اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

كان نفسك تتجوز مين وانت صغير؟

MZohairy

Recommended Posts

بما ان المشلركات حتى الان اغلبها رجالى

ما عدا توتا الشجاعه

فاننا قررت انضم ليها

كان نفسى اتجوز و انا فى ابتدائى كده

بس بجد من غير تريقه

ادهم صبرى

وأكيد منى وسونيا جرهام وقفوا ضد الموضوع wst::

تحياتى يا عزيزتى مغتربة :roseop:

لا طبعا منى مين دى و لا سونيا مين

انا الى لقيته كده كبير عليا حبتين wst:: wst::

و بعدين انا كنت متعاطفه معاه جدا ايامها من الى الست منى عملاه فيه

لا مطولاه سما و لا ارض

و هوه يا عينى بيموت فيها

و يتمنى لها الرضا

بجد كنت مستخسراه فيها قوى

:blink: :lol: wst::

احلى حاجة اننا كلنا طلعنا كنا بنقرا المغامرون الخمسة

مش قادره امسك نفسي من الضحك......ياخبر هو فيه كده :lol:

رابط هذا التعليق

• الردود 64
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

اذيكوا يا ولاد عاملين ايه

انا بقى وانا فى ابتدائى كانت مدرستى كلها بنات بسسسس كان فيه واحد ابن زميل بابا كنت بيتهيالى انى بحبه وهو كمان كان كل ماييجى عندنا كان يقعد يقول لباباه انا عاوز اتجوز فتفوتة لما اكبر وكنا بناخد مع بعض كل الدروس لغايت ثانوية عامة وكنت دايما اطلع متفوقة عليه وكان يتغاظ منى اوى فى كده

بس والله هو كان حب عيال لكن فاكراه لغايت دلوقتى وبضحك عليه ...........اول ماكانوا ييجوا عندنا كان قلبى يدق وابقى مش عارفة اعمل ايه ولما كنا نبقى فى اى درس مع بعض كان يقعد يدافع عنى لو اى حد عملى حاجة وكنا مرة بناخد درس سوا برا عند واحد تانى و اول مرة روحنا جينا نازلين وكان بابا المفروض مستنينى تحت او اختى الكبيرة عشان ياخدونى ونروح

فلقيته نزل وقف معايا وكنا فى ثانية اعدادى وانا بقى عملت فيها واحدة وقولتله مايصحش تقف معايا فى الشارع قاللى مش هسيبك غير لما اونكل ييجى وبعدين هو المدرس ليه كل شوية يشكر فيكى انا بضايق من كده المهم كان بيغير من المدرس اوى مع انه كان راجل عجوز ومخنشر اوى علينا

بس تصدقوا كانت ايام جميلة

المهم لما بقينا فى ثانوية انا جالى تسمم فى يوم امتحان الجبر ونزلت فى المادة دى مع انى كنت جايبة المجموع اللى يدخلنى هندسة اللى كنت هموت وادخلها انا وهو وبعدين هو نجح وجاب مجموع اصغر منى وبرضو دخل كليه هندسة وفى اليوم ده قعد يعيط انى انا نزلت فى مادة ومش هكمل معاه فانا اضايقت اوى والسنه اللى بعدها حولت ادبى ودخلت تجارة وخلاص افترقنا بقى وقلنا كان لعب عيال

اما عن الممثلين فانا من زماااااان وانا فارس احلامى هو

محمود ياسين

او صلاح ذو الفقار

او اللى كنت بموووووووت فيه لما يقول يا قطة هو عادل ادهم الله يرحمه يا لهوى يا ناس والله كنت بحبه اوى وفى فترة بجد كنت متعلقة جداااااااا بيه تخيلوا

منك لله يا زوهيرى انا جوزى عضو فى المنتدى وهيشوف الكلام ده وربنا يستر بقى

زوج حضرتك فى المنتدي؟

طيب

المعاش نبعته على فين؟ :roseop:

