اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

عيد ميلادك الهجرى موافق يوم ايه وشهر كام

عنبو

Recommended Posts

احم هتششششششششششششششششششششششى

الظاهر ان سهل جداً عدانى يارجاله الواحد اول لما دخل على المنتدى وانا نازل عطس وخايف اروح اكشف يحجزونى ربنا يستهرا علينا

طيب انا حبيت اعرف تاريخ ميلادكم الهجرى يوم ايه وشهر كام طبعاًً ؟؟

علشان انا مولود فى يوم جمييييييييييييييييييييييل اقوى بالنسبه للناس كلها فى التاريخ الهجرى اه والله

يلا بقى كل واحد يدخل يقول على تاريخ ميلاده الهجرى وميقولش السنه علشان اخواتنا بيزعلوا من موضوع السن ده ؟؟ يبقى نمشيها الشهر وخلاص

وتقبلوا تحياتى محمد عنبووووووووووووووو

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

مهو لو كملت جميلك وحطيت موقع يحول التواريخ كنت عرفت هو يوم ايه بس اظنه في احد ايام ذو الحجة مش متاكده .. على العموم انا هخالف القاعده واقولك السنة لان دي الي عرفاها 1395 بس اليوم نفسه للاسف مش متاكده منه ومكسلة ادور في الجوجل .. انت عارف بقى السن له احكامه ..

والف سلامة عليك بخصوص الزكام بس على فكره محدش بينحجز نهائي لو لاقدر الله عنده حاجه .. الي بيحصل انك بتحلل وبروحوك البيت عادي جدا وبعد يومين بتطلع النتيجه لو لاقدر الله عندك شيء بيتصلوا بيك بالتليفون عشان تروح تاخذ العقار المضاد.

حلل عشان لو لاقدر الله عندك شيء يقى عرفت خلاص ان جالك وزي مابيقولوا هم وانزاح وتقدر بعد كده تتحرك بحرية ومطمئن انه مش هيجيلك ثاني خاصه وهو من الامراض الي لو اتعالجت بسرعه بتخف عادي جدا مفيهوش حاجه واصلا لو متعالجتش خالص برضه بتخف بنسبه كبيرة جدا بس المفروض ناخذ بالاحوط عشان منكونش من الواحد في المية الي ممكن يحصل عندهم مضاعفات لاقدر الله ..

..إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك ..

رابط هذا التعليق

واى خدمه علشان الاخت ضحا بس بالمره بقى ابقوا اكتبوا السنه

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

سلامات يا استاذ محمد ان شاء الله تتعافى سريعا :sad:

اليوم : 21/ الثلاثاء

الشهر : ربيع الثاني

السنة : 1396هجرية

اللهم أرنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه

و أرنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه

آمين آمين آمين

رابط هذا التعليق

للاسف مش شغال او يجوز انا الي مش عارفه اضغط على الزرار منت عارف بقى الشلل الرعاش بعيد عنك ..

رابط هذا التعليق

اهلا الاستاذ عنبى

انا مش عارفة ايه فايدتها

بس اهوو هخلينى معاك للاخر

وبعدين انت اصلا مكتبتش ميلادك بالهجرى

عالعموم بعد التحويل

طلع الهجرى 5 محرم 1399

رابط هذا التعليق

شكراً لكل الاعضاء وانا الحمد لله رحت كشفت ورجعت الحمد لله درجة الحراره مش مرتفعه والدكتور طمنى وقال دى بس نزلة برد بسبب التكييف بس هنعمل ايه الرطوبه هنا عاليه جداً

يلا الحمد لله

انا بقى مولود ليلة 26 رمضان عام 1404 الموافق 25 / 6/1984 بس كتوبنى بعدها ب 10 ايام فى 5/7 /1984 علشان الكعك والبسكويت واجازة العيد

رابط هذا التعليق

الف سلامة عليك يا محمد

التاريخ الهجري

اليوم : 2/ الأربعاء

الشهر : جمادى الأولى

السنة : 1397هجرية

حلو اوي الموضوع دا

اقولكم حاجه

يوم الاربعاء معايا غريب اوي

يعني انا مولودة يوم الاربعاء

اول مرة اتعرفت على جوزي كان يوم اربعاء :roseop:

اول مرة شوفته فيها في المدينة كان يوم اربعاء :lol:

و اتجوزنا برضه يوم اربعاء wst::

حاجه غريبة مش كده :sad:

رابط هذا التعليق

دا الواحد طلع قديم اوي

اليوم : 27/ الثلاثاء

الشهر : صفر

السنة : 1400هجرية

Many of life's failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up

Thomas Edison

Failure Is Not An Option

رابط هذا التعليق

اليوم : 3/ الأحد

الشهر : جمادى الأولى

السنة : 1404هجرية

كده ريمو أكبر منى بيوم يبقى تعرف عنى بسنة :sad:

يدهشني أن يقول الأجانب :

Share What You Can To benefit The Others

وقد عملوا بذلك فتقدموا !

وقد قالها قبلهم أشرف الخلق سيدنا محمد (حب لأخيك ما تحب لنفسك)

أتمني أن لا نكون كالفراعنة القدامي أخفوا عِلمهم فمات معهم !

