اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ياللى مقدمين هجرة لكندا زيى نتجوز الاول ولا نهاجر وبعد كده نتجوز من هناك !!

Recommended Posts

والله انا ببقى سعيد لما باشوف تعليقكم وعلى العموم لو اتقابلنا فى يوم من الايام فى كندا يبقى عندنا شقة ثالثة هنسميها شقة المغضوب عليهم تضم العبد لله والاخ الدكتور جادولى والاخ الاستاذ حمودى و المهندس حسن (لف عليها من دلوقتى ياعم احمد لغاية لما اجيلك وتكون بعيدة ومطرفة فى حارة او زقاق كدة علشان محدش يوصل لنا

//////////////////////////

يا باشا انا مليش دعوة بيكم :bro: , انا اؤيد الزواج من مصريات و الحمدلله انا شكرت فيهم. ده احلي حاجة الجواز و مريييييح جدااااااا. انتم قلة مندسة بين الازواج المصريين السعداء اللي بيتمتعوا بالحياة في وسط السعادة الزوجية اللي بترفرف و بتلقي ظلال الحب و الهنا علينا :aslam:

الاخوة الاعزاء كل من د/ ايمن زعيم الحرب ضد النساء/د جادولى المنسحب من المعركة بلباقة/ الاستاذ حمودى نصير الدكتور ايمن

انتم ظالمين الستات قوى كدة ليه

لولا ان دمكم خفيف وقرات موضوع شد الفيشة على فكرة يادكتور ايمن انا زميلة زوجتك وانتظر العقاب

وهقول لها على تكنيك شد الفيشة

الاخت لمياء

1)مش هاقول لك غير حاجه واحده بس من ستر مسلم ...... الخ وهنيالك يافاعل الخير ( ده الاسلوب الاول اسلوب الشحاته )

2)انا المدام عندي مالهاش فى النت ( ده الاسلوب التاني اسلوب عدم الامبالاه)

3)انا الى هايهوب ناحية مراتي ويقولها اى حاجه انا هاعمل وهاسوي والى شايف نفسه يوريني نفس( الاسلوب التالت اسلوب الترهيب)

4)طيب ليه يااستاذه لمياء لو ليكي اخ راجل يرضيكي حد يقول لمراته ( الاسلوب الرابع اسلوب الاقناع )

انا هاستخدم خطوط الدفاع دي بالتوالي لحد ماحاجه تنجح معاكي

اه فى اسلوب اخير انى ادعي عليكي عمرك ماتشوفي كندا

حتى الاعداء بينهم شرف في التعامل

رابط هذا التعليق

• الردود 73
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

ما احنا لازم نعرف الفرق بين الحكومة المصرية و الحكومة الكندية (و ذو العقل بالشارة يفهم)

الحكومة المصرية حكومة بوليسية و بتصادر حرية الرأي و التعبير و عشان ترتاح معها لازم تعرف ازاي تقول رايك باحتراف, و دي من عيوب نظم الحكم الديكتاتورية. الحكومة الكندية حكومة زي العسل و بتسمح بحرية الراي

الحكومة المصرية خبيرة في التجسس و لا تعطي الثقة و عندها عيون و علاقات و تحالفات في جميع الاتجاهات و ناس بيوالوها (راجع اللي حصل), فلازم تكون حويط. انما الحكومة الكندية بتعطيك الثقة التامة و ملهاش في التجسس و متعرفش عربي.

الحكومة المصرية متعسفة الرأي و عنيفة في المعاملة مع الشعب. علي العكس من الحكومة الكندية التي تتمتع بالرقة و النعومة في التعامل و اسالوا التهامي.

الحكومة الكندية تتميز بالقدرة علي مواجهة صعاب الحياة و الحنكة عند التصرف. و الحكومة المصرية بابي و مامي , انا اقصد ماما امريكا و المعونات طبعا

الحكومة الكندية تتحدث اللغات بلباقة.

