اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

فى الحالتين ...سوف نتصافح.

Salwa

Recommended Posts

HOY es el gran dia

انهاردة اليوم المنتظر ...اكبر يوم ...عيد كبير ...

اسبانيا وايطاليا ...

قالوا كتيرررر.....

دافيد فييا ....David villa .

صرح انه فى افضل حالاته ...قال ..لايهمنا ماحدث فى الماضى ..الاهم ما سوف يحدث فى التسعين دقيقة التى سنواجه فيها ايطاليا ..

http://www.marca.com/edicion/marca/futbol/...lo/1137772.html

انهاردة ...

ادعى من كل قلبى .و..سوف اتابع المباراة بالطبع...مثلى مثل ملايين غيرى .

يارب اسبانيا تكسب ..

باقة ورد رائعة وجميلة ...لأخى الفاضل / سكوربيو .

اصافحك مقدما ..

مهما كانت النتيجة ...

و...

يارب ...نكسب المباراة انهاردة ..

(وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظِيماً)

[النساء : 93]

رابط هذا التعليق

احلق نص شنبي وامشي بشنب فرده وفرده لو كان سينيور سكوربيونكو عنده فكرة ان منتخب ايطاليا للتزحلق على الجليد بيلعب النهاردة

ده يا مدام سلوى تسأليه عن صينية البطاطس اللي بالدندورما

تسأليه عن بطاية متزغطة باعتها له المقدسة ام سكوب

انما كورة وحرق دم زي مانا قاعد اتفرج واشجع اسبانيا عشان عيون فريقي المفضل وهو البارسا ... لا اعتقد ان سكروبو صاحي اساساً لنص الليل عشان يضرب الماتش

باقي حوالي 20 دقيقة وينتهي الاكسر تايم

اما نشوف ... والدب الروسي منتظر الازروي .. او الماتادور

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

الريسيفر النهارده حالته حاله.. :blink: ......مفيش حاجه متظبطه.....مش عارفه اشوف الماتش :sad: ......بس بصراحه انا مع اسبانيا wst:: .....الازوري بيموت اي لعبه حلوة بأسلوب دفاعه العقيم..........انا معاكي يا ماما سلوي wst:: wst:: wst::

املأ عينيك من وجوه الأحباء والأهل والأصدقاء فقد يغيبون عنك بعد حين ولا تؤجل إفصاحك لهم عن مشاعرك الطيبة تجاههم إلى الغد فقد لا يكونون على مسرح الحياة حين يجيء ذلك الغد

رابط هذا التعليق

مبروك ..........مبروك الف مبروك ...بلون مياه المتوسط ولون السما الصافية ...مبروك علينا وعلى كل الحبايب .....هو ده الفوتبول ......

نتقابل بعدين ....رايحة افرح مع ولادى ...

شكرا جالاكسى وشكرا سى السيد ..

الفرحة حلوة قوى ...

قوى ..

مبروك ياسكوربيو ...برضه فريق بحر متوسط هو اللى كسب ....

عقبال الانتصار على الدب القطبى ....

(وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظِيماً)

رابط هذا التعليق

فيفا اسبانيا ........... wst::

مبروك يا ماما سلوي wst:: .........عداله السماء نزلت علي الريسيفر و اشتغل في اخر الاضافي التاني :blink: ........ولحقت ضربات الترجيح........والله الواحد كان خايف ....اصل ايطاليا حظها نار في الترجيح طول عمرها......بس ربنا ستر. :sad:.........مبرووووووووووك wst::

تم تعديل بواسطة galaxy

املأ عينيك من وجوه الأحباء والأهل والأصدقاء فقد يغيبون عنك بعد حين ولا تؤجل إفصاحك لهم عن مشاعرك الطيبة تجاههم إلى الغد فقد لا يكونون على مسرح الحياة حين يجيء ذلك الغد

رابط هذا التعليق

ألف ألف مبروك للماتادور الأسباني ..

بس مش عايز أقتل فرحتك وأقولك يا مدام سلوى إن النهائي ( ألمانيا - روسيا )

روسيا شديدة قوي قوي وهاتتعب أسبانيا الماتش الجاي ...

