اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

مبروووووووووووووووووك للأهلى

Mohamed Fayek

Recommended Posts

• الردود 49
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكبر دليل على عظمة الأهلي و تفوقه هو كثرة الشامتين فيه في سقطاته القليله

وهي في نفس الوقت الدليل على ضعف و قلة حيلة المنافسين

الأهلي سيكمل طريقه

الفوز تلو الفوز و البطوله تلو البطوله

وسيترك لكم هزيمه من وقت لأخر تفرحون بها

خاصة أن فرقكم حرمتكم من فرحة النصر

رابط هذا التعليق

علي فكره فيه أقاويل بتقول ان الزمالك عارض علي حسن حمدي و الخطيب انهم يحترفوا عندوا في وظيفه رئيس و نائب رئيس نادي الزمالك علشان حال الزمالك يتعدل شويه ويبقي زي الاهلي :roseop:

ربي

ان لم يكن بك علي غضب............. فلا أبالي

غير أن عافيتك هي أوسع لي

رابط هذا التعليق

عايزين نقوول مبروووووووووووووووووووووووووك للاهلي

باقل مجهود فازوا علي الزمالك

اللي مش عارف بصراحة امتي هيرفع راسه جماهيره بالتعادل حتي

انا عن نفسي عايز اعتراااااف من صاحب الموضوع بتفوق الاهلي

ويقول مبرووك بس من قلبه مش شماته

رابط هذا التعليق

مبروك من الزملكاوية بكل الروووح الرياضية وبدون شماته وتعصب ... علشان تعرفوا بس إن الزملكاوية قلبهم أبيض زى الحليب

مبرووووووووك ياأهلى

أهلى + زمالك + إسماعيلى +باقى فرق الدورى = منخب مصر

الله يا الله الله يا الله الله يا الله الله يا الله

ياخالق الأكوان يارباه ياواحد لانرتجى إلا هو

يامن تريح القلب إن ناداك

أنت العظيم المستعان العالى

وأنا الفقير إليك من أعمالى

فإغفر ذنوبا تعتلينى

يامن لايعفو عن تلك الذنوب سواه

أعطيتنى والحمد يامعطيها

نعما بشكرك لا ولن أحصيها

فأمنن على بنعمة الإيمان

وألهم فؤادى كى يزيد تقواه

الله يا الله الله يا الله الله يا الله

رابط هذا التعليق

بصراحه ماتش اقل من المستوى ..

الاهلي المحظوظ كسب كالعادة لعدم استقرار نادي الزمالك وليس لأن الاهلي الافضل وهذا ما تعودنا عليه دائما ..

هي دي بلدنا للاسف وهتفضل كده طول ما فيه مرتشين وحراميه ومحتكرين من ناحية وناس طماعه عاوزين كراسي من ناحية تانية وفي الاخر المنتخب هوه الي هينزل والايام جايه وهتثبت

ونقطه احب اوضحها بعيد عن الموضوع إلى حد ما وهو ما لاحظته على بعض الاهلاوية قولهم بأن منتخب مصر حقق أرقام قياسيه لم يحققها في أسوء فترة لنادي الزمالك على مر تاريخ النادي ..

الفكرة تكمن في أن الارقام القياسية المحققه لا يمكن بأي حال من الأحوال أن تأتي من سنه أو اتنين أو حتى أربع سنوات وهي مرحلة انهيار نادي الزمالك ولا يمكن أن ينجح الطالب من دراسه اسبوع أو اسبوعين أو حتى شهر أو شهرين ولكن يدرس سنة بأكملها حتى ينجح ويتفوق .. وعلى هذا فإن انجازات المنتخب وليدة مراحل سابقة وإعداد سابق للمنتخب وليس فترة حالية .. دي نقطه احب ارد بيها على الاهلاوية الي بيتكلموا كتير وبيحبوا يخلطوا الامور

وسلام عليكم

تم تعديل بواسطة justtrying
رابط هذا التعليق

انا زملكاوى وخلاص زهقت

من فضلكم يا اهلاويه خبرونى

اعمل ايه علشان ابقى اهلاوى

سهلة قوي أنت عايز شوية عقل

ولوفكرت بيه خلاص هاتتعافى و تشرف

معانا وتشجع النادي الأول في مصر و افريقيا و الوطن العربي

وربنا يسهلك و العملية تبقى بسرعة أن شاء الله

رابط هذا التعليق

للأخوة الزمالكاوية والأسماعيللاوية .... ليست بالشماتة و تشجيع الأندية التي تلعب مع الأهلي

