اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

اصعب لحظات حياتك

booosy

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا لسه عضوه جديده طازه وبجد فرحت اوى لما لقيت المنتدى ده ماشاء الله حلو جدا وحبيت اول موضوع ليا يكون اصعب لحظات حياة كل واحد اصعب موقف واجه اى شخص وخد فى قرار او لسه ياترى ايه؟

رابط هذا التعليق

أولا مرحبا بيكي يا بوسي في المنتدى

نورتي المنتدى ويا رب دايما مشاركات مميزة

موضوعك ممتاز وعاجبني جدا وحابب اشترك فيه واتشرف بان اكون اول المشاركين

اصعب لحظة في حياتي كانت من حوالي 12 سنة كنت يا دوب متخرج ومخلص جيش

واشتغلت في هيئة حكومية بعد النجاح في المسابقة وقبل ان اكمل فيها شهرين جالي

عقد عمل وكنت محتار جدا المهم اني قررت السفر وترك عملي حيث لا يحق يلي اجازة

قبل مرور فترة الاختبار وبعد هذه السنوات من الغربة مش عارف كان قراري صح ولا غلط

شكرا للجميع

رابط هذا التعليق

نورت المحاورات اخت بوسى :roseop::roseop:

هو سؤال هو انت بوسى بتاعت المطاريد

علىالعموم سواء انتى او لأ برضه نورتى المحاورات

وبالنسبة لى اصعب لحظة فى حياتى يوم وفاة جدتى لانها كانت كل شىء فى حياتى

الله يرحمها ويرحم كل موتانا اللهم امين

تم تعديل بواسطة iloveegypt
رابط هذا التعليق

أولا مرحبا بيكي يا بوسي في المنتدى

نورتي المنتدى ويا رب دايما مشاركات مميزة

موضوعك ممتاز وعاجبني جدا وحابب اشترك فيه واتشرف بان اكون اول المشاركين

اصعب لحظة في حياتي كانت من حوالي 12 سنة كنت يا دوب متخرج ومخلص جيش

واشتغلت في هيئة حكومية بعد النجاح في المسابقة وقبل ان اكمل فيها شهرين جالي

عقد عمل وكنت محتار جدا المهم اني قررت السفر وترك عملي حيث لا يحق يلي اجازة

قبل مرور فترة الاختبار وبعد هذه السنوات من الغربة مش عارف كان قراري صح ولا غلط

شكرا للجميع

امممممم متهيالى مفروض تكون عارف بعد كل السنين دى انت اتصرفت صح ولا لا ربنا معاك ومعانا جميعا وشكرا

رابط هذا التعليق

نورت المحاورات اخت بوسى :wub: :wub:

هو سؤال هو انت بوسى بتاعت المطاريد

علىالعموم سواء انتى او لأ برضه نورتى المحاورات

وبالنسبة لى اصعب لحظة فى حياتى يوم وفاة جدتى لانها كانت كل شىء فى حياتى

الله يرحمها ويرحم كل موتانا اللهم امين

انا مش بوسى بتاعت المطاريد

ربنا يرحم جدتك وامواتنا جميعا والجنه تبقى من نصيبهم امين يارب

رابط هذا التعليق

مرحبا يا بوسي

موضوعك حلو وبالنسبة الي أصعب لحظة بحاتي لما عرفت انو صديقتي اللي كنت أعرفها ست سنين بتخدعني عشان أمور تافهة وانا اللي كنت بعتبرها من أعز صديقاتي . وعلى العموم الله يسامحها.

