اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

يوم في ضيافه اماني وتيتو........

galaxy

Recommended Posts

قضيت اليوم يوم من اجمل ايام اجازتي بالفعل في ضيافه الغاليه اماني وابنها الغالي تيتو :roseop::roseop:

بجد يا جماعه كان يوم رائع ..........استمتعت فيه بصحبه اماني الرائعه الخجوله التلقائيه الحبوبه :) ...اسكندرانيه جدعه بجد الجد....ست البيت الشاطره جدا جدا .....واللي ما اكلش صينيه السمك السنجاري من ايديها يبقي لسه ما اكلهاش ابدا :roseop: الواحد ما كانش عايز يقوم من علي الاكل wst::

.بجد استمتعت بكل شيئ .....كرم الضيافه........حلو الحديث والكلام ......البيت المصري الدافي ...حتي اعمالها الفنيه الرائعه اللي ماليه البيت والتفانين اللي مالهاش حل بجد ..........والافكار المدهشه للديكور والبيت من كل وأي شيئ.....الكلام والوصف كتير بجد بس عمره ما يكفي سعادتي باليوم الجميل دا ولا احساسي اللي حسيته بجد وانا معاها وبنتكلم ..... :wub:

ولا تيتو بقي دا حكايه..........خفه دم وجدعنه ونكته حاضرة وتعليقات جامده.........ربنا يخليه لها وتفرح بيه هو اخوة ان شاء الله وعن قريب........... :)

استمتعت جدا باليوم يا احلي اماني ولازم هكرره ان شاء الله تاني ...........وطبعا ما تنسيش صينيه السمك السنجاري تاني يا اماني لو سمحت....... wst::

شكرا كتير يا احلي اماني ...........شكرا كتير ليك يا تيتو :roseop:

املأ عينيك من وجوه الأحباء والأهل والأصدقاء فقد يغيبون عنك بعد حين ولا تؤجل إفصاحك لهم عن مشاعرك الطيبة تجاههم إلى الغد فقد لا يكونون على مسرح الحياة حين يجيء ذلك الغد

رابط هذا التعليق

صباح الخير يا جلاكسى

انتى تقصدى امانى اللى معانا فالمنتدى

اتقابلتو ؟

وقضيتوا يوم سوااااااااااااااااا كمان :) ؟؟

انا بجد بحقد عليكوا

كان نفسى

اكون معاكوا

وبعدين حكايةصينية السمك بتاعة امانى دى جوعتنى جدا مع انى

لسة فاطرة حالااااااااااا

الاجازة الجاية يا جلاكسى تكون عندى انشاء اللة

اذا اردت ان تعرف نعم اللة عليك............ اغمض عينيك.]

رابط هذا التعليق

طبعا يا جالاكسى ده أقل واجب

أمانى....شرفتى الاسكندرانية....أجدع ناس...

ليه تفكرينى بالسمك السنجارى و الحاجات المؤلمة دى....أنا لسه جاى من اسكندرية و طعم الجمبرى و السبيط و المياس و الدنيس مازال فى خيالى...

قلبتى على المواجع....عموما نورتى أسكندرية اللى منورة بأهلها من أمثال أمانى....

أجازة سعيدة

كن كما قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :

ان لله عبادا أختصهم بقضاء حوائج الناس حببهم في الخير وحبب الخير اليهم انهم الامنون من عذاب الله يوم القيامة )

رابط هذا التعليق

امانى مثال للبنت الاسكندراية الرقيقة المجاملة الذوق لابعد حد :lol:

يا بختيكى و الله يا جلاكسى قضيتى يوم جميل مع انسانة جميلة الروح و الاخلاق و المشاعر

و الله انا دايما بحس بكده من كتابات امانى :blush:

و تيتو الشقى الحبوب wst::

انا عارفة انه هو اقرب واحد فى اخواته لمامته...مش كده يا امانى :ninja:

ربنا يحفظه لكى يا احلى امانى و يحفظ اخواته و والدهم

و يارب جمعك انتى و جلاكسى يتكرر كتير و مسك الختام اللقاء فى الفردوس الاعلى بإذن الله wst::

امانى و جلاكسى و كل الاحبة فى المحاورات :roseop:

اسأل الله الذى جمعنا فى دنيا فانية ان يجمعنا ثانية فى جنة قطوفها دانية:lol:

أقلل عتابك فالبقاء قليل...و الدهر يعدل تارة و يميل

رابط هذا التعليق

صباح الخير يا جلاكسى

انتى تقصدى امانى اللى معانا فالمنتدى

اتقابلتو ؟

وقضيتوا يوم سوااااااااااااااااا كمان -_- ؟؟

انا بجد بحقد عليكوا

كان نفسى

اكون معاكوا

وبعدين حكايةصينية السمك بتاعة امانى دى جوعتنى جدا مع انى

لسة فاطرة حالااااااااااا

الاجازة الجاية يا جلاكسى تكون عندى انشاء اللة

اهلا اهلا اهلا بأم ملك.......وحشاني اوي بجد....... :roseop:

ما كانت عندك انتي اللي اتسرعتي وسافرتي. :D ....احنا مش كنا اتفقنا خلاص...ورتبنا كل الامور ...الظروف بتاعه السفر يا سهيله كانت اقوي مننا........... :roseop:

عموما متعوضه بقي ان شاء الله اول لما اجيلك الامارات ونتقابل علي ارض محايده...........ونشوف بقي ونحكم اكلك ولا اكل اماني....... :roseop:

املأ عينيك من وجوه الأحباء والأهل والأصدقاء فقد يغيبون عنك بعد حين ولا تؤجل إفصاحك لهم عن مشاعرك الطيبة تجاههم إلى الغد فقد لا يكونون على مسرح الحياة حين يجيء ذلك الغد