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

آسف يا مدام سلوى

مفيناش من زعل

أسبانيا ضد إيطاليا أنا معاكي بروحي وقلبي ودمي وأعصابي

إنما مع روسيا

سوري وميت سوري كمان

روسيا بصراحة أنا متعاطف معاها جدا السنة دي خصوصا الاعب أندريه أرشفين رقم 10

بس لو أسبانيا كسبت أكيد مش هازعل

بس علشان حضرتك

إنما روسيا هتكسب

إن شاء الله :roseop: :Laie: :closedeyes:

ألام على هواك وليس عدلا ................ إذا أحببت مثلك أن ألاما

رابط هذا التعليق

انا في البطوله دي بشجع بالحته :happy: ......يعني بالماتش.......كل مرة فريق يعني حسب اللعبه الحلوة اللي بيتعجبني.....والماتش اللي فات كانت اسبانيا متألقه لولا سوء الحظ في كور كتير......بس بصراحه في ماتش اسبانيا وروسيا....انا مع روسيا. :sad: ........و لو النهائي بقي ان شاء الله روسي الماني دا في الغالب يعني ............بصراحه انا برضه مع روسيا و مع هيدنيك :roseop: .........عمل من روسيا حاجه تانيه.......ومن اي فريق يمسكه بصراحه......الراجل دا قماشه تانيه ......محترم اوي بجد.... :hi: معلش يا ماما سلوي ............برضه هنتصافح .....تحياتي :roseop: :lol:

تم تعديل بواسطة galaxy

رابط هذا التعليق

Gooooooooooooooooooooooool de Xavi!

فى الدقيقة 49.

و...

ربنا يستر ...

الجول الاول من شابى ....طبعااااااااااااااا....شابى ...'made in Barça'

هههههههه.....دى تعصب شوية ....بس دى الحقيقة .

شفتوا نغم الثلاثة دول ...

Xavi, Silva y Torres

بصراحة يعنى ....

حانتكلم كتير ...

بس مش وقته..

رابط هذا التعليق

تانى جول..............المرة دى من ويصا ..

Goool de Güiza

فى الدقيقة 72.

انت فين ياللى فى بالى ...!!!!!!!!!

كنت واثق معرفش فى مين ؟؟؟

نتابع ونواصل معكم باقى المباراة ...

رابط هذا التعليق

Gool de Silva

المرة دى الجول من سيلفا.

فى الدقيقة 81

بصراحة بقى ....

ايه الحلاوة دى ؟؟؟

ايه الجمال ده ؟؟

ولسااااااااااااااا...

مبروك علينا ....الف مليون مبروك ...عقبال يوم 29 ..

رابط هذا التعليق

يعنى ان شاء الله ...

وصلنا للنهائى وداخلين من اكبر بوابات النصر ...

وان شاء الله ..

الكاس لاسبانيااااا...

لسبب بسيط...

لانها هى الافضل....

فاضل المانياااااااااااا.....وبس.

الى اللقاء يوم 29 ....ياالمانيا..

رابط هذا التعليق

وشي منك في الارض يا ماما سلوي. :sad:

ما انا كنت بشجع اسبانيا الماتش اللي فات.........ايه اللي قل عقلي وخلاني اغير انتمائي الكروي :blink: ..........اصلي بصراحه احترمت هيدنيك اوي.............عموما متعوضه واللعبه الحلوة تكسب بجد ...........اسبانيا نصبت السيرك وابدعت. :wub: .....بصراحه تلاته صفر في قبل نهائي شديده اوي :roseop: ...............معاكي بقي يا ماما سلوي في النهائي :wub: ............فيفا اسبانيا.

رابط هذا التعليق

ازيك ياجالاكسى ..

نقول معاكى ...فيفا....فيفااااا..

بصراحة يعنى انا مش زعلانة منك ...ولا من سى السيد ..ولا من احمد فرحات ..

هم فكروا بطريقة منطقية وحسابية شوية ..

لكن انا كنت عارفة كل ثانية وكل دقيقة قضوها الولاد دول مع مدربهم العجوز ونفسهم يعملوا حاجة ..

