اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ديل القطه السودا

se_ Elsyed

Recommended Posts

أخوكم س س كان هايحصل على لقب مرحوم يوم الخميس اللي فات بعد تعرضي لحادث سيارة مروع على الطريق السريع ، لكن الحمد لله نجوت أنا والعائلة بسلام ... والعربية راحت النار ( وش حزين على زوبة )

وتزامن هذا مع عدم تمكني من الدخول للمنتدى لإعادة تحميلي للويندوز لولا مساعدة أخي محمد أبو زيد ألف شكر لمساعدته.

فكانت ملطشة معايا قوي الأسبوع اللى فات زي ما أكون مسكت ديل قطة سودا فى ليلة حالكة الظلام ( وش متفائل بالعند فى كل القطط )

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

أخوكم س س كان هايحصل على لقب مرحوم يوم الخميس اللي فات بعد تعرضي لحادث سيارة مروع على الطريق السريع ، لكن الحمد لله نجوت أنا والعائلة بسلام ... والعربية راحت النار ( وش حزين على زوبة )  

وتزامن هذا مع عدم تمكني من الدخول للمنتدى لإعادة تحميلي للويندوز لولا مساعدة أخي محمد أبو زيد ألف شكر لمساعدته.

فكانت ملطشة معايا قوي الأسبوع اللى فات زي ما أكون مسكت ديل قطة سودا فى ليلة كالحة الظلام  ( وش متفائل بالعند فى كل القطط )

الحمد لله على السلامة ...

إذا محتاج أي حاجة ..

أنا قريب منك جدأً ...

آمر ... ولا تتردد ...

في القصص الرومانسية القديمة .. يكتب المحب رسالة حب .. ويضعها في زجاجة .. ويرمي الزجاجة في البحر .. لا يهم من سيقرأها .. لا يهم هل ستصل إلي حبيبته أم لا .. بل كل المهم .. أنه يحبها ..
وتاني .. تاني .. تاني ..
بنحبك يامصر .. ...

‎"إعلم أنك إذا أنزلت نفسك دون المنزلة التي تستحقها ، لن يرفعك الناس إليها ، بل أغلب الظن أنهم يدفعونك عما هو دونها أيضا ويزحزحونك إلى ماهو وراءها لأن التزاحم على طيبات الحياة شديد"

(من أقوال المازني في كتب حصاد الهشيم)

رابط هذا التعليق

ألف ألف حمدلله عالسلامة سا س س و إنشاء الله كل القطط السودا يا رب....

أما زوبة يا سيدى أهى طلعت بنت حلال و فديتكم كلكم بروحها....

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

ألف سلامة

على سى السيد وحريم سى السيد وأنجال سى السيد

والحمد لله انها جت فى الحديد وزوبة القروبة

تحياتى

مصر أكبر من نظام الحكم الفردى الديكتاتورى الإستبدادى

الذى فرضه علينا عسكر حركة يوليو فى الخمسينات

وصار نظاما لحكم مصر

برنامج الرئيس الإنتخابى لإسكان فقراء الشباب ..

سرقه مسؤولون وزارة الإسكان مع المقاولين ..!

رابط هذا التعليق

ألف مليون حمد الله على سلامتك إنت و الفاميليا يا أحلى سي السيد ... إن شاء الله ماتشوفش حاجة وحشة تاني أبداً.

المفروض نلِم من بعض و نجيب زوبة جديدة لسي السيد؟ :? :mad: (وش واحد مستخبي و بيوشوش اللي جنبه و بعدين جِرِي)

رابط هذا التعليق

شكراً يابو الأسود الله يكرمك يا زعيم ،

الله يخليك يا جورج .. ومتشكر جداً يا كليو .

وزي مابيقولوا اللى يجي فى الريش بقشيش .. الحمد الله على الصحة ( وش واحد ضحوك )

أما زوبة فشيعت إلى مثواها الأخير ليلة أمس ... وشكراً لكل أصحاب معارض السيارات وشركات التأمين اللي حضروا الجنازة وشكر خاص لسائق الونش اللى حمل النعش .... ولا عزاء للفيات ... مرسيدس يا أما بلاش لأنها من نفس العيلة وموصياني ماحدش يمشي فى جنازتها إلا قرايبها الستة سلندر .

" زوبة العزيزية .. رفضتي التصليح .. فهنيئاً لكِ بالتشليح ... وحلال علي اللحاليح "

وعلشان ماحدش يفهمني غلط ، التشليح فى دول الخليج هو مقبرة السيارات المحطمة زي وكالة البلح كده .... وش فطسان من الضحك "

رابط هذا التعليق

رابسو كتب

المفروض نلِم من بعض و نجيب زوبة جديدة لسي السيد؟

شكراً يا د/رجب يارب يخليك .

عزيزي رابسو ... متشكر على شعورك وأرجو أن كلامك ده مايكونش رغاوي وخلاص ، لكن أحب أطمنك أن شركة التأمين هاتدفع التعويض.

