اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

كل أخبار مباراة مصر والجزائر

elshafey

Recommended Posts

وبعدين هما اساسا الجزائريين او نسبة كبيرة منهم مش حابين ان هما يبقوا عرب اصلا وبيتقلدوا بالغرب في كل حاجة انا سمعت الكلام دا بنفسي من ناس منهم

خير يا استاذ ضياء

حضرتك بتخلط الاوراق ببعض ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تحب اعرف حضرتك علي مصريين متبشرفهمش كلمة مصر او مصري

و معندوش مانع انه يتخانق معاك و يقل ادبه عليك لو قلت كلمتين حلوين ف حق البلد

ولا تحب اعرفك علي مصريين وصلوا ف السفالة لمستو محدش وصله

اخيرا

استاذ ضياء .... كل بلد فيها الكويس و فيها الوحش

مفيش بيت مفيهوش حمام

استاذي العزيز وانت الكلام دا دايقك اوي لية

انا قولت كدا علشان الجزائرين كل ما بيتكلموا بيقولوا احنا خونة وجواسيس واحنا السبب في اللي بيحصل في فلسطين

مع العلم ان دا كله نفاق علشان يكسبوا نقط على حسابنا وجماهير

اكيد كل بلد فيها الكويس والوحش بس انا اية المطلوب مني دلوقتي؟؟

الكويس اكيد لنفسة والوحش فإن الاناء ينضح بما فية

وخلاصة الكلام اية المطلوب اشجع الجزائر طيب ؟؟؟

شكراً

رابط هذا التعليق

• الردود 435
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

يا مصرى باشا داين تودان الحمد لله ربنا ستر على رجالتنا النصر للفراعنة باذن الله

--------------------------------------------------------------------------------

كرتونة البيض فيها سم قاتل

عموماً.. تعددت كراتين البيض والنتيجة واحدة

لا حركة..

لا كلمة..

لا نفس..

رابط هذا التعليق

خلاصة الكلام ارجوكم سيبونا نفرح شويه

والله هم عملوا الى عليهم وزياده ومش مطلوب منهم اكتر من كدا

اما الجزائر فهم شعب متعصب وأخلاقهم للاسف زفت و مشاعرهم تجاه مصر معروفه من زمان

كلنا بس نعمل الى علينا وندعى لهم بالتوفيق والنصر اللهم امين والباقى على الله

رابط هذا التعليق

الظاهر انهم واخدين الموضع ثار وانتقام وحاجات كده

والظاهر برضه اننا كده عندنا مشكلة لان الاعلام المحترم بتاعهم قال ان فيه ستة جزائريين قتلوا فى مصر ده غير مئات المصابين

والحقيقة انه اللى قاله السفير الجزائرى فى مصر انهم 11 مصاب وواحد مضروب بسكينة موجود عنده دلوقتى فى السفارة !!!!!!!!

للاسف الاعلام له دور فى الشحن بين الجانبين واول مرة بصراحة أشوف جرائد تطلع تهاجم وتنقل أخبار مكذوبة بالشكل ده فى وقت مشحون بالشكل ده

ياترى لمصلحة مين كل ده ؟؟؟؟؟

يا بخت من يقدر يقول

واللي ف ضميره يطلَّعه

يا بخت من يقدر يفضفض بالكلام

وكل واحد يسمعه

يقف في وسط الناس ويصرخ : آه يا ناس

ولا ملام

ييجى الطبيب يحكي له ع اللي بيوجعه

يكشف مكان الجرح ويحط الدوا

ولو انكوى

يقدر ينوح

وأنا اللي مليان بالجروح

ما اقدرش أقول

ما اقدرش أبوح

والسهم يسكن صدري ماقدرش أنزعه

صلاح جاهين

رابط هذا التعليق

خللى بالك على نفسك يادكتور وياريت تاخد معاك درع عشان اعمال العنف :lol:

الحقيقة الاعلام بتاعهم اتجنن فعلا انا مش فاهمة ازاى جرايد قومية وتجيب اكاذيب عن ناس ماتت ومصابين نتيجة اشتباكات أليس فيهم رجل رشيد ؟؟؟

مصطفى بكرى على المحور بيسأل سؤال وجيه ليه مافيش مسئول واحد طلع يهدى الشحن اللى حصل ده

امبارح فى البيت بيتك السفير الجزائرى طلع قال ان المصابين 11 وبس طيب هو جاى يقول لنا احنا الكلام ده..... حاجة غريبة والله ؟؟؟؟؟

يا بخت من يقدر يقول

واللي ف ضميره يطلَّعه

يا بخت من يقدر يفضفض بالكلام

وكل واحد يسمعه

يقف في وسط الناس ويصرخ : آه يا ناس

ولا ملام

ييجى الطبيب يحكي له ع اللي بيوجعه

يكشف مكان الجرح ويحط الدوا

ولو انكوى

يقدر ينوح

وأنا اللي مليان بالجروح

ما اقدرش أقول

ما اقدرش أبوح

والسهم يسكن صدري ماقدرش أنزعه

صلاح جاهين

رابط هذا التعليق

ناس عندها كرامة ..

لما يسمعوا في وسائل الاعلام عندهم اننا محافظناش على امن وسلامة ضيوفنا وموتنا مش عارفه كام وعورنا كام ..

ولما يكون لنا سابقة في الشحن وتهييج الراي العام بما يوحي ان الي سمعوه ده صحيح وانها مش اشاعه وانما واقع ان دم عيالهم سايل على ارضنا ..

تفتكروا احنا لو مكانهم هنعمل ايه ؟ ده اقل واجب الي انعمل في المصريين هناك وربنا يستر من الايام الجاية ..

اعلامنا الغير مسؤول هو السبب في كل ماحدث لما بدأ بالشحن السلبي وآدي النتيجه .. وللاسف .. دي البداية بس ..

..إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك ..

رابط هذا التعليق

مديرية الشباب والرياضة عندنا فى أسوان بتاخد أسامي وباسبورتات الناس اللى عايزة تسافر

منظمين رحلة للسودان يوم واحد صد رد طيران وتذاكر ببلاش

هروح أقدم بكرة الصبح جايز ييجي اسمي فى القرعة

وأجيبلكم اللى حصل هناك صوت وصورة

على حساب مين الكلام ده ؟

اوعى تقولي من دم دافعي الضرائب .. ايوه صحيح هو احنا عندنا دافعي ضرائب ؟

اوعى تقولي فلوس حكومه .. فلوس الشعب يعني .. احسن اهوه .. هبص لكم فيها :lol:

طمني .. مش فلوسنا .. صح؟

رابط هذا التعليق

خللى بالك على نفسك يادكتور وياريت تاخد معاك درع عشان اعمال العنف :lol:

الحقيقة الاعلام بتاعهم اتجنن فعلا انا مش فاهمة ازاى جرايد قومية وتجيب اكاذيب عن ناس ماتت ومصابين نتيجة اشتباكات أليس فيهم رجل رشيد ؟؟؟

مصطفى بكرى على المحور بيسأل سؤال وجيه ليه مافيش مسئول واحد طلع يهدى الشحن اللى حصل ده

امبارح فى البيت بيتك السفير الجزائرى طلع قال ان المصابين 11 وبس طيب هو جاى يقول لنا احنا الكلام ده..... حاجة غريبة والله ؟؟؟؟؟

على رايك ياام مروان هم محموقين على ايه ده كلهم 11 مصاب عمي .. واحنا الي بيموت لنا بالمئات اشي في عباره واشيء في قطر محروق ومؤخرا في القطر ابو جاموسه .. ولا بيهمنا .. ولا بيتحرك فينا مسؤول ولا يدور علينا حد .. دول جايين يعيطوا على 11 !!.. ومتعورين كمان صاحيين يعني مش جتت !! .. لاه ملهمش حق ..