ستنولوا الآماني ....ركزوا مع فرقكم في التشجيع أو أتركوه و لكن رجاء مالكوش دعوة بالأهلي لأنه

بصراحة مش بيبص ليكم و لا لفرقتكم زي مابنعمل إحنا بالظبط ياريت تسمعوا النصيحة و هي لوجه الله

سلام مؤؤقت

رابط هذا التعليق

للأخوة الزمالكاوية والأسماعيللاوية .... ليست بالشماتة و تشجيع الأندية التي تلعب مع الأهلي

ستنولوا الآماني ....ركزوا مع فرقكم في التشجيع أو أتركوه و لكن رجاء مالكوش دعوة بالأهلي لأنه

بصراحة مش بيبص ليكم و لا لفرقتكم زي مابنعمل إحنا بالظبط ياريت تسمعوا النصيحة و هي لوجه الله

سلام مؤؤقت

يا راجل حرام عليك

اشمعنى الاهلي لما بيروح بورسعيد بيحصل البوابات بتاعت بورسعيد كلها بتتقفل ولما بيروح اسماعيليه ينشوف المناظر الي احنا شوفنها ..

لأن بعض وليس كل جماهير الاهلي بالطبع هيه الي عملت التعصب الاعمى الي حصل ده بسب سخريتهم من باقي الفرق ويا ريت سخرية باحترام أو أدب سخرية بمنتهى قلة الادب والسفاله

عمر ماتش زمالك حصل فيه الي بيحصل مع جماهير الاهلي ؟؟؟ الجماهير الي اعتقلوا منهم في الاسماعيلية بيوزعوا مخدرات وخمره ؟ ! ولا الجماهير الي تم اعتقالهم قبل ماتش الزمالك انهردة ومدخلهمشي الاستاد ومنعو التراس من اوله لاخره عشان خاطر عيون جماهير الاهلي ؟ !!!

رابط هذا التعليق

انا زملكاوى وخلاص زهقت

تشجيع الزمالك زى شرب السجاير عايز عزيمة

يا اما فى سن معين هيجيلك جلطة فى القلب

لكن انا هابطل سجاير وهابطل اشجع الزمالك

]

رابط هذا التعليق

انا زملكاوى وخلاص زهقت

تشجيع الزمالك زى شرب السجاير عايز عزيمة

يا اما فى سن معين هيجيلك جلطة فى القلب

لكن انا هابطل سجاير وهابطل اشجع الزمالك

]

مفيش زملكاوى بيبقى اهلاوى هو كل الحكايه الزملكاويه حسيتخبوا شويه و حنسمع صوتهم تانى بس مش لما الزمالك يكسب لكن لما الاهلى يخسر

رابط هذا التعليق

الاهلي المحظوظ كسب كالعادة لعدم استقرار نادي الزمالك وليس لأن الاهلي الافضل وهذا ما تعودنا عليه دائما ..

هل يا ريت استاذي Justtrying تقول مكمن الحظ في اداء الأهلي النهاردة....

و لا امكانية ان الاهلي مكانش الأفضل......

مبارة اليوم كانت جميلة في ادائها من الفريقين و خاصة في شوطها الاول....

و لكن في الشوط الثاني تراجع اداء الزمالك بينما زادت سيطرة الأهلي علي نصف الملعب حكم الماتش بعدها و سيطر عليه...

هو ده لا قدر الله مش تميز من لاعبي الأهلي؟؟؟

و الهدف الرائع اللي كان نتيجة ضغط مميت علي مرمي الزمالك لمدة 10 دقايق...

مبروك للنادي الاهلي علي الفوز المستحق....

يعني و نقول لنادي الزمالك الاداء كان جميل لكن خيرها في غيرها ان شاء الله....

و نشكر اخواتنا جماهير الزمالك علي الرح الطيبة دي....