طبعا انا بتكم عن انظمة الحكم و احوال الهجرة و انتم فاهمين

الاخ جادوللي كلامك كله توريات يابختك ماحدش هايعرف يمسكك الاخت لمياء وقعتني انا والدكتور ايمن

رابط هذا التعليق

ما احنا لازم نعرف الفرق بين الحكومة المصرية و الحكومة الكندية (و ذو العقل بالشارة يفهم)

الحكومة المصرية حكومة بوليسية و بتصادر حرية الرأي و التعبير و عشان ترتاح معها لازم تعرف ازاي تقول رايك باحتراف, و دي من عيوب نظم الحكم الديكتاتورية. الحكومة الكندية حكومة زي العسل و بتسمح بحرية الراي

الحكومة المصرية خبيرة في التجسس و لا تعطي الثقة و عندها عيون و علاقات و تحالفات في جميع الاتجاهات و ناس بيوالوها (راجع اللي حصل), فلازم تكون حويط. انما الحكومة الكندية بتعطيك الثقة التامة و ملهاش في التجسس و متعرفش عربي.

الحكومة المصرية متعسفة الرأي و عنيفة في المعاملة مع الشعب. علي العكس من الحكومة الكندية التي تتمتع بالرقة و النعومة في التعامل و اسالوا التهامي.

الحكومة الكندية تتميز بالقدرة علي مواجهة صعاب الحياة و الحنكة عند التصرف. و الحكومة المصرية بابي و مامي , انا اقصد ماما امريكا و المعونات طبعا

الحكومة الكندية تتحدث اللغات بلباقة.

طبعا انا بتكم عن انظمة الحكم و احوال الهجرة و انتم فاهمين

الاخ جادوللي كلامك كله توريات يابختك ماحدش هايعرف يمسكك الاخت لمياء وقعتني انا والدكتور ايمن

الاخ العزيز الاساتذ حمودى

شكرا لدفاعك عنى وانا كمان عندى خط دفاعى اول وهو انى استخبى وادافع لفترة لحين رجوه المياه لمجاريها :ninja: :sad: :lol:

[font="Arial Black"]اا اهجر العشق والغرام والحب المحرم فإنه عذاب للروح ومرض للقلب، وافرغ إلى حب الله وإلى ذكره وطاعته

• سئل أحدهم : هل عرفت ربك .؟ فسكت ساعة ثم قال : من عرف الله تعالى قل كلامه .. و دام تحيره .. و فني عن صور الأعمال .. و تحير مع الاتصال .. متقرباً في جميع الأحوال.

رابط هذا التعليق

الاخ العزيز الاساتذ حمودى

شكرا لدفاعك عنى وانا كمان عندى خط دفاعى اول وهو انى استخبى وادافع لفترة لحين رجوه المياه لمجاريها :big_boss:

العفز يادكتور على ايه كلنا تحت خط النار وكلنا بنحاول نظهر بظهر سي السيد ( مع ان الحقيقه غير كده )وربنا يتولانا ويسترنا ومانباتش الا كده بس طبعا كل واحد عارف الحقيقه جواه

رابط هذا التعليق

• بعد 9 شهور...
بصراحة يا جماعة عايز اخد رايكم فى موضوع محيرنى ومجننى ومش قادر اوصل فيه لحل

انا مقدم على هجرة لكندا-كيبيك- من سنة ونص وقدامى كمان زيهم على ما تجينى التاشيرة وانا شغال صيدلى فى السعودية عندى 28 سنة-والله وكبرت بدرى يا واد يا بن سينا-.....المهم انا بقال اكتر من سنتين بفكر انى اتجوز ...الصعوبات اللى قدامى حاليا هى انى ماديا مش جاهز تماما-ما بقاليش غير سنة ونص فى السعودية- ومرتبات الصيادلة اللى زىى بقت زى الزفت !!

وبعدين ما نزلتش غير اجازة واحدة لمصر ولفترة بسيطة ما لحقتش ادور فيها على حد مناسب

اهم نقطة فى الموضوع انى متخوف انى اقعد ادور واستقر على واحدة بنت حلال ةتسمع بس كلمة انى مقدم على هجرة تطب ساكتة !! ما اهو بالنسبة للناس فى مصر هجرة يعنى ما انتش راجع بلدك تانى، !!! وده مش صحيح بالمرة.....وبعدين لو لقيت واحدة بنت حلال ووافقت ..طب هل هتتقبل اسلوب الحياة فى كندا هلى سيكون لديها الوعى-واكررالوعى- وليس مستوى التعليم بمتطلبات الحياة الاسرية فى مجتمع غربى من رعاية الزوج وتربية الابناء تربية سليمة .......بصراحة انك اشك انى ممكن الاقى النوعية دى !