طبعااااااا مش جدعنة منى ....ده انا بحب الفوتبول اجبارى ...اجبارى يعنى اجبارى واقولك ازاى ؟؟

هنا (( فطار وغدا وعشا وكمان وقت القهوة او الشاى ....الكلام بس ...على الفوتبول و...الحكومة ...ولو فيه وقت ...الاجازات ...بس.))

هنا ...بلد الفوتبول ...مش مهم بقى تكسبى ماتش او ما تكسبهوش ...كل حاجة لها صلة بالفوتبول ..

يعنى تخيلى ..

التفاف الشعب كله ...تحت راية واحدة وهى راية اسبانيا ....له معنى كبيرررر جدا ...

امبارح زى يوم ماتش ايطاليا ...وزى اى يوم لعبت اسبانيا امام اى فريق اجنبى ...مكانش فيه حد بيقول انا من الباسك او انا من كاتالونيا او انا من جاليسيا ..

ممكن يكون كلامى بالنسبة لك او بالنسبة لاى حد تانى .....ملهوش اهمية ..

لكن ؟؟

لو عشتى هنا وشفتى ايه معنى ؟؟ ان كل اقليم بيطالب بالاستقلال ؟؟

ايه معنى ان فيه احتجاج بصفة مستمرة ....لان كاتالونيا تصر على ان يكون التعليم اجبارى باللغة الكتلانية ..!!!

ويوم ..حلو ..ويوم مر...وتغيير فى القوانين ...ومناداة برفض العنصرية ..

حتى شعار اليورو 2008...هو رفض العنصرية ..

ومع ذلك ؟؟

انا نفسى ...كنت فى قمة السعادة لما اول جول كان من xavi

يعنى بترفضى التفرقة لكن غصب عنك ....بتقولى ...مفيش فرق...بس الصراحة فى كتالونيا اكثر جدية ..

امبارح بقى كان الكل فى واحد ...

كانت الكرة ...مرة اخرى ...رمز لاتحاد شعب .

نفس اللى حصل لما مصر كسبت دورة افريقيا ....وجدنا من يرفض...التعبير عن الفرحة ..

انتوا شعب لامبالى ايه التهريج ده كرة ايه وغلب ايه ؟؟ وغيره وغيره ........لكن ؟؟

لو فكرنا ...

كل حاجة ولها وقتها ..

وده وقت الفرحة ....ليه ما نفرحش ؟؟

ده وقت الاتحاد ..

ليه ما نتحدش على حاجة حتى لو كانت الفوتبول ؟؟

بالنسبة لى ....بجدددد ....خلاص اسبانيا انتصرت .

مش مهم ....قوى ....الكأس ..(( هو طبعا مهم لكن لو محصلش مفيش مشكلة ))..

المهم انه اتغير نمط قديم ...

جه فريق جديد شاب ...اقصد كلهم شباب صغار السن ...من حقهم انهم كانوا ياخدوا فرصتهم واثبتوا وجودهم .

تعاملوا بروح الفريق دائما ..

لم نرى اى انانى ...

و...

دايما بنقول ...لكل مجتهد نصيب....حتى ولو شكك البعض .

مبروك ...مبروك فعلا للعمل الجماعى ...لأى عمل جماعى نعمله بصدق ..

كل تحياتى ...

رابط هذا التعليق

ازيك ياجالاكسى ..

نقول معاكى ...فيفا....فيفااااا..

بصراحة يعنى انا مش زعلانة منك ...ولا من سى السيد ..ولا من احمد فرحات ..

هم فكروا بطريقة منطقية وحسابية شوية ..

لكن انا كنت عارفة كل ثانية وكل دقيقة قضوها الولاد دول مع مدربهم العجوز ونفسهم يعملوا حاجة ..

طبعااااااا مش جدعنة منى ....ده انا بحب الفوتبول اجبارى ...اجبارى يعنى اجبارى واقولك ازاى ؟؟

هنا (( فطار وغدا وعشا وكمان وقت القهوة او الشاى ....الكلام بس ...على الفوتبول و...الحكومة ...ولو فيه وقت ...الاجازات ...بس.))

