اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

صور المظاهره الحاشده في قلب تورونتو تأييدا لإخواننا في غزه

Recommended Posts

البوليس شعر إن الناس سخنت و إبتدى الهتاف يعلى و حرق الأعلام إبتدى فقام بتكثيف تواجده اما القنصليه خشية إقتحام المتظاهرين لها

رابط هذا التعليق

• الردود 86
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

اية رايكم فى الكلام اللى بيتقال على حس حس دة

الحركه ده ضايقتني

مش معنى كده إني بأحب مبارك

لأ طبعا

بس إتضايقت

حسيت إني بتشتم من ناس جاي أقف معاهم

واحد يقولي مبارك مش هو مصر

صحيح

بس برضه مش عارف ليه إتضايقت و إتغظت من الحركه دي

رابط هذا التعليق

الحركه ده ضايقتني

لأ طبعا

بس إتضايقت

صحيح

في دي معاك حق فيها يا إيهاب ، ولو أنا مكانك هاروح أكلّم الأخ اللي شايل اليافطة دي كلمتين :roseop:

في اللحظة دي بالذات حسني مبارك ده رئيس جمهورية مصر. (بيريود)

واللي يشتمه يبقى بيشتمني.

أنا مش وطني أوي ولا هجص ، بس في لحظات معيّنة ، المواقف اللي زي دي بتوجع!

وفعلاً كان أبسط رد فعل أسيبهم وامشي!

واحد بيشتم الدور المصري الممثل في مصر ورئيسها ، وأنا في كندا أمثلها. أيوه يا إيهاب إنتا بتمثل مصر في موقف زي ده!

حركة سافلة ومالهاش أي لازمة... إحنا رايحين نهزأ إسرائيل ؛ نشيل صورة لرئيس مصر ليه؟ لازم يعني نروح بخلافاتنا اللي بيننا - احنا العرب - حتى أمام أعدائنا؟!

للدرجادي ما بنسترش في أي مكان نتواجد فيه؟!! :unsure:

فيجيب الدمع والماضي الجريح *** لم عدنا؟ ليت أنّا لم نعُد!

رابط هذا التعليق

انا لو كنت في المظاهرة كنت حعمل زيهم واكتر...وياريت مانضحكش علي بعض...

http://www.youtube.com/watch?v=sqKEPqjuJkw...feature=related

Dumnezeu sa salveaza ROMANIA

لا اله الا الله

محمد رسول الله

http://www.notcanada.com/

كندا حلوة وكويسة...علي اد الباسبور.وشهادة..وشكرا...

رابط هذا التعليق

الحركه ده ضايقتني

لأ طبعا

بس إتضايقت

صحيح

انا لو كنت في المظاهرة كنت حعمل زيهم واكتر...وياريت مانضحكش علي بعض...

والله بيتهيألك يا سيد تورونتو المشكلة أن الريس بمزاجنا ولا من غيره هو رمز لمصر ولما يعملوه بالمنظر ده مش حلوة

احنا بس اللى ممكن نعمله كده مش حد تاني :unsure:

وفعلا زى ماقال ايهاب ان الناس دى انا جاى اقف معاهم وده مش وقته اننا نتشفى فى بعض

بس سؤال يا أيهاب أنت سألت اللى شايلين الدوميز دى جنسياتهم أيه ؟ ليطلعوا مصريين تبقى مصيبة

تم تعديل بواسطة osmel33
رابط هذا التعليق

for sure they are not egyptians :unsure:

http://www.youtube.com/watch?v=sqKEPqjuJkw...feature=related

Dumnezeu sa salveaza ROMANIA

لا اله الا الله

محمد رسول الله

http://www.notcanada.com/

كندا حلوة وكويسة...علي اد الباسبور.وشهادة..وشكرا...

رابط هذا التعليق

الحركة دي حركة زبالة وسافلة زي اللي عملها.

ومع اختلاف كل الاراء في موضوع غزة. وان الحكام العرب كلهم زبالة. لكن ماشفتش دولة عربية شغالة وبتجري عشان تحل الموضوع دة عشان الاطفال اللي بيموتو دول زي مصر. كلة لامؤخذة وائف زي ال ..... واللي فالح فية يشتم في مصر والحكومة. وهو لامواخذة مش حاسس بخيبتة. وتخلفة. حقيقي عالم ماتستاهلش :unsure: .

"قُل لَّن يُصِيبَنَا إِلاَّ مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلانَا وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ "

رابط هذا التعليق

صور اكتر من رائعة كالعادة يا ايهاب

بس انا لاحظت عدم مبالاة الشرطة اثناء المظاهرة الاولى حتى كانوا بيستخدموا دراجات و خيل فقط "حسب الصور"

انما المظاهرة الاخيرة كان في تواجد اكثر و سيارات و غيره

مش عارف دي ملاحظة صح و لا لأ و يا ترى لو كان حصل التحام بين طرفي المظاهرة كان ايه اللي حيحصل من الشرطة

هايستخدموا الهروات و .... برضه و لا ايه ؟؟؟؟؟

مع خالص التحية للجميع

م / احمـد صالـــــح

رابط هذا التعليق

الحركه ده ضايقتني

لأ طبعا

بس إتضايقت

صحيح

معلش يا برنس اكتر من كدة وربك بيزيح

--------------------------------------------------------------------------------

كرتونة البيض فيها سم قاتل

عموماً.. تعددت كراتين البيض والنتيجة واحدة

لا حركة..

لا كلمة..

لا نفس..

رابط هذا التعليق

اقولك ايه بس شكرا يا ابو الكباتن علي التغطيه ودا نوع من انواع الاعلام والتنوير علي شان الناس تشوف بره بيعملو ايه لكن السؤال هنا :unsure:

ياتري فيه حل ولا لأ ولو الرؤساء العرب ملقوش حل سلمي ايه اللي هيكون ..............

