اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

قصة حياة اسرة حول العالم

Damo

Recommended Posts

تصدقي إن دي اللي كانت مفاجأة بجد؟! :lol:

أتاريكي في أول التوبيك جبتي سيرة كندا ، وأنا - كالعادة - ما ركزتش إن سيرتها ما جاتش خالص في الحواديت...

على الله تكون مسك الختام بقى ، وما تعيّطوش من التلج (في الثانية دي درجة الحرارة -8 ، ولو رحتي إدمونتون كانت -46 من يومين) :roseop:

تعالي بقى ، وأوقفي في الطابور...

Welcome to the club :lol:

كنت هانسى صحيح... تحياتي على عمو الأحلام... دماغ خالتك دي متكلّفة بجد :lol:

هتقولي دانا مرعوبة من موضوع البرد موووت. انا اقل نسمة هوا بتتتتتلج اقوم اروح كندا؟؟؟

على فكرة انا رايحة تورونتو ان شاء الله على اول او نص يناير كده يعني جري جرييي مش هستنى

عموما لما تسمعو صويت في تورونتو اعرفو ان دا وانا تايها في الجامعة

و اكيد طبعا عمو الاحلام جاي معايا :lol:

" Feed Your Faith and your fears will starve to death "

Unkown~

رابط هذا التعليق

• الردود 63
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

خلاص كله فى الاخر بيروح كندا نفضل نلف نلف نلف وفى الاخر الاقى كندا

ياجماعه خلاص كل يوم كندا تيجى فى المنام وتبقى لابسه احمر فى اخضر وتقولى بخ وتمشى انا كنت فاكرها عمو الاحلام بس طلعت فى الاخر كندا

يلا بقى عاوزين نلم العده والنصبه من هنا علشان نحول على باب كندا انا معرفش ياجماعه انا خايف اصحى من النوم الاقى الابواب كلها بتهش ومافيش الا باب كندا بس

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

هوه صحيح حاجة غريبة هو الناس بتسجل في المنتدى علشان تروح كندا ولا اللي بيسجل في المنتدى بيروح كندا

دا المنتدى ده سره باتع (اللهم لا حسد)

انا شكلي لو قعدت شوية هنا هقدم لحسان مش هلاقي حد بعد كده

ياه تخيلوا كده كندا بعد 500 سنة

بعد ما تستمر هجرة المصريين كده لهناك والواحد داخل مكان كده يلاقي الراجل بدل ما يقولول welcome sir

يقولوا اتفضل يا عم الحج

عموما الف مبروك ليكي يا داموا

بس هو سؤالي ايه الاحسن في كندا من غيرها من الدول الاجنبية ده انا نفسي افهمه

وتحياتي للجميع

وربنا يوفقكم هناك في كندا

[(من أجل ذلك كتبنا على بني إسرائيل أنه من قتل نفسا بغير نفس أو فساد في الأرض فكأنما قتل الناس جميعا ومن أحياها فكأنما أحيا الناس جميعا ولقد جاءتهم رسلنا بالبينات ثم إن كثيرا منهم بعد ذلك في الأرض لمسرفون) سورة المائدة (32)

{وَكَذَلِكَ نُوَلِّي بَعْضَ الظَّالِمِينَ بَعْضًا بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ} [الأنعام:129]

( وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ)سورة الأنعام 123

( أفرأيت من اتخذ إلهه هواه وأضله الله على علم وختم على سمعه وقلبه وجعل على بصره غشاوة فمن يهديه من بعد الله أفلا تذكرون (الجاثية 23 )

{ وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ }[ سورة الأعراف ]

رابط هذا التعليق

عموما الف مبروك ليكي يا داموا

بس هو سؤالي ايه الاحسن في كندا من غيرها من الدول الاجنبية ده انا نفسي افهمه

وتحياتي للجميع

وربنا يوفقكم هناك في كندا

الله يبارك فيك و عقبالك ما يجيلك اللي نفسك فيه. smk:

هي كندا احسن من نيوزيلاند بكتييييير. بصراحة دول كتير احسن من نيوزيلاند لكذا سبب. نيوزيلاند دي تعتبر دولة تحت الإنشاء لسه. تحس انهم لسه بيجربوا! لسه بيتحيلو عال ناس يروحو مدارس و بيبوسو ايديهم عشان الربنا يقدرهم و يخلصوا مدرسة يحشوا جامعة. الناس اللي فعلا بتعمل إنجازات قليييييلة جدا جدا. البلد نايمة و اللي عايز ينجز بيزوق نفسو عشان يوصل للي هوا عايزو و عشان ماينمش معاهم اساسا. لسه نيوزيلاند دولة بدائية و حسيت اني مش عايزة اقضي بقيت حياتي هنا. دا رأيي الشخصي

" Feed Your Faith and your fears will starve to death "

Unkown~

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...