والحج مصطفى يادوب افتكر دلوقت ويسال عن المسؤول الرشيد الي يطلع يهدي الشحن .. كان فين المسؤول ده من اسبوع ولا اثنين فاتوا لما الاعلام عندنا صور لنا الموقعه الحربية على انها فتح عكة وانها لاحدى الحسنيين ...

النهرده بعد ما ( بدانا ) نتلسع بالنار الي ( احنا ) ولعناها جايين نعيط ونقول هدوا اللعب ياجماعه .. اقول ايه بس .. الي مش قد العب ميلعبش يارجاله والي يحط ايده في عش الدبور يتحمل لسعه .. اتحملوا بقى .. وياريت على فايده ..

ولسه ..

ابلة ظاظا ..

تم تعديل بواسطة doha

رابط هذا التعليق

ناس عندها كرامة ..

لما يسمعوا في وسائل الاعلام عندهم اننا محافظناش على امن وسلامة ضيوفنا وموتنا مش عارفه كام وعورنا كام ..

ولما يكون لنا سابقة في الشحن وتهييج الراي العام بما يوحي ان الي سمعوه ده صحيح وانها مش اشاعه وانما واقع ان دم عيالهم سايل على ارضنا ..

تفتكروا احنا لو مكانهم هنعمل ايه ؟ ده اقل واجب الي انعمل في المصريين هناك وربنا يستر من الايام الجاية ..

اعلامنا الغير مسؤول هو السبب في كل ماحدث لما بدأ بالشحن السلبي وآدي النتيجه .. وللاسف .. دي البداية بس ..

هو منطق برضه يا أخت ضحى .. بس منطق غريب

يبقى بنفس المنطق ، البلطجية اللى ضربوهم هنا ناس عندهم كرامة .. لأنهم سمعوا عن حرق بيوت المصريين فى الجزائر بعبوات الإيروسول المشتعل .. وسمعوا اتصالات استغاثة تليفونية من العاملين فى شركة أوراسكوم مما اضطر الشركة إلى أخذهم (بمعاونة البوليس الجزائرى) إلى مواقع العمل تمهيدا لنقلهم إلى مصر

هى دى الكرامة - على الجانبين - يا أخت ضحى ؟ .. جايز .. بس انا أول مرة أعرف إن البلطجة والغوغائية سواء مصرية أو جزائرية نوع من أنواع الكرامة

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

مديرية الشباب والرياضة عندنا فى أسوان بتاخد أسامي وباسبورتات الناس اللى عايزة تسافر

منظمين رحلة للسودان يوم واحد صد رد طيران وتذاكر ببلاش

هروح أقدم بكرة الصبح جايز ييجي اسمي فى القرعة

وأجيبلكم اللى حصل هناك صوت وصورة

هتروح تعمل ايه يعم حسام كيبيك عايزك لو مصر بقا تروح يبقا تتسلح من دلوقتى خد معاك دروع علشات الطوب الى الى هيترمى دا المهم وائل الابراشى كان بيقول النهارده فى دريم ان علشان المواطن فى الجزائر يخد جواز سفر بيخد 3 شهور انما علشان المباراه دى يوم واحد بس بيخد الجواز حتى سمحوا للمشجعين المتعصبين يروحوا تخيل الشحن بقا والعصبيه والهمجيه هتكون عامله ازاى بين الفريقين

ربنا يستر وبعد لما مصر هتعمل جسر جوى وبالنسبه لكلمة جسر جوى دى وزير الاعلام الجزائرى علق عليها وقال انتم بتقولوا جسر جوى معناها انكم رايحين حرب

وبيتهمنا اننا الى اشعلنا نار العداء للجزائر بعد رشق اتوبيس الفريق بالحجاره طيب يعم الوزير الى رشق الحجارة كام عيل صايع

وانتهى انما دا 5000 جزائرى اعتدوا على معسكر شركة اوراسكوم ودمروا مكتب مصر لطيران هنقول ايه بسى ربنا يستر بردوا

{بلى من أسلم وجهه لله وهو محسن فله أجره عند ربه ولا خوف عليهم ولا هم يحزنون}

صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

ناس عندها كرامة ..