[وسط][/وسط]

رابط هذا التعليق

عجبنى الموضوع دة بصراحة لانتى مكنتش عارف تاريخ الميلاد بالشهر ولا اليوم بالهجرى كام شكرا ليك استاذ محمد وجزاك الله خيرا وطلع تاريخ الميلاد

اليوم : 17 الموافق الخميس

شهر : ذو الحجة

سنة : 1396 هجرية

همـســة

إذا أتعبتك الدنيا فلا تحزن فإن الله يشتاق لسماع صوتك وأنت تدعوه

لا تنتظر السعادة حتى تبتسم ولكن أبتسم حتى تكون سعيداً

لماذا تدمن التفكير والله ولي التدبير ؟

لماذا القلق من المجهول وكل شيء عند الله معلوم ؟

لذلك

أطمئن فأنت في عين الله الحفيظ

وقل بقلبك ولسانك {فوضت أمري إلى الله}

فإن الله بصير بالعباد

وتذكر أن الرب رحيم كريم

وإن مع العسر يسرا

اللهم صلِ على محمد وآله وسلًم تسليماً كثيراَ

ابوعمر

رابط هذا التعليق

الاثنين 5 ربيع الاول 1401

"‏{‏‏وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا‏} "

رابط هذا التعليق

هوه احنا سنة كام هجريه علشان اعرف كل واحد من الاعضاء اللى كتبو تواريخ ميلادهم عندهم كام سنه mfb: ياتريحونو الله يكرمكم وتكتبو بالميلادي -_- ياتغيرولي ثقافة 25 سنه تعليم باستخدم فيهم الميلادي .... ايه ده هوا انا قولت عندي كام سنه :lol:

بس امانه عليك يا شيخ واحنا فى شهر فضيل تقولي ايه الهدف من الحوار ده

بس للامانه انا موش 25 بالظبط .. انا 25 ونش :) :D

تم تعديل بواسطة جيمي
رابط هذا التعليق

ايه ده هو انا طلعت اعجز وحده فيكم :) ؟؟؟

يادي الكسوف ياولاااد ..

الامر لله .. انهد واعقل بقى واعمل لآخرتي ويااااله حسن الختام ..

بس من هنا ورايح كلمتي تبقى هي المسموعه ولا ايه ؟

بالمناسبة حاولت احول التاريخ معرفتش .. ياريت حد يعملهولي .. 30 يناير 75 يطلع كام مصري قصدي هجري ؟

وبالنسبة لاحنا في سنة كام فيقال والعهده على الراوي اننا في سنة 30 .. 1430 وكل سنة وانتم بخير ..

شلاموو عليكم ..

رابط هذا التعليق

أنا مولوده في شهر رمضان .. و في يوم جمعه .. شوفتوا التقوى ؟

زي اليومين دول .. بس من تلاتين سنه

مش عارفه ليه حاسه انها حاجه غريبه جداً إنه يبقى عندي تلاتين سنه بحالهم

زي ميكون امبارح كان عندى 18 سنه و صحيت فجاه لقيتني 30

ما علينا .. ما سبق كان استهلالا ملوش اي لازمه .

التحويل :

التاريخ الهجري

اليوم : 20/ الجمعة

الشهر : رمضان

السنة : 1400هجرية

التاريخ الميلادي

اليوم : 1

الشهر : آب - أغسطس

السنة : 1980ميلادية

رابط هذا التعليق

أختي الغاليه ضحى

ده التحويل بتاع تاريخ ميلادك

التاريخ الهجري

اليوم : 18/ الخميس

الشهر : محرم

السنة : 1395هجرية

التاريخ الميلادي

اليوم : 30

الشهر : كانون الثاني - يناير

السنة : 1975ميلادية

و يا رب عقبال العمر كله في صحه و هنا

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 1
      انظر لتاريخ ميلادك في هذا الجدول و اعرف أيهم أنت سأقوم بالترجمة لمن يشارك :) Look Up Your Birthday And See What You Are..... January 01 - 09 ~ Dog January 10 - 24 ~ Mouse January 25 - 31 ~ Lion February 01 - 05 ~ Cat February 06 - 14 ~ Dove February 15 - 21 ~ Turtle February 22 - 28 ~ Panther March 01 - 12 ~ Monkey March 13 - 15 ~ Lion March 16 - 23 ~ Mouse March 24 - 31 ~ Cat April 01 - 03 ~ Dog April 04 - 14 ~ Panther April 15 - 26 ~ Mouse April 27 - 30 ~ Turtle May 01 - 13
    • 0
      المصدر الخبر مذاع علي قناه الاخباريه السعوديه.. الله أكبر ولله الحمد مبروك تمديد المهلة الله أكبر لا تنشوني من الدعاء و جه خادم الحرمين الشريفين الملك عبدالله بن عبدالعزيز آل سعودبتمديد مهلة التصحيح حتى نهاية العام الهجري الحالي 1434هـ كحد أقصى على أن تباشر الحملات الأمنية والجهات المختصة مهامها النظامية في ضبط المخالفين في مناطق المملكة كافة اعتباراً من الأول من شهر محرم عام 1435هـ وسيتم تطبيق كافة الإجراءات النظامية بحق المخالفين جاء ذلك في بيان لوزارة الداخلية. واهابت وزار
    • 9
      كل سنة و انتي طيبة و يارب على وشك سنتنا الجديدة تبقى أحلى يارب و نحقق فيها كل ما نتمناه تمنياتي بسنة سعيدة عليكي وعمرمديد بالطاعات مزيد آمين
    • 24
      كل سنة و انتي طيبة يا مغتربة يا حبيبتي و عقبال 300 سنة كلها سعادة وفرحة و هنا و سرور و دول بقى عشان أهل المحاورات جمعاااااااااااااء عشان بأحاول أصالحهم على بعض
    • 3
      عذرا للغلطة الغير مقصودة يافندم وكل سنة و حضرتك طيب وعمر مديد بالطاعات مزيد و ادي الكفتة بالبرغل يا أستاذ دونجل
  • أضف...