طب نروح للاحتمال التانى انى اوصل كيبيك بالسلامة وعدين افكر فى موضوع الجواز...طب فى هنا ميزة ان اللى هتتجوزها هتكون عايشة فى كندا ومتوائمة مع المجتمع اللى هى فيه ......بس المشكلة برضه انى اعتقد انك عشان تدور على واحدة مسلمة والافضل ان تكون من اصول عربية فى بلد كبير مثل كندا صعب......ولو الواحد اتجوز واحدة كندية غير مسلمة هيبقى الموضوع اصعب لان اولادك هيتربوا بطريقة مختلفة تماما عن التربية الاسلامية المحافظة اللى احنا نحب انهم يتربوا عليها !!

والله يا جماعة انا دماغى هتتفرتك م التفكير فى الموضوع ده ويا ريت اى حد عنده راى فى الموضوع ده ينصحنى

الاخ العزيز ابن سينا

تاخد نصيحتى بس ماتضحكش

اتكل على الله وسافر كندا ولاتتجوز من هنا ولامن هناك ولما تتجوز وتعملها وتدخل فى يوم محاورات المصرين فى كندا هتقول كان لى واحد نصحنى وماعملتش بنصيحته الله يرحمة ان كان ميت والله يصبرة ان كان عايش :roseop:

والله العظيم يادكتور أيمن بصراحة دمك زي العسل مش مجاملة انا لما قريت اللي انت كاتبه ده فطست علي نفسي من الضحك بصراحة بحييك

أخوك عبدالحليم

برده اللي لسة متجوزسي

رابط هذا التعليق

• بعد 4 شهور...

انا مقدم على هجرة لكندا-كيبيك- من سنة ونص وقدامى كمان زيهم على ما تجينى التاشيرة وانا شغال صيدلى فى السعودية عندى 28 سنة-والله وكبرت بدرى يا واد يا بن سينا-.....المهم انا بقال اكتر من سنتين بفكر انى اتجوز ...الصعوبات اللى قدامى حاليا هى انى ماديا مش جاهز تماما-ما بقاليش غير سنة ونص فى السعودية- ومرتبات الصيادلة اللى زىى بقت زى الزفت !!

وبعدين ما نزلتش غير اجازة واحدة لمصر ولفترة بسيطة ما لحقتش ادور فيها على حد مناسب

اهم نقطة فى الموضوع انى متخوف انى اقعد ادور واستقر على واحدة بنت حلال ةتسمع بس كلمة انى مقدم على هجرة تطب ساكتة !! ما اهو بالنسبة للناس فى مصر هجرة يعنى ما انتش راجع بلدك تانى، !!! وده مش صحيح بالمرة.....وبعدين لو لقيت واحدة بنت حلال ووافقت ..طب هل هتتقبل اسلوب الحياة فى كندا هلى سيكون لديها الوعى-واكررالوعى- وليس مستوى التعليم بمتطلبات الحياة الاسرية فى مجتمع غربى من رعاية الزوج وتربية الابناء تربية سليمة .......بصراحة انك اشك انى ممكن الاقى النوعية دى !

طب نروح للاحتمال التانى انى اوصل كيبيك بالسلامة وعدين افكر فى موضوع الجواز...طب فى هنا ميزة ان اللى هتتجوزها هتكون عايشة فى كندا ومتوائمة مع المجتمع اللى هى فيه ......بس المشكلة برضه انى اعتقد انك عشان تدور على واحدة مسلمة والافضل ان تكون من اصول عربية فى بلد كبير مثل كندا صعب......ولو الواحد اتجوز واحدة كندية غير مسلمة هيبقى الموضوع اصعب لان اولادك هيتربوا بطريقة مختلفة تماما عن التربية الاسلامية المحافظة اللى احنا نحب انهم يتربوا عليها !!