لكن إذا كنتم مصممين تلمولي حاجة .. يبقه ده هايكون مقابل الخضة اللى أتخضتها والفلوس دى هاشتري بها طاست الخضة .... وأنتوا جميعاً معاكوا رقم حسابي فى سويسرا ( ممنوع التحويل بالجنية الفيومي بتاعنا )

رابط هذا التعليق

الف سلامه ياسى السيد

أنا أرسلت تلغراف بالنيابه عنك للخواجه مرسيدس ووصيته على حته 500 تليق بسى السيد .. و الدفع بعد ما تشترى طاسة الخضه

يا وطنى : كل العصافير لها منازل

الا العصافير التى تحترف الحريه

فهى تموت خارج الأوطان

ـ نزار قبانى ـ

رابط هذا التعليق

الحمد لله على سلامتك و سلامة العائله .

اما عن زوبة... فهى ديتها اسبوع واحد من شغلك مع د/ ابو حلاوة و تجيب احسن منها بس ما تنساش تكتب عليها: "يا ناس شر... كفاية أر"

و "العين صابتنى... ورب العرش نجانى".

الحمد لله.

{إِنَّ اللهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ}.

{وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ * فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ}.

رابط هذا التعليق

حمدالله على سلامتك يا سي السيد وحمدالله على سلامة العائلة

وخلي بالك يا ابني وانت سايق

وربنا يحفظكم من كل شر يارب

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

حمد الله على السلامة يا باشا

أنا بس عندى سؤال صغير:

أنت كنت لابس جوز جزمة واحد ولا فردتين مختلفتين؟؟؟!!!

معلش يعنى ما حضرتك عملتها مرتين قبل كده وربنا ستر أنما دائما التالتة تابتةicon_lol.gif

خلى بالك المرة الجاية والمهم سلامتك أنت والأسرة أى حاجة تانية تتعوض وأعتقد انك متفهم ذلك...

(وش لابس فردتين شراب مختلفين فى دماغه)

ربنا لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منا.

With great power comes great responsibility

وحدة المرء خير ......... من جليس السوء عنده

وجليس الصدق خير ... من جلوس المرء وحده

رابط هذا التعليق

قدر الله و ماشاء فعل ..

حمدا لله على السلامة أخونا الفاضل الأستاذ se_ Elsyed و عائلته الكريمة ..

و ربنا يخلف عليك خيرا من زوبة .

:)

ذو العقل يشقى في النعيم بعقله.. واخو الجهالة في الشقاوة ينعم

هذه مدونتي:

Fathy

رابط هذا التعليق

الف الف شكر لكم جميعاً يا اخواني وأن شاء الله ماتشفوش شر ،

والله الواحد في المواقف دي بيشوف حاجات غريبة ، يعني الحادثة ببساطة إني كنت ماشي على الهاي واي فى أقصى اليسار بس ماكنتش ماشي بسرعة علشان الطريق كان إلى حد ما زحمة وكان فيه عربية " أودي " ماشيه قدامي .. وأقسم بالله العظيم قبل الحادثة بخمس دقائق بصيت للعربية دي وجالي أحساس غريب ماقدرتش أفسره ( بس فسرته بعد الحادثة :lol: ) وزي مايكون ستارة سودا نزلت قدام عيني لفجأة مدة كسر من الثانية ومافقتش إلا على صوت زوجتي وهي بتصرخ وأنا بأدوس فرامل وبأشيل الأودي من على الأرض ... الغريبة أنه ماحصلوش حاجة أطلاقاً لأن مؤخرة السيارة غالباً ما تكون قوية وتتحمل الصدمات ، أما مقدمة سيارتي فأتعجنت تماماً ،

وبرضوا شوفوا أقدار ربنا ، كان فيه ولد صغير أبن واحد زميلي عنده 4 سنين راكب قدام مع الواد عمر أبني وعملين يطنطوا على الكرسي ويلعبوا .. الواد من الصدمه طار وكسر القزاز اللى قدام برأسه .. والحمد لله أخدناه على المستشفى وماطلعش عنده اى حاجة . طبعاً هاخد تعويض من أبوه على القزاز اللى أتكسر ده ( وش واحد إستغلالي حتى فى الظروف السيئة )

يا عم سبيدر ده فى اليوم ده بالذات كنت عامل فيه سبورت مان ولابس الترنج والكوتشي ( اللى بينور )

رابط هذا التعليق

كان فيه ولد صغير أبن واحد زميلي عنده 4 سنين راكب قدام مع الواد عمر أبني وعملين يطنطوا على الكرسي ويلعبوا  .. الواد من الصدمه طار وكسر القزاز اللى قدام برأسه .. والحمد لله أخدناه على المستشفى وماطلعش عنده اى حاجة .