رابط هذا التعليق

ربنا يخليكوا لبعض وتجمعوا علي الخير

اللهم امين يا رب.........تحياتي -_-

رابط هذا التعليق

اليكم بقي الرحله بالتفصيل............. :roseop:

اول يوم كان يوم الخميس اللي فات وكان اول مرة نتقابل ........انتظرت اماني وتيتو وبعد تبادل السلامات وكدهوت قعدنا في كافيه علي الكورنيش......الملاحظ بقي يا جماعه ان تيتو كان كل شويه يقوم ويتكلم في الموبايل..............يا تري مين يا تيتو؟؟ wst::

انا بقي واينو قعدنا نتكلم وكنا فرحانين اوي ببعض بجد hg):: ....وعملنا اتصال لنوشا عشان نغيظها بقي ونجحنا والحمدلله....تاني يوم استقبلتني اماني في بيتها وقضيت يوم رائع نتكلم ونهذر....وطبعا عملنا كام ميسد لزهرة وبدور وناش عشان نغيظهم برضه -_-

تالت يوم بقي اللي هو السبت كانت قعده تحفه علي الكورنيش.......ومش هقولك بقي يا جماعه عن غزل البنات والترمس والايس كريم والحركات........... :roseop:

وتيتو برضه يا جماعه بيتكلم في التليفون علي فكرة hypr:

مامتي بقي يا جماعه معجبه باماني جدا جدا........وقعدوا يتكلموا كأني مش موجودة.....اعجبت بروحها ولباقتها وثقافتها ....وقد ايه مريحه في كلامها وحساسه وطيوبه .......من الاخر كدا بقوا اصحاب وسابوني :cry:

انا بجد سعيده يا اماني اني بقيت فرد من اسرتك واتشرف بكدا وربنا يديم المعروف......كل اللي كان في دماغي اتأكد زياده.......قابلت اماني مرحه جدا بشوشه جدا جدا طيوبه موت يا جماعه بجد بتحب الناس وعشريه وجميله بجد قلبا وقالبا.....زي ما تخيلتها وزياده شويه بجد.........ارتحت في الكلام معاها وحكيناا كتير وفتحنا قلوبنا لبعض.....اتمني ربنا يقدرني اكرر الزياره قبل سفري وفعلا هبذل ان شاء الله اقصي جهدي لتكرارها انا وماما اللي حبت اماني كتير جدا وفرحت بمعرفتنا .......شكرا ليكي يا اماني علي الشعور الجميل اللي حسيته معاكي وبصحبتك وربنا يديم المعروف وان شاء الله المرة الجايه كلنا نتجمع علي خير انا وانتي وبدور ونوشا وزهرة وكل حبيباتنا .......اللي غيظناهم بلقاء القمه بتاعنا :roseop:

شد حيلك بقي ىيا تيتو عشان ماما تجيب الاب توب........احنا خلاص اتفقنا وماما وعدت......بس انت خفف من التليفونات شويه :D

رابط هذا التعليق

طبعا يا جالاكسى ده أقل واجب

أمانى....شرفتى الاسكندرانية....أجدع ناس...

ليه تفكرينى بالسمك السنجارى و الحاجات المؤلمة دى....أنا لسه جاى من اسكندرية و طعم الجمبرى و السبيط و المياس و الدنيس مازال فى خيالى...

قلبتى على المواجع....عموما نورتى أسكندرية اللى منورة بأهلها من أمثال أمانى....

أجازة سعيدة

ازيك يا دكتور شامي........... :D

طبعا اسكندريه اجدع ناس ومنورة بكل اهلها ........وبعدين انا بس جبت سيره السمك........امال لو كنت حكيت علي الباقي -_- .........حضرتك يا دكتور اسكندراني وعارف بقي

تحياتي ليك ولكل اهل الاسكندريه .اجدع ناس :roseop:

رابط هذا التعليق

ربنا يخليكي ويديم المعروف يا هبه ان شاء الله ونتجمع كلنا بكل خير علي طول.........تحياتي ليك -_-

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 30
      البقاء لله والدوام لله انا لله وانا اليه راجعون توفيت اليوم الي رحمه الله تعالي والده الاخت الفاضله اماني. اللهم ارحمها برحمتك واعف عنها وعاملها بما انت اهله من الرحمه والاحسان والمغفره........اللهم انزلها منازل الصديقين والشهداء والصالحين وحسن اولئك رفيقا...........اللهم انقلها من مواطن الدود وضيق اللحود الي جنات الخلود ...في سدر مخضود وطلح منضود وظل ممدود وماء مسكوب وفاكهه كثيره لا مقطوعه ولا ممنوعه وفرش مرفوعه.............اللهم انسها في وحشتها وانسها في وحدتها وانسها في غربتها........الله
    • 37
      اسألكم الدعاء للغاليه اماني بالشفاء العاجل ان شاء الله ............شفاء لا يغادر سقما يا رب اميييين............. اماني الغاليه.........اسأل الله رب العرش ان يشفيك اسأل الله رب العرش ان يشفيك اسأل الله رب العرش ان يشفيك اسأل الله رب العرش ان يشفيك اسأل الله رب العرش ان يشفيك اسأل الله رب العرش ان يشفيك اسأل الله رب العرش ان يشفيك
    • 62
      كل سنة وحضرتك بألف خير وصحة وسلامة يامدام اماني وعقبال مليوووووووون سنة كل سنة احلى واجمل من سابقتها ويارب تحققي كل امالك واحلامك :waf: سمسة الحلوة :D
  • أضف...