اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

خروج الأهلى م الكونفيدرالية

حسام يوسف

Recommended Posts

خرج الاهلى بعد هزيمته من سانتوس المتواضع 3-صفر ثم الهزيمة فى ضربات الترجيح من نقطة الجزاء

فى جو من الاستهبال واللا مبالاة من جوزية

واللاعبين

والحارس

حاجة تقرف

وربنا يستر على الحرس وانبى

رابط هذا التعليق

عبر الحرس وانبي الى الدور التالى

وخرج أيضا الصفاقسي

أتعشم أن يكمل الى النهائي الفريقان المصريان

بعد خروج الفرق الكبيرة

عقبال مصر والجزاير

والوصول لكأس العالم

رابط هذا التعليق

وبالتوفيق لنادي الحرس ونادي انبي في مشوارهم نحو اللقب الافريقي.

فداك أبي وأمي ونفسي ومالي يا رسول الله

http://www.youtube.com/watch?v=yOblBbK5FqI&feature=related

رابط هذا التعليق

لا داعي للإستفزاز والالفاظ الفجه في موضوع زي باب الرياضة ..

لإن ببساطة أي أهلاوي ممكن يرد عليك الصاع صاعين وهو سلوك غير مقبول ...

من فضلك إنتقي ألفاظك لكي لا تتحول الموضوعات الرياضية إلى ساحه تبادل شتائم

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

أول مره مازعلش لخروج الاهلي من بطولة معينه ..

فعلاً اللعيبة محتاجه ترتاح ...

ولو إن منين هاتيجي الراحه ..

عندنا ماتش الجزاير الأسبوع القادم

وبعدها دورة ودية عالمية في أستاد ويمبلي في لندن بمشاركة برشلونه وسلتيك الأسكتلندي

وبعدها دورة ودية قوية في ألمانيا

وبعدها كاس القارات في جنوب أفريقيا

وسرعان ما سنرى كأس السوبر المحلي

ثم بداية الدوري

وده أستمراراً لخمس سنوات متواصله جعلت لعيبه الأهلي زي الفراخ المخليه من غير عضم وشوفوا أبو تريكه اللي لسه ما كملش 30 سنة بقى عامل إزاي .. وبركات اللي سافر وماجاش وبقى محتاج عمره وش سلندر .. وعماد النحاس وغيرهم ..

هي ليست تبريرات

لكن ما يجيش لعيب مش متأسس بدنياً وهو صغير ..

أجي أحمله كل ده على كِبر

واخليه شغال زي الماكينة بدون توقف طول العام وأقول له : يالا هات بطولات ..

الدوري كان أهم عندي من الكونفدرالية ...

والظاهر جوزيه وشه حلو على فرق انجولا .. فأول أمس وفي مفاجاة مدوية ... فريق أول أغسطس أطاح بحامل اللقب عامين متتالين الصفاقسي خارج البطولة ..

وكل الأمنيات الطيبة لأنبي وحرس الحدود ويارب ما يقعوا مع بعض في الأدوار التمهيدية ...

رابط هذا التعليق

لا داعي للإستفزاز والالفاظ الفجه في موضوع زي باب الرياضة ..

لإن ببساطة أي أهلاوي ممكن يرد عليك الصاع صاعين وهو سلوك غير مقبول ...

من فضلك إنتقي ألفاظك لكي لا تتحول الموضوعات الرياضية إلى ساحه تبادل شتائم

كلام حضرتك مظبوط طبعا لازم يبقى فيه احترام متبادل بين الجميع و ليس فى باب الرياضه فقط انما فى جميع ابواب المنتدى

و لكن هل الاحترام ده فى اتجاه واحد فقط يعنى الزملكاوى يحترم الاهلاوى بس

ولا فى الاتجاهين و المفروض بردوا الاهلاوى يحترم الزملكاوى

معلش على السؤال يعنى اصلى شايف ان اما الجماعة الاهلاوية بتتطاول علينا المشرفين بيعملوا ودن من طيب وودن منم عجين

و محدش بيثور و يقدم انذارات شديدة اللهجه زى اللى سمعناها الوقتى دى

رابط هذا التعليق

اللهم لك الحمد والشكر .. وبإذن الله القادم سيء لهذا النادي الذي تتمثل فيه حالة الفساد والمحسوبية والوساطة في مصر ..

