اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الاستعداد لامتحان (IELTS)

Recommended Posts

الباسورد englishtips.org

A crying baby is the best form of birth control.

-Carole Tabron

"?If evolution really works, how come mothers only have two hands"

- Milton Berle

".If your baby is "beautiful and perfect, never cries or fusses, sleeps on schedule and burps on demand, an angel all the time, you're the grandma"

- Theresa Bloomingdale

."The average dog is a nicer person than the average person".

- Andrew A. Rooney

".If you take a dog which is starving and feed him and make him prosperous, that dog will not bite you. This is the primary difference between a dog and a man"

- Mark Twain

Life resembles a novel more often than novels resemble life.

-George Sand

رابط هذا التعليق

• الردود 2.2k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

انا والعضو SHODY من اسكندرية وبنذاكر ILETS عشان الهجرة

كنا بندور على دورة تحضيرية ilets preparation course - بعد الغاء الكورس فى British council الموضوع بقى صعب انك تلاقى مكان كويس

دلوقتى كنا عايزيين نكون مجموعة عشان ناخد الكورس فى New Horizon فى هناك Australian Instructor  هناك بس لازم نكون 6 افراد على الاقل

تكلفة الكورس 1150 حنيه 60 ساعة

لو فى حد فى اسكندرية ونفسه يكون معانا اهو نشجع بعض ونكون سوا خطوة خطوة من الاول للاخر فى كندا ان شاء الله

رابط هذا التعليق

كنا بندور على دورة تحضيرية ilets preparation course - بعد الغاء الكورس فى British council الموضوع بقى صعب انك تلاقى مكان كويس

دلوقتى كنا عايزيين نكون مجموعة عشان ناخد الكورس فى New Horizon فى هناك Australian Instructor هناك بس لازم نكون 6 افراد على الاقل

لو فى حد فى اسكندرية ونفسه يكون معانا اهو نشجع بعض ونكون سوا خطوة خطوة من الاول للاخر فى كندا ان شاء الله

رابط هذا التعليق

سؤال - هل هنالك اماكن أخري أرخص شويه من المعهد ألبريطاني لتعلم اللغه ألانجليزيه بمستوي جيد في القاهره ,, خصوصا منطقة الجيزه و المهندسين , الدقي

ياريت الي عنده معلومات يفدنا

سهير ليالي و ياما لفيت و طفت

و ف ليله راجع في الضلام قمت شفت

الخوف ... كأنه كلب سد الطريق

و كنت عاوز أقتله .. بس خفت

عجبي !!

رابط هذا التعليق

يا ترى فين ده نيو هوريزون؟؟ ممكن عنوانه وتليفونه انا بدور على كورس بردو بس المشكله انا من القاهرة بس بفكر انزل اسكندرية اخد برايفيت لوحدى مع حد اجنبى ممكن تقدر تقولى سعر الساعة كام ورقم تليفون السنتر؟ عموما بردو تليفونى 0162621335

رابط هذا التعليق

دلوقتى كنا عايزيين نكون مجموعة عشان ناخد الكورس فى New Horizon فى هناك Australian Instructor هناك بس لازم نكون 6 افراد على الاقل

british council رجع الكورسات التحضيرية تانى الكورس 36ساعة ب980جم و الكتب 100جم بس مش متأكد دا فى القاهرة فقط و لا فى الاسكندرية كمان ممكن تتصل تسأل رقمهم19789

http://www.britishcouncil.org/egypt-exams-...exams-ielts.htm

بس يا ريت لو حد يعرف مكان كويس فى المنصورة بيدى كورسات تحضرية يا ريت يفيدنى لان موضوع الذهاب للقاهرة مرتين اسبوعيا صعب عليا شوية او لو فى كورس مكثف يكون يوم واحد فى الاسبوع ممكن افكر

Mohamed Rizk

رابط هذا التعليق

british council رجع الكورسات التحضيرية تانى الكورس 36ساعة ب980جم و الكتب 100جم بس مش متأكد دا فى القاهرة فقط و لا فى الاسكندرية كمان ممكن تتصل تسأل رقمهم19789

http://www.britishcouncil.org/egypt-exams-...exams-ielts.htm

بس يا ريت لو حد يعرف مكان كويس فى المنصورة بيدى كورسات تحضرية يا ريت يفيدنى لان موضوع الذهاب للقاهرة مرتين اسبوعيا صعب عليا شوية او لو فى كورس مكثف يكون يوم واحد فى الاسبوع ممكن افكر

new_ielts_course_2.doc

Mohamed Rizk

رابط هذا التعليق

هو أكيد لو british council رجع الكورس تانى يبقى فى القاهرة بس لإن أنا رحتلهم فى الإسكندرية لقيتهم بيفتحوا من 3 إلى 5 بس (والله شغلانه حلوة ) وكلمتهم فى التليفون فى الميعاد قلى بما معناه أنهم وقفوا نشاطهم خالص ما فيش غير الأمتحان اللى ممكن تأخده فى الإسكندرية فأحسن مكان فعلا هو new horizon لو حد عايز يأخذ معانا أنا رحت كمان sdi على شارع أبوقير جنب الحزب الوطنى فيه واحدة بريطانية بتديه لكن 30 ساعة بس فممكن اللى عايز يجى معانا نشوف المكان المناسب

رابط هذا التعليق

هو أكيد لو british council رجع الكورس تانى يبقى فى القاهرة بس لإن أنا رحتلهم فى الإسكندرية لقيتهم بيفتحوا من 3 إلى 5 بس (والله شغلانه حلوة ) وكلمتهم فى التليفون فى الميعاد