هو منطق برضه يا أخت ضحى .. بس منطق غريب

يبقى بنفس المنطق ، البلطجية اللى ضربوهم هنا ناس عندهم كرامة .. لأنهم سمعوا عن حرق بيوت المصريين فى الجزائر بعبوات الإيروسول المشتعل .. وسمعوا اتصالات استغاثة تليفونية من العاملين فى شركة أوراسكوم مما اضطر الشركة إلى أخذهم (بمعاونة البوليس الجزائرى) إلى مواقع العمل تمهيدا لنقلهم إلى مصر

هى دى الكرامة - على الجانبين - يا أخت ضحى ؟ .. جايز .. بس انا أول مرة أعرف إن البلطجة والغوغائية سواء مصرية أو جزائرية نوع من أنواع الكرامة

ياسيدي الفاضل لما نبقى ماشيين في حالنا ومديين الموضوع حجمه الطبيعي ولا بنشحن جماهير ولا بنسخن جو وبعدين نتفاجأ بردود فعل الجزائريين العنيفة يبقى ايوه صحيح ساعتها البلطجه فعل مستهجن وملوش مكان ..

لكن نبقى احنا الباديين او على الاقل مسايريينهم في الشحن والتعبئة بعدين لما الموضوع يتصعد ويبدا يدخل في منحنيات او منحدرات اكثر خطورة نجري ونعيط ونقول مينفعش كده شغل الضرب تحت الحزام ده .. كنا فين من الاول؟ وازاي كنا متخيلين ان الطريق الي ( اخترنا ) نمشي فيه من البداية ممكن يوصل لنتيجه تانية غير الي وصلنالها ؟ ولسه ..

ملاحظة على هامش الحوار .. هو ايه حكاية اوراسكم ؟؟.. مرة ينخطف لهم موظف في العراق وتقوم الدنيا وتقعد على مستقبل مصر هناك وامن وسلامه المصريين ويطلع الموضوع في الآخر متفبرك .. ومرة تانيه يعتدى على معسكرهم دونا عن كل المصريين في الجزائر برضه كدليل على ان الامور ولعت وان لازم يكون بين البلدين ان .. اوراسكم اوراسكم .. هو فيه ايه بالظبط ؟؟

رابط هذا التعليق

أولا نقول الف حمد والف شكر لك يا الله

والف مبروك لمنتخبنا القومي :roseop:

الفوز ده من عند الله سبحانه وتعالى وليس لنا اي يد فيه سبحانه يقول للشئ كن .... فيكون

في آخر دقيقه كنا خلاص بينسحب مننا الأمل مع كل ثانيه بتمر والله كنت باشاهد منظر الجماهير المصريه وأقول حرام والله الجماهير دي ترجع وهي مكتئبه وحزينه واتخيل شماتة الغير محبين لمصر واتخيل حسن شحاته ورجالته وهم يخرجون يجرون اذيال الخيبه ولكن ...

وفي لحظة "كن فيكون" يأتى الفرج من عند الله برأس الخطير والخطير جدا عماد متعب ليبدل الأحزان أفراحا وينبض القلب الذي أوشك ان يموت من جديد لتسري الدماء في العروق مرة أخرى

لم اشعر الا بنفسي أطير في الهواء رافعا يدي الى السماء واقول الله اكبر ... الله اكبر .وانهار بعدها بالبكاء مثل حسن شحاته تماما

يا الله يا لها من لحظه

سجدت لله شاكرا وصليت بعدها ركعتين شكرا لله واتمنى ان كلنا نسجد لله ونشكره على توفيقه لنا