وياتري رد فعل الشعوب ايه .........................

انا من وجهة نظري يفتحوا الجهاد ورزقنا علي الله كدا ميتين ميتين ...... بس احنا عايزين نموت بكرامه ولو لمره واحده مش نموت وحده وحده وعلي ايادي الرؤساء .......................

واقصاه ....... كيف ااتي اليكي ........... كيف احميك ............. وكل حلمي ان اصلي فيك.

هشام

رابط هذا التعليق

فى موقف عايز اخد رايكم فيه ,

فى مظاهرة متنظمة عندنا بكرة و اول ما عرفت اتحمست اوى و قررت اخد الاولاد و اروح و بعدين اتكلمت مع واحد صحبى مصرى بردوه جابلى احباط بصراحة و قال هى المظاهرات دى هتعملهم ايه اتبرع ماشى قاطع ماشى

بصراحة كلامه مقنع و للعلم المدينة اللى عايش فيها مافيهاش قنصلية لاسرائيل ولا حاجة خالص

تفتكروا صاحبى ده عندوا حق ولا ايه

رابط هذا التعليق

مهندس إيهاب

تسلم الأيادى....وحشتنى

خالص تحياتى

كن كما قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :

ان لله عبادا أختصهم بقضاء حوائج الناس حببهم في الخير وحبب الخير اليهم انهم الامنون من عذاب الله يوم القيامة )

رابط هذا التعليق

صور جميلة فعلا يا أستاذ إيهاب ،

دكتور شامي متسجل غياب في موضوعك

ربنا يوفق الجميع للخير

رابط هذا التعليق

تسلم الأيادي يا باشمهندس

للاسف ما أقدرتش أجي ...انشغلت في سانت كاترين و ما نزلتش تورنتو غير الاتنين الفجر

بالنسبة لصورة مبارك ...للاسف مصر محطوطة في سلة واحدة مع اسرائيل و أمريكا طبقا لتحليل ناس كتير للموقف المصري حتي خارج العالم العربي ...النائب البريطاني جالواي مثلا

Her şey kişisel bir

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 5
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواننا المغتربين والعاملين بدبى ان شاء الله أنوى السفر بتأشيره سياحيه للإمارات للبحث عن عمل بدبى خاصة انى سمعت ان فرص العمل بها كثيره جدا ان شاء الله لحاملى اللغه الانجليزيه وانا الحمد لله لغتى الإنجليزيه جيده جدا اتمنى الإفاده - هل أتوكل على الله وأخوض التجربه ام هناك اى مشكله؟ - وما هى النصائح قبل وأثناء العمل هناك ان أراد المولى ووجدت فرصة عمل؟ - طريقة التعامل وبخاصة مع العرب هناك من قبل أصحاب العمل, الخ شكرا جزيلا مقدما وج
    • 915
      سلام عليكم ياريت لو حد قدامه اي شغلانة في تورونتو يدلني عليها اشتغلت شغلانتين من اول ما وصلت بس كاجوال مش ثابتين يومين ثلاثة وارجع ادور تاني :) احلى حاجة النهاردة رحت لشركة طالبين حراس امن ايه المطلوب ولا حاجة بس لازم تاخد كورس يوم واحد تمنه 250 دولار وبعدها تستلم شغل في المطار صباح النصب ========================== ونصيحة لاي واحد عايز يجي كندا عليك وعلى الدراسة اول ماتوصل خصوصا لو مهنتك ريجولاتد تحياتي من دنداس ستريت ـ تورونتو قبلي
    • 134
      الاخوة اعضاء منتدانا المحترم والمهتمين بالهجرة الى كندا طبعا زى ما انتم عارفين انى كنت مقدم هجرة الى كندا فيدرال وحصلنا على الفيزا فى مارس 2010 , وترددت فى فتح موضوع جديد لأن الاخوة السابقين لى فى الاندنج قتلوا الموضوع كتابة وغطوا جميع الاجزاء , ولكن حبيت اتكلم عن بعض النواحى والانطباعات التى ربما لم تغطى او أأكد انطباعات السابقين لنا فى بعض النواحى مع بعض الصور التى التقتها اثناء الرحلة . نبدأ باسم الله ,, هنقسم الموضوع الى ثلاث اجزاء الاول تفاصيل الرحلة الثانى الانطباعات الثالث ال
    • 6
      بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته,, بداية تحية طيبة لكل الاخوان في المنتدى وربنا يجزيكم خير..وبصراحة كنا مفتقدين الموقع خلال السنة الفاتت ..البركة في شباب 25 يناير ..رجعوا فتحوا الابواب تاني .. .. بعد طول انتظار ...وبعد رفض الطلب الاول ..تمت الموافقة على الطلب الثاني للهجرة ..وحاليا..انا بعت الجوازات للتاشيرة وناوي على السفر الشهر الجاي على تورونتو ... حاليا عندي مشكلة في موضوع السكن .. طبعا في عروض كتيرة على النت ..بس النت حاجة والواقع حاجة تانية في معظم الدعايات وا
    • 57
      سلام عليكم كيف حال جميعا انا كنت من زمان هون وشارك في منتدى اجت فيزا وختفيت سنة ونص وحمدالله حاليا في تورينتو ونا جاهز لاي سؤال حابين في اي مجال من الحياة - الشغل - القبر ( بعيد شر عنكم) على فكرة قبر شخص في كندا بكلف 9 - 12 الف دولار :D الله يرحمنا ويرجعنا على بلادنا اشكر جدا جد جد كل عاملين في منتدى رائع أخوكم محمد باشا
  • أضف...