اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ياجماعة انا عايز اجيب شقة

Recommended Posts

ياجماعة انا عايز اجيب شقة

اجيب دلوقتى ولا استنى بقولوا الاسعار هتنزل جامد

انا كنت فى مصر من شهر والمتر كان فى كمبوند اسمه بيتى فى اكتوبر ب 2100 دلوقتى بيقوللى ب 2500

ده من شهر واحد بس

ايه الجنان الا بيحصل فى مصر ده

ايه رايكم

رابط هذا التعليق

رأيي تخلص علطول طالما شركة صاحبة الكومباوند مضمونة يعني مش هتخلع لما الحديد يغلى تاني وهتسلمك المتفق عليه

وأنا سمعت موضوع نزول الأسعار ده لكن يبدو انه تهيؤات

النظام دلوقت يتلخص في كلمتين..اخطف واجري

اتكل على الله

أكتفي بهذا القدر..

رابط هذا التعليق

تصفح الموقع ده يمكن يساعدك , وبالتوفيق إن شاء الله

www.aqarcity.com

فداك أبي وأمي ونفسي ومالي يا رسول الله

http://www.youtube.com/watch?v=yOblBbK5FqI&feature=related

رابط هذا التعليق

انا كمان مع رأي فيرس

الحق اشتري لأن مفيش اي حاجه في مصر سعرها بيقل ابدا

توكل على الله والحق اشتري بدل ما ترجع وتقول ياريت الي جرى ما كان

رابط هذا التعليق

قاعدة العرض والطلب مطبقه في كل الدنيا ما عدا مصر.

في مصر سواء في طلب كتير او في ركود في الحالتين السعر في ارتفاع.

اي يوم بتستناه بتخسر فلوس كتير

رابط هذا التعليق

يا راجل ده سؤال برضه هوه فيه حاجه سعرها بينزل وخصوصا العقارات

إلحـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــق

لا إله إلا انت سبحانك إنى كنت من الظالمين

رابط هذا التعليق

ماطار طير وارتفع الا كما طار وقع

عموما أسعار النفط والذهب العقارات في العالم كله قد تشهد انخفاضات قوية .

تقدم مصر سيمر بعدة مراحل

أول مرحلة هي القضاء على نظام مبارك

رابط هذا التعليق

مفيش حاجة سعرها بينزل ؟!!!!! ............سلامات يا بورصة

لا اعلم لماذا اشعر ان المنتدى يعج بالسماسرة ... وهو شعور قديم يعود لصيف 2006 وزادت حدته للغاية هذه الايام

ولهذا معنى واضح

( كفى بالمرء إثماً أن يحدث بكل ماسمع )

رابط هذا التعليق

ممكن تنزل و نص و لو تفتكر أسعار العقارات في 2002 كانت اقل من 1999

و لما اللاجئين العراقيين يرجعوا (فيه دفعتين رجعم فعلاً) و العرض يزيد هايبقى فيه كلام تاني

خير الناس أنفعهم للناس

رابط هذا التعليق

www.aqarcity.com

ده موقع عقارات في السعودية .. !! و مالوش اي منتدي عن العقارات في مصر ..

"إِنَّ اللَّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ"

قال صلى الله عليه وسلم : من نفس عن مؤمن كربة من كرب الدنيا نفس الله عنه كربة من كرب يوم القيامة، ومن يسر عن معسر يسر الله عليه في الدنيا والآخرة، ومن ستر مسلما ستره الله في الدنيا والآخرة، والله في عون العبد ما كان العبد في عون أخيه ... رواه مسلم

رابط هذا التعليق

www.aqarcity.com

ده موقع عقارات في السعودية .. !! و مالوش اي منتدي عن العقارات في مصر ..

مين اللى قال الكلام ده , ادعوك لفتح الموقع وتصفحه مرة أخري

هتلاقي فيه أعلام الدول وأسمائها في أعلى الصفحة الرئيسية

إضغط على علم مصر , هتلاقي الموقع مقسمها حسب المناطق القاهرة , الجيزة , الوجه البحري وهكذا

إضغط على اللينك ده علي طول وريح نفسك

http://www.aqarcity.com/f55.html

وبعد كده يا أخي إبقي إتأكد أولاً , قبل ما تكتب , مشكلة الناس هنا إن كل واحد بيكسل يبحث , كل واحد عاوز التاني يسقيه المعلومة بالمعلقة :giverose:

تم تعديل بواسطة nightmare

فداك أبي وأمي ونفسي ومالي يا رسول الله

http://www.youtube.com/watch?v=yOblBbK5FqI&feature=related

رابط هذا التعليق

شوف كمان الموقع ده :

