اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

وحشتونى بجد

Farida

Recommended Posts

قــــــــــــشطه يا فريدة ... حد يسمعنا زغروطه ده ام عمر هاتفرح قوي لما تعرف إني سترت العيلين ، طقم مغات هنا يابني على حسابي .

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

ألف مبروك يا أخت فريدة

وتتربي في عزكم ويباركلكم فيها

والله اسم جميل أوي فرح (أسم مفرح ومبهج صحيح)

ربنا يفرحكو بيها ديما وبأخوتها

رابط هذا التعليق

ألــــــف مبـــــــــــــروك

وحمـد لله على السلامة

الاسـم مشاء الله حلـو

اللهم أكفنى بحلالك عن حرامك واغننى بفضلك عن سواك]
رابط هذا التعليق

ألف مبروك ياأخت فريده ، ربنا يبارك فى المولوده ويجعلها قره أعين والديها

هناك أخبار تنتزع الواحد غصبا عنه من تقوقعه

بسم الله الرحمن الرحيم ـ وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً مُّبِيناً ـ صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

آسف للخروج عن الموضوع ..

ولماذا التقوقع يا عم شرقية ... ما أحنا لو كلنا اتقوقعنا يبقى هانصاب بالإكتئاب وحالتنا هاتبقى حاله .. في حين لو عبرنا عن ما بداخلنا ده بيريح الواحد .. وأنت من الناس اللي الواحد بيحترم أفكارهم واراءهم ...

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

آسف للخروج عن الموضوع ..

ولماذا التقوقع يا عم شرقية ... ما أحنا لو كلنا اتقوقعنا يبقى هانصاب بالإكتئاب وحالتنا هاتبقى حاله .. في حين لو عبرنا عن ما بداخلنا ده بيريح الواحد .. وأنت من الناس اللي الواحد بيحترم أفكارهم واراءهم ...

الله يحفظك ويكرمك ياأخ سى السيد

المسأله ببساطه ودون الخروج عن الموضوع أنى كنت فى أجازه أسبوعين لمصر ، وهذه المره أقولها بالفم المليان أنى شخصيا عدت وقد وصلت لقناعه أعلى شويه من اليقين إننا بنضحك على بعض فى المنتدى بالكلام الكبير قوى إللى عمالين نرصصه وننمقه ونستفه ونعيش روحنا فى دنيا غير الدنيا (أنا بأتكلم عن نفسى طبعا وإحترامى للجميع ليس محل شك)

لما لقيت الخبر ده قلت فرصه أتكلم كلمتين بصدق ويكون لهم معنى ومدلول ، أما بخلاف ذلك فممكن أتكلم فى مواضيع تتناول الغيبوبيات واللامعقوليات والسطحيات ، وكل ماشابه هذه المجموعه من "الأتات"

على رأى القول المصرى الخالد "ياالله هو الكلام عليه جمرك"

بسم الله الرحمن الرحيم ـ وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً مُّبِيناً ـ صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

ألف مبروك....

ربنا يباركلوكم فيها....

فرح اسم جميل...ان شاء الله تملي حياتكم كلها فرح....

سيبك من س س ... انا بن اخويا عمر لآ واسمة اية عمر عبدالمجيد يعني اسم موسيقي جدا...والواد جاهز وعندة عربية وكرسي هزاز و ومستقبلة مضمون ... حاجزة لة ناصية في السيدة زينب...يعني العريس المناسب.... انما س س ابنة معندوش ناصية... شغل اشارات مرور يعني.....

إلي كل المصريين:

لا يستطيع أحدٌ ركوب ظهرك .. إلا إذا كنتَ منحنياً.

رابط هذا التعليق

الاصدقاء الغاليين شكرا جزيلا لكم على المباركه و يارب تجعل ايامنا كلها مناسبات جميله المهم الستاذ شرقيه انا سعيده ان قدوم فرح خلاك تتطلع من القوقعه انا كمان و كل اللى اعرفهم عندنا حاله عامه من الأكتئاب و الشعور بعدم جدوى اى شئ بس المناسبه اللى احنا فيها اديتنا امل شويه ان فيه جيل طالع محتاج مننا شويه تفاعل اكتر .... الخ منمان الخطاب زادوا و ابوها بقه هو اللى ينقى و يختار بس كده اخواتها حا يبوروا لما اجوز الكبار الاول ادور عليها (وش واحده بتتفرج على افلام عربى قديمه)

*اللهم انى اشكو اليك ضعف قوتى و قلة حيلتى و هوانى على الناس

*اللهم و لى امورنا خيارنا و لا تول امورنا شرارنا

* الساكت عن الحق شيطان أخرس

* الشعوب تستحق حكامها

رابط هذا التعليق

آسف للخروج عن الموضوع ..