رابط هذا التعليق

أما أنا بقي أصعب لحظة في حياتي هي اللي بمر بيها دلوقتي مراتي كلت وداني علشان نشتري شقة و انا بحاول اقنعها نستني علشان الاسعار هتقل

لا انا مقتنع برأيها و لا هي مقتنعة برأيي و عايش في حيرة فظيعة لحسن الاسعار بدال ما تقل ترجع تغلي و ساعتها بقي مراتي هتخلعني :ninja:

ربي

ان لم يكن بك علي غضب............. فلا أبالي

غير أن عافيتك هي أوسع لي

رابط هذا التعليق

نورتى يا بوسى :roseop:

الموضوع لذيذ جداااا

انا بقى هقولك اصعب لحظات حياتى :ninja:

اصعب لحظة فى حياتى هيا لما ابدا اذاكر لابنى الصغير المناهج العقيمة بتاعتنا وخصوصاا ان المدرسين مش على كفاءة عالية ..............

اجيله يمين وشمال ولا انا فاهمة ولا هو فاهم ..... :blink: :unsure:

وحسبى الله ونعم الوكيل فيك ياللى ف بالى

اللهم ارحمنى بالقرآن واجعله لى اماما ونورا

رابط هذا التعليق

أهلا بيكى يا بوسى

شوفى ياستى أصعب لحظه فى حياتى لما جالى عقد أشتغل بره مصر ... وأنا لسه خريج جديد طازه

وبشتغل فى مكان تحفه فى مصر .....

وكان الأختيار صعب لأنى كنت بحب بنت ومحتاج فلوس بسرعه ...وفى نفس الوقت بحب شغلى فى مصر وشايف فيه مستقبل

وسافرت ... وجبت فلوس .... وماحصلش نصيب .... يعنى خدت بومبه فى الأخر :roseop:

لكن الحمد لله إنى سافرت :unsure:

تم تعديل بواسطة وليد أهلاوى مصراوى
رابط هذا التعليق

أما أنا بقي أصعب لحظة في حياتي هي اللي بمر بيها دلوقتي مراتي كلت وداني علشان نشتري شقة و انا بحاول اقنعها نستني علشان الاسعار هتقل

لا انا مقتنع برأيها و لا هي مقتنعة برأيي و عايش في حيرة فظيعة لحسن الاسعار بدال ما تقل ترجع تغلي و ساعتها بقي مراتي هتخلعني :unsure:

أيه ده !! ..... اللحظه دى عندى برضه يا أخ دنجل :roseop:

رابط هذا التعليق

مرحبا يا بوسي

موضوعك حلو وبالنسبة الي أصعب لحظة بحاتي لما عرفت انو صديقتي اللي كنت أعرفها ست سنين بتخدعني عشان أمور تافهة وانا اللي كنت بعتبرها من أعز صديقاتي . وعلى العموم الله يسامحها.

مرحبتين ماريوسف خيانه الاصدقاء دى صعبه اوى وبالذات البنات لاننا بنرتبط ببعض جدا هى اللى خسرانه اكيد

لا انا مقتنع برأيها و لا هي مقتنعة برأيي و عايش في حيرة فظيعة لحسن الاسعار بدال ما تقل ترجع تغلي و ساعتها بقي مراتي هتخلعني :sad:

ياعم محسسنى ان الستات هى المشكله هى غلطانه يعنى انها عايزاكوا تبقوا احسنوبتفكر لادام ياربى ع الرجاله

نورتى يا بوسى ;)

الموضوع لذيذ جداااا

انا بقى هقولك اصعب لحظات حياتى :ninja:

اصعب لحظة فى حياتى هيا لما ابدا اذاكر لابنى الصغير المناهج العقيمة بتاعتنا وخصوصاا ان المدرسين مش على كفاءة عالية ..............

اجيله يمين وشمال ولا انا فاهمة ولا هو فاهم ..... :blink: :o

وحسبى الله ونعم الوكيل فيك ياللى ف بالى

ninja ربنا معاكى بجد الولاد الايام دى مابيفهموش طبيعى ولو فهموا استحاله يفهموا المناهج دى ربنا يخليهولك يارب

أهلا بيكى يا بوسى

شوفى ياستى أصعب لحظه فى حياتى لما جالى عقد أشتغل بره مصر ... وأنا لسه خريج جديد طازه

وبشتغل فى مكان تحفه فى مصر .....