:roseop::roseop:

رابط هذا التعليق

اللهم لك الحمد والشكر .. وبإذن الله القادم سيء لهذا النادي الذي تتمثل فيه حالة الفساد والمحسوبية والوساطة في مصر ..

شكر الله سعيكم ....

ويا ترى عكس ذلك

النادي اللي كله نعوميه وحنيه ..... مستقبله عامل إزاي ؟

شوف لنا في البلورة المسحوره كده إيه الأخبار ؟

----------

معلش على السؤال يعنى اصلى شايف ان اما الجماعة الاهلاوية بتتطاول علينا المشرفين بيعملوا ودن من طيب وودن منم عجين

أخي الكريم

سامحك الله

لا تعلم مدى الألم النفسي الذي سببه لي هذا الكلام ...

ويعلم الله إني أول مره أعرف إنتماءك سواء كنت زملكاوي او غيره

لكن يا أخي الكريم

إذا كان هناك تجاوز كما قلت .. والمشرفين عاملين ودن من طين وودن من عجين فياريت تُشير اليه .. فنحن بشر نُخطيء ونُصيب ...

ولكننا لا نتعمد أن تكون آذاننا هكذا ..

على فكره ... من أقرب الأصدقاء إلى قلبي هنا في المنتدى وهو يعلم ذلك .. أخي وحبيبي وصديقي الصدوق الباشمهندس موديست .. وهو مثال ظريف للزملكاوي المتعصب ... وغير ما يكون بيننا من سجال طريف على صفحات المنتدى يكون اكثر منه 100 مره في التلفيونات بيننا ومنها رسالة طريفه بعثها لي الصباح بهذه المناسبة السعيدة وهي هزيمة الأهلي ..

لكن يشهد الله لا عُمره غلط في جماهير الاهلي ولا النادي الأهلي بألفاظ بذيئة .. كقول " نادي القرون " أو ما شابه مثلاً ..

واعتقد إن عمري برضوا ما وجهت له أو لغيره كلمة خارجه على نادي الزمالك ... وحتى لو تفتكر لما قيل إن نادي الزمالك باع شرفه في مباراة الإسماعيلي كنت أو من تصدى للاخوة الاهلاوية وعاتبتهم على ذلك ...

وبالرغم من إني لي عدة موضوعات ساخره عن نادي الزمالك . لكن أعتقد إن كلها في حدود الأدب .. وهي من قبيل المناغشة مع أصدقائي لا أكثر ولا أقل ..

ولك تحياتي من مُشرف أهلاوي ودنه معموله من الطين والعجين ..

رابط هذا التعليق

أول مره مازعلش لخروج الاهلي من بطولة معينه ..

فعلاً اللعيبة محتاجه ترتاح ...

ولو إن منين هاتيجي الراحه ..

عندنا ماتش الجزاير الأسبوع القادم

وبعدها دورة ودية عالمية في أستاد ويمبلي في لندن بمشاركة برشلونه وسلتيك الأسكتلندي

وبعدها دورة ودية قوية في ألمانيا

وبعدها كاس القارات في جنوب أفريقيا

وسرعان ما سنرى كأس السوبر المحلي

ثم بداية الدوري

وده أستمراراً لخمس سنوات متواصله جعلت لعيبه الأهلي زي الفراخ المخليه من غير عضم وشوفوا أبو تريكه اللي لسه ما كملش 30 سنة بقى عامل إزاي .. وبركات اللي سافر وماجاش وبقى محتاج عمره وش سلندر .. وعماد النحاس وغيرهم ..

هي ليست تبريرات

لكن ما يجيش لعيب مش متأسس بدنياً وهو صغير ..

