اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المنصورية فيو كمبوند

miramikhail

Recommended Posts

أنا قريت أعلان المشروع ده فى الجرايد من يجى أسبوعين فى صفحة كاملة و مغرى جدا و بعدين يوم الجمعة لقيتة فى الأهرام وبحثت فى النت لحد ملاقيت رابط المشوع بس مش عارفة مدى الجدية من ملكية الأرض ولا عليهامشاكل ولا أية

أنا تقريبا عارفة موقع المشروع أعتقد قريب من سوق الجمال بس أدى الرابط بتاع المشروع http://mansoreyaview.com/index.html

ياريت لو حد عنده حاجة يفيدنا بيها لأن لو كل حاجة تمام والمشكلة فى الموقع بس يبقى مش مشكلة أوى أكنة بيت ريفى ينفع لما الواحد يطلع معاش يعنى :lol:

رابط هذا التعليق

سورى هو أنا طلع فية لبس بين الأعلانين واحد المنصورية كلوب وده من أسبوعين و التانى المنصورية فيو وده يوم الجمعه ياريت لو حد عنده أى معلومات

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...

المنصورية كلوب دة مشروع حديث عبارة عن فيلات كمبوند

المنصورية فيو مشروع اقدم عبارة عن فيلات منفصلة

أما مزايا المنطقة وعيوبها لا أعرفها ولكن اعتقد ان المنطقة ينقصها بعض المرافق وأهمها المياة

رابط هذا التعليق

المنصورية فيو انا رحت شفته موجود تحت ضغط عالى وسط أراصى زراعية و فعلا على هضبة عالية بتشوف المنصورية منه بس مفيش اى خدمات

رابط هذا التعليق

• بعد 8 سنة...
5 ساعات مضت, Guest محمد said:

يعنى ايه تحت ضغط عالى

حضرتك بترد على مشاركة بقالها عشر سنوات

هل يمكن أن أكتب كلاما مثاليا 

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      سلمت وزيرة التضامن نيفين القباج الأسبوع الماضي فى احتفالية كبرى مفاتيح 40 بيتا بقرية المنصورية مركز دراو لأعرض الصفحة
    • 44
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا عايش بره مصر وبفكر اشتري شقة الان في القاهرة الجديدة قرأت اعلان عن شقق بمساحات كبيرة في كمبوند ريتاج - التجمع الخامس ما رأيكم في هذا الكمبوند تحديدا وما هي الاسعار الطبيعية هناك ودمتم بخير وشاكر لكم مقدما
    • 0
      تعلمنا في المدارس  أن نهر النيل يجري من الجنوب إلى الشمال .. بلا إستثناء إلا ما يعرف يثنية قنا حيث ينعكس المسار. قبل أن تستغرق في القراءة  .. لا تهتم  و لا تأخذ الموضوع بجدية و حماس  لإنه فعلا .. إنكسر و آدي بزبوزه ! بمعنى أننا نتكلم هنا  ربما كحدوتة  تاريخية أو شبه تاريخية  فأرجوك لا تنفعل  خسارة الأدرنالين. كان زمان فيه ترعة إسمها ترعة المنصورية  تغذي عدة آلاف من الأفدنة في كفر حكيم و ما حولها  .. الآن إذا بحثت عنها  ربما تجد إشارة لها بإسم  ممر مائي  لم تعد ترعة تنقل مياه لتغذية ما
    • 16
      أخواني في المنتدى .. بعد بحث طويل .. و بعد استشارة الاعضاء الكرام بالمنتدى .. قررت شراء شقة في احد كمبوندات الشيخ زايد.. و خلال بحثي وجد خيارين: 1- كمباوند "زايد ديونز كومبلكس zayed dunes complex" .. و هو من تنفيذ شركة الأفق .. و هو اول مشروع استثمار عقاري لها. 2- كمباوند "ذا أدريس the address" .. و هو من تنفيذ شركة درة .. و طبعا الشركة لها مشاريع قديمة مثل حدائق المهندسين في زايد و غيرها. مميزات و عيوب كل شركة: --------------------- شركة الافق: مميزاتها: - اعمال البناء بدأت و تسير ب
    • 5
      في ظل الظروف الحالية بمصرنا الحبيبة و نظرا لتباطؤ أعمال البناء و بالتالي الإستقرار و السكن في فيلات الحي المتميز بمدينة بدر أدعوا جيراننا الأعزاء و الذين أظن أن كثيرا منهم من الصفوة فلقد وجدت منهم أستاذ الجامعة و الطبيب و المهندس و المدرس و غيرهم من الوظائف المحترمة أدعوهم جميعا لتحويل هذا الحي الرائع الى كمبوند سكني محاط بسور و بوابات أمن وأعتقد أن هيئة المجتمعات العمرانية لن تمانع في ذلك وطبعا هذا الموضوع سوف يتطلب تمويل مالي من كل أصحاب الفيلات فأدعوا جميع الجيران الى النقاش و التشاور خاصة ا
  • أضف...