هنا ...بلد الفوتبول ...مش مهم بقى تكسبى ماتش او ما تكسبهوش ...كل حاجة لها صلة بالفوتبول ..

يعنى تخيلى ..

التفاف الشعب كله ...تحت راية واحدة وهى راية اسبانيا ....له معنى كبيرررر جدا ...

امبارح زى يوم ماتش ايطاليا ...وزى اى يوم لعبت اسبانيا امام اى فريق اجنبى ...مكانش فيه حد بيقول انا من الباسك او انا من كاتالونيا او انا من جاليسيا ..

ممكن يكون كلامى بالنسبة لك او بالنسبة لاى حد تانى .....ملهوش اهمية ..

لكن ؟؟

لو عشتى هنا وشفتى ايه معنى ؟؟ ان كل اقليم بيطالب بالاستقلال ؟؟

ايه معنى ان فيه احتجاج بصفة مستمرة ....لان كاتالونيا تصر على ان يكون التعليم اجبارى باللغة الكتلانية ..!!!

ويوم ..حلو ..ويوم مر...وتغيير فى القوانين ...ومناداة برفض العنصرية ..

حتى شعار اليورو 2008...هو رفض العنصرية ..

ومع ذلك ؟؟

انا نفسى ...كنت فى قمة السعادة لما اول جول كان من xavi

يعنى بترفضى التفرقة لكن غصب عنك ....بتقولى ...مفيش فرق...بس الصراحة فى كتالونيا اكثر جدية ..

امبارح بقى كان الكل فى واحد ...

كانت الكرة ...مرة اخرى ...رمز لاتحاد شعب .

نفس اللى حصل لما مصر كسبت دورة افريقيا ....وجدنا من يرفض...التعبير عن الفرحة ..

انتوا شعب لامبالى ايه التهريج ده كرة ايه وغلب ايه ؟؟ وغيره وغيره ........لكن ؟؟

لو فكرنا ...

كل حاجة ولها وقتها ..

وده وقت الفرحة ....ليه ما نفرحش ؟؟

ده وقت الاتحاد ..

ليه ما نتحدش على حاجة حتى لو كانت الفوتبول ؟؟

بالنسبة لى ....بجدددد ....خلاص اسبانيا انتصرت .

مش مهم ....قوى ....الكأس ..(( هو طبعا مهم لكن لو محصلش مفيش مشكلة ))..

المهم انه اتغير نمط قديم ...

جه فريق جديد شاب ...اقصد كلهم شباب صغار السن ...من حقهم انهم كانوا ياخدوا فرصتهم واثبتوا وجودهم .

تعاملوا بروح الفريق دائما ..

لم نرى اى انانى ...

و...

دايما بنقول ...لكل مجتهد نصيب....حتى ولو شكك البعض .

مبروك ...مبروك فعلا للعمل الجماعى ...لأى عمل جماعى نعمله بصدق ..

كل تحياتى ...

السيدة الفاضلة الغالية جدا علينا/ ماما سلوى

تحية طيبة وبعد

بصراحة أنا حسابي مكانش بالمنطق

لو بالمنطق كنت قلت اسبانيا أكيد

بالمناسبة ليست أسبانيا من المنتخبات المفضلة لدي لكنها بالتأكيد من المنتخبات المثيرة للجدل والتعجب أيضا بالنسبة لي حيث أنهم يملكون ومنذ زمن زوبي زريتا وفرناندو هيرو وسيرجي وميجويل نادال ولويس انريكي وجوسيب جوارديولا وألفونسو وغيرهم وغيرهم مجموعة من اللاعبين المهاريين وعلى مستوى فائق في أوروبا.....

أذكر منذ أربعةأعوام تقريبا عندما كانوا يلعبون بخواكين في اليمين وفيسنتي على اليسار وقت ازدهار فريق فالنسيا إضافة إلى روبن بارايا وتشابي هيرنانديز لكنهم لم يكونوا عند حسن الظن أنني شعرت بإحباط شديد من طريقة لعبهم مما جعلني لا أتفائل للأسبان أبدا....