و عقبال الدور التاني :roseop:

معين الدمع لن يبقى معينا .... فمن اي المصائب تدمعينا

زمان هون الاحرار منا .... فديتِ وحكم الانذال فينا

ملأنا البر من قتلى كرام .... على غير الاهانةِ صابرينا

كأنهمُ اتوا سوق المنايا .... فصاروا ينظرونَ وينتقونا

لو ان الدهر يعرفُ حقَ قومٍ .... لقبل منهم اليدَ والجبينا

عرفنا الدهرَ في حاليهِ .... حتى تعودناهُ ما شدا ولينا

فما رد الرثاء لنا قتيلا .... ولا فك الرجاء لنا سجينا

سنبحث عن شهيد في قماطٍ .... نبايعه امير المؤمنينا

ونحمله على هام الرزايا .... لدهرٍ نشتهيهِ ويشتهينا

فأن الحق مشتاق الى ان .... يرى بعض الجبابر ساجدينا

رابط هذا التعليق

ربنا معاكو يازملكاوية انا عارف وكل الأهلوية انكم نفسكم تفرحو ودةمستحيل ليس لأنكم زملكاوية بس

لأ السبب انكم لايعجبكم العجب وأخرتها جبتو عراف مغربى انتو عارفين انتو عايزين ايية

عايزين انكم تعترفو ان دةمستواكم دائمآ كل مرة تقولو المباراة حياة او موت البداية اليوم شحن الجماهير وبعد الهزائم يحصل تعكر للمزاج واختفاء الزملكاوية حتى يتعثر الأهلى فيتم الشماتة

الشماتة المرة دى هتتأخر كتير يمكن بعد الموسم او فى بطولة العالم القادمة ويمكن السنة اللى بعد الجاية وهى عندما تحصلون على تعادل الأهلى وبنى عبيد فى دورى البراعم

من المفروض والطبيعى انكم تتركو نتائج الأخر وتهتمو بفريقكم اللى مغلبكم وجايب لكم الضغط

لا تقلق من تدابير البشر، فأقصى ما يستطيعون فعله معك هو تنفيذ إرادة الله .

رابط هذا التعليق

الشمروخ فلافيو استطاع في الدقيقة 36 من الشوط الثاني وسجل هدفا "شمروخيا" في مرمي وحيد ليخرج الأهلي كعادته فائزا بهدف للاشيء وكأن لسان حال الزمالك وجماهيره يقول لا العراف المغربي نافع ولا الثنائي رفعت ورزة شافع وبالطبع الكابتن دي كستال السويسري "شاهد ماشافش حاجة" وكل المخاوف أن يندم ويرجع في كلامه.ووضح ان شيكا بالا الذي تحرك في أكثر من مكان كان يلعب لحسابه الخاص وباستعراض كعادته ومن ثم ضاعت جهود استثمار أي فرصة عن طريقه مع الوضع في الاعتبار انه كان مصدر قلق وخطورة ولكن من الواضح ان زميله جمال حمزة فطن إلي ذلك فبدأ في قيادة الهجمات ومحاولة تموين زملائه بالتمريرات بأنواعها ولكنها كانت كلها من نصيب مدافعي الأهلي.

وتغاضي الحكم الالماني عن احتساب ضرب جزاء وهي لمسة يد واضحة لهاني سعيد نجم دفاع الزمالك بتعليمات "العراف المغربي" حيث خرج جمال حمزة وأشرك "رفعت رمزي" بدلا منه أيمن عبدالعزيز.

يستحق دائما بطل النهايات السعيدة أما الزمالك والزملكاوية فمكتوب عليهم دائما "النهايات المأساوية".

سبحان الله العظيم

سبحان الله وبحمده

رابط هذا التعليق

هي دي بلدنا للاسف وهتفضل كده طول ما فيه مرتشين وحراميه ومحتكرين من ناحية وناس طماعه عاوزين كراسي من ناحية تانية وفي الاخر المنتخب هوه الي هينزل والايام جايه وهتثبت

لم أكن انوي التعليق على المباراة لا قبلها ولا بعدها نظراً للأحداث التي نمر بها والألم الذي يعتصرنا لما يحدث لإخواننا في غزه

لكن إستفزني تعليقك يا أخي الكريم ..

يا ترى لو الزمالك كان كسب إمبارح وده شيء عادي ومتوقع في كل مباراة لإنه فريق كبير .. فكنت هاتقول الزمالك كسب عشان البلد كلها مشايخ بيصلوا عالسجادة وبيبيعوا سبح فربنا كرم الزمالك ؟

لكن لما يكسب الأهلي يبقى بيكسب عشان البلد كلها حرامممممممممممميه ومحتكرين وإحنا منهم طبعاً ..