نسأل الله العظيم القادر على كل شئ ان ينصر منتخبنا منتخب الساجدين في السودان الشقيق وان يفرحنا بتأهل منتخبنا القومي للمونديال بدون إصابات او تلفيات أو أضرار

يارب يارب يارب آمييين

ورزقك ليس ينقصه التأني * ولا يزيد في الرزق العناء

إذا ماكنـت ذا قلـب قنــوع * فأنت ومالك الدنيـا سـواء

" الشــافـعـي"

رابط هذا التعليق

تفاءلوا بالخير تجدوه .................

صح نتفاءل احسن

يارب مصر تفوز 2/0 كمان مرة - امين يا رب

يارب 2/0

يارب 2/0

امانة يارب ما تكسفنا

تك تتك تك تك مصر

تك تتك تك تك مصر :roseop:

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

يا جماعة هو اية اللى بيحصل دة ؟

انا فى حالة زهول!!!

اينعم انا مليش فى الكورة قوى ...........بس اللى اعرفة انها لعبة مجرد لعبة فى النهاية !

يعنى اية يحصل كل دة وكل المشاحنات دى والقتل والضرب علشان لعبة!

هم مش بيقولوا فى اى رياضة بردوا لازم اللعيبة يكون عندهم روح رياضية واستعداد للخسارة قبل اللعب ؟

دة بيسلموا على بعض قبل اللعب

المفروض دة يكون بروح رياضية فعلا وتقبل لاى نتيجة؟

مش قادرة استوعب اللى بيحصل ؟

كل دة لية؟

ومهما كان كاس العالم حاجة خطيرة ومهمة ......بردو يعنى بالعقل اية الفايدة الرهيبة اللى هاتعود على مصر وشعبها او اى دولة تانى غير انة مجرد فرحة بلعبة حلوة ؟

حد بجد يفهمنى كل دة لية ؟!

دا عشان احس بشىء بسيط في محبتك محتاج ياربي لألف عمر اعيشه ليك...عمر اتعلم كلامك ...عمر اعيش افهم سلامك..والف عمر اتأمل ازاي اني ليك ...عمر افكر ليه قابلني ...وعمر تاني علشان حاببني ..والف عمر اكتب كلام عن حبي فيك........ ميكفنيييييييييييش

رابط هذا التعليق

ولية مفيش مرة الناس ال 70 مليون دول نزلوا كدة الشارع واحتجوا على المشاكل الكتير اللى بنعانى منها فى مصر

لية مكنوش ايجابيين وايد واحدة كدة زى ما بيعملوا فى الكورة؟

لية مبيطلبوش بحقهم؟

انا بس فى حالة استغراب محدش يزعل منى انا فرحانة زيكم بالفوز بس علشان الناس تفرح مع انى شايفة امور كتير محتاج الحماس دة اكتر من الكورة

لكن مش معنى كدة انى معترضة على الفرحة دى

بس هو مجرد تساؤلات كتير جوايا بجد وعايزة اسمع ردود

امتى هانفوق ونحس باللى بينهبوا بلدنا وبحقوقنا الضايعة والكل يصرخ كدة بصوت واحد وكلة يبقى متجمع ويموت فعلا علشان حقة ؟

تم تعديل بواسطة jessika

دا عشان احس بشىء بسيط في محبتك محتاج ياربي لألف عمر اعيشه ليك...عمر اتعلم كلامك ...عمر اعيش افهم سلامك..والف عمر اتأمل ازاي اني ليك ...عمر افكر ليه قابلني ...وعمر تاني علشان حاببني ..والف عمر اكتب كلام عن حبي فيك........ ميكفنيييييييييييش

رابط هذا التعليق

يا جماعة وضع الماتش خطير ... ربنا يستر .. انا من رايي ان الماتش ده يتلعب بدون جمهور .. انما نحط البنزين جمب النار هتبقي مشكلة .. و مشكلة كبيرة لا يحمد عقباها ..