ربما قرأت كثيرا عن الصراع بين برشلونة وريال مدريد وأنا بالفعل من عشاق الفريق الكتالوني العريق لكنني كنت متعاطفا مع روسيا لأبعد الحدود وذلك لأنني كنت أتوقع لهم منذ بداية البطولة أنهم سيكونون رقما صعبا فيها وقد صدق توقعي رغم خسارتهم من الماتادور الأسباني بأربعة أهداف لهدف واحد....

أسبانيا لديها في التنس ملك الملاعب الترابية رفائيل نادال ولديها فريق رائع في كرة اليد حصل على بطولة العالم من قبل لكنني أعتقد أن سعادتهم بسيرجيو راموس وكاسياس وبويول وكابديفيلا ومارتشينا وماركوس سينا وأندرياس إنييستا وتشابي هيرنانديز ودافيد فييا ودافيد سيلفا وجويزا وفرناندو توريس وسيسك فابريجاس وبقية اللاعبين ستكون أكبر بالتأكيد من أي بطولة أخرى حققها الإسبان في أي لعبة أخرى.....

ورغم أنني من عشاق ألمانيا أيضا

إلا أنني لن اشجعهم في النهائي

فذلك ما كنت أنويه مقدما

لكنني في كل الأحوال

سأتعجب إذا نجح الفريق الأسباني في الفوز بالبطولة الأوروبية

سأتعجب كثيرا.......

تحياتي إليك

سيدتي

أحمد

تم تعديل بواسطة Salwa

ألام على هواك وليس عدلا ................ إذا أحببت مثلك أن ألاما

رابط هذا التعليق

ربنا يخليكي لينا يا ماما سلوي ......... :sad:

انا والله مقدرة كل كلامك ومعاكي فيه.....وخصوصا الفرحة....مفيش اجمل من الفرحه والتعبير عنها....واي اتحاد مش مشكله المهم نتفق بس علي حاجه فعلا :tease: .....انا دايما اشجع اللعبه الحلوة مهما كان الفريق.....وروسيا بجد كانت مفاجأة جميله........المهم بجد نتمتع ونشوف حاجه ممتعه...............وفيفا اسبانيا................. :wub: :wub: :closedeyes: :closedeyes:

رابط هذا التعليق

وفى الساعة التاسعة وعشرون دقيقة ............

فى الدقيقة 32 من بداية المباراة...

اول جول....لاسبانياااااااااااااااا.........

GOOOOOOOOOL DE TORRES!!!!!!!!

النينيو تورريس....صاحب اول جول فى نهائى اسبانيا. المانيا ....

رابط هذا التعليق

باقى خمس دقائق على انتهاء المباراة والنتيجة واحد صفر لصالح اسبانيا ...

فرناندو الونصو ...بطل سباق السيارات هو الوحيد الذى قال ان اسبانيا سوف تفوز فى هذه المباراة ..واحد صفر..

انتظر معكم انتهاء المباراة ...

حتى اقول ...

مبروك ....مبروك كأس اوروبا ....فعلا ....ذهب لمستحقيه ..

و.......لنتصافح .... وعقبال الدورة القادمة ....وعقبال كاس العالم .....

رابط هذا التعليق

الف مبروك يا مدام سلوي علي الكأس و عقبال كأس العالم أن شاء الله

بصراحه أسبانيا تستاهل و جمهورها كمان يستاهل

بس أوعي يا مدام سلوي لو مصر وصلت كأس العالم و لاعبت أسبانيا تشجعي أسبانيا

الف مبروك مره تانيه

تم تعديل بواسطة مصري أصيل

من أقوال الشيخ الشعراوي رحمه الله

الثائر الحق من يثور ليهدم الفساد ثم يهدأ ليبني الأمجاد

رابط هذا التعليق

الف الف مبروك يا ماما سلوي .............. :wub:

انا النهارده كنت مع اسبانيا اهو :blink: .........يعني قلبا وقالبا. :) .........وكان ممكن النتيجه تبقي اكبر لولا العيبه يعني.........الجون اللي كان هييجي في الاخر دا كان هيكون شديد اوي ع الالمان. :roseop: ................اسبانيا ابدعت وتستاهل الفوز والاحتفال ......فيفا اسبانيا...................... :lol:

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...