وكان الأختيار صعب لأنى كنت بحب بنت ومحتاج فلوس بسرعه ...وفى نفس الوقت بحب شغلى فى مصر وشايف فيه مستقبل

وسافرت ... وجبت فلوس .... وماحصلش نصيب .... يعنى خدت بومبه فى الأخر :sad:

لكن الحمد لله إنى سافرت :roseop:

قدر الله وماشاء فعل اكيد ربنا شايلك حاجه احسن وحيعوضك انشاالله

رابط هذا التعليق

لا انا مقتنع برأيها و لا هي مقتنعة برأيي و عايش في حيرة فظيعة لحسن الاسعار بدال ما تقل ترجع تغلي و ساعتها بقي مراتي هتخلعني :o

طب انا هاخلي أصعب لحظيات حياتي تعدي عليه وأبيع لك حتة نضيفة 208 متر بالبروز والمناور .. وصافي تعمل 185 متر وهي في التجمع الخامس خلف فندق جي دبليو ماريوت ... وعشان خاطرك هاعمل ديسك كونت وطالب فيها 600 ألف .... هـــا نقرأ الفاتحة ؟ ;)

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

سي السيد باشا احنا نقرا الفاتحة من غير أي حاجة بس البيعة كده خسرانة و انت بصراحة ما ترضاش بخسارتي

سأواليك بأخر الاخبار يا باشا بس انت ادعيلنا لحسن انت اكيد بتروح الحرم كتير و دعوتك مستجابة

ربي

ان لم يكن بك علي غضب............. فلا أبالي

غير أن عافيتك هي أوسع لي

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

اصعب لحظة فى حياتى ....

كنت شغال كاشير فى شرم الشيخ فى مجموعة سوبر ماركت .. وكنت بقالى تقريبا شهر معاهم ومكنش بيطلع عندى ولا عجز ولا اوفر الحمد لله..

كنت اتخانقت مع مدير الفرع اللى انا شغال فية ..هوكان شاب صغير يعنى..

المهم فى اليوم دة لاقيت عندى عجز 200 جنية فى ماكينة الكاشير..ولان صاحب الشركة بيشك فى صوابع ايدية.. اتهيألة انى ممكن اكون سرقتهم او اكون عاف اية سبب العجز..

للاسف مدير المجموعة لانة بيحبنى وعارف انى عمرى ما المس حاجة مش بتاعتى اخدنى فى المكتب بتاعة وقالى غصب عنى يا علاء اللى هعملةمعاك دة وانك لازم تورينى الفلوس اللى معاك..

وفى نفس الوقت روحوا للاسف فتشوا السكن بتاعتنا " سكن الشركة " وبالاخص فى حاجتى انا ..مع ان الناس كلها والاصطف كلة متأكدين ان المددير الشاب دة اللى انا اتانقت معاه هو اللى سرق الفلوس ب سمفيش دليل علية للاسف غير انهم شافوة وقت الغداء بتاعى كان وقف عند الماكينة اكترمن ربع ساعة..

ساعتها عيطت بجد اوى وقدمت استقالتى بعدها على طول ومشيت من الشركة بس جوايا حزن كتير علشان مظلوم واتهمت للاسف باسؤأ اتهام حصلى فى حياتى..

اسوأ يوم لما للاسف كنت عاوز ادخل صيدلة وفى الاخر دخلت تجارة علشان الفيزياء منها لله..

WE WAIT FOR SOME ONE , WE WAIT FOR SOME THING, WE WAIT FOR CALL , WE WAIT FOR CHANGE , ALL WE HAVE JUST WAITING

رابط هذا التعليق

أصعب لحظات حياتي بتكون لما بأرجع مصر أجازه

أقصد لحظة الفراق و أنا مضطر أسافر تاني

تم تعديل بواسطة ايهاب سالم
رابط هذا التعليق

ديما تعليقاتك بتضحكنى .. عموما هى لحظة صعبة فعلا :roseop:

طائره ورقيه

رياح شديده

خيط قصير

الطائره ليست بين السماء ولا الأرض

..هذه انا!!

