اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

قلة ذوق و إستخفاف ...

Lancelot

Recommended Posts

كيف تطلبون البسبوسة ممن ليس لديهم سوى الكوسة؟

انا طلبت بلح الشام ولا طلبت لا كوسه ولا بسبوسهicon_lol.gif

تعليق سريع على كلام الاخت مسلمه مصريه

هناك اعتراضات جمه على ما يعرضه التليفزيون المصرى فى كثير من الصحف و العديد من حملات الانترنت .. ولكن الرد الماسخ الذى يرد به السيد صفوت الشريف هو : اللى مش عاجبه يقفل التليفزيون .. متناسيا تماما ان هذا تليفزيون حكومى مفروض يعرض ما يعجبنا نحن دافعى الضرائب وليس ما يعجب سعادته و لنخبط نحن رؤوسنا فى الحيط !!

"أَمْ مَنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونٌَ"

صدق الله العظيم

-----------------------------------

قال الصمت:

الحقائق الأكيده لا تحتاج إلى البلاغه

الحصان العائد بعد مصرع فارسه

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

اعتذر يا د/س س 

انت عارف السن واحكامه

استشارة كده على الماشى بصفتكم المهنية(الطبية) ما فيش علاج لضعف الذاكرة غير عصير البرسيم

أيوه فيه طبعاً ... شرب لبن الحمير ... أنظر الكتاب صفحة " تشرب لبن " ... انا ماليش دعوة فيروز هي اللي بتقول مش أنا lol

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

اعتذر يا د/س س 

انت عارف السن واحكامه

استشارة كده على الماشى بصفتكم المهنية(الطبية) ما فيش علاج لضعف الذاكرة غير عصير البرسيم

أيوه فيه طبعاً ... شرب لبن الحمير ... أنظر الكتاب صفحة " تشرب لبن " ... انا ماليش دعوة فيروز هي اللي بتقول مش أنا lol

كان فيه فيلم بطولة سعاد حسنى و فريد شوقى

كانت سعاد متجوزه سمير صبرى -باكرهه عمى- و بعدين اتطلقوا و هى عاوزه تغيظه

قامت اتفقت مع فريد شوقى يشتغل عندها مشعللاتى .. icon_twisted.gif مش عارفه ليه افتكرت الشغلانه دى اما قريت رد سى السيد الاخير icon_biggrin.gif

"أَمْ مَنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونٌَ"

صدق الله العظيم

قال الصمت:

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

اعتذر يا د/س س

انت عارف السن واحكامه

كان فيه فيلم بطولة سعاد حسنى و فريد شوقى

كانت سعاد متجوزه سمير صبرى -باكرهه عمى- و بعدين اتطلقوا و هى عاوزه تغيظه

قامت اتفقت مع فريد شوقى يشتغل عندها مشعللاتى .. icon_twisted.gif مش عارفه ليه افتكرت الشغلانه دى اما قريت رد سى السيد الاخير icon_biggrin.gif

بالعند فيكي هما أساساً ماكنوش إتجوزوا علشان يتطلقوا وبعدين دي كانت نيللي مش سعاد حسني ..و سمير صبري كان طالع بدور شاب مستهتر وعايز يتجوز نيللي علشان غنية ويعيش عاله عليها فأبوها الباشا جوزها فريد شوقي الحمش علشان يعدل لها نفوخها ...

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

يا عم س.س. يا ناقضنا السينماوى الكبير انت دخلت على فيلم تانى خالص icon_biggrin.gif

صدق الله العظيم

قال الصمت:

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 54
      بصراحة انا مش من هواة متابعة المسلسلات بس المسلسل ده بالذات حبيت أني اتابعة (مسلسل الجماعة) يمكن عشان الدعاية اللي اتعملت و و إختيار قناة القاهرة و الناس اللي انا اشهد بالذكاء الإعلامي المرعب للقائمين عليها. أولا انا مش إخواني و لا إخوانجي و لا من اتباع البنا . بس بصراحة أنا مش مصدق اللي بيحصل في المسلسل ده و بعتبرة بصراحة استهبال على استلواح . أولا الاإخوان طبعا طالعين في المسلسل بصورة المنافقين قطعاو طبعا ده كان واضح جدا لما أحد قيادي الجماعة اللي عنده سوبر ماركت قال لاحد العمال " طلع يابني م
    • 4
      نشرت صحافة أبو سمرة الخبر التالى, و قد سرنى أن يكتشف وزير فرنسى أن فى مصر عباقرة أمكنهم وضع يدهم على " مفتاح" نهوض, ليس مصر فقط, بل كل الدول. و يبدوا أن مصر لم تنجب حتى لحظة إكتشاف الوزير الفرنسى, من أمكنه " وضع" يده على هذه المفاتيح الهامة: لا تنسوا أن ناشر الخبر بهذه الصورة هى جريدة أبو سمرة السكرة, و اليكم الخبر: وزير فرنسي: نشاط سوزان مبارك في مجال تعليم الطفل يضع يدها علي مفتاح نهوض الدول صرح وزير الدولة الفرنسي للشئون الخارجية رونو موسولييه بأنه يكن احتراماً كبيراً للسيدة سوزان مبار
  • أضف...