اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الى مالكي اراضي العائلي في مناطق المستثمرين الجنوبيه وابو الهول بالقاهره الجديده

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

يسعدنى أن أبعث بخالص تحياتي لجميع المشاركين في هذا المنتدي كما أود من الجميع التعاون فيما بينناوذلك تكون نتيجة تضافرتا انشاء مدينة جميلة نسعد بها جميعاإن شاء الله أنا عيدالحليم علي أبوزيد مالك القطعة رقم 159 ى أيوالهول 2

رابط هذا التعليق

• الردود 362
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

يا مراحب استاذ شعلان

والله وحشتنا

على فكره المستثمرين شارفت على الأنتهاء تماما من البناء واعتقد مش فاضل غير الجزء التجاري الي امام ابو الهول عند المسجد الي مش باين هيخلص امتى

تعرف حضرتك في الأحياء مثال الحي الخامس مثلا بعد ما الفيلات اتنهوا من بنائها قام الحي بسفلتة الشوارع ورصفها مره تانيه على نضافه اتمنى انهم يكونوا بدأوا في كده عندكم في المستثمرين

وياريت استاذ شعلان تقلنا تكلفة التشطيب التقريبيه كام وطبعا انا عارف كويس اوي انك اتجزرت في الهيكل ومعلش ربنا يعوض عليك ان شاء الله

انما اخبار التشطيب ايه؟

وتفتكر لو الفلوس جاهزه مره واحده ممكن البنا والتشطيب كامل ياخد فتره اد ايه؟

ولك تحياتي

ومنورنا

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

اخوكم فااللة على

انا كمان يسعدنى الانضمام اليكم

انا فى ابو الهول 3 هه على فكرة البناء فى ابوالهول

ماشى بمعدل كويس

فى حد ناوى ان شاء اللة يسكن فى ابو الهول عن قريب

على فكرة انا نفسى واللة اخلاص واسكن بكرة انا زهقت من الزحمة

على فكرة انا متابع جيد جدا كل اخباركم فى المنتدى

ومن زمان كان نفسى اشارك معكوا فى المواضيع الهدافة بس للاسف مكنتش عارف

اية المشكلة اللى عندى ومنعانى من التسجيل فى النتدى والنهاردة واللة بس بعد

مجهود غير عادى منى وبعض اصدقائى الحمد للة عرفت العيب فين وتم تسجيلى فى المنتدى بنجاح

وياريت نقدر نجمع كل ملاك ابوالهول1/2/3

سوال اخيرا اية رايكم فى منطقة ابوالهول

من حيث الموقع والتقسيم وفعلا مستوها فوق المتوسط زى ما بسمع

اسف على الاطالة

على على

اهلا بيك استاذ علي علي

ان شاء الله انا ناوي اني ابدأ بناء في الصيف الي جاي وفور انتهائي من البناء ناوي انزل مصر نهائي واسكن فعلا

واعتقد ده مش هيكون صعب وخصوصا في ابو الهول 1 لأنها امام النرجس والمستثمرين ودول بالفعل ساكن فيهم ناس

اما بخصوص ابو الهول 2 او 3 فأعتقد السكن هيكون على حسب ملاك ابو الهول نفسهم

بصراحه خايف بسبب ان مهلة المباني 5 سنوات ان الناس تكسل تبني دلوقتي او تسيبها لأخر لحظه للتجاره والمكسب في سعر الأرض

وده هيخلي العمران فيها اقل

لكن برضه اكيد فيه ناس كتير زي حالاتي كده بيعتبروا ان الأرض ديه حلم حياتهم في بيت مستقل ليهم وولادهم مقفول عليهم وصابرين برضه زي حالاتي من 2003 او 2004 من وقت حجز الأرض الى الأن ونفسهم يبنوا بأسرع ما يمكن

