مش مخالف و لا أيه ؟

عندك حق

يعني انا كنت هتفرج ازاي علي فيلم امير البحار الا لما نزلته من ع النت

ولا فيلم 2012

والقائمة طويلة ده غير الكتب والفيدوهات التعليمية

Better Late Than Never

رابط هذا التعليق

عندك حق

يعني انا كنت هتفرج ازاي علي فيلم امير البحار الا لما نزلته من ع النت

ولا فيلم 2012

والقائمة طويلة ده غير الكتب والفيدوهات التعليمية

والله متفق تماما مع حضراتكم تماما فى اللى بتقولوه .

يعنى لما ادخل اجيب كتب وامتحانات من على النت ببلاش والحاجات دى اساسا بفلوس اكيد ده مش صح . بس الواحد بيحاول فعلا انه يقلل من الحاجات دى .

بجد الواحد حاسس ان باسكت الذنوب كل يوم بيتملى ياما من كلمه ياما من رد فعل عصبى ياما من حاجات كتير.

عشان كده الواحد كل مابيقدر بيحاول انه يشيل من الباسكت ده شويه .

بس اللى بحييكوا عليه فعلا ان احنا مش بنكابر ان دى كلها حالات مخالفه ومش قانونيه .

تحياتى ليكم :roseop:

رابط هذا التعليق

يبدو ان قناة الجزيرة طلعت اذكى مما كنا نتصور

فلا القناة المغربية عليها اي شيء عن البطولة الان قبل بدء مباراة الافتتاح ، ولا قناة TV5 عليها شيء

ورغم اشتراكي في art وبالتالي كل قنوات الجزيرة الرياضية مفتوحة عندي من 1: 8 ولكن 9 ، 10 لا يشتغلوا

فهل حد عنده معلومة اين قناة نذيع المباريات سواء على الجزيرة او غيرها

مشكلتهم ليست في الدستور اولا ..ولا في نسبة اعضاء اللجنة التأسيسية ولا في كفاءة المرشح الرئاسي.!!!! كل مشكلتهم هي لا...لكل ما هو اسلامي أولا ، وثانيا ، وثالثا ً، فهم لا يرضون الا بأن يروا كل الاحزاب الاسلامية خلف اسوار السجون..!!

رابط هذا التعليق

كلها طلعت فتاوى غير شرعية

لا تي في فايف ولا المغرب ولا المشرق حتى

هارد لك للغلابه :roseop:

المباراة مذاعة الان على الجزيرة 9 فقط ... وفي هجمه خطره من ناحية الشمال لفريق مالي دلوقت

اللي مالهمش قيها بيشجعوا أنجولا ... وإحنا معاهم

هع هع هع

( مش عارف ليه بأحب أغيظ الناس )

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

جووووووووووووووووووووووووووون

فلافيو العفريت يحرز أول أهداف أنجولا

مش ممكن

الثنائي جيلبرتو - فلافيو ... ظاهرة عالميه ستحق الدراسة

الاوفرات الصادرة من جيلبرتو ..... تعرف طريقها تماماً إلى رأس إبن خالته :lol: فلافيو الذي لا يجد صعوبه في إيداعها بالمرمى

عشان كده بعد ما مشي فلافيو من الأهلي ... جيلبرتو بقى عامل زي اليتيم اللي أبوه مات وما بقاش لاقي نفسه وبيعه بقى حلال

رابط هذا التعليق

فلافيو

يتعملق يتعفرت يتزفلط

ويحرز الهدف الثاني لأنجولا بالرأس

يخرب بيت دماغه

ده بيشوط بيها مش بينطح

الماتش ده في 4 يخصونا

مانويل جوزيه - فلافيلو الشهير بفلافيو - جيلبرتو - الحكم المصري عصام عبد الفتاح ... ومُحدثكم الكابتن سين سين الشهير بأبو أشرف

رابط هذا التعليق

متشكرين ياريس ع التحنيث ههههههههههههههههه

واحنا قاعدين بننش دبان

بالمناسبة عايز ابهتلك رسالة ع الخاص ضرورى موافق؟

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

الأهلي حاضر بقوة في البطولة هههههههههههههه

جيلبرتو يحرز الهدف الثالث الأنجولي

وهزيمة ثقيلة حتى الان لمنتخب مالي في مباراة الأفتتاح

وانجولا تُعلن عن نفسها بقوة

والظاهر إن الجزائر ستواجه صعوبة كُبرى في تلك المجموعة

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      السلام عليكم, حد يعرف نظام العمل فى شركة سدانة لمستحضرات التجميل ومستزلمات الاطفال, هو مقرهم فى الرياض, س للاسف مش عارف معلومات عن نظام الشركة ومنتجاتها وهل هى منتجاتها مطلوبة ولا لا, شكرا جزيلا.
    • 1
      السلام عليكم انا مدرسة ومعروض عليا عمل في مدرسة اسمها التهذيب القسم العامي بمرتب 6500 شامل السكن والمواصلات هل حد عنده معلومات عن المدرسه دي او اذا كان الراتب هيكفي المعيشة فرد واحد اقدر اصرف واحوش منه؟ لكم جزيل الشكر
    • 10
      السلام عليكم جالى عقد فى سلطنه عمان خارج مسقط ب 650 ريال عمانى اسرتى 4 افراد ايه رأيكم؟ برجاء الرد سريعا و كل عام وانتم بخير
    • 16
      ان شاء الله سيرزقنا المولى عز وجل بطفل عما قريب ...... وكنت اتسأل هل يمكن عمل باسبوره الجديد فى مصر ام لا ............عن طريق توكيل من الاب لاخوه فى مصر فيستخرج به شهاده ميلاد بها الرقم القومى واللى على أساسها يستخرج الباسبور ام ان هذا الامر يستدعى وجود الاب ................... واننا لازم ننزل مصر علشان نعمله باسبور واجراءات اقامته ..............؟؟؟؟ واتمنى الافاده بالاجراءات اللازم عملها اذا كان ممكنا بدأ من شهاده الميلاد الكويتيه اللى سهل استخراج
    • 6
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عندي استفسار لأستاذ خالد شحاته جزاه الله خيراً أو لأي حد عنده أي معلومة يقدر يفدني جزاه الله خير زيارة عائلية لزوجتي وابنتي 3 شهور وأردت أجددها وذهبت لجوازات الرياض ولكن صادف انتهائها وقت العيد والدنيا اصبحت زحمة جدا في الجوازات وقتها شاء الله ان الزيارة تنتهي وتتطوف بعد ما مر ال 3 ايام السماح السؤال الآن بعد ما دفعت الغرامة 500 ريال عن كل جواز - هل فيه مده سماح جديدة (شهر مثلا او اسبوع) ؟ ولا لازم اروح اجدد الزيارة علي طول واقدر اروح بعد قد ايه لأن الفترة دي
  • أضف...