رابط هذا التعليق

بوسي

وانا صغير ولحد ما كبرت كمان وخصوصا وهي في فيلم حبيبي دائما لدرجة إن في فترة الثانوي كنت بفكر اني اتجوز واحدة من بناتها من غير ما اعرف شكلهم ايه علشان تبئا هي حماتي على الأقل

رابط هذا التعليق

انا بقى وانا فى ابتدائى كانت مدرستى كلها بنات بسسسس كان فيه واحد ابن زميل بابا كنت بيتهيالى انى بحبه وهو كمان كان كل ماييجى عندنا كان يقعد يقول لباباه انا عاوز اتجوز فتفوتة لما اكبر وكنا بناخد مع بعض كل الدروس لغايت ثانوية عامة وكنت دايما اطلع متفوقة عليه وكان يتغاظ منى اوى فى كده

بس والله هو كان حب عيال لكن فاكراه لغايت دلوقتى وبضحك عليه ...........اول ماكانوا ييجوا عندنا كان قلبى يدق وابقى مش عارفة اعمل ايه ولما كنا نبقى فى اى درس مع بعض كان يقعد يدافع عنى لو اى حد عملى حاجة وكنا مرة بناخد درس سوا برا عند واحد تانى و اول مرة روحنا جينا نازلين وكان بابا المفروض مستنينى تحت او اختى الكبيرة عشان ياخدونى ونروح

فلقيته نزل وقف معايا وكنا فى ثانية اعدادى وانا بقى عملت فيها واحدة وقولتله مايصحش تقف معايا فى الشارع قاللى مش هسيبك غير لما اونكل ييجى وبعدين هو المدرس ليه كل شوية يشكر فيكى انا بضايق من كده المهم كان بيغير من المدرس اوى مع انه كان راجل عجوز ومخنشر اوى علينا

المهم لما بقينا فى ثانوية انا جالى تسمم فى يوم امتحان الجبر ونزلت فى المادة دى مع انى كنت جايبة المجموع اللى يدخلنى هندسة اللى كنت هموت وادخلها انا وهو وبعدين هو نجح وجاب مجموع اصغر منى وبرضو دخل كليه هندسة وفى اليوم ده قعد يعيط انى انا نزلت فى مادة ومش هكمل معاه فانا اضايقت اوى والسنه اللى بعدها حولت ادبى ودخلت تجارة وخلاص افترقنا بقى وقلنا كان لعب عيال

محمود ياسين

او صلاح ذو الفقار

او اللى كنت بموووووووت فيه لما يقول يا قطة هو عادل ادهم الله يرحمه يا لهوى يا ناس والله كنت بحبه اوى وفى فترة بجد كنت متعلقة جداااااااا بيه تخيلوا

زوج حضرتك فى المنتدي؟

طيب

ما انا هقوله ده كان كلام عيال يا دكتور ماتخافش عليا :roseop:

رابط هذا التعليق

محمود ياسين

او صلاح ذو الفقار

زوج حضرتك فى المنتدي؟

طيب

طيب ربنا يسترها على العموم لو احتجتى اى شهاده انا موجود الدقيقه ب 10 ريال سعودى او ممكن وجبة بيك من ام 11 ريال + ريال خبز + واحد سفن دايت

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

بعد إذن الأستاذ زهيرى

سؤال كده من النوع اللى بيهدى النفوس و يعمر البيوت للإخوة اللى جت لهم الشجاعة يجاوبوا على سؤال مستر زهيرى

هى الرغبة دى كانت و إنت صغير بس و راحت دلوقت .. ولاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا......؟؟

تم تعديل بواسطة tantrum
رابط هذا التعليق

محمود ياسين

او صلاح ذو الفقار

زوج حضرتك فى المنتدي؟

طيب

طيب ربنا يسترها على العموم لو احتجتى اى شهاده انا موجود الدقيقه ب 10 ريال سعودى او ممكن وجبة بيك من ام 11 ريال + ريال خبز + واحد سفن دايت