اتمنى المكان يعمر بسرعه ونسكن كلنا وتبقى جيرة خير ان شاء الله

واهلا بيك مره تانيه

رابط هذا التعليق

يسعدنى أن أبعث بخالص تحياتي لجميع المشاركين في هذا المنتدي كما أود من الجميع التعاون فيما بينناوذلك تكون نتيجة تضافرتا انشاء مدينة جميلة نسعد بها جميعاإن شاء الله أنا عيدالحليم علي أبوزيد مالك القطعة رقم 159 ى أيوالهول 2

اهلا بيك معانا يا جارنا العزيز

لو حضرتك في مصر ياريت تقلنا اخبار ابو الهول 2 ايه؟؟؟ بما انها اخر منطقه تم تسليمها والبناء هناك اخباره ايه؟ والطرق وما الى ذلك

والصور الله يخليك لو تكرمت

اهلا بيك استاذ عبد الحليم

رابط هذا التعليق

شكرا للجميع

استاذ هشام سعيد جدا بكلامك

انا ابو الهول 1 ش 12

elomda99@gmail

eelomda99@yahoo.com

الرباط الخاص بي

اهلين عمده باشا

انا شفت قطعتك وما شاء الله جميله دبل فيس وعلى الغابه المتحجره يعني مفيش حد جارحها ابدا

ربنا يباركلك ويباركلنا

انا كمان قطعتي دبل فيس

علشان كده بفكر جدا اني اعمل بوابه من الأمام وبوابه من الخلف ايه رأيك؟

وان شاء الله هتبدأ امتى في البناء؟

على فكره انت قريب جدا جدا من العمار ....... يعني تقدر تبني وتسكن على طول ان شاء الله

لك تحياتي

رابط هذا التعليق

استاذ هشام عباس انا سعيد جدا بكلمك

وانا بس محتاج تشجيع لان كل ماروح القي الرمل الاصفر الغالب

لكن بستعد عشان اقوم بالبناء في اقرب وقت ممكن

واسقرر حال البلد مع وجود رئيس حازم ... لمصر

رابط هذا التعليق

استاذ هشام عباس انا سعيد جدا بكلمك

وانا بس محتاج تشجيع لان كل ماروح القي الرمل الاصفر الغالب

لكن بستعد عشان اقوم بالبناء في اقرب وقت ممكن

واسقرر حال البلد مع وجود رئيس حازم ... لمصر

مين بس قالك انها رمل اصفر دانت حتى قطعتك قريبه جدا جدا من النرجس عمارات وبينك وبين المستثمرين مفيش ....... شد حيلك انت بس وابدأ بسرعه وربنا يعينك

رابط هذا التعليق

استاذ/هشام عباس ازي حضرتك

استاذ/ عبد الحليم ابوزيد ازى حضرتك

استاذ/ عمادالعمدة ازى حضرتك

يسعدنى التعرف عليكم جميعا وخصوصا هانكون ان شاء اللة فى القريب العاجل جيران والنبى وصى على سابع جار

صلى اللة علية وسلم

عماد بية روح ابوالهول3 وهتلقى المبانى شغالة على قدم وساق

استاذ/هشام واللة دة بردو حلم حياتى بيت مستقل زى حضرتك ونفسى اعيش فى المدينة دة وخصوصاابو الهول بعيد عن الزحمة والتوتر

وعلى فكرة انا تقريبا كل اسبوع هنك و معي تلفون الغفير اللى هناك وديما استفسر منا على اى جديد فى المنطقة

وعلى فكرة مرة وانا هناك قابلت ناس كتير اولادهم على وشك الزوج قريبا جدا وهايشطبوا المبنى بتعهم على شان يتزوجوا قريبا

وخلف القطعة الخاصة بى فى اكتر من4 عمارات نوين ان شاء اللة يسكنوا قريب جدا

على سبيل المثال عائلة منهم قالت لازم ان شاء على شهر4او5 نيجى نقعد امال هانقعد فية امتى مش كفاية حاجزين من2003