أجي أحمله كل ده على كِبر

واخليه شغال زي الماكينة بدون توقف طول العام وأقول له : يالا هات بطولات ..

الدوري كان أهم عندي من الكونفدرالية ...

والظاهر جوزيه وشه حلو على فرق انجولا .. فأول أمس وفي مفاجاة مدوية ... فريق أول أغسطس أطاح بحامل اللقب عامين متتالين الصفاقسي خارج البطولة ..

وكل الأمنيات الطيبة لأنبي وحرس الحدود ويارب ما يقعوا مع بعض في الأدوار التمهيدية ...

معلش يا س س

هية فعلا تبريرات

أول ما الأهلى بيكسب

بيقول الاهلاوية احنا واحنا

وأول ما تحصل مشكلة

الارهاق والتعب والخمس سنين والتبريرات الديلفري سريعة التحضير

عندك قايمة فى الدورى 30لاعيب

والمفروض الأهلى يبقى عنده ناشئين

لكن الحاكم بأمره الغير مأسوف عليه سي جوزيه بيركز على كام واحد

ويرمي الباقى لما يصدوا

واسأل على سبيل المثال لا على سبيل الحصر دروجبا

الأهلى وحش من فترة

من السنة اللى فاتت

حتى ادارة الاهلى الى بتصدعونا انها أحسن ادارة ومية فل واربعتاشر

لما هرب الحضري

والموسم خلص على خير

والاهلى خد الدورى وافريقيا

كان مفروض تجيب جون عدل

شفت سي رمزى؟

ولا أمير؟

الحاجة التانية بقى معلش

انا مش موافق على أى تجاوزات

سواء من اهلوية أو زملكاوية

لكن انا مع الفاضل

ahmed unknown

التجاوز المرفوض لما يبقى ضد الاهلى والأهلوية

لكن لو العكس

فالطناش سيد الموقف

انا دلوقتى بكلم س س المشرف

وأنتظر انه يكون فير أكتر من كدة

تحياتى

وزتتعوض وهارد لك

رابط هذا التعليق

أخي الكريم

سامحك الله

لكن يا أخي الكريم

إذا كان هناك تجاوز كما قلت .. والمشرفين عاملين ودن من طين وودن من عجين فياريت تُشير اليه .. فنحن بشر نُخطيء ونُصيب ...

على فكره ... من أقرب الأصدقاء إلى قلبي هنا في المنتدى وهو يعلم ذلك .. أخي وحبيبي وصديقي الصدوق الباشمهندس موديست .. وهو مثال ظريف للزملكاوي المتعصب ... وغير ما يكون بيننا من سجال طريف على صفحات المنتدى يكون اكثر منه 100 مره في التلفيونات بيننا ومنها رسالة طريفه بعثها لي الصباح بهذه المناسبة السعيدة وهي هزيمة الأهلي ..

لكن يشهد الله لا عُمره غلط في جماهير الاهلي ولا النادي الأهلي بألفاظ بذيئة .. كقول " نادي القرون " أو ما شابه مثلاً ..

واعتقد إن عمري برضوا ما وجهت له أو لغيره كلمة خارجه على نادي الزمالك ... وحتى لو تفتكر لما قيل إن نادي الزمالك باع شرفه في مباراة الإسماعيلي كنت أو من تصدى للاخوة الاهلاوية وعاتبتهم على ذلك ...

وبالرغم من إني لي عدة موضوعات ساخره عن نادي الزمالك . لكن أعتقد إن كلها في حدود الأدب .. وهي من قبيل المناغشة مع أصدقائي لا أكثر ولا أقل ..

