اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

استمر معاه ولا لا

بنوتة جميلة

Recommended Posts

اانا يا جماعة بحب واحد طالب ف سنة رابعة كلية طب وبنحب بعض جدااااااااااا ومقتنعين ببعض

بس انا بحس انه مشغول دايما عنى عشان انتوا عارفين كلية الطب صعبة وكدة وساعات ببقى عاوزه اقابله واشوفه لكن ساعات بيقولى انه مشغول وبيحضر عمليات ف المستشفى مع الدكاترة وبيشوفها ويتدرب عليها وكدة

انا خايفة لما اتجوزه ان شاء الله ينشغل عنى بردو بس انا بحبه اوى اوى وهو كمان بيحبنى بس انا مش بستحمل بعاااااااده عنى وانى مثلا ممكن اقعد اسبوع ما اشوفووووووووووش ببقى هتجنن وبحس انه مشغول عنى اوى انا مش عاوزه اعطله عن دراسته وكدة ومستقبله انا ساعات بردو بقعد اكتر من اسبوع ما باشوفوش قولولى اعمل ايه

تم تعديل بواسطة بنوتة جميلة
رابط هذا التعليق

تصنفين ما أضفته على انه موضوع يفترض ان ندخل لنناقشه مع حضرتك ؟؟!!!

عفوا ..

ما الهدف من الموضوع ؟؟

ما الفكره ؟؟

ما الرساله ؟؟

ما القضيه ؟؟

اين موقع التدخل هنا ؟؟

ما مساحه النصحيه التى يفترض ان نقدمها ؟؟

الحقيقة ...

بعض الإحترام لعقولنا ووقتنا !!!!!!!!!!!!!!!

لولا

طائره ورقيه

رياح شديده

خيط قصير

الطائره ليست بين السماء ولا الأرض

..هذه انا!!

لولا

رابط هذا التعليق

الفاضلة بنوتة جميلة:

ربما ألتبس عليك الموقع الذى يجب أن تسالى فيه مثل هذه الأسئلة

سيدتى ...هذا الموقع للحوار فى أمور جادة و أخرى للتسلية و الأبتسام

ما يهم الوطن

ما يعبر عن مواطنين أغتربوا عن أوطانهم و يشتمون رائحته فى المحاورات

ولكنه لم يتحول بعد لموقع فى إستشارات الحب والعلاقات الشخصية البحتة التى لا يستطيع أن يفتيكى فيها أحد...لأنها و ببساطة تخصك فقط...ليست سبيل للنقاش وأخذ الآراء

وعلى أى أساس سيعطيكى الأعضاء رأيهم؟؟!!

نحن لا نعرفك أو نعرفه...

أتمنى ألا أرى اليوم الذى يتحول فيه الصالون الثقافى المحترم المسمى "محاورات المصريين"

إلى أحد برامج....أحب هذا ولا أستطيع العيش دونه

أرجو من الأدارة غلق الموضوع لأنه غير جدير بالنقاش

تحياتى

سوسورانى

لا تندم على حب عشته...حتى ولو اصبح ذكرى مؤلمه..... فأذا كانت الزهور قد جفت وضاع عبيرها ..... ولم يبقى فيها غير الاشواك فلا تنسى انها منحتك عطرا جميلا اسعدك

رابط هذا التعليق

كونه مشغول فده مش سبب مهم للانفصال .. وأعتقد لو اتجوزتوا موضوع الشوق القوي (بتاع مرحلة الانجذاب) بيقل تدريجيا ومش بيكون مهم جدا .. لياخذ مكانه الحب الهادئ

و خدي بالك الدكاترة بيتجوزوا (غالبا) على سن مرتفع مش قبل 28-30 وعادي جدا عند 33-35 .

تقدم مصر سيمر بعدة مراحل

أول مرحلة هي القضاء على نظام مبارك

رابط هذا التعليق

كونه مشغول فده مش سبب مهم للانفصال .. وأعتقد لو اتجوزتوا موضوع الشوق القوي (بتاع مرحلة الانجذاب) بيقل تدريجيا ومش بيكون مهم جدا .. لياخذ مكانه الحب الهادئ

و خدي بالك الدكاترة بيتجوزوا (غالبا) على سن مرتفع مش قبل 28-30 وعادي جدا عند 33-35 .