انا شوفت امبارح برنامج العاشرة مساءا .. و الوضع لا يبشر بالخير .. فيه شحن جزائري غريب .. و المشكلة ان الشحن ده علي كل الاصعدة حتي علي مستوي الوزراء و رئاسة الوزراء !!!!

يعني لما يكون رئيس الوزراء بنفسه صدق كلام جريدة "الشروق" الجزائرية و ما فكرش يرفع سماعة التيليفون و يسال سفيره او وزارة الداخليه او الخارجية عنده هل الكلام ده صح و لا لا !!! يبقي الشعب الجزائري يعمل اية ؟؟؟ الله يكون في عونهم بصراحة .. و ربنا يهديهم ...

انا معاكم ان كان فيه فعلا لخبطة اعلامية في مصر و احنا مش ملايكة بس الواضح ان الكورة بالنسبة لشعب الجزائر مسالة حياة او موت

امبارح انا سمعت وائل الابراشي و هو بيتكلم و سمعت تعليقات الصحفيين و المشجعين الجزائريين و هما بيتكلموا عن التار و الدم .. و قلت "ربنا يستر" فعلا "ربنا يستر" و علي فكرة ما تفتكروش ان الامن السوداني هيعرف يتصرف مع الجزائريين او مع المصريين لو الجزائريين اتعصبوا علينا ..

"إِنَّ اللَّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ"

قال صلى الله عليه وسلم : من نفس عن مؤمن كربة من كرب الدنيا نفس الله عنه كربة من كرب يوم القيامة، ومن يسر عن معسر يسر الله عليه في الدنيا والآخرة، ومن ستر مسلما ستره الله في الدنيا والآخرة، والله في عون العبد ما كان العبد في عون أخيه ... رواه مسلم

رابط هذا التعليق

يا عيب الشوم .. انظرو للعنوان وما بداخل الخبر .. العنوان كأنه حدث فعلا .. ومتن الموضوع لا شئ .. لعنة الله على الفاسقين الكاذبين ..

احب ان أنوه انه حاولت 20 مرة أضع تعليقات على العناوين المثيرة .. كلها تتحدث عن الهدف الأساسى للشروق وهو الوصول الى المليون ونصف مليون نسخة .. لكن لم تنشر الشروق ولا تعليق واحد ولن تنشر .. هى بالضبط كمن نشر صور عارية لأول مرة يسمح بها .. ليقرأها مليون ونصف المليون مختل نفسيا .. او تتحكم فى غرائزهم واهوائهم اعتقد انه القائمين على هؤلاء الصحيفة من دعاة العودة للاحتلال الفرنسى وانسلاخ الجزائر عربيا .. ولا ايه مش فاهم بالظبط

أى اخلاق تحكم هؤلاء؟

شهادة صحافية جزائرية: ضابطة مصرية أجبرتني على نزع ملابسي والوقوف مثلما ولدتني أمي

2009.11.16 آسيا شلابي

أنصار الخضر تعرضوا لإهانات كبيرة في القاهرة حتى من الأمن المصري

الإعلاميون المصريون رفضوا الوقوف لتحية النشيد الجزائري

فتحت الصحفية الجزائرية نورة جميلة قلبها "للشروق" وروت بكل حسرة وشجب تفاصيل يندى لها الجبين عن معاملة "الإهانة" التي تلقاها الجزائريون في القاهرة والتي لم يستثن منها حتى أعضاء الوفد الخاص من رجال السياسة والإعلاميين والفنانين.

وأكدت أن الأمن المصري كان الغائب الأكبر في القاهرة، وهو ما غذى أعمال الشغب وحفز أبطالها على التمادي، "غابت الحماية كلية وكان الأمن المصري غائبا وهو ما سمح للمناصرين المتعصبين بالتمادي في سبنا وشتمنا والاعتداء علينا، حيث أخذنا المرشد بالحافلة إلى الملعب وبمجرد وصولنا هناك حتى وجدنا أنفسنا وحيدين بدون حماية".