ولة الوراثة هم اللى هايقعدوا وضحكنا واكدو لى انهم زى حالتى عاوزين يقعدو امبارح مش النهاردة

وان شاء اللة على الصيف الجاى الواحد يعمل حتى دور واحد ويقعد

استاذ/ هشام حضرتك قطعتى89 هه ابو الهول 3 دبل فيس اى راى حضرتك فيها هل هى مجروحة ام لا وياريت مميزاتةاو عيوبها

اخوكم على

رابط هذا التعليق

استاذ/هشام عباس ازي حضرتك

استاذ/ عبد الحليم ابوزيد ازى حضرتك

استاذ/ عمادالعمدة ازى حضرتك

يسعدنى التعرف عليكم جميعا وخصوصا هانكون ان شاء اللة فى القريب العاجل جيران والنبى وصى على سابع جار

صلى اللة علية وسلم

عماد بية روح ابوالهول3 وهتلقى المبانى شغالة على قدم وساق

استاذ/هشام واللة دة بردو حلم حياتى بيت مستقل زى حضرتك ونفسى اعيش فى المدينة دة وخصوصاابو الهول بعيد عن الزحمة والتوتر

وعلى فكرة انا تقريبا كل اسبوع هنك و معي تلفون الغفير اللى هناك وديما استفسر منا على اى جديد فى المنطقة

وعلى فكرة مرة وانا هناك قابلت ناس كتير اولادهم على وشك الزوج قريبا جدا وهايشطبوا المبنى بتعهم على شان يتزوجوا قريبا

وخلف القطعة الخاصة بى فى اكتر من4 عمارات نوين ان شاء اللة يسكنوا قريب جدا

على سبيل المثال عائلة منهم قالت لازم ان شاء على شهر4او5 نيجى نقعد امال هانقعد فية امتى مش كفاية حاجزين من2003

ولة الوراثة هم اللى هايقعدوا وضحكنا واكدو لى انهم زى حالتى عاوزين يقعدو امبارح مش النهاردة

وان شاء اللة على الصيف الجاى الواحد يعمل حتى دور واحد ويقعد

استاذ/ هشام حضرتك قطعتى89 هه ابو الهول 3 دبل فيس اى راى حضرتك فيها هل هى مجروحة ام لا وياريت مميزاتةاو عيوبها

اخوكم

رابط هذا التعليق

ربنا يوفقكم ياجماعه

وادعولى انا كمان انى اروح شقتى الجديده فابوالهول لان احنا الحمدلله بدانا فالبنا وحنستلم انشاءالله خلال اشهر

رابط هذا التعليق

استاذ/ الطنبولى

حضرتك شارى شقة بس ولة حضرتك مع مجموعة وهاتبنو عمارة كل واحد شقة

ولو شارى شقة الاسعار ازى او سعر المتر كام

وحضرتك ابو الهول كام والقطعة فين

تحياتى

رابط هذا التعليق

الاستاذ الكريم هشام غباس

أود الاحاطة بأنني تسلمت القطعة يوم الخميس الموافق 9/2/2012 وبدأت في إجراءات الرخصة وحتي تاريخة لم اتوجه للمنطقة وإن شاء الله سوف اقوم بالكتابة لجميع الاعضاء عند انتهاء اى خطوة وشكرا لكم

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا عايزه اقول بس انى اختكم فالله الدكتوره الطنبولى ولست الاستاذ لان ناس كتير بتكلمنى على انى راجل

انا واخده شقه فعماره مع مجموعه محترمه جدا من الاخوه وسعر المتر 2500 بس القسط على سنتين بس انا بصراحه متابعه المهندس الطنبولى ولقيته بيرخص اراضى بسعر كويس جدا وداخل مشاركات وعامل اعلان عن عماره برده بس التقسيط حيكون على 6 سنين

http://www.aqarcity.com/t2460852.html#post12517784 وده احسن بكتير من العرض اللى انا مشتركه فيه والله الموفق ويكتبلنا جميعا الخير