و لهذا السبب

يجب ان يكون الاطفال في الكرسي الخلفي

في مقعد او booster seat

مع ربط الحزام للجميع

ربنا ستر لانك مش ماشي على سرعة عالية

لكن لو كانت السرعة عالية كان ممكن حدوث اصابات وخيمة

و لا سيما الاطفال

الشعب اراد الحياة و القيد انكسر

رابط هذا التعليق

قلي المهم سلمت اللوحات والاستمارة للمرور لتنزيلها من الكومبيوتر

لان عندي مشكلة كبيرة حاليا في سيارة سبتها قبل كدا مع واحد صاحبي ونسيتها معاه وهو بدوره سبها في المرور ومنزلشي النمر ولا سلم الاستمارة ولسه على اسمي لغاية دلوقتي ومش عارفين مصيرها ايه لغاية دلوقتي وصاحبي ساب المملكة من عشر سنين تقريبا واصبح مفيش غيري مسئول عنها ومتورط فيها ومش لاقي حل

وعلى فكرة مقدرشي اسيب المملكة نهائي بدون تسوية مشكلة السيارة

ودي ضريبة الجدعنة

يأتي في آخر الزمان قوم حدثاء الأسنان سفهاء الأحلام يقولون من خير قول البرية يمرقون من الإسلام كما يمرق السهم من الرمية لا يجاوز إيمانهم حناجرهم فأينما لقيتموهم فاقتلوهم فإن في قتلهم أجرا لمن قتلهم يوم القيامة

رابط هذا التعليق

قلي المهم سلمت اللوحات والاستمارة للمرور لتنزيلها من الكومبيوتر  

لان عندي مشكلة كبيرة حاليا في سيارة سبتها قبل كدا مع واحد صاحبي ونسيتها معاه وهو بدوره سبها في المرور ومنزلشي النمر ولا سلم الاستمارة ولسه على اسمي لغاية دلوقتي ومش عارفين مصيرها ايه لغاية دلوقتي وصاحبي ساب المملكة من عشر سنين تقريبا واصبح مفيش غيري مسئول عنها ومتورط فيها ومش لاقي حل  

وعلى فكرة مقدرشي اسيب المملكة نهائي بدون تسوية مشكلة السيارة  

ودي ضريبة الجدعنة  

لأ الحمد لله شركتنا بتأمن على عربيتنا ، فالتأمين هو اللى هايتولى كل حاجة إن شاء الله.

رابط هذا التعليق

اجراءات تنزيل اللوحة والاستمارة لازم انت بنفسك تعملها ولا ينفع فيها وكالة او معقب

يأتي في آخر الزمان قوم حدثاء الأسنان سفهاء الأحلام يقولون من خير قول البرية يمرقون من الإسلام كما يمرق السهم من الرمية لا يجاوز إيمانهم حناجرهم فأينما لقيتموهم فاقتلوهم فإن في قتلهم أجرا لمن قتلهم يوم القيامة

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 46
      لا أعرف إن كان هنا من يشاركني هذا الحنين الجارف لكل ما يذكرني بالماضي و طفولته و هدوءه و براءته و بساطته و كل ما فيه إنتابتني حاله غريبه من كوكتيل مشاعر لا يمكن وصفها بكلمه واحده عندما رأيت صور كتاب القراءه الرشيده على النت حاله ذهبت بي في رحله إلى مدرستي الإبتدائيه حتى أنني تذكرت وجوه بعض زميلاتي وقتها و تذكرت كذلك وجوه بعض المدرسات و تذكرت ناظر المدرسه الذي كنت أحبه و أحترمه جداً تذكرت تفاصيل كثيره قد تكون صغيره جداً لكنها كانت كفيله بإدخال السعاده و السرور ع
    • 7
      لجأت اليكم بعد الله لعلى اجد لديكم ضالتى الموضوع يتلخص فى انه فى يوم من الايام من حوالى 7سنوات نزل اعلان فى جريده رسميه بالكويت عن اراضى يناء فى منطقه الحزام الاخضر بالسادس من اكتوبر ... الاراضى دى كانت تابعه لجهاز التعمير والاستصلاح الزراعى فى 6 اكتوبر الجهاز باعها لجمعيات زراعيه مساحات تقدر بالالاف الافدنه وبالتالى الجمعيات باعتها للاهالى على سبيل انها اراضى استصلاح زراعى بعض هؤلاء المشتريين من الاهالى باعها لشركات عقاريه هنا بالكويت على هيئه قطع كل قطعه فدان وقد تم بيعها للمقيمين ب
    • 6
      طبعاً حكومتنا ما سمعتش عن حاجة إسمها إحساس أو دم عشان يخلوا عندهم شويه ويستقيلوا ويريحوا ويرتاحوا ... وعووووووووووووود ... ووزارات ... ومحافظين .... ومصاريف ...... وموظفين ومع ذلك نفس الفشل بنفس السيناريو بيتكرر كل سنة وفي نفس الميعاد .. ولا حياة لمن تنادي حسبنا الله ونعم الوكيل
    • 16
      أخوااااااااانى... أهنئكم من كل قلبى بمناسبة حلول أولى بشاير السحابة السوداء لهذا العام... لا أعادها الله علينا بالتلوث والاختناق.. فكل عام وأنتم بخير وكل سحابة وانتم طيبين fwrk:
  • أضف...