وعن تعرضها للإساءة قالت "عندما كنت أهم بالدخول طلبت مني شرطية صاحبة رتبة عالية أظن أنها ضابط أن أنزع ملابسي قائلة "شيلي هدومك" ولصدمتي حينها طلبت منها تفسير ما تريده مني. فأعادت نفس الجملة، عندها أدركت أنني أهان فرفضت طلبها قائلة "أنا معتمدة رسميا وأنا هنا لتغطية مباراة بلدي وليس لنزع ملابسي. ونحن في الجزائر لا ننزع ملابسنا في نقاط التفتيش" عندها ردت "اخرجي للشارع" فرفضت وأصريت على الدخول إلى الملعب وبعد جهد جهيد وبصعوبة كبيرة اضطر رئيسها إلى التدخل للسماح لي بالدخول وهو ما حدث".

هذا وختمت بتأسفها الكبير من استهزاء الإعلاميين المصريين الذين غطوا المباراة بالنشيد الوطني ورفضوا الوقوف وبقوا جالسين يتبادلوا الضحك والازدراء وهي إهانة كبيرة للجزائر، أحزنني إنها جاءت من إعلاميين المفروض أن يكونوا السباقين لإصلاح الأمور لكن العكس هو ما حدث.

المصدر

حبيبتى كالشمس لا نظر ولا اقتراب ولا استغناء

فالكل موت محقق

أنا الذى نظر الأعمى إلى أدبى وأسمعت كلماتى من به صمم

رابط هذا التعليق

ملاحظة على هامش الحوار .. هو ايه حكاية اوراسكم ؟؟.. مرة ينخطف لهم موظف في العراق وتقوم الدنيا وتقعد على مستقبل مصر هناك وامن وسلامه المصريين ويطلع الموضوع في الآخر متفبرك .. ومرة تانيه يعتدى على معسكرهم دونا عن كل المصريين في الجزائر برضه كدليل على ان الامور ولعت وان لازم يكون بين البلدين ان .. اوراسكم اوراسكم .. هو فيه ايه بالظبط ؟؟

يأخت ضحى ياريت بس حضرتك اما تكتبى حاجه تكونى متأكده من اللى بتكتبيه . عشان بس ميبقاش الموضوع كلام

اشاعات زى مالأخوه بتوع الجزائر بيعملوا .

مين قال لحضرتك ان موضوع العراق ده متفبرك . ايوه كان فيه مهندسين شغالين فى ارواسكوم واتخطفوا فى العراق . مش عارف جبت منين موضوع انه متفبرك ؟؟؟؟

دا لو حضرتك سألت اى حد عنده خلفيه عن الموضوع هيؤلك اذا كان حد اتخطف ولا لآ .

ثانيا . تم الأعتداء على المقاولون العرب ومصر للطيران وأوراسكوم . هيا مش المقاولون ومصر للطيران برده يعتبروا مصريين ؟؟؟

بس برده مفهمتش حضرتك كنت تقصدى ايه اشمعنا ارواسكوم بس . ولا يمكن قصدك عشان ساويرس مسيحى ويارب مايكون قصدك كده .

اخر حاجه مين قاللك ان الصحافه والأعلام المصرى كانوا سباقيين فى الشحن والتهيج .

لو حضرتك متابعه كويس الموضوع هاتعرف ان التصعيد كان من الجانب الجزائرى .

ومن غير سبب تانى يوم ماتش رواندا اللى كسبوه 3-1 بدأت الصحافه شتيمه فى مصر وصور مخله اه مخله ( لما يحطوا حسن شحاته عروسه

وسعدان عريس ويكتبوا مانشيت الجزائر ستدخل بمصر تفتكرى ده نسميه ايه !)