3akarat.com

و 6 أكتوبر فيه كمباوند بيبني دلوقت شركة رحاب أكتوبر اسمه فاميلي لاند واعتقد ان فيه وحدات للبيع بالتقسيط وسعر المتر تقريبا 2200 جنيه والشركة محترمة جدا فى منطقة العمرانيات الشمالية قريبة جدا من نادى الصيد وربنا يوفقك

رابط هذا التعليق

شوف كمان الموقع ده :

3akarat.com

و 6 أكتوبر فيه كمباوند بيبني دلوقت شركة رحاب أكتوبر اسمه فاميلي لاند واعتقد ان فيه وحدات للبيع بالتقسيط وسعر المتر تقريبا 2200 جنيه والشركة محترمة جدا فى منطقة العمرانيات الشمالية قريبة جدا من نادى الصيد وربنا يوفقك

ممكن لو سمحت تدينى معلومات اكتر عن الشركة

والمشروع بالظبط

عشان انا مهتم جدان وعايز الحق حاجة قبل ارتاع الاسعار

رابط هذا التعليق

شوف كمان الموقع ده :

3akarat.com

ممكن لو سمحت تدينى معلومات اكتر عن الشركة

والمشروع بالظبط

عشان انا مهتم جدان وعايز الحق حاجة قبل ارتاع الاسعار

الاخ العزيز

انا كلمتهم قالوا لسة ما اعلنوش عن المرحلة

ممكن تقولى ايه خبرتك معاهم

وكانت كام الاسعار

وهل شوفت الكمبوند ولا لا وايه رايك فيه وفى الكان المحيط بيه

جزاك االه خير

رابط هذا التعليق

لا اعلم لماذا اشعر ان المنتدى يعج بالسماسرة ... وهو شعور قديم يعود لصيف 2006 وزادت حدته للغاية هذه الايام

ولهذا معنى واضح

لأ يا عصام .... ده إتهام لناس محترمة لا نقبله هنا في المنتدى ... ومش عشان في أراء تُخالف رأيك يبقى تصنفهم على إنهم سماسرة ومصلحجية ...

يا أخي الكريم نحن أُناس راشدين وحتى لو في سمسار يروج لأفكار لا تعجبك .. فبالتأكيد أنت لديك الحكمة الكافية لتفرق بين الغث والسمين.

وبعدين هاتروح بعيد ليه ..

فخليني أتكلم كلام رسمي بإسم الأدارة وأوجه نداء مكتوب ومسموع لكل عضو بمنتدى محاورات المصريين وأقول لهم : يا جماعة الخير ... من فضلكم أي واحد إتعمل عليه مصلحة أو قابل سمسار هنا في المحاورات وضحك عليه أو قال له حتى كلام معسول عن سلعة يمتكلها وحاول يروج لها ... من فضلك زودنا بدليل دامغ على هذا ونحن سنتخذ موقفاً صارماًُ تجاه هذا السمسار اللي أستغل المنتدى في أغراض تجارية "

في أكتر من كده مطلوب يا أخواننا ؟

اخشى ما أخشاه أن يوجه إتهام غداً لأعضاء المنتدى المهتمين بموضوع الهجرة لكندا ويقولوا عليهم إنهم بيقبضوا من السفارة الكندية عشان يروجوا لكندا وبالتالي فهم سماسرة إتجار في البشر ....

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

الأخ SajidSoft

أنا شفت الموقع وهو بصراحة موقع ممتاز فى منطقة النوادي وقريب جدا من سنتر المدينة وجامع الحصري حوالي دقيقتين بالسيارة والجماعة شغالين كويس جدا وموعد استلام المرحلة الأولي فى 11/2009 والمهندسين أكدولي ان التسليم هيكون قبل الميعاد المحدد ان شاء الله تعالي ، لكن قبل ما تقرر أي شيء نصيحة لازم تشوف بنفسك ولا تعتمد علي رأي أحد خاصة فى موضوع العقار ، لكن نحن نفيدك بآرائنا ومعلوماتنا ، وهذا موقع الشركة واعتقد ان المحلة الثالثة هي العمارات الكبيرة اللي فى الماكيت

http://www.rehaboctober.com/ProjectsView.aspx?id=20

رابط هذا التعليق

طيب انا كلمتهم قالولى الاسعار 2300 للمتر فى امراحل الا فاتت انما المرحلة الا جاية هتكون اغلى

فهل المكان يستاهل ولو تعرف حاجة تانية زى كده ياريت تقولى عليها

رابط هذا التعليق

ولهذا معنى واضح

لأ يا عصام .... ده إتهام لناس محترمة لا نقبله هنا في المنتدى ... ومش عشان في أراء تُخالف رأيك يبقى تصنفهم على إنهم سماسرة ومصلحجية ...