والله يا جماعة انا دماغى هتتفرتك م التفكير فى الموضوع ده ويا ريت اى حد عنده راى فى الموضوع ده ينصحنى

رابط هذا التعليق

الف الف مبروك يا دكتور ابن سينا على الخطوبة وربنا يتمم بالخير انشاء الله

وانا هذا الايام امر بنفس المرحلة التى كنت عليه حضرتك بعد حصولك على السى اس كيو، انا ايضا حصلت عليه وعندى نفس الحيرة

المهم 000ا مبروك ،وعقبالى

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اخى الحبيب ابن سينا الف مبروك يا اخى الحبيب

وربنا يباركلك يا رب

رابط هذا التعليق

هو ابن سينا خطب ؟؟

مبروك يا دكتره ,, اولا انت واحشنى جدا حدا , من ساعه ما نزلت ومعرفتش عنك اى حاجه

ثانيا ,, كلنا لها يا دكتورنا ,, ربنا يتمملك على خير ان شاء الله , انت تستاهل كل خير بصراحه

اللهم بارك لها وعليهما وفيها

شخـــابيــط منــ جوهـ القلبـــ

www.7ilba7assa.blogspot.com

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

الأخ إبن سينا نصيحتي لك فى مسألة الجواز عموماً تتجوز فى أقرب فرصة لأن الجواز إستقرار نفسي و إجتماعي و ديني قبل كل شيء.

أنا فكرت فى نفس موضوعك مدة طويلة جداً و في الآخر أدمت على الهجرة و إتجوزت و مستني تجيلي الهجرة إن شاء الله، و كان أول موضوع ناقشته مع مراتي قبل الزواج و إتفقنى عليه هوه الهجرة إن شاء الله و كان لينا نصيب.

الفرق بين الجواز من مصر أو من كندا فى جميع الأحوال إن لازم تكون مراتك مقتنعه بالهجرة تماماً زيك لأن فيه ناس رحعوا من الهجرة لأن زوجاتهم مقدروش يتكيفوا مع الحياة الجديدة و في ناس إتجوزوا من كندا و رحعوا مصر بناء على رغبة زوجاتهم بسبب الحنين للبلد.

المصرية حتكون أقرب في التفكير و العادات ليك و اللي أهلها عايشين في كندا حتساعدك على التكيف مع البلد أسرع.

لا لاقيت بنت الحلال و إقتنعت بيها ما تستناش، اللي عايشين في كندا بييجوا يدورا على زوجات صالحات من مصر لأن الفرص هناك أقل بكتير من مصر.

إدعي ربنا يوفقك و إن شاء الله يكتبلك الخير

ملاحظة: مهما ناس إشتكولك من الجواز، كل شيء فبه عيوب و مزايا و تعب و راحة، إتعب بدري و إنته بصحتك ترتاح بعدين و مش حتندم

رابط هذا التعليق

يا رجالة فاتحين توبيك مخصوص عشان الجواز من هنا ولا هناك......جواز ايه بس وبتاع ايه.الجواز هو اخر لقب هتاخده وبعد كده المرحوم ......الجواز هو العلاقه الاغرب والاسوأ بين الرجل والمرأة....طول عمرك بتدفع فلوس عشان تتفسح وتاكل وتشرب وتتبسط لكن فى الجواز انت بتدفع فلوس وبتصرف على شخص بينكد عليك وارفك ومطلع عينك....لو انت قاعد مع صاحبك ,ابوك,امك,اخوك واختلفتم فى حاجة ممكن تسيب البيت وتمشى عشان تريح اعصابك اما مع مراتك متقدرش يا حسرة ,هتفضحك وتقولك (مابيصرفش عليا انا ولا العيال طب بلاش انا يصرف على عياله اللى سايبهم من غير اكل وشرب).....وكتلخيص لكل ما سبق ذكره نجد ان الجواز علاقة طويلة ابدية مقززة غريبة مملة فاشلة مكلفة جداااااااااا.....واخيرا الدعاء لكل الرجالة المتجوزين بالصبر والسلوان والاحتساب عند الله po:: po:: po:: :lol:

bsh:) bsh:) :) mfb: :Head: ::

لا تحسبوا نأيكم عنا يغيرنا أن طالما غير النأى المحبينا

والله ما طلبت أهواؤنا بدلا منكم ولا انصرفت عنكم أمانينا

رابط هذا التعليق

الف الف مبروك يا دكتور ابن سينا على الخطوبة وربنا يتمم بالخير انشاء الله

وانا هذا الايام امر بنفس المرحلة التى كنت عليه حضرتك بعد حصولك على السى اس كيو، انا ايضا حصلت عليه وعندى نفس الحيرة