وماتقوليش كان المفروض نبقى احنا العاقلين ومانصعدش الموضوع .

لأن ساعتها تبقى حاجه غريبه انك شايفهم عندهم كرامه وشايفانا ان احنا غلطانين ان احنا بنصعد الموضوع .

تحياتى

وإن بليت بشخص لا خلاق له... فكن كأنك لم تسمع ... ولم يقل

رابط هذا التعليق

كان نفسي المباراة تتحسم في 14/11/2009م لكن قدر الله وماشاء فعل ، والنتيجة دي احسن طبعا من ان المباراة كانت انتهت بواحد صفر ساعتها كنا اتغمينا غمة الابل يعني الحمدلله قدر ولطف ، بس اجيب اعصاب تاني منين عشان 18/11/2009م انا كنت حاسة ان قلبي حيوقف في الماتش اللي فات أنا ما بنصحش اصحاب القلوب الضعيفة والأمراض المزمنة بمشاهدة الماتش مراعاة لصحتهم ونقضي الوقت في الصلاة والدعا لمنتخب مصر انهم يحققوا النصر وساعتها بس الواحد يقدر يحتفل . اكتر حاجة عجباني هو الجو الوطني والشعور القومي بجد حاجة حلوة وتفرح بقيت احب افتح التلفزيون واتابع الأغنيات الوطنية الجميلة اللي اتحفونا بيها ويارب دايما نفرح وننتصر مش في الكورة وبس ، في كل المجالات .

عفت

رابط هذا التعليق

http://www.univision.com/uv/video/Egyptien...e/id/2925036813

شئ لايصدقه عقل ..

احداث شغب فى الجزائر واحداث شغب فى فرنسا ...

هى حرب ؟؟

للأسف اصبحت حرب فعلا....

(وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظِيماً)

[النساء : 93]

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      المباراة جرت في الرياض في المملكة العربية السعودية تحت رعاية رئيس هيئة الترفيه و الرياضة السعودى تركي آل الشيخ ما سبق كان استهلالا لابد منه أقرر بداية أني لا افهم في كرة القدم و لكني شاهت المباراة بالكامل ربما بحكم أنى مصري لفت نظر. ان اللاعبين … كل اللاعبين لا يلعبون و لكن يمشون او يتمشون براحتهم ! فعلا ب راحتهم هل يمكن ان يكون هؤلاء احسن لاعبي اكبر ناديين في مصر ؟
    • 0
      زار المهندس عبدالصادق الشوربجى رئيس الهيئة الوطنية للصحافة جامعة الأهرام الكندية وأكاديمية أخبار اليوم بمدينعرض الصفحة
    • 0
      بهذا العنوان انتهى فى شهر رمضان عام 2021 الجزء الأول من مسلسل هجمة مرتدة مع إشارة إلى الجزء الثانى والمأخوذعرض المقال كاملاً
    • 227
      عاجبك كدة يادكتور هوبا اللي حصل في السودان !!! والله فضيحة ما بعدها فضيحة - كنا المفروض نتغلب 6 أو 7 على الأقل !! اللعيبة بالكامل شايلة أكياس رمل في رجلها - مفيش لعيب بيضغط على أي لاعب سوداني علشان ياخد الكورة - لعيبة بتترقص في نص سنتي !!! الأستاذ تامر عبدالوهاب كتر خيره خلص على الفرقة بدري بدري . حسيت إن الزمالك بيلاعب منتخب العالم مش الهلال السوداني !!! كدة نبصم بالعشرة إنهم خارج البطولة لو استمروا على ماهم فيه !!! 90 دقيقة الزمالك لم يلمس فيها الكورة على الإطلاق وكأنهم خشب مسندة في
    • 0
      سبعون عاما بعد ثورة يوليو 1952 والتى كانت بمثابة شرارة تغيير شكل الحياة المصرية وأعادت للمصريين وطنهم المسلوبعرض المقال كاملاً
  • أضف...