اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أسافر أنا فى عيونك .......

houssin abo habaga

Recommended Posts

أسافر أنا فى عيونك

سنين

ويدور الكلام ويطول

بينى وبينك

ما بين حواديت

وحنين

سهر

وليل

وقمر

أسافر أنا فى عيونك

زادى فى رحلتى

وزوادى

شعور جميل وأشواق تنادينى

أتوه

أبحر أنا أميال

يشدنى أحساس جميل

لجفونك

أعود

تصيبنى سهام رمشك

أغرق

وأنا الغواص

يا جفونك

آه منك

سحرتنى

من يوم ما لمستنى بيمينك

وأنا دايب فى هواك سنين

يا سنينك

أسافر أنا فى عيونك

والدرب أمشيه مهما كان طويل

آه يا حب

كل ما أشوفك

أدوب فيك حنين

وكل الكلام اللى كان

على الشفايف

جاى أقولهولك

نسيته

--------------

كتابات /حسن أرابيسك

701p051o8d0.jpg :rolleyes: :roseop: :hi:

عن أبي سعيد الخدري رضي الله عنه عن النبي صلى الله عليه وسلم قال

أفضل الجهاد كلمة عدل عند سلطان جائررواه أبو داود والترمذي وقال حديث حسن

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      تردد أن الدولة انزعجت فى عهد أنور السادات من أغنية أحمد عدوية زحمة يا دنيا زحمة بسبب مقطع مولد وصاحبه غايبعرض المقال كاملاً
    • 0
      هذه الحكايات حكايات من وحى خيال الكاتب والرسام وليست لها أى علاقة بالواقع الجميل حكاية أب شايف المصلحة وعارعرض الصفحة
    • 10
      بحب عيونك الحلوين بحب عيونك الحلوين بخاف منهم لاياخدونى لدنيا غريبة وبعيدة واتوه منهم بحب ف شعرك الناعم ..دهب مكسوف شريطة بتربطه لا يطير.. حصان ملهوف ونفسى اطوف وادق بايدى على بابك واحوش بالتانية خطابك واوصى عليكى اصحابك يعاتبوكى عشان خاطرى يعاتبونى نفاد صبرى مادام الامر مش بايدك ومش امرى ما تيجى نرجع الماضى ونتسامر ده انتى الكلمة يا قصيدتى وانا الشاعر ومن غيرك هغنى لمين.. بحب عيونك الحلوين بحب الورد علشانك عشان لونه ف لون خدك بحب القمرة علشانك عشان نورها شعاع منك بحب
    • 23
      مساء الخير ازيكم ... يارب تكونوا ف خير و سعادة مش عارف الكلام اللى هكتبه هنا هيتفهم ازاى و بعضنا هيترجمه ازاى ... ربنا يستر :P عموما حصل اكتر من مرة اثناء الكلام مع بعض البنات انى افأجا بكلمة انا عاوزة امشى او انا عاوزة اسافر مكان بعيد معرفش حد فيه و محدش يعرفنى فيه و كلمات بنفس المعنى ده الفكررة ان البنات اللى قالتلى الكلام ده كلها من مستوى تعليمى رائع .. اكترهم ماجيستير او بتدرس فيه ع الاقل و لسه من دقائق معدودة حاصل معايا الكلام ده تانى انا عاوز افهم ... ايه اللى ممكن يخلى بنت من
    • 14
      ولادى حيجننونى البيت بقى سيرك وزى ما بيقولوا العمار فى سنة والدمار فى ثانية اقوم على البيت واخلية بيشف ويرف من النضافة والترتيب واخذ وعودا وعهودا منهم بالالتزام بالترغيب مرة ويا حبيبى حجبلك وحعملك وياحبيبتى حسويلك ومرة بالترهيب حكسر دماغك حموتك من الضرب مانتوش رايحين وطبعا يقسموا باغلظ الايمان انهم مثال لحفظ العهود والمواثيق وطبعا فى اقل من ساعة يتحول البيت بقدرة قادر الى صالة العاب ومسرح عرائس اللعب فى كل حتة كور وعربيات وطيارات وسكوتر وكمان عجل كراسات تلوين والوان قصص ومجلات ميكى فى اماكن لا
  • أضف...