المهم 000ا مبروك ،وعقبالى

أشكرك يا عزيزى ...وأتمنى إن ربنا يوفقك فى إختيار بنت الحلال ....وشد حيلك فى بقية إجراءات الهجرة ....ربنا يوفقك فى حياتك العملية والشخصية

مبروك يابن سينا الف مبروك

شكرا يا Astrophy....عقبال أولادك

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اخى الحبيب ابن سينا الف مبروك يا اخى الحبيب

وربنا يباركلك يا رب

ربنا يخليك يا خالد....أنت واحشنى جدا

مبروك على البى أر -ولو أنها جت متأخرة- بس معلش غصب عنى يا صديقى ،أنا كنت مشغول جدا فى الفترة اللى فاتت

ألف مليون مبروك ابن سينا وربنا يتمم بخير بس متنساش أخوانك المحاوراتية في الفرح الكبير

شكرا يا عبد الحليم.....وعقبال ما نفرح بيك عما قريب، وطبعا أخوتى من أعضاء المحاورات من أوائل المدعوين للفرح الكبير باذن الله

هو ابن سينا خطب ؟؟

مبروك يا دكتره ,, اولا انت واحشنى جدا حدا , من ساعه ما نزلت ومعرفتش عنك اى حاجه

ثانيا ,, كلنا لها يا دكتورنا ,, ربنا يتمملك على خير ان شاء الله , انت تستاهل كل خير بصراحه

اللهم بارك لها وعليهما وفيها

أشكرك يا Savaryxxx....انت واحشنى اكتر ....ربنا يوفقك فى مقابلتك ان شاء الله

السلام عليكم

الأخ إبن سينا نصيحتي لك فى مسألة الجواز عموماً تتجوز فى أقرب فرصة لأن الجواز إستقرار نفسي و إجتماعي و ديني قبل كل شيء.

أنا فكرت فى نفس موضوعك مدة طويلة جداً و في الآخر أدمت على الهجرة و إتجوزت و مستني تجيلي الهجرة إن شاء الله، و كان أول موضوع ناقشته مع مراتي قبل الزواج و إتفقنى عليه هوه الهجرة إن شاء الله و كان لينا نصيب.

الفرق بين الجواز من مصر أو من كندا فى جميع الأحوال إن لازم تكون مراتك مقتنعه بالهجرة تماماً زيك لأن فيه ناس رحعوا من الهجرة لأن زوجاتهم مقدروش يتكيفوا مع الحياة الجديدة و في ناس إتجوزوا من كندا و رحعوا مصر بناء على رغبة زوجاتهم بسبب الحنين للبلد.

المصرية حتكون أقرب في التفكير و العادات ليك و اللي أهلها عايشين في كندا حتساعدك على التكيف مع البلد أسرع.

لا لاقيت بنت الحلال و إقتنعت بيها ما تستناش، اللي عايشين في كندا بييجوا يدورا على زوجات صالحات من مصر لأن الفرص هناك أقل بكتير من مصر.

إدعي ربنا يوفقك و إن شاء الله يكتبلك الخير

ملاحظة: مهما ناس إشتكولك من الجواز، كل شيء فبه عيوب و مزايا و تعب و راحة، إتعب بدري و إنته بصحتك ترتاح بعدين و مش حتندم

أخى أحمد بدر....أشكرك على نصائحك القيمة وأتمنى لك التوفيق فى مشوار الهجرة

يا رجالة فاتحين توبيك مخصوص عشان الجواز من هنا ولا هناك......جواز ايه بس وبتاع ايه.الجواز هو اخر لقب هتاخده وبعد كده المرحوم ......الجواز هو العلاقه الاغرب والاسوأ بين الرجل والمرأة....طول عمرك بتدفع فلوس عشان تتفسح وتاكل وتشرب وتتبسط لكن فى الجواز انت بتدفع فلوس وبتصرف على شخص بينكد عليك وارفك ومطلع عينك....لو انت قاعد مع صاحبك ,ابوك,امك,اخوك واختلفتم فى حاجة ممكن تسيب البيت وتمشى عشان تريح اعصابك اما مع مراتك متقدرش يا حسرة ,هتفضحك وتقولك (مابيصرفش عليا انا ولا العيال طب بلاش انا يصرف على عياله اللى سايبهم من غير اكل وشرب).....وكتلخيص لكل ما سبق ذكره نجد ان الجواز علاقة طويلة ابدية مقززة غريبة مملة فاشلة مكلفة جداااااااااا.....واخيرا الدعاء لكل الرجالة المتجوزين بالصبر والسلوان والاحتساب عند الله

وجهة نظر !!

