اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

للاطباء ..كيف تقدم لامتحان MCCEE بالنظام الجديد

Recommended Posts

دكتور اسكندريه تاني ... ربنا يكرمك و يجزيك كل الخير على موضوعك القيم ده .. و أضم صوتي لدكتور هشام... عايزيييييييييييييييييييييييييييين التثبيت

اختى الكريمة 

الف شكر على كلماتك الرقيقة بس و الله الموضوع مالوش اى طعم و لا معنى  من غيركم

بالنسبة لحكاية التثبيت دى مش مشكله خالص ..... مش الدبوس يعنى اللى حيفرق

:sad: :sad:

تحياتى

رابط هذا التعليق

• بعد 5 شهور...
  • الردود 146
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

اخواني الاعزاء الاطباء

هل في اي حد ماشي في قصةالمعادلة دي او يعرف حد ماشي فيها

ياريت بجد حد يرد علي

Until the day when God shall deign to reveal the future to man, all human wisdom is summed up in these two words 'Wait and hope'

- = Alexandre Dumas=-

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je dis Oh! si j'avais les ailes de la colombe, Je m'envolerais, et je trouverais le repos -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اطباء بلا حقوق

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

كم ذا بمصر من المضحكات ..و لكنه ضحك كالبكا...المتنبي

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...

صباح الفل او مساء الخير

يا كل اطباء هذا المنتدي

ارجو منكم ان تساعدوني بشده

فانا متقدم لاجراء المعادلة وعملت كل اللي كاتبينه بس في حاجتين مش فاهمهم

اولا فين ال كوفر شيت بتاع الصورة

ثانيا

DOCUMENTS SHARING

اعمل شارينج لاية بالظبط

انا مش فاهم ارجوكم ساعدوني

انا بقيلي ان ابعت الاوراق

فارجوكم رد عليا بسرعة

شكرا

لقد علمت انك تستطيع كل شئ ولا يعسر عليك امر

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

اخواني الاعزاء كل عام وانتم بخير

انا مشكلتي اني لا استطيع الحصول على شهادة الامتياز رغم اني عملت الامتياز

يا ترى هل استطيع التقدم للمعادلة ام لا

مع الشكر

رابط هذا التعليق

د. اسكندريه تاني.. بجد أنا مش عارفه أشكرك قد إيه فعلا على المعلومات القيمه اللي كتبتها في التوبيك ده ربنا يوفقك ان شاء الله و يسهل لك المذاكره .. أنا قدمت من شهر تقريبا أنا و جوزي .. و اتبعنا التعليمات اللي قلتها بالضبط.. و الحمد لله الورق مشي تمام و ردوا علينا في خلال شهر ان الفحص المبدئي خلص و لو عايزين نقدم ع الامتحان ممكن... طبعا بكده نكون خلصنا خطوه كبيره .. بس فاضل الخطوه الأغلس في الموضوع و هو اننا ربنا يهدينا بقى و نبدأ نذاكر .. بس موضوع المذاكره ده مش عارفه ليه بقى تقيل قوي على قلبي... ربنا يهونها ان شاء الله...

لك تحياتي و تحيات أحمد جوزي .. و مره تانيه جزاك الله كل الخير

بالنسبه للدكتور علي اللي بيسأل عن التقديم من غير شهادة امتياز.. فمتهيألي على قد معلوماتي البسيطه.. انه ما ينفعش لأنها من الأوراق المطلوبه في الموقع بتاعهم.. ومش عارفه ليه حضرتك مش عارف تعمل شهادة الامتياز.. حاول بكل جهدك لأنها ورقه مهمه جدا في أي مكان مش في كندا بس.. و ربنا يوفقك و يوفقنا كلنا ان شاء الله

(رب اجعلني مقيم الصلاة ومن ذريتي ربنا و تقبل دعاء)

رابط هذا التعليق

• بعد 4 شهور...

السلام عليكم اخ اسكندرية

عندي استفسار بخصوص اطباء الامتياز هل بالامكان ان يدخلو الامتحان mccee و ذلك لاني شاهدت في موقع pcrc النص التالي

What is an international medical student?

International medical student (IMS) is a term used to describe an individual who has not yet completed all the academic requirements for the medical degree. An international medical student:

a. Must attend an International school / college listed in the International Medical Education Directory. The medical school/college granting the degree (as well as the name of the medical degree and year of graduation) must be listed in the International Medical Education Directory.

b. Has not completed the final clinical year of his or her medical degree program; or has not completed the compulsory internship/residency.

What do I need to send to PCRC if I am an international medical student?

To register as a student, you must be in the final clinical year of your medical school program. The following documents are required from a student:

* Certified Identity Confirmation form

* A certified copy of your Identity document (i.e., passport), translated if required.

* Release form

و ماهي الاجرائات المتبعه في خيار الطالب

بارك الله فيك

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...