اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

اتنين سمعهم تقيل....

amir

Recommended Posts

تخيل لو اتنين سمعهم تقيل اتكلموا مع بعض!! . ايه اللي ممكن يحصل ؟ تعالوا نشوف اتنين من دول، واقفين على محطة الاتوبيس ودار بينهم الحوار ده .................

-----

الأول : الاتوبيس ده بيروح مــصر الجديدة؟

الثاني : على الحديدة !!... ليه انت طالب احسان

الأول : بذرة الكتان !! لا ..دي تلاقيها عند العطار

الثاني : جزار!! اه ..قوللي كده .. عايز تشتري لحمة

الأول : معك حق.. الدنيا زحمة ..علشان ده ميعاد خروج الموظفين

الثاني : نور الدين !! لا والله .. ماعرفوهش

الأول : ما بتشربوش!! ليه ..كفا الله الشر

الثاني : رأس البر !!! ..ده مــصيف هادي

الأول .: عايز تركب للمعادي... دي منطقة جميلة

الثاني : بليلة !! انت شكلك كده جعان

الأول : عيان!!! أي والله .انت باين عليك عيان ..طيب ما تروح للدكتور

الثاني: الحنطور!! ده احسن من الأتوبيس ، وبيوصلني لحد الباب

الأول : هبــــاب !!! وانا اللي كنت فاكرك محترم

الثاني : اتخـرم !! هو مين ؟؟

الأول : عاوز اسـبرين ! ليه انت عندك صداع ؟

الثاني : قراع !!! ينهار اسود . ده مرض خطير

الأول : لا والله مش عايز. وبعدين مش بأحب الفطير. تقيل على المعدة وتمنه غالي

الثاني: خالي.. انت تعرف خالي ؟ ده راجل كبير في السن

الأول : الجن .. نهارك مش فايت ..انت عليك عفريت .!؟

الثاني : لا والله ..ممعاييش.. انت عايز الكبريت ليه . عايز تولع؟

الأول : أدلع ! أدلع عليك انت!؟ انت ما تملاش عنيا

الثاني :يقبضوا عليا !! ليه !؟

الأول : انت غريب يا راجل انت..شكلك شحات ، (يدفعه من القميص) روح اشتغل شغلة تاكل منها عيش

الثاني : خيش!! والله ده صوف انجليزي

الأول: بنتك زيزي!!! ربنا يخلي...

الثاني : أنتاج محلي .!!!! ده مستورد

يمر شاويش من بتوعنا ... يلفت انتباه الحوار، : بتعمل ايه يا جدع منك له!!!

الاتنين: ايوة يا شاويش ...احنا مستنين الأتوبيس

الشاويش :! نهاركم مش فايت .... جواسيس !!! قدامي على القسم

http://www.nadyelfikr.net/viewthread.php?f...&tid=13540&sid=

يا وطنى : كل العصافير لها منازل

الا العصافير التى تحترف الحريه

فهى تموت خارج الأوطان

ـ نزار قبانى ـ

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• Guest عابر سبيل
      0
      أقال الملك سلمان رئيس هيئة الترفيه في السعودية  ربما على خلفية إحتفالية للسيرك الروسي في الرياض. و اليوم قرأت خبر مرسوم ملكي بإقالة  رئيس هيئة الرياضة في السعودية 
    • Guest النسر المصري
      11
      كثير من الناس يوجد لديهم ضعف في السمع ويعتقد كثير من الأطباء أن التعرض الضوضاء المستمرة لأعوام طويلة مع العوامل الوراثية سبب مباشر في هذه الحالة.. بجانب حالات أخرى كالحمى العالية أو إنسداد الأذن بالشمع .. وهناك بعض العقاقير من المضادات الحيوية والاسبرين (الري?و بالذات أخطرهم) يسبب ضعف في عصب الأذن(الأذن الداخلية) الذي يحتوي على آلاف الشعيرات الدقيقة .. وتتلخص العلاجات بعد الكشف إما باللجوء إلى سماعات الأذن الطبية في حالة إصابة العصب أو عمليات محدودة كإزالة الشمع مثلا. .والسؤال يطرح نفسة هن
    • 5
      سؤال جدي خطر علي بالي لا جدي الله يرحمه ماسألنيش علي حاجه ... يعني تقدر تقول جدي يعني فيه شوية هزار صغيرين اه كنت هنسي السؤال اصله سؤال رقمي رخم لو فكرت تجاوبه اجابة دقيقه ممكن تعد علي ايدك او تحك فروة رأسك السؤال هو متي حل السلام العالم ؟؟!! بمعني هل مرت اي فترة زمنيه علي كوكب الارض بدون ان تكون هناك حرب ما دائرة في مكان ما علي سطح الأرض ؟ هل صمم هذا الكوكب ومعه خاصية الشر المقيم كنظام تشغيل اذا لأجعل سؤالي اكثر تفاؤلا ... هل هناك جيل ما لأمة ما علي وجه هذا الكوكب لم تصبه روح
    • 32
      عايز أقول..ومحدش يزعــل المنـتـدى بـقى دمُــه تـقــيــل ودا شئ واضح.. جـدا جــدا مش محتاج .. برهان ودليل المواضيــع.. أغلبها سياسه ومُجادله.. ومــــط..وتطويل والإشاعات ..أشكال.. ألوان نــازله تِرِف .. كــأنها سـيـل واللى يقولك .. سلفى وجاهل واللى يقول .. علمانى عــميل واللى بيـمـدح.. فى الإخـوان ويــذِم .. فى حــركة إبــريــل واللى بيتــكلــم ..ولا يســمــع وتحــــاورُه
    • 3
      السلام عليكم انا مهندس شغال فى مجموعه سعد بالخبر بقالى سنتين ونص تقريبا وواخد سكن عزاب بمدينه الخبر مشاركه ومطلوب شخص تالت على شارع البيبسى اكيد معروفه المنطقه دى .بصراحه الشقه لقطه ومش عايز اسيبها بس للاسف التالت معانا مشى وهتبقا غاليه على اتنين بس.لو حد عايز سكن شير راقى ونضيف ورخيص ياريت تكلمنى للتفاصيل برجاء مراسلتي ع الخاص الشقه عباره عن تلات غرف وصاله ومطبخ وحمام انا شاكر ليكم جداااا والدال على الخير كفاعله نصيب الفرد فى السنه 7500 ريال والدفع كل ست شهور يعنى 620 ريال فى الشه
  • أضف...