اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الى الجد ابو الفصاد..حول!!!!

dodietman

Recommended Posts

الى الجد ابو الفصاد الذى نسعد دائما بوجوده معنا :)

الف مبروك وربنا يتمم بالخير يارب :blink:

وبعد اذن حضرتك انا لى تساؤل!! انت فين فى اسبانيا عشان انا عندى استفسار بشان اسبانيا !! :D

وهو هل اسبانيا بلد تستاهل الغربه زى مابنقول لان لى صديق يرغب فى العمل كطبيب هناك وهو يعرف كل شىء تقريبا

عن كيفية العمل كطبيب هناك وله اصدقاء اسبان هناك فى استورياس(مدينة خيخون) فى الشمال ولكن يريد التعرف من

شخص مصرى يقيم فى اسبانيا

لانه تقريبا قرار يخص حياته باكملها

ماذا عن ظروف البلد ومستوى المعيشه

اسف جدا على الازعاج والف مبروك :D

''رَبِّ لَا تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ''

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      حكى لى أبى بفخر واعتزاز عن مشاركته الفريدة فى معسكر العمل الدولي التطوعي للشباب بمدينة الإسماعيلية فى صيف عامعرض المقال كاملاً
    • 0
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  انا مدرس مصري سافرت السعودية قبل كده 4 سنوات بتأشيرة معلم اجتماعيات وقدمت استقالة من المدرسة ورجعت نهائي حالياانا جيلي فرصة سفر مدرس اجتماعيات للسعودية هل ينفع اسافر بنفس الجواز ال فيه التأشيرة القديمةول لا . مع العلم معي شهادة خبرة سعودية موثقة بها لا مانع . ومعي اخلاء طرف موثق من الغرفة التجارية لكن الاسم فيه مكتوب باسم الشهرة ( يعني الجد الخامس ) اصبح بعد اسمي واسم ابي .  ارجو الرد
    • 2
      الحفيدة : جدو تامر ازيك .. حلو البدى اللى انت لابسه ده . بس ده موضة قديمة اوى يا جدو الجد : يا بنتى انا راجل دقة قديمة وبالبس زى ما جيلنا اتعود وحسب التقاليد القديمة بتاعتنا الحفيدة : ايوة بس مش حاسس انك مخنوق وانت لابسه ؟ الجد : ابدا هو ده اللبس المحتشم اللى المفروض الكل يلبسه ويحافظ عليه .. فين ايام زمان لما كنا بنلبس البدى اللى مبين البطن والظهر بس ، مع البنطلون الاستريتش الجلد.. كانت حاجة آخر روشنة . الحفيدة : ياه يا جدو .. ده انتوا كان ليكم تقاليد غريبة خالص . الجد : امال انتى فا
    • 2
      لن أتطرق لمستوى الأفلام المصرية الحالية .. لكني أتطرق للمسابقة الغريبة المسماة بأوسكار السينما المصرية ، والتي تقام بشكل بيولوجي كل عام على قلة فايدة .. صحيح إن النهاردة الأفلام أكتر من كذا سنة فاتوا ، وإن الموسمية بدأت تختفي من السينما المصرية لأسباب فلكية (دخول رمضان تدريجياً في فصل الصيف) وتجارية.. لكن هل يبرر دة إعطاء جائزة مثلاً عن فيلم دم الغزال اللي معروض السنة قبل اللي فاتت؟ هوة مفيش ضوابط موضوعية لإعطاء هذه الجوائز؟ مش الأوسكار دة بيفترض إنه نقدي ومش تجاري؟ مش ليه ترشيحات أو هكذا
    • 89
      إسرائيل تقتل مقعدا فلسطينيا بهدم منزله عليه قتلت قوات الاحتلال الإسرائيلي مسنا فلسطينيا مقعدا فجر اليوم بهدم منزله وهو بداخله بالحي النمساوي غرب مدينة خان يونس في قطاع غزة، وذلك خلال توغل لجيش الاحتلال فجر اليوم. وأفاد شهود عيان للجزيرة نت بأنه عثر على الشهيد المسن تحت أنقاض منزله وهو مضرج بدمائه فوق كرسي الإعاقة. http://www.aljazeera.net/news/arabic/2004/7/7-12-7.htm
  • أضف...