رابط هذا التعليق

استاذ علي علي

انا اطلعت على الخريطه بتاعت المنطقه (ه) وشفت القطعه بتاعت حضرتك حلوه ما شاء الله

هي دبل فيس وهلى شارع فارق بين منطقتين ربنا يباركلك فيها بس للحق يعني فيها عيب صغير جدا جدا

ان واجهتها ضيقه شويه ومن الخلف اوسع علشان كده لازم تاخد بالك وانت بتختار التصميم او النموزج الي هتبني على اساسه اختيار دقيق جدا جدا وربنا يارب يكرمك فيها ونبقى جيران على خير ان شاء الله

رابط هذا التعليق

استاذ علي علي

انا اطلعت على الخريطه بتاعت المنطقه (ه) وشفت القطعه بتاعت حضرتك حلوه ما شاء الله

هي دبل فيس وهلى شارع فارق بين منطقتين ربنا يباركلك فيها بس للحق يعني فيها عيب صغير جدا جدا

ان واجهتها ضيقه شويه ومن الخلف اوسع علشان كده لازم تاخد بالك وانت بتختار التصميم او النموزج الي هتبني على اساسه اختيار دقيق جدا جدا وربنا يارب يكرمك فيها ونبقى جيران على خير ان شاء الله

post-18435-0-43808500-1331009848_thumb.j

رابط هذا التعليق

اسناذ/ هشام عباس

الف شكرا على اهتمام حضرتك باالرد على سوالى بس عاوز افهم الجملة دة

واجهتها ضيقه شويه ومن الخلف اوسع علشان كده لازم تاخد بالك وانت بتختار التصميم او النموزج الي هتبني على اساسه انا اصلا مختار النموذج من ساعة التخصيص وهو رقم11

ولة حضرتك تقصد لم اعمل الانشائى اخلى بالى

ولة حضرتك تقصد انى ممكن اغير النموذج

تحياتى

اخوك فااللة على

رابط هذا التعليق

اسناذ/ هشام عباس

الف شكرا على اهتمام حضرتك باالرد على سوالى بس عاوز افهم الجملة دة

واجهتها ضيقه شويه ومن الخلف اوسع علشان كده لازم تاخد بالك وانت بتختار التصميم او النموزج الي هتبني على اساسه انا اصلا مختار النموذج من ساعة التخصيص وهو رقم11

ولة حضرتك تقصد لم اعمل الانشائى اخلى بالى

ولة حضرتك تقصد انى ممكن اغير النموذج

تحياتى

اخوك فااللة على

لا شكر على واجب يا سيدي

واسف على تأخري في الرد على رسالتك هذه ولكني حاولت الرد بالأمس ولم يصل الرد ولا اعلم لماذا

المهم

انا قصدي انك ممكن تغير النموزج المختار وانت بتطلع الرخص للبناء

لكن خد بالك اذا كان جارك الملتصق بك قد بدأ في البناء فيجب ان تلتزم انت بنموزجه في البناء والعكس صحيح اي من يبدأ فيجب على جاره الألتزام بنموزجه

رابط هذا التعليق

استاذ/ هشام صباح الخير

ازى حضرتك

اسف على تأخري في الرد على حضرتك

انا سالت من قبل وقالو لى لازم جارى يكون حاضر وموافق

انا قالتهم جارى لسة ما بدءش فى عمل اية حاجة وانا هابدء الاول ومن حقى انا فى التغير

قالوا لى

انت وهو استلمتوا النموذج لازم انتو الاثنين تكونوا حاضرين وموافيقين العملية

مش مين اللى هايبدا الاول

وبعدين لقيت جارى مبسوط من النموذج اللى معنا

اعمل اية سكت

وقولت فى نفسى مش هتفرق كتير

المهم الواحد ينجز لحسن الواحد زهق على الاخر وعاوز اسكن من سنين فاتت

اخوك على

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...