لولا

رابط هذا التعليق

من تقريبا اسبوعين وحتى الان اعيش فى قلقل بسبب

ابنى زياد عمره 8 شهور فقط

وقع على وشه كوب شاى ساخنة جدا

وادت الى تشوية فى الوجهة والصدر

وكل ما اشوفة اشعر بالم شديد

اسال الله ان يشفية واسالكم الدعاء له

ان الله يشفية ولا تترك له اثر فى المستقبل

تم تعديل بواسطة ataamer
رابط هذا التعليق

من تقريبا اسبوعين وحتى الان اعيش فى قلقل بسبب

ابنى زياد عمره 8 شهور فقط

وقع على وشه كوب شاى ساخنة جدا

وادت الى تشوية فى الوجهة والصدر

وكل ما اشوفة اشعر بالم شديد

اسال الله ان يشفية واسالكم الدعاء له

ان الله يشفية ولا تترك له اثر فى المستقبل

لا حول ولا قوة الا بالله .. وجعت قلبي و الله

يا حبيبي يا ابني

انا عندي زياد برضه

يا رب اشف هذا الملاك الصغير

رابط هذا التعليق

ديما تعليقاتك بتضحكنى .. عموما هى لحظة صعبة فعلا -_-

طبعا قصدك لحظة السفر مش الرجوع :lol:

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      هل أصبح ضروريا أن نقلل من شهوة الـpublic التى جعلتنا نخلع ثيابنا على مرأى ومسمع من ناس لا نعرفهم ولا يعرفعرض المقال كاملاً
    • 0
      فى تياترو الصعيد مواهب تؤمن بذاتها وبقدرة الفنون على تغيير المجتمع وزرع أفكار مستنيرة والمشاركة فى التوعية المعرض الصفحة
    • 0
      أحداث سريعة متتالية سيطرت على المشهد السودانى الداخلى يوم الاثنين الماضى. فقد استيقظ السودانيون على انتشار أمنعرض المقال كاملاً
    • 3
      بِسْم الله الرحمن الرحيم شيء مدهش ان يهبك الله تعالى موهبة اللغة والكتابة الى حد ما ، ثم تقوم بكتابة رسايل الحب والغرام لصديقاتك.. لكن الأكثر دهشة ان تكون انت كاتب رسايل المتحابين في أن واحد !!! انها براعة فعلا تكتب للمحب حسب أسلوبه وبيئته ،،،ثم ترد انت ايضا على لسان المحبوبة بأسلوبها وبيئاتها !!    والآن اتساءل هل ما سبق براعة من كاتبة الرسايل ؟ ام ماذا؟ وهل لو علمت ان ابنة لي تفعل هذا سامر الامر؟؟ قطعا لا ؛ كنت جبيتها من شعرها وأعطبتها ما تستحق.             عن صاحبة الصف الأخير
    • 1
      ​ -موبايلي!!!!! موبايلي فين؟؟؟ *في ايه يا احمد؟ -موبايلي فين يا هالة مش لاقيه!! كان ف جيبي و احنا طالعين م البنك!! *بسم الله الرحمن الرحيم.. سمي بس و دور عليه كويس! -بِسْم الله الرحمن الرحيم،، رني عليا بسرعة طيب يكون وقع جوة العربية و انا بركب!!! *حاضر.. (هالة بتطلع الموبايل بتاعها و تتصل ب موبايل احمد) جرس اهو يا احمد! -مش سامع حاجة!!.. يبقى وقع ف الشارع! --(واحد بيرد على هالة) آلو هالة: آلو.. الحمدلله .. ايوة لو سمحت ده موبايل جوزي.. حضرتك لقيته فين؟؟ --أهلا يا فندم.. انا مالق
  • أضف...