اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ما هى خطوات الهجرة الى كندا

Recommended Posts

متشكر يا اخوانى على ردودكم السريعة وخصوصا الاخ : بسام

وتفاعله معايا بسرعة وعموما سوف اتابعكم بالجديد فى موضوع الهجرة حيث ان نزولى لمصر قريبا جدا وسوف اعمل الاجراءات واتابعكم بها واتمنى ان نجعل هذا الموضوع مفتوح ومثبت حتى يتسنى للاخوة الافاضل التفاعل مع الموضوع وحتى يستفيد منه كل شخص يرغب فى الهجرة لكندا

وشكرا لكم

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ياأعضاء المنتدى أنا إن شاء الله هبتدي خطوات التقديم للهجرة الشهر الجاي بس كان عندي سؤال محيرني :roseop:

أقدم من سفارة كندا اللي في مصر ولا اللي في لندن مع العلم إني صيدلي مقيم في قطر؟؟ أنا اللي محيرني لو طلبو مني عمل مقابلة وده احتمال وارد هل هأدر أخد فيزا لدخول انجلترا ولا السفارة الكندية بتساعدنني في حاجة زي كده؟ طب ولو معرفتش أخد تأشيرة دخول لأنجلترا هيبقى إيه الوضع؟

برجاء الإفادة مع خالص الشكر

عليك بتقوى الله إن كنت غافلاً

يأتيك بالأرزاق من حيث لا تدري

فكيف تخاف الفقر والله رازقا

وقد رزق الطير والحوت في البحر

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ياأعضاء المنتدى أنا إن شاء الله هبتدي خطوات التقديم للهجرة الشهر الجاي بس كان عندي سؤال محيرني :roseop:

أقدم من سفارة كندا اللي في مصر ولا اللي في لندن مع العلم إني صيدلي مقيم في قطر؟؟ أنا اللي محيرني لو طلبو مني عمل مقابلة وده احتمال وارد هل هأدر أخد فيزا لدخول انجلترا ولا السفارة الكندية بتساعدنني في حاجة زي كده؟ طب ولو معرفتش أخد تأشيرة دخول لأنجلترا هيبقى إيه الوضع؟

برجاء الإفادة مع خالص الشكر

وعليكم السلام ورحمة الله

لا طبعاً بتقدم في لندن لإنك مقيم في الخليج ، وده أحسن لإن الإجراءات في لندن أسرع

المقابلة هتبقى في السفارة الكندية في البلد اللي انت مقيم فيها ، يعني في قطر

رابط هذا التعليق

الاخ samady

كما افادك صديقنا الاهلاوى الاصيل

انت طبعا تقدم من لندن يا راجل حد يبقى قدامة يقدم من لندن ويفكر فى القاهرة . من لندن الاجراءات هتاخد 3 سنوات ومن القاهرة 4 سنوات يعنى فرق سنة لندن عن القاهرة .

رابط هذا التعليق

شكراً على الإفادة أنا ناوي أقدم الشهر الجاي إن شاء الله وأول مايجيلي رقم الملف هبدأ بعديه إجراءات المعادلة

وربنا يوفقنا جاميعا

عليك بتقوى الله إن كنت غافلاً

يأتيك بالأرزاق من حيث لا تدري

فكيف تخاف الفقر والله رازقا

وقد رزق الطير والحوت في البحر

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...