الله يحفظك ويكرمك ياأخ سى السيد

المسأله ببساطه ودون الخروج عن الموضوع أنى كنت فى أجازه أسبوعين لمصر ، وهذه المره أقولها بالفم المليان أنى شخصيا عدت وقد وصلت لقناعه أعلى شويه من اليقين إننا بنضحك على بعض فى المنتدى بالكلام الكبير قوى إللى عمالين نرصصه وننمقه ونستفه ونعيش روحنا فى دنيا غير الدنيا (أنا بأتكلم عن نفسى طبعا وإحترامى للجميع ليس محل شك)

لما لقيت الخبر ده قلت فرصه أتكلم كلمتين بصدق ويكون لهم معنى ومدلول ، أما بخلاف ذلك فممكن أتكلم فى مواضيع تتناول الغيبوبيات واللامعقوليات والسطحيات ، وكل ماشابه هذه المجموعه من "الأتات"

على رأى القول المصرى الخالد "ياالله هو الكلام عليه جمرك"

السلام عليكم أخى شرقيه،

ممكن حضرتك تحكيلنا أكثر عن زيارتك الأخيره؟ (هناك فى قسم المغتربين موضوع مماثل على ما أظن)

"وش بيحاول يخرج الأخ شرقيه من التقوقع" (:

ولكن بجد نفسنا نعرف هذه الإنطباعات.

ولو ناس زى حضرتك هيفقدوا الأمل كده، أمال باقى الشعب يعمل إيه...صحيح الحال سئ، ولكن التواصل ذات نفسه مع أشخاص لها نفس الخلفيه والنظره للأمور صحى..وربنا يعلم ممكن يؤدى لإيه...فالجماعه أفضل من الفرد..ولا تستهون بآثار "كلمه" على النفوس وقد تكون هذه الكلمه كصخره تلقى فى بركه هادئه وشيئا بشئ تحدث حولها أمواجا الى ان يتغير الشكل المعتاد للبحيره...وما الدوله الا محصل لأفراد..وها نحن هنا نخاطب الأفراد..ومنهم من يكون عامل - ولو بسيط - يصب فى باب التغيير الأكبر..

منتظرين مداخلاتك إن شاء الله...

-------

أختى العزيزه فريده،

فرصه إنى دخلت الموضوع ده علشان أسلم عليكى تانى إنتى والبنانيت icon_smile.gif

ها، فرح هيصت فى العقيقه ولا لسه؟

التوقيع مغلق للتحسينات :) .
رابط هذا التعليق

مبروك مبروك

اوعى تنسينا فى حلوى السبوع تعالى قولى عملتى لها ايه mfb:

تم تعديل بواسطة goold
اللهم أكفنى بحلالك عن حرامك واغننى بفضلك عن سواك]
رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 6
      كل سنة واعضاء ومؤسسى محاورات المصريين بكل خير وسلامة ورمضان كريم
    • 8
      يا ترى حد فاكرنى المهم وحشتونى أتمنى أن تكونوا كلكم فى أحسن حال
    • 4
      اهو يا بنت يا مصرية ..... دى حاجة كده على ما قسم ..... وهية دون المستوى شويتين بس انتى اللى استعجلتينى بقا ....... ارجو انها تعجبكو :rolleyes: مستنى ايه ؟؟؟؟ سألت عنيها ... قلت انا مستنى لما الفرصه تيجى.... وامسك الحلم الحقيقى ... اللى شفته من رقبته ..... وغصب عنه احققه .... اه بحبك اه لكنى .... عشان انولك ... واغزل الايام بنولك ... واقدر اتحمل حمولك وارتمى فى حضنك حلال ... لازم ابعد عن شكوك الاحتمال... والكفوف الناعمه ديّه.... م الشقا يتشققو.... ....متبصليش بالحزن ده ... يمكن
    • 10
      يا اهل المحاورات الكرام فين ايامكم و ايام زمان و الله وحشتونى و انا ما يبعدنى عنكم غير الشديد القوى :ninja: بواجه مشاكل فى دخول المحاورات بقالى فترة و بعت مع زهره الجبل عشان تشوفلى حل عند الادفايزور لكن شكلها نسيت po:: ملحوقة يا ام كريم انا اتصرفت نزلت برنامج بيغير البروكسى كل 10 دقايق و قدرت ادخل :P وحشتونى و الله بجد :wub: البرنامج تجريبى و حينتهى بعد 3 ايام هحاول فيها اشوفله له كود التسجيل و حتى حينها سوف اشارك بقدر الامكان :wub: و ياريت السيد الادفايزور يقولى خير ايه المشكلة م
    • 59
      هلا والله بالجميع عضو عضو وعضوة عضوة والله كلكم وحشتونى كتير والنت هنا مش مساعدنى خالص الله يرحم النت فى البحرين كان 2 جيجا فكان بيفتح بسرعة هنا بقي بعيد عنكم وعن السامعين بادخل بالتليفون على الصفحة ما تتحمل اكون نمت او زهقت . عشان هيك مش عارفه اتواصل معكم ولا حتى اتابع ولكن اليوم اصريت انى اعافر واستحمل لحد ما الصفحة ما تفتح عشان اسلم عليكم واقولكم وحشتوووووووووووووووووووونى اوى . وكمان دى اول مرة اشارك من مصر . وقولت حكما ولابد :blink: اسجل حضور وكمان اطمن عليكم وعلى احوالكم . الجو فى مص
  • أضف...