يا ساتر عليكوا ماحدش بيعمل حاجة ببلاش

ماشى يا عنبى وانا اللى كنت بقول عليك اخويا الصغير الطيب واتصدمت فيك من كلامك ده

على فكرة احنا فى الرياض معندناش البيك ده ممكن تختار اى مطعم تانى ؟ ده فى حالة لو حصلت اى حاجة يعنى واضطريت استعين بيكم

رابط هذا التعليق

يا اخواني الطلبه و الطالبات :roseop:

الموضوع اسمه : كان نفسك تتجوز مين وانت صغير

اي تغيير لكلمة وانت صغير دي معظم اعضاء المنتدى ده حيروحوا في داهيه و حتكون كلها نهايات مأساويه حزينه :roseop:

الموضوع وانت صغير عشان متقلبش كحلي :lol:

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

محمود ياسين

او صلاح ذو الفقار

تصدقي حضرتك وتآمني بالله من يوم ما سجلتي في المنتدى وأنا فاكر انك حضرتك عضو باسم فطوطة مش عضوة اسمها فتفوتة بعد المشاركة دي انا قلت الراجل ده بيقول ايه وبعدين بصيت على الاسم كويس :roseop:

سامحيني والله مقصدش أي حاجة

العتب ع النظر :roseop:

Many of life's failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up

Thomas Edison

Failure Is Not An Option

رابط هذا التعليق

كانت بنت زي الوردة المفتحة، بجد كانت قممممممممممة في الجمال، جمال اوروبي كمان، شعر دهب، عيون عسلية، و ادب وتربية زي الناس، بنت خالي، فضلت احبها 10 سنين هههههههههه

لحد ما دخلت الكلية، وحتي في خلال ال 10 سنين دول كانت عايشة في دولة تانية، اللي انا عايش فيها حاليا :roseop:

وتمر الايام، و اشتغل و امسك منصب محترم و تتعرض عليا البنت واهلها يسعوا بشكل غير مباشر و اقول لأ !!!!

لاني بعدت عنها كتير اوي اكتر من 16 سنة

ياتري فكراني، طبعا لا، طب انا بحبها دلوقتي طيب؟ لا يبقي اتجوزها ليه؟

سبحانك يارب

رابط هذا التعليق

وانا فى ابتدائ كانت فيه مدرسه رقيقه جدا .. وجميله جدا تشبه كده لناهد جبر الممثله اللى كانت مع عادل امام فى شاهد مشفش حاجه ..والمدرسه دى كانت بتحبنى بشكل مش معقول ..وكنت تلميذها المدلل .. مش فاكر بسبب ايه بالضبط .. بس كان فيه سبب معين يمكن كنت اشبه لحد قريب لها او كده .. الله يرحمها توفت الى رحمة الله فى عز شبابها يمكن مكنتش وصلت ل 25 سنه ..بمرض السرطان والعياذ بالله .. وانا حزنت جدا جدا عليها ..وكانت اول صدمة فى حياتى بجد .. .. لانها كانت بحق اشبه بملاك سقط على الارض سهوا .. وكمان انا حضرت خطوبتها .. وخطيبها كان مدرس الزراعه .. وكنت بغير منه حقيقى وحاسس انه خد حتة من قلبى .. يعنى مشاعر طفوليه بريئه جدا

لما كبرت بقى بيعجبنى جدا حلا شيحه ونور االممثله للبنانيه .. حلا اعتزلت واتحجبت .. وعقبال نور

اللهم أرنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه

و أرنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه

آمين آمين آمين

رابط هذا التعليق

انا كنت وانا صغير بتضايق قوي لما اشوف ماما نجوى (نجوى ابراهيم) بتبوس محمود ياسين

ينفع تبقى ماما و تتباس عمال على بطال كده؟ md2:

:lol: :lol: :wub: :wub: :wub: wst:: mfb: مش عرفة اقول لحضرتك ايه بجد هموت من الضحك و ابني مصمم يعرف بضحك ليه علي فكرة بضحك دي كأنها من الخمسينات كنت هكتب (بدحك) بس خفت من موجه اللغة العربية ;) اصل طول عمري الاملاء عندي مش اد كدة كان دائما المدرس الله يكرمه يقول لي حرام الافكار هيلة في التعبير بس الاملاء... مش كدة يا بنتي.