ومش عارف إيه علاقة ده بمباراة كرة قدم .. ويا ترى الراجل الحكم اللأماني كان مُرتشي ؟

وفلافيو وأخوه الانجولي جيلبرتو كان مثحتكر وراجل بيبيع كراسي حمام ؟

يا راجل حرام عليك

اشمعنى الاهلي لما بيروح بورسعيد بيحصل البوابات بتاعت بورسعيد كلها بتتقفل ولما بيروح اسماعيليه ينشوف المناظر الي احنا شوفنها ..

لأن بعض وليس كل جماهير الاهلي بالطبع هيه الي عملت التعصب الاعمى الي حصل ده بسب سخريتهم من باقي الفرق ويا ريت سخرية باحترام أو أدب سخرية بمنتهى قلة الادب والسفاله

عمر ماتش زمالك حصل فيه الي بيحصل مع جماهير الاهلي ؟؟؟ الجماهير الي اعتقلوا منهم في الاسماعيلية بيوزعوا مخدرات وخمره ؟ ! ولا الجماهير الي تم اعتقالهم قبل ماتش الزمالك انهردة ومدخلهمشي الاستاد ومنعو التراس من اوله لاخره عشان خاطر عيون جماهير الاهلي ؟

حضرتك معانا في الموضوع برضوا ولا بتتكلم عن أحداث أخرى

بورسعيد إيه وجٌمرك إيه ؟

وهل شاهدت مباراة الإسماعيلي بحق وحقيق وعرفت مين كسر الإستاد اللي بيمتلكه وضرب لاعبيه ؟ وهل لما تشاهد صواريخ بتنضرب في أي مباراة عالمية أو مباراة للزمالك والإسماعيلي نفسهم الإتنين وعادي يعني الأمور

الجماهير الي اعتقلوا منهم في الاسماعيلية بيوزعوا مخدرات وخمره

يا راجل قول كلام غير ده ... إنت برضوا بتصدق كلام كابتن شورمبو الشهير بشوبير ؟ ولا هاتعمل زي إخوانا إياهم اللي بيقولوا إن الطبيب المصري المسجون في جده كان بينزل يبيع مخدرات في الميادين والأزمقة والحواري ؟

ولا الجماهير الي تم اعتقالهم قبل ماتش الزمالك انهردة ومدخلهمشي الاستاد ومنعو التراس من اوله لاخره عشان خاطر عيون جماهير الاهلي ؟

طب وجماهير الزمالك مشايخ برضوا وما أتاخدوش على القسم إمبارح وراح اللعيبة خرجوهم ؟

يا عزيزي هي وزه من الكابتن شرمبو عضو مجلس الشعب وما فيش أي تهمة وجهت لهؤلاء الشباب وسيتم الأفراج عنهم اليوم ... وده كان تحفظ أمني بدون أي أسباب ... وإنت عارف حكومتك ..

إهدى بس وإشرب شوية ميه والله يلعن الماتشات اللي بتخلي الناس تتكلم في أي حاجه في كل حاجه مالهاش علاقة بأي حاجه

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

آه بالمناسبة قبل ما أنسى .. إدخل يا just tryng على اي موقع زملكاوي ... واخد بالك .. زملكاوي وإنت هاتقرأ الخبر العاجل ده

أكد العديد من جماهير الزمالك انه يتم القبض على اي مشجع يرتدي زي الالتراس ويت نايتس قبل الدخول لمباراة القمة و كذلك يتم منع دخول اي مشجع زمالكوي يرتدي فانلة الزمالك كما قام الامن بمصادرة علم الوايت نايت

إيه رأيك ؟

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

بس الواد فلافيو ده عليه حته ظلطه ولا القلقسايه في زمانها

بيب بيب اهلي :roseop:

ربي

ان لم يكن بك علي غضب............. فلا أبالي

غير أن عافيتك هي أوسع لي

رابط هذا التعليق

انا مقولتش ان جماهير الزمالك شيوخ ولا لو كان الزمالك كسب هيتغير الوضع ..

المسألة لا تعدو أن الزمالك تحول من نادي كان ليه تاريخ إلى نادي انتهى زمنه منذ اكثر من خمس سنوات بمخططات واساليب قذرة بيتم تنفيذها وطبيعه بلد ادت إلى هذا الابتلاء الي حصل للقطب الثاني للكرة المصرية ..