يا أخي الكريم نحن أُناس راشدين وحتى لو في سمسار يروج لأفكار لا تعجبك .. فبالتأكيد أنت لديك الحكمة الكافية لتفرق بين الغث والسمين.

وبعدين هاتروح بعيد ليه ..

فخليني أتكلم كلام رسمي بإسم الأدارة وأوجه نداء مكتوب ومسموع لكل عضو بمنتدى محاورات المصريين وأقول لهم : يا جماعة الخير ... من فضلكم أي واحد إتعمل عليه مصلحة أو قابل سمسار هنا في المحاورات وضحك عليه أو قال له حتى كلام معسول عن سلعة يمتكلها وحاول يروج لها ... من فضلك زودنا بدليل دامغ على هذا ونحن سنتخذ موقفاً صارماًُ تجاه هذا السمسار اللي أستغل المنتدى في أغراض تجارية "

في أكتر من كده مطلوب يا أخواننا ؟

اخشى ما أخشاه أن يوجه إتهام غداً لأعضاء المنتدى المهتمين بموضوع الهجرة لكندا ويقولوا عليهم إنهم بيقبضوا من السفارة الكندية عشان يروجوا لكندا وبالتالي فهم سماسرة إتجار في البشر ....

يافندم السمسرة ليست اتهام لأرمى به الآخرين .. انت الذى سميتها كذلك .. توجد مواقع ومنتديات كاملة للسمسرة ومثالها ماذكر بهذا الموضوع .

ولم أصرح أو ألمح بأى لفظ يقلل من احترام أى عضو سمسار كان أو غير ذلك .

ومعنى ماذكرته فى مداخلتى سأحتفظ به لنفسى طالما انه ليس واضحاً .. ولا يهتم به سواى .

تحياتى

( كفى بالمرء إثماً أن يحدث بكل ماسمع )

رابط هذا التعليق

الأخ SajidSoft

أنا شفت الموقع وهو بصراحة موقع ممتاز فى منطقة النوادي وقريب جدا من سنتر المدينة وجامع الحصري حوالي دقيقتين بالسيارة والجماعة شغالين كويس جدا وموعد استلام المرحلة الأولي فى 11/2009 والمهندسين أكدولي ان التسليم هيكون قبل الميعاد المحدد ان شاء الله تعالي ، لكن قبل ما تقرر أي شيء نصيحة لازم تشوف بنفسك ولا تعتمد علي رأي أحد خاصة فى موضوع العقار ، لكن نحن نفيدك بآرائنا ومعلوماتنا ، وهذا موقع الشركة واعتقد ان المحلة الثالثة هي العمارات الكبيرة اللي فى الماكيت

http://www.rehaboctober.com/ProjectsView.aspx?id=20

طيب ياترى سمعت عنه

كمبوند جرين فالى بالشيخ زايد الحى الثامن

وهل تعرف معلومات عنه

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      هذه الحكايات حكايات من وحى خيال الكاتب والرسام وليست لها أى علاقة بالواقع الجميل حكاية أب شايف المصلحة وعارعرض الصفحة
    • 0
      منذ أيام أعلنت إدارة نادى لاتسيو الإيطالى عن عزمها تعويض جماهير الفريق التى اشترت تذاكر حضور مباراة فريقها مععرض المقال كاملاً
    • 0
      كان ياما كان فى قديم الزمان وسالف العصر والأوان.. بيت صغيرالحب والحنان ملؤه فيه أب وأميرعان أولادهما يعرض الصفحة
    • 0
      وأنا قاعد على القهوة فى انتظار الساعة الثانية عشرة جالى واتس آب من ابن إياس بيقول فيه:والنبى يا ابن البدوى وانعرض المقال كاملاً
    • 25
      طبعا محدش عاجبة وزنة ... واللى معدى المائة وعشرون :D بيقول : نفسى بس انزل لتسعين ..واللى وزنها تمانين خمس وتمانين بتقول : اة بس لوابقى خمسة وستين حتى ;) عموما ممكن نحاول ..حنخسر اية يعنى ...يعنى هى جت على دى تعالوا بينا نشوف اهم الاعشاب المهمة لتزيل الوزن ووصفاتها اية .. ولا شك أن هناك الكثير من المعتقدات المتداولة بين الناس والتى نبعت مما يسمى بالطب الشعبى القديم والذى يعتمد فى المقام الأول على استخدام النباتات والأعشاب الطبيعية المختلفة، وأن هذه المعتقدات وما تقدمه من وصفات تساعد على التخ
  • أضف...