بس كان طيب جدا لدرجة انه لم يقدر علي اصلاح العيب ده المهم المضمون صح؟

you are what you say

رابط هذا التعليق

وانا فى ابتدائ كانت فيه مدرسه رقيقه جدا .. وجميله جدا تشبه كده لناهد جبر الممثله اللى كانت مع عادل امام فى شاهد مشفش حاجه ..والمدرسه دى كانت بتحبنى بشكل مش معقول ..وكنت تلميذها المدلل .. مش فاكر بسبب ايه بالضبط .. بس كان فيه سبب معين يمكن كنت اشبه لحد قريب لها او كده .. الله يرحمها توفت الى رحمة الله فى عز شبابها يمكن مكنتش وصلت ل 25 سنه ..بمرض السرطان والعياذ بالله .. وانا حزنت جدا جدا عليها ..وكانت اول صدمة فى حياتى بجد .. .. لانها كانت بحق اشبه بملاك سقط على الارض سهوا .. وكمان انا حضرت خطوبتها .. وخطيبها كان مدرس الزراعه .. وكنت بغير منه حقيقى وحاسس انه خد حتة من قلبى .. يعنى مشاعر طفوليه بريئه جدا

لما كبرت بقى بيعجبنى جدا حلا شيحه ونور االممثله للبنانيه .. حلا اعتزلت واتحجبت .. وعقبال نور

معلش يا عم التونسي

الموضوع بيتكلم عن (وأنا صغير)

انما كدة خروج على الموضوع الأساسي بتاع عم زهيري :lol:

وبيني وبينك كنت عايز أخرج زيك برضة

بس حبيت ألتزم بالقوانين :wub:

تحياتى لحضرتك :lol:

رابط هذا التعليق

الموضوع لذيييييييذ جدا وشدنى لدرجه انى ما اقدرتش اشارك الا لما اقرا على الردود

بدايه عجبنى انه محدد وانت صغير وضحكنى جدا ان بعض اخوانى الاحباء سرحوا وتجلت معاهم الحكايات ودخلوا فى المضارع مش بس الماضى 0000نور وحلا وريهام عبدالغفور ههههههههههه

المهم انا كان نفسى وانا صغيره اتجوز بابا ماجد00حد فاكر ه؟؟

اكيد ابناء جيل ماما نجوى وماما سلوى حجازى عارفينه

المهم لما كبرت بقى المساله اختلفت اصبح فتى الاحلام رشدى اباظه

بس ده يجى ايه جنب ابو اسلام ؟؟؟؟؟؟ :roseop: :)

اكيد كلكم عارفينه طبعا :Icecream:

رابط هذا التعليق

وانا ف الاعدادى كنت معجبة بمدرس التاريخ

وانا ف الثانوى حبيت جداا الممثل الامريكى ميل جيبسون

وتوم كروز

وكان نفسى اتجوز واحد شبههم

بس مالاقيتش :Icecream:

اذا اردت ان تعرف نعم اللة عليك............ اغمض عينيك.]

رابط هذا التعليق

و الله عن نفسى انا كان نفسى اتجوز نسختين واحد عربى وواحد اجنبى

كان نفسى اتجوز جورج مايكل و كان فية فرقة اسمها modern talking

المغنى بقى بتاع الفرقة دى كنت باموت فية و كنت حافظة كل اغانى الفرقة دى عن ظهر قلب

النسخة العربي

كان نفسى اتجوز عمر خورشيد لانة كان عبقرى فى الجيتار وكل الحانة لم ياتى مثلة ابدا و الجيتار بجد يودينى لعالم تانى بالذات عمر خورشيد

