اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

التعليمات الجديدة لموظفي السفارة لمعالجة الملفات بتاريخ 2-2-2009

Recommended Posts

إخواني الأعزاء لقد تصفحت منتداكم الرائع وأردت المشاركة ولو بجزء بسيط من هذا المجهود الجبار. اتمنى من الله ان يتقبله منكم ويجعله في ميزان حسناتكم. أرجو من سيادتكم قراءة هذا الملف بعناية لأنه يحتوي على معظم الإجابات التي تدور في ذهنكم بعد النظام الجديد. هذا الملف به التعليمات الجديدة لموظفي السفارة للتعامل مع الملفات قبل وبعد 27 فبراير 2008 حيث انهم كانوا ينتظرون هذه التعليمات ثم بدؤا العمل وفقا لها من 20 فبراير 2009. تاريخ صدور التعليمات هو 2 فبراير 2009 من المركز الرئيسي في تورونتو وتم تحميل الملف على المرفقات. ولا تنسوني من صالح دعاؤكم

op06e.pdf

skilled_worker_procedures_Old_System.pdf

رابط هذا التعليق

أهلا بيك يا أخى فى منتدانا الرائع و شكرا على مجهودك الجميل و بصراحة دخلت علينا دخلة قوية لأنى عنوان الموضوع خلانى فرحت و قلت أخيرا حيغيروا الاجراءت للأحسن و يخلصوا طابور الناس دى كلها مش عارف ليه أنا فرحت يمكن علشان كلنا غارقنين فى التفكير بالهجرة الى كندا و مستنيين اليوم اللى نحصد فيه تعب التفكير و ما بنصدق نسمع أى خبر كده و لا كده على العموم شكرا لمجهودك و الى الأمام

رابط هذا التعليق

بليز يا جماعة انا مش عندى الاكروبات ومش عارفة افتح السايت دة لو فى حد عرف فية اية ياريت يكتبلنا وشكرا

دا عشان احس بشىء بسيط في محبتك محتاج ياربي لألف عمر اعيشه ليك...عمر اتعلم كلامك ...عمر اعيش افهم سلامك..والف عمر اتأمل ازاي اني ليك ...عمر افكر ليه قابلني ...وعمر تاني علشان حاببني ..والف عمر اكتب كلام عن حبي فيك........ ميكفنيييييييييييش

رابط هذا التعليق

شكرا علي الملفات

لكن حضرتك مقدم ولا لا؟

ولو مقدم ....ايه خطوات التقديم ومنين .... وكده يعني.

وربنا يوفق الجميع :blush2:

لا تجبر الانسان و لا تخـــــــــيره ........ يكفيه ما فيه من عقل بيحيــــــره

اللي النهارده بيطلبه و يشتهــــيه ........ هو اللي بكره ح يشتهي يغيـــــره

معلومات تهم المسافر حديثا

http://www.egyptiantalks.org/invb/?showtopic=76997&st=30

رابط هذا التعليق

بليز يا جماعة انا مش عندى الاكروبات ومش عارفة افتح السايت دة لو فى حد عرف فية اية ياريت يكتبلنا وشكرا

انتى تامرى يا مدام جيسكا ...افتحى اللينك دة و حملى الاكروبات ريدر ...الف مليوووووووووووووووون مبروك على الفايل نمبر و عقبال السى اس كيو و الفيدرال و الطبى و الفيزا .. و سلامى للاسرة كلها عضو عضو

http://www.BLOCKED77/file/92293786/afb2d...0_enu_full.html

ان كان الرب معنا ......فمن علينا

رابط هذا التعليق

أهلا بيك يا أخى فى منتدانا الرائع و شكرا على مجهودك الجميل و بصراحة دخلت علينا دخلة قوية لأنى عنوان الموضوع خلانى فرحت و قلت أخيرا حيغيروا الاجراءت للأحسن و يخلصوا طابور الناس دى كلها مش عارف ليه أنا فرحت يمكن علشان كلنا غارقنين فى التفكير بالهجرة الى كندا و مستنيين اليوم اللى نحصد فيه تعب التفكير و ما بنصدق نسمع أى خبر كده و لا كده على العموم شكرا لمجهودك و الى الأمام

أولا أشكركم على هذا الشعور الجميل ثانيا عندما تجولت في المنتدى لاحظت أن الإخوة والأخوات مشدودي الأعصاب من الإنتظار وقلة المعلومات ووفقني الله في الحصول على هذه المعلومات فكيف أبخل بها على إخواني وأخواتي

ثالثا ستجدون في اهذا الملف الإجراءات التي يجب ان يتبعها موظفي السفارة و الأطباء الخاصين بالسفارة في مصر و لندن في الكشف الطبى بتاريخ 4 يوليو 2008 وهذا هو ال لينك الخاص بها http://www.cic.gc.ca/english/resources/man...op/op15-eng.pdf

بالنسبة الى المتقدمين ل كيبك سيجدون في هذا الملف كيفية معالجة الملفات الخاصة بهم

http://www.cic.gc.ca/english/resources/man...p/op07a-eng.pdf

اللى عاوز يتسلى في كل ما يخص الإجراءات التي تتم داخل السفارة أعتقد أن هذا اللينك سيفيده

http://www.cic.gc.ca/english/resources/manuals/op/index.asp

جزاكم الله خيرا ولا تنسوني من صالح دعائكم

رابط هذا التعليق

اللة يبارك فيك يا استاذ thesaintmanwar تعبتك معايا بس السايت طلع مش لكيبك للفيدرال انت مقرتش ولا اية عموما مرسى لتعبك

دا عشان احس بشىء بسيط في محبتك محتاج ياربي لألف عمر اعيشه ليك...عمر اتعلم كلامك ...عمر اعيش افهم سلامك..والف عمر اتأمل ازاي اني ليك ...عمر افكر ليه قابلني ...وعمر تاني علشان حاببني ..والف عمر اكتب كلام عن حبي فيك........ ميكفنيييييييييييش

رابط هذا التعليق

ايه اخبار استاذ تورونتو , هو موقوف ولا ايه؟

موقوف ايه الشر بره وبعيد

ده هو بس تعب شويه

قال اما استريح شويه في منتدي المطاريد

لو عاوز تقابله اطلع الجبل وهتلاقيه هناك

وعوما هو معانا هنا بروحه اكيد شايفنا واحنا مش شايفيه

طبعا هو عالم ببواطن الامور

l'important dans la vie

c'est de quelle maniére tu te perçois

انااااااااااااااااااااااااااا انا مش هرد

لالالا

وانا بعرف اصد

ده انا وانا رافع ايدي بكتب علي الكيبورد

نصار ابو اللينك

عاوز تهاجر الي امريكا

مينا ممكن يساعدك

رابط هذا التعليق

ايه اخبار استاذ تورونتو , هو موقوف ولا ايه؟

موقوف ايه الشر بره وبعيد

ده هو بس تعب شويه

قال اما استريح شويه في منتدي المطاريد

لو عاوز تقابله اطلع الجبل وهتلاقيه هناك

وعوما هو معانا هنا بروحه اكيد شايفنا واحنا مش شايفيه

طبعا هو عالم ببواطن الامور

انت مش ممكن يا استاذ نصار فطست من الضحك على كلامك دة عليك شوية تعليقات ......!!! :happy:

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...