اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

مكاتب السفريات

Recommended Posts

• الردود 47
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

معلش بقي يا جماعة ليا استفسار

هو ان شاء الله المكتب قال ان الورق هيقدمو في القنصلية يوم الاثنين القادم وقال هيكون خالص علي الاربعاء او الخميس بالكتير

كدا انا ممكن اسافر امتي

هل بعد الورق ما يخلص ولا لسه بيكون في اجراء تاني هايتعمل

بعد التاشيره تصارح العمل وتصاريح الجيش وكدا تكون جهاز للسفر في اي وقت

طيب يا باشا هو تصاريح الجيش ده انا باعمله حتي لو واخد اعفاء نهائي

وتصريح العمل ده ازاي اعمله

أخى الفاضل .. لازم تروح الجوازات و تثبت شهادة الإعفاء على الجواز .. هيختمولك ختم يفيد إنك غير مطلوب ( الختم البيضاوى ) عشان محدش يضايقك فى المطار أو يرجعك .

سؤال يا جماعة .. ايه حكاية رقم النت دى ؟؟ دى حاجة جديدة ؟

طيب والختم البيضاوي ده بيخلص علي طول ولا بياخد وقت وكمان لو انا معايا اصل الشهادة الخاصة بالاعفاء ممكن تغني عن الحصول علي الختم بتاع الجوازات ده

رابط هذا التعليق

الاخ الفاضل انت قولت معاك اعفاء نهائي بمعني انك طلعت جواز سفرك ومعك شهادة الاعفاء من الجيش بكدا بيكون الجواز مختوم ختم غير مطلوب للتجنيد ولا الختم ده مش في جواز سفر وجواز سفرك مكتوب فيه ختم تحت سن التجنيد يرعي تقديم مستند من التجنيد عند السفر اي ختم مكتوب منهم في جواز سفرك

رابط هذا التعليق

الاخ الفاضل انت قولت معاك اعفاء نهائي بمعني انك طلعت جواز سفرك ومعك شهادة الاعفاء من الجيش بكدا بيكون الجواز مختوم ختم غير مطلوب للتجنيد ولا الختم ده مش في جواز سفر وجواز سفرك مكتوب فيه ختم تحت سن التجنيد يرعي تقديم مستند من التجنيد عند السفر اي ختم مكتوب منهم في جواز سفرك

ياباشا انا في الجواز مكتوب غير مطلوب للتجنيد انا بسال علي حوار الختم لان الزميل في رده بيقول اني لازم اروح اثبت الاعفاء في الجوازات

تم تعديل بواسطة KAhamid
رابط هذا التعليق

هو ان شاء الله المكتب قال ان الورق هيقدمو في القنصلية يوم الاثنين القادم وقال هيكون خالص علي الاربعاء او الخميس بالكتير

كدا انا ممكن اسافر امتي

أخى الفاضل .. لازم تروح الجوازات و تثبت شهادة الإعفاء على الجواز .. هيختمولك ختم يفيد إنك غير مطلوب ( الختم البيضاوى ) عشان محدش يضايقك فى المطار أو يرجعك .

طيب والختم البيضاوي ده بيخلص علي طول ولا بياخد وقت وكمان لو انا معايا اصل الشهادة الخاصة بالاعفاء ممكن تغني عن الحصول علي الختم بتاع الجوازات ده

آسف جدا .. المشكلة انى عملت الجواز و انا واخد تاجيل و بعدين خدت اعفاء و رحت اثبت الاعفاء فى الجوازات .. لكن بما انك عامل الجواز و انت واخد اعفاء يبقى المفروض الختم ده يكون موجود بالفعل عندك .

كيف اصطباري وما في العمر متسع...!!

رابط هذا التعليق

كدا انا ممكن اسافر امتي

آسف جدا .. المشكلة انى عملت الجواز و انا واخد تاجيل و بعدين خدت اعفاء و رحت اثبت الاعفاء فى الجوازات .. لكن بما انك عامل الجواز و انت واخد اعفاء يبقى المفروض الختم ده يكون موجود بالفعل عندك .

ياريس من غير اي اسف احنا بنتكلم كلنا علشان نستفيد من خبرات بعض

رابط هذا التعليق

اخوانا انا سافرت عن طريق مكتب العلا بجسر السويس - القاهرة

نصابييييييييين

نصابيييييييين

وضحكوا علينا وجعلونا نوقع على ايصال بمبلغ الفين ريال عشان الجدية في السفر

ولما سافرنا فوجئنا بخصم 2000 ريال من رواتبنا من اول شهر عمل

والمؤسسة التي سافرنا عليها كانت تؤخر مرتباتنا 4 شهور وهي مؤسسة كبيرة في مكة المكرمة

رابط هذا التعليق

اخوانا انا سافرت عن طريق مكتب العلا بجسر السويس - القاهرة

نصابييييييييين

نصابيييييييين

وضحكوا علينا وجعلونا نوقع على ايصال بمبلغ الفين ريال عشان الجدية في السفر

ولما سافرنا فوجئنا بخصم 2000 ريال من رواتبنا من اول شهر عمل

والمؤسسة التي سافرنا عليها كانت تؤخر مرتباتنا 4 شهور وهي مؤسسة كبيرة في مكة المكرمة

انا في مكتب قبل كده كنت هسافر معاه اسمه مكتب العربي في مصدق بالدقي

ولما اتكلمنا في الفلوس

طلب مرتب شهر للمكتب عمولة

و2000 ريال م التاشيرة

وعرض ان ممكن ال 2000 ريال ادفعهم لما اروح واستلم الشغل

ا

تم تعديل بواسطة KAhamid
رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      جملة من الملفات والتحديات فى انتظار 13 وزيرا جديدا فى حكومة مصطفى مدبولى التى حازت ثقة البرلمان السبت الماضى.عرض الصفحة
    • 1
      عناوين مكاتب تصديقات وزارة الخارجية المصرية     https://authenticationoffices.blogspot.com.eg/
    • 137
      هل توجد لديكم اى معلومات عن مكتب يوسف وهيب ومدى جديته فى المساعدة للهجرة لكندا؟
    • 0
      أعلنت وزارة القوى العاملة أنه تم الاتفاق مع الإدارة العامة لتصاريح العمل، علي اعتماد تأشيرات العمل بالخارج من "القوي العاملة "مكاتب التمثيل العمالي بسفارات وقنصليات مصر بالخارج، قبل إصدار تصريح العمل والسفر، للتأكد من صحة التأشيرات، فضلا عن تحسين الرواتب والشروط التعاقدية وظروف العمل للعمالة المصرية في دولة العمل. أكد مكتب التمثيل العمالي، التابع لوزارة القوي العاملة، بالسفارة المصرية بأبوظبي، أنه علي الرغم من هذا الاتفاق تسبب في زيادة كبيرة للتأشيرات المقدمة لاعتمادها يومياً
    • 4
      لو سمحتوا فيه مكتب اسمه ريتش ايميجريشن فتح فى مصر للهجره هل المكتب دا مثوق منه ولا لا ولو حد يعرف مكاتب موثوق منها ياريت يقول
  • أضف...