يوم قلت آه .. سمعوني قالوا فَسَدْ

ده كان جدع قلبه حديد .....واتحسد

رديت على اللايمين أنا وقلت .. آآآآه

لو تعرفوا معنى زئير .......... الأسد

عجبي !!

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

بصراحة موضوع فى الجون يا دكتور لانى فى نفس الحيرة بس انا لسا وقت كبير لسا ماجستير وسنين خبرة :(

بتمنى يرجع الموضوع للنقاش تانى

اه صحيح فية طلب بيبس فى موضوع ثلاث سنوات فى السعودية يا دكتور يبقى ما تنسناش بقى wst::

تم تعديل بواسطة OReX

رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَدْخِلْنِي بِرَحْمَتِكَ فِي عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ

من فقد الله ماذا وجد

رابط هذا التعليق

يا رجالة فاتحين توبيك مخصوص عشان الجواز من هنا ولا هناك......جواز ايه بس وبتاع ايه.الجواز هو اخر لقب هتاخده وبعد كده المرحوم ......الجواز هو العلاقه الاغرب والاسوأ بين الرجل والمرأة....طول عمرك بتدفع فلوس عشان تتفسح وتاكل وتشرب وتتبسط لكن فى الجواز انت بتدفع فلوس وبتصرف على شخص بينكد عليك وارفك ومطلع عينك....لو انت قاعد مع صاحبك ,ابوك,امك,اخوك واختلفتم فى حاجة ممكن تسيب البيت وتمشى عشان تريح اعصابك اما مع مراتك متقدرش يا حسرة ,هتفضحك وتقولك (مابيصرفش عليا انا ولا العيال طب بلاش انا يصرف على عياله اللى سايبهم من غير اكل وشرب).....وكتلخيص لكل ما سبق ذكره نجد ان الجواز علاقة طويلة ابدية مقززة غريبة مملة فاشلة مكلفة جداااااااااا.....واخيرا الدعاء لكل الرجالة المتجوزين بالصبر والسلوان والاحتساب عند الله :D po:: po:: :blush2:

:D :D :) :D :D ::

اوعي تصدق الكلام ده يا ابن سينا

احنا مصدقنا انك اخترت خلاص :D

ربنا يوفقك

l'important dans la vie

c'est de quelle maniére tu te perçois

انااااااااااااااااااااااااااا انا مش هرد

لالالا

وانا بعرف اصد

ده انا وانا رافع ايدي بكتب علي الكيبورد

نصار ابو اللينك

عاوز تهاجر الي امريكا

مينا ممكن يساعدك

رابط هذا التعليق

الف الف الف مليووووووووووووون مبرووووووووووووك دكتور ابن سينا

وربنا يتمم لك علي خير ان شاء الله

ما تسمعش كلام دكتور ايمن.....احنا (نساء المهجر) ح نوصل كلامه كله للمدام وهي تتصرف ؟؟؟؟؟

:hithead:

:amb:

تم تعديل بواسطة somayasaleh

لا تجبر الانسان و لا تخـــــــــيره ........ يكفيه ما فيه من عقل بيحيــــــره

اللي النهارده بيطلبه و يشتهــــيه ........ هو اللي بكره ح يشتهي يغيـــــره

معلومات تهم المسافر حديثا

http://www.egyptiantalks.org/invb/?showtopic=76997&st=30

رابط هذا التعليق

--------------------------------------------------------------------------------

شيخ مصري يخطب بالناس:

اوصيكم خيرا بزوجاتكم ولنتفق ان يقبل كل منا يد زوجته عندما يعود للمنزل

قال واحد: بس انا مش متجوز يا سيدنا الشيخ

قال الشيخ : يبقى انت تبوس إيدك وش وظهر

أعلم ولادي حنيني لبلادي ..واكتب في كراسي بحبك يا مصر

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...