واي حد مصري بيفكر بطريقة متزنة عاقلة عارف أن الزمالك لو انتهى يبقى مفيش غير قطب أوحد في مصر وهو الاهلي لأن مهما كان ومهما هيكون فرق كرة القدم لا يكون لها أي تأثير بدون جماهير .. ومهما اشترك فريق زي حرس الحدود أو بتروجيت أو غيره من فرق الشركات مهما كانت قوية لو اشتركت في اي بطولات لن يكون لها أي تأثير أو تحقيق لأي أهداف لأن الجماهير هي التي تشحن اللاعبين وتحفزهم لتحقيق الفوز والبطولات وبدون جماهير هذه الفرق لا مستقبل لها ..

لذلك مخطط تدمير الزمالك ماشي بمنتهى الدقة والسرعة .. وأنا احسد البلد وحكومتها وسياسيها ومرتشيها على هذا الانجاز العظيم .. وهنيئا لكم النادي الاهلي العظيم والمنتخب القومي الاهلاوي ..

وانا بعترف ان زمن الزمالك خلاص انتهى ومفيش اي امل في الفرقة دي ولا اللاعيبة دي رغم واقولها بمنتهى الحيادية الزمالك فيه احسن واروع واحرف لاعيبة في مصر بدون منازع .. لكن هيه دي مصر وهيه دي بلدنا مهما كنت كويس أو كنت محترف الاحتكار والرشاوي والقذارة والمحسوبية هيه الي هتكسب دايما .. مهما عملت ومهما هتعمل ..

لكن بمنتهى الصراحة وبدون أي نفاق انا لا اتمنى الخير للاهلي أو للمنتخب الأهلاوي برئاسة الفاسد زاهر والحقود شوبير وأذنابهم وبإذن الله نرى انتكاسات المنتخب لأن الفترة القادمة ستكون انتكاسات عظيمه بإذن الله وخصوصا في مجال الكرة .. بسبب تدمير احد اهم القطاعات التي تهتم بناشيء كرة القدم في مصر والرياضة على وجه العموم لأن الزمالك في النهاية نادي تهيمن عليه هذه الحكومة الفاسدة ذات الحزب الأوحد واغلبهم نعرف ميولهم الكروية بالتأكيدوالي حصل في الزمالك ده مش وليدة سنة أو اتنين بل اكتر من خمس سنين تدمير ورا تدمير وتغير رؤساء على أمزجه هؤلاء الفسدة وعقاب جماعي لجماهير نادي الزمالك الي بتعشق نادي الزمالك.

تم تعديل بواسطة justtrying
رابط هذا التعليق

لا يمكن بأي حال من الأحوال أن تعمل في جو مليء بالشكوك والريب أن تعمل في أجواء مشحونة ورؤساء يمكن أن يغيروا الوضع مائة وثمانين درجة في أقل من يوم بالتعاقد مع هذا وطرد هذا .. تتذكر طرد الفذ محمد صبري من زمن ليس ببعيد ومن ثم طارق السيد وبشير التابعي وطرد وائل القباني والتفريد في وسام العابدي بمنتهى السهولة وتطفيش حازم إمام ؟ !!! وعمرو ذكي الي نفد بجلده !!!! كل هؤلاء لم تم طردهم بهذه الطريقة المشينة رغم أنهم أعطوا للزمالك الكثير والكثير تعاقدات كثيرة حدثت في الزمالك ولا نعلم أين ذهبت هذه الأموال فالتعاقد مع جونيور وميشيل الفرنسي .. !!! أين ذهبت هذه الأموال أصبح الزمالك في غابة لا نعرف أين مصادر أموالهم ولا أين تذهب لا الاعضاء قادرون على شيء لأنهم لا يعرفون من يسئلون وممن يستفهمون ومن يحاسبون ؟ اختطلت الاوراق فضاعت الحقوق .. وهذه مخططات خبيثة من شخصيات قذرة في اتحاد الكرة بالتعاون مع المجلس القومي للرياضة الفاسد وهذا بدوره له تأثير كبير على اللاعيبة وتركيزهم في الملعب واعطائهم حقوقهم المالية وإحساس الاستقرار حتى يعطي في الملعب. هذا هو حال الزمالك الذي انتهى عصره .. وحال البلد الفاسدة ا لتي مهما كنت فيها محترفا أو كادحا أو مجتهدا فمجهودك يضيع بسبب ظلم وحقد وفساد وقذارة أناس أخرون لا يريدون النجاح إلا لمن تؤيده نفوسهم المريضة .. لا انصاف لا عدل

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...