:roseop: فعلا مرحلة الشوق القوي ده بتقل تدريجيا ده طبيعي

و فعلا ده مش سبب للانفصال

الانفصال بيكون في حالة واحدة لا قدر الله و هي انه يكون بيحب واحدة تانية او ما اتوفقتوش معا بعض :roseop:

رابط هذا التعليق

انا عارف ان المحاورات فعلا للمناقشة الجادة لكن برده مافيش مانع من مناقشة مشاكلنا الشخصية امال لو ما ناقشناش هنا هناقشها فين ؟؟ :roseop:

والله كان نفسي اناقش اكتر بس انا مش فاضي دلوقتي بس ان شاء الله لي عودة لمناقشة الموضوع :roseop:

رابط هذا التعليق

انا عارف ان المحاورات فعلا للمناقشة الجادة لكن برده مافيش مانع من مناقشة مشاكلنا الشخصية امال لو ما ناقشناش هنا هناقشها فين ؟؟ :lol:

والله كان نفسي اناقش اكتر بس انا مش فاضي دلوقتي بس ان شاء الله لي عودة لمناقشة الموضوع :lol:

السلام عليكم ورحمة الله.....

صدقت يأخى الفاضل...المحاورات فعلا تهتم فى المقام الاول بمناقشة الموضوعات الجادة...والتى يندرج تحتها الموضوعات الشخصية والمشاكل الخاصة....وكما قلت لو مش حنتشارك كلنا ونساعد بعض فى حل المشاكل الخاصة والعامة....حناقشها فين أمال؟؟؟ :lol: :sad: :blink: :lol:

ونحن فى انتظار عودتك الاكيدة والهامة لنا جميعا لتناقش الموضوع وتفيدنا بأرائك...أمال يعنى مين اللى حيفيدنا...؟؟ :lol: :lol: :lol:

{ لَّقَدْ كُنتَ فِي غَفْلَةٍ مِّنْ هَـٰذَا فَكَشَفْنَا عَنكَ غِطَآءَكَ فَبَصَرُكَ ٱلْيَوْمَ حَدِيدٌ }

رابط هذا التعليق

عفوا ..

ما الهدف من الموضوع ؟؟

ما الفكره ؟؟

ما الرساله ؟؟

ما القضيه ؟؟

اين موقع التدخل هنا ؟؟

الحقيقة ...

لولا

بارك الله فيك

فعلا

هذه المشكلة العاطفية !!!!؟؟؟؟

مع تحفظي على شرعيتها أو شرعية عرضها

مكانها بريد الجمعة

أو ما يشابهه

وأتمنى أن تجد الأخت هناك الرد المناسب

تم تعديل بواسطة tarek hassan

هل يمكن أن أكتب كلاما مثاليا 

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

عفوا ..

ما الهدف من الموضوع ؟؟

ما الفكره ؟؟

ما الرساله ؟؟

ما القضيه ؟؟

اين موقع التدخل هنا ؟؟

الحقيقة ...

لولا

بارك الله فيك

فعلا

هذه المشكلة العاطفية !!!!؟؟؟؟

مع تحفظي على شرعية عرضها

مكانها بريد الجمعة

أو ما يشابهه

اعجبنى جدا حديثك عن " شرعية " عرضها ..

اتحدث حقا بجديه .. لأن ذلك كان اول ما شعرته البارحه ولم تاتى الكلمة لذهنى لأستعملها لأن الوقت كان متأخر عندما رايت هذا الموضوع

هل يفترض ان تكون المحاورات ساحه ترويج لعلاقات الحب قبل العشرين وبعده ويفترض ان نتدخل نحن كحكام وقضاة فى اطروحات

شخصية بحته لم يبذل حتى اى مجهود فى اظهارها بشكل يحترم من هنا ويحترم عقولنا وتنوع خلفياتنا الثقافيه والدينيه ؟؟؟!!

تحياتى لك طارق

لولا

طائره ورقيه

رياح شديده

خيط قصير

الطائره ليست بين السماء ولا الأرض

..هذه انا!!

لولا

رابط هذا التعليق

حنانيكم يا قوم .. المكتوب مواضيع شخصية البنوتة ما كدبتش خبر .. بس مش مكتوب أى شخصية فيهم ؟

المزعج فى القصة ليست ما تحكى عنه .. انما عدم الاحساس بعمق الموضوع وتغلغله فى نفس البنوتة ..

ثانيا طالما تفكر .. اذا الموضوع تحت الدراسة وسوف يتغير مع أى نوة أو موجة عالية .. بس ..

هييييييييييييه دنيا .. منك لله ياللى فى بالى ..

حبيبتى كالشمس لا نظر ولا اقتراب ولا استغناء

فالكل موت محقق

أنا الذى نظر الأعمى إلى أدبى وأسمعت كلماتى من به صمم

رابط هذا التعليق

زائر
هذا الموضوع مغلق.
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...