اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

بنك معلومات الناجحين فى مقابلات كيبك 2008 و قدمو الفيدرال

Recommended Posts

هوه فيه ايه بجد حد عنده خلفيه الدنيا نايمه كده ليه هوه حصل تعديلات مثلا" طيب حد سمع عن اخبار مديكال من بره بعد العيد و هما واقفين فين وليه العطله دي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تم تعديل بواسطة tiimon

صمـــتي ليس جهلا بما حولي,ولكــن ما حولي لا يستحق الكلام

رابط هذا التعليق

• الردود 5.5k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

a7'eran ya gama3a we ba3d entezar 5 month el pasportat weslat bel salama ya rat ya ahlty te3'ayar esmy fe el lesta wetsameny saber 3ashan ana aked aktar wa7ed sebert mestany el visa hahahahaha .......

الف الف مبروك يا كودى عقبال الايندينج ورحلة سعيدة وموفقة يارب

ازيك يا تيمو عامل ايه اخبارك يارب يكون كودى هو اول الغيث ونغرق طبى وفيزا الفترة الجاية بقاااااااااا

يارب ميديكال :give_rose:

رابط هذا التعليق

a7'eran ya gama3a we ba3d entezar 5 month el pasportat weslat bel salama ya rat ya ahlty te3'ayar esmy fe el lesta wetsameny saber 3ashan ana aked aktar wa7ed sebert mestany el visa hahahahaha .......

Felicitations

Your have the highest Visa Score until now

Please find attached revision 20 of the data base dated 23/11/2010

I am in Montreal now living in 31/2 , if any one wants to share renting my appartment , please contact me on ewwd2007@yahoo.com

مهما طال الإنتظار ، إنتصار اليأس عار

Egyptian and Proud

رابط هذا التعليق

الف الف مبروك يا كودى عقبال الايندينج ورحلة سعيدة وموفقة يارب

ازيك يا تيمو عامل ايه اخبارك يارب يكون كودى هو اول الغيث ونغرق طبى وفيزا الفترة الجاية بقاااااااااا

يارب ميديكال :give_rose:

الف مبروك يا كودي باشا و عقبال اللاندنج

ازيك يا فارم واحشني والله الدنيا نايمه مش عارف ليه ربنا يفرجها انشاءالله

صمـــتي ليس جهلا بما حولي,ولكــن ما حولي لا يستحق الكلام

رابط هذا التعليق

واحد اعرفة قدم ورقة للفيدرال بتاريخ 26/8/2010 و لحد دلوقتى منزلش ان بروسيس يا ترى دة طبيعى ولا فى مشكلة و الف مبروك لكودى

رابط هذا التعليق

امبارح عملت ميديكال عند دكتور احمد مصطفي

راجل كويس جدا و التمرجي راجل محترم و مناسب اوي لسكان مصر الجديدة

التحاليل بتعملها في عمارة جنبو و الاشعة في ميدان الحجاز

و لا الحوجة لمشوار المعادي

رابط هذا التعليق

الف مبروك يا كودي يلا دوري علي شركه طيران واعرفي ايه العروض الموجوده وياريت تبلغينا

رابط هذا التعليق

الف مبروك يا كودي يلا دوري علي شركه طيران واعرفي ايه العروض الموجوده وياريت تبلغينا

سألتك يا استاﺬ ايمن اكتر من مرة عن بيانات حضرتك و اخبار حضرتك عشان حضرتك موجود فى قاعدة البيانات بدون بيانات

لعل المانع خير !!!!

تم تعديل بواسطة ahly

I am in Montreal now living in 31/2 , if any one wants to share renting my appartment , please contact me on ewwd2007@yahoo.com

مهما طال الإنتظار ، إنتصار اليأس عار

Egyptian and Proud

رابط هذا التعليق

ya gad3an mouka3 expedia beygeb as3ar el tayaran men ar7'as le2a3'la garabow wed7'alow 3ala www.expedia.comand tell me yours opinion

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته :.

إزيكم يا جماعة يارب تكونوا كلكم بخير

أول مرة أقدر أدخل المنتدي من غير برنامج الهوت سبوت أنا كنت فقدت الأمل ولا يمكن علشان أنا داخل من شبكة في بلد غير اللي أنا مقيم فيها بصراحة مش عارف لكن المهم إننا أتقابلنا من تاني

سؤال يا جماعة لو سمحتم : هو فترة الأنتظار حتي وصول الميديكال بقت كام دلوقتي ( طبعاً للناس العادية مش المطلوبين قوي زي أخونا الكيميائيين )

:give_rose:

ازيك يا رحالة باشا يارب تكون بخير

وحمدلله على سلامة واننا بقينا نشوفك تانى

دا رابط من موقع الهجرة بالفترات الرسمية

http://www.cic.gc.ca...skilled-que.asp

والكيمايئيين زايهم زاى اى حد فى البروسيس او هما بقا يستعبطوا اليومين دول صراحة

يااااااااااااااااارب ميديكال :malta:

الله يسلمك يا فارم والله واحشتني أنت كمان وكل الاحباب هنا , أنا زي ماقولت ماكنتش عارف أدخل المنتدي من البلد اللي أنا فيه لكن لما كنت أروح بلد تانية جانبها وعملت أصلاح للموقع بعد يأس فتح معايا وعملت المشاركة دي ولكن بعد جهد جهيد وتركيز شديد وإصرار عنيد عرفت طريقة أ. عادل اللي كتبوا عنها في المطاريد وعملتها و أنا أهوه بشارك معاكم :WelEgTks:

علي العموم الف مبروك لكل اللي وصله الميديكال والفيزا أنا قريت أسمائهم بس خايف أذكرهم بالأسم أنسي حد فيزعل مني فياريت تقبلوا تهنئتي بوجه عام كده

وعقبالنا جميعاً يااااااااااااارب

يااااااااااااااااااااااااارب ميديكال ياااااااااااااااااااارب

:give_rose:

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
رابط هذا التعليق

hamedebrahim and hajeer وليد نور و جرجس مونتريال و ليندو kokishico يا جماعه مفيش اخبار عندكم محدش جاله مديكال برجاء سرعه الرد

انا يا تيمون ماجاليش اى حاجة و بصراحة قلقان من انهم مبدئوش فى شهر فبراير يا ترى اية سبب التاخير دة انا مش عارف و مش فاهملهم اى سيستيم ماشيين بية

رابط هذا التعليق

hamedebrahim and hajeer وليد نور و جرجس مونتريال و ليندو kokishico يا جماعه مفيش اخبار عندكم محدش جاله مديكال برجاء سرعه الرد

انا يا تيمون ماجاليش اى حاجة و بصراحة قلقان من انهم مبدئوش فى شهر فبراير يا ترى اية سبب التاخير دة انا مش عارف و مش فاهملهم اى سيستيم ماشيين بية

ربنا يوفقكم وتفرحونا كلكم و نسمع اخبار كويسه ...

رابط هذا التعليق

ازيكم ياجماعة

عندى سؤال هو موقع الهجرة ممكن ميتعملوش ابديت لمدة اد اية لان انا قدمت ورقى فى السفارة للفدرال من يوم 21 اكتوبر يعنى شهر ولحد دلوقتى مش لاقى نفسى ان بروسيس مع انى كاتب بياناتى صح مش عارف الموقع متحدثش ولا انا لسة مدخلتش كمان بعت ايميل للسفارة مستفدتش حاجة كلامهم عام

ياريت حد يرد علية

شررررررررررحه

رومانى ازيك و اخبار ابنك ايه ؟

و انت يا استاذ محمد ده لو انا صح

ممكن نمشى الخطوات مع بعض يمكن فى حاجة مش مفهومة

اولا الابديت بتعمل كل يوم ثلاثاء

ثانيا احنا هندخل على الموقع ده سوا

https://services3.cic.gc.ca/ecas/authenticate.do#formErrors

و نختار Immigration file number

B01234567

و نكتب رقم الملف كامل من اول ال بى و 8 ارقام

و بعد كده الفاميلى نيم بس

يعنى الاسم الرابع فقط

و بعد كده تاريخ الميلاد و البلد اللى انت اتولدت فيها

لو انتم عملتم كل ده صح يبقى فى حاجة مش تمام بس المتوقع انه يكون ان بروسس خلال10 ايام من تاريخ تقديم الطلب حتى شهر

دى معلوماتى يمكن تفيدكم بشئ و لو قليل

صباح الخير يا بيبو

انا لسة حالا لقيت اسمي على الموقع بتاع ال CIC

بس انا اسم اللقب عندي بيبدأ ب" ال" يعني في الترجمة \EL

في الابلكيشن و في صورة الباسبور مكتوب اللقب ب

EL

كلمة واحدة

ماعدا في ترجمة الفيش

EL

مفصولة عن باقي اللقب

ولقيت نفس الموضوع ف في موقع السفارة اللقب مكتوب بنف الطريقة زي ترجمة الفيش

هل ده فيه مشكلة؟؟

عموما انا ان بروسس من 26 اكتوبر 2010

صيدلي غير متزوج

بدون محامي

رابط هذا التعليق

<BR>انا لقيت حاجة كمان لما راجعت اوراقي لقيت ان السي اس كيو بردو مكتوبة زي ترجمة الفيش<BR><BR>EL مفصولة عن باقي اللقب<BR>
<BR><BR><BR>مبروووك يا باشا قعبال رومانى كمان

لا تفكر بالامر كثيرا و دع الامر لمن بيده الامر

يستجيب لك الرب فى يوم شدتك ينصرك اسم إله يعقوب

رابط هذا التعليق

<BR>انا لقيت حاجة كمان لما راجعت اوراقي لقيت ان السي اس كيو بردو مكتوبة زي ترجمة الفيش<BR><BR>EL مفصولة عن باقي اللقب<BR>

شكرا ياصموئيل بس الحقيقة لسة اسمى منزلش مع انى مقدم مع محمد يمكن يومها كنت اول واحد مقدم كمان مش عارف لية

تَوَكَّلْ عَلَى الرَّبِّ بِكُلِّ قَلْبِكَ، وَعَلَى فَهْمِكَ لاَ تَعْتَمِدْ

لاَ تَمْنَعِ الْخَيْرَ عَنْ أَهْلِهِ، حِينَ يَكُونُ فِي طَاقَةِ يَدِكَ أَنْ تَفْعَلَهُ. لاَ تَقُلْ لِصَاحِبِكَ: «اذْهَبْ وَعُدْ فَأُعْطِيَكَ غَدًا» وَمَوْجُودٌ عِنْدَكَ.

رابط هذا التعليق

بالنسبة لى لاجديد ،الجديد انه على صفحة متابعة الملف تم وضع عنوان المحامى امس

رابط هذا التعليق

شكرا ياصموئيل بس الحقيقة لسة اسمى منزلش مع انى مقدم مع محمد يمكن يومها كنت اول واحد مقدم كمان مش عارف لية

متجرب يا رومانى تلعب فى اى حاجه فى الاسم كده يمكن تضرب معاك زى محمد

القى خبزك على وجه الماء فإنك ستجده ولو بعد حين

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...