[على اسم مصر التاريخ يقدر يقول ما شاء

أنا مصر عندي أحب وأجمل الأشياء

بحبها وهي مالكة الأرض شرق وغرب

وبحبها وهي مرمية جريحة حرب

بحبها بعنف وبرقة وعلى استحياء

واكرهها وألعن أبوها بعشق زي الداء

واسيبها واطفش في درب وتبقى هي ف درب

وتلتفت تلاقيني جنبها في الكرب

والنبض ينفض عروقي بألف نغمة وضرب

على اسم مصر

رابط هذا التعليق

بالنسبة لجيلي في بداية الثمانينات ولطغيان الاعلام المصري الذي شكل لنا العالم الخارجي بدرجة كبيرة فقد كانت لنا (ايقونات خالدة)فالجمال المصري الظاهر في الفديو هو الذي كان ممكن مشادته باستمرار فكما تعلمون لا يوجد اتصال حقيقي بين الجنسين

ففي القرية التي نشأت بها كانت كلمة (صابرين)مرادفا لكل شيء جميل و(ليلى علوي)وقد كنت ارى ان (هاله صدقي)رمز طاغ للجمال

ولا ننسى (شريهان في الفوازير)حيث كانت شرائطها

توزع بشكل غير رسميVHS

وبعد ذلك في اواخر الثمانينات كانت المطربة سيمون ايقونة الزمان(بالنسبة لي على الاقل)وبعد زمن الفضائيات انفجرت مواسير الايقونات التي تكاد تذهب حساسية المرء الفطرية للجمال

واصبح هناك عبئا عصبيا كي ينبه المرء او يلحظ الجمال

ففي مرحلة الفضائيات تظهر

لقاء الخميسي

نهي العمروسي

بسمه

بشرى

هيدي كرم

شمس الصغيره(خليفة شمس الا صليه)..بتفوق الكبيره

غاده عبدالرازق (سلاح دمار شامل)..بلا ريب

واشيد بمن اختار مديحه كامل

ودائما ما اقرأ في الاعلام عن اعتبار هند رستم رمزا للانوثة رغم انني لم الحظ ذلك

وقبل ان انسى ايقونة

راقيه ابراهيم في افلام عبدالوهاب

ورغم كل ذلك لم اتخيل يوما في احلام اليقظة الزواج بهن

==========

طبعا كل ما سطرته على اساس الصورة الذهنية المنعكسة من الاعلام

فقط

:Zamalek: راية في البلكونه...

شاره عالعربية....

زملكاوي عيلتي كلها زملكاويه :dance:  

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      كعادتها دائما كانت روزاليوسف- ولاتزال- تستضيف على صفحاتها تاريخ الفنانين وحكاياتهم.. نستكشفمن مسيرة العمرعرض المقال كاملاً
    • 97
      أمك ... أبوك ... أخوك ... صاحب عمرك ... زوجك أو زوجتك ... وغيرهم كتييييير جدا ممن توفاهم الله أو مازالوا بيننا ... لكن الظروف تلعب دورها.. نفسك تقول لمين ............. "واحشنى"؟ :) :P
    • 0
      عرض الصفحة
    • Guest ناصح امين
      0
      كل من يكتب في السوشيال ميديا  يكتب باحساس انه ناصح امين و يوجه الخليقة او كل الناس للطريق الاحسن او ينهاهم عن تعاطي الموبقات و ينسى نفسه انه بمجرد الكلام عن الناس فهو يبدأ  في توجيه الأذى لنفسه و للغير  اللهم الا اذا كنت طبيبا حاذقا و تعرف هموم الناس و مشاكلهم  … و ليس كل الناس الناس فقط المحيطين بك و تعرف ظروفهم الصحية مثلا في القرن الماضي او قبل الماضي تم الغاء الزواج بين صاحب جريدة المؤيد  لماذا  …  لعدم الكفاءة. لأن مهنة الصحافة غير محترمة و من يمتهنها يفقد يفقد الاعتبار فما ب
    • 0
      يقال إن بعض الناس لديهم حاسة سادسة تجعلهم قادرين على السفر بروحهم من جسدهم إلى جسد آخر والتخاطر بانتقال أفكارعرض المقال كاملاً
  • أضف...