اخونا الكبير سى السيد لم اقصد فى كلامى اى نوع من التجريح الشخصى او التسبب فى الالم لحضرتك او لغيرك

و طبعا حضرك مش المقصود هنا و لكن المقصود كان المشرفين بوجه عام

لقد حدث منذ فترة تجاوزات من احد الاعضاء الاهلاوية ضد احد الزملكاوية و لم يتدخل اى احد من المشرفين و مش عايز افتح مواضيع سابقه عشان منعملش مشاكل

و ساعتها افترضت حسن النيه و قلت يمكن مفيش حد م المشرفين عايز يتدخل عشان الموضوع ميكبرش و يبقى لابد من اتخاذ موقف من احد الاعضاء

و قلت استنى اما اشوف الموقف لو اتكرر بالعكس هيكون ايه النظام

لكن حضرتك المرة دى مفوتهاش فعشان كده افترضت سوء النيه المرة دى بقى :D

و عموما انا كلامى كان مجرد تساؤل و لفت انتباه لحاجه اغلب الظن انها ليست مقصوده و لكن حبيت ايضاحها

و لك تحياتى و احترامى

رابط هذا التعليق

اخونا الكبير سى السيد لم اقصد فى كلامى اى نوع من التجريح الشخصى او التسبب فى الالم لحضرتك او لغيرك

و طبعا حضرك مش المقصود هنا و لكن المقصود كان المشرفين بوجه عام

لقد حدث منذ فترة تجاوزات من احد الاعضاء الاهلاوية ضد احد الزملكاوية و لم يتدخل اى احد من المشرفين و مش عايز افتح مواضيع سابقه عشان منعملش مشاكل

و ساعتها افترضت حسن النيه و قلت يمكن مفيش حد م المشرفين عايز يتدخل عشان الموضوع ميكبرش و يبقى لابد من اتخاذ موقف من احد الاعضاء

و قلت استنى اما اشوف الموقف لو اتكرر بالعكس هيكون ايه النظام

لكن حضرتك المرة دى مفوتهاش فعشان كده افترضت سوء النيه المرة دى بقى :D

و عموما انا كلامى كان مجرد تساؤل و لفت انتباه لحاجه اغلب الظن انها ليست مقصوده و لكن حبيت ايضاحها

و لك تحياتى و احترامى

طب تخيل ما فيش مشرف تقريباً مهتم بالرياضة قوي غير العبد لله

وعم أبو محمد ربنا يرجعه بالسلامه ويتم شفاه على خير

وكمان بطل يشجع كوره بعد التعصب الموجود من الطرفين

رابط هذا التعليق

شكر الله سعيكم ....

ويا ترى عكس ذلك

النادي اللي كله نعوميه وحنيه ..... مستقبله عامل إزاي ؟

شوف لنا في البلورة المسحوره كده إيه الأخبار ؟

----------

أخي الكريم

سامحك الله

لكن يا أخي الكريم

أنا بقى زملكاوى ومش متعصب وبشجع اللعبة الحلوة لكن فعلا ساعات بعض من الطرفين سواء مشجعى الأهلى أو مشجعى الزمالك يخرجون عن النص ( بفتح النون ) وده طبعا بيسبب لينا إستياء لأن الرياضة أخلاق ،وياريت بقى كلنا نفتح صفحة جديدة ونشجع اللعبة الحلوة سواء كانت هنا أو هناك أو هنننننننننناك يعنى أهم حاجة منتخب مصر ولو كل فرق الدورى قوية وبتلعب كورة حلوة أكيد منتخبنا حيبقى مزيكة .

وعن آخر أخبار نادى الزمالك وبعد فوز ممدوح عباس سيقوم مرتضى منصور بالطعن فى الإنتخابات لعد صحتها بحجة أنها أقيمت يوم أجازة ( يوم الجمعة ) :D

مع خالص تحياتى

رابط هذا التعليق

،وياريت بقى كلنا نفتح صفحة جديدة ونشجع اللعبة الحلوة

مش عارف ليه بأحبك يا مندو لله في لله

يسلم كيبوردك يا ولد

فعلاً

لازم لكنا نشجع اللعبة الحلوه

الاهلاوية

رابط هذا التعليق

ايه يا جماعة الهجوم ده كله , كل ده علشان باركت للنادي العظيم بخروجه من افريقيا . وقلت الف مبروك

امال لو كنت قلت زى ما الجرائد والمواقع كتبت مثلا "الخروج المذل على يد فريق مغمور" , كنتم عملتوا فيه ايه

جماهير الاهلى والاعلام المتعصب هوه السبب في ظهور الشتماته فيما كتبته , انتوا بتفلقوا دماغنا مع كل بطولة بتاخدوها , ده كمان نسبوا فوز مصر في بطولة افريقيا 2006 و 2008 للنادي الاهلى وكانه هوا اللى كان بيشارك مش منتخب مصر

وبعد الخروج الافريقي من دورى رابطة الابطال طلعتوا علينا بان البطولة السنة دي ضعيفة وان الكونفدرالية اقوى وان الاهلي العظيم هيكون اول نادي يدخل البطولة دي مصر , وبعد الخروج من الكونفدرالية تناسي الاعلام الاحمر كل ما قاله وخرج علينا بان خروج الاهلي افضل واحسن ليه علشان اللعيبة تستريح

قمة التناقض والكذب , ومش عاوزنا نشمت بكلمة مبروك حتي .. ده يبقي حرام!!!!!

فداك أبي وأمي ونفسي ومالي يا رسول الله

http://www.youtube.com/watch?v=yOblBbK5FqI&feature=related

رابط هذا التعليق

ايه يا جماعة الهجوم ده كله , كل ده علشان باركت للنادي العظيم بخروجه من افريقيا . وقلت الف مبروك

امال لو كنت قلت زى ما الجرائد والمواقع كتبت مثلا "الخروج المذل على يد فريق مغمور" , كنتم عملتوا فيه ايه

جماهير الاهلى والاعلام المتعصب هوه السبب في ظهور الشتماته فيما كتبته , انتوا بتفلقوا دماغنا مع كل بطولة بتاخدوها , ده كمان نسبوا فوز مصر في بطولة افريقيا 2006 و 2008 للنادي الاهلى وكانه هوا اللى كان بيشارك مش منتخب مصر

وبعد الخروج الافريقي من دورى رابطة الابطال طلعتوا علينا بان البطولة السنة دي ضعيفة وان الكونفدرالية اقوى وان الاهلي العظيم هيكون اول نادي يدخل البطولة دي مصر , وبعد الخروج من الكونفدرالية تناسي الاعلام الاحمر كل ما قاله وخرج علينا بان خروج الاهلي افضل واحسن ليه علشان اللعيبة تستريح

قمة التناقض والكذب , ومش عاوزنا نشمت بكلمة مبروك حتي .. ده يبقي حرام!!!!!

الله يبارك فيك وعقبال عندكم إن شاء الله

بدون مبالغة، اللي ناقص عشان نفهم، إن المشير يطلع في بيان على الهوا وفي ايده السلاح ويقول: أيوة يا شعب احنا الطرف التالت، واحنا اللي ورا موقعة الجمل وماسبيرو والعباسية (1) والسفارة الإسرائيلية ومسرح البالون ومحمد محمود ومجلس الوزراء وبورسعيد والعباسية (2)، عايزين حاجة يا شعب؟

shawshank

رابط هذا التعليق

أكبر الفرق تخرج من البطولات و أكبر الفرق تتعثر أحياناَ مع الفرق الصغيرة .. مش عيب .. دي رياضة و البقاء للأقوي خلال ال 90 دقيقة مش الأقوي بالتاريخ .

أتمني وصول الفريقين المصريين للنهائي و حظ سعيد للمنتخب علي أرض الجزائر .

Releasing my demons again

رابط هذا التعليق

هارد لك للاهلي و الأهلوية ....أنا ما شفتش الماتش بس واضح إن الأهلي ما لعبش كويس و الصراحة ما أقدرش ألوم حد ....لسه طالعين من معمعة الدوري و طبيعي إن مستوي الأداء البدني و المعنوي ينخفض

أطيب التمنيات للحرس و انبي في البطولة ....هما لو لعبوا أكنهم بيلاعبوا الأهلي أكيد حيفوزوا و فريق منهم يحقق أول كونفدرالية لمصر :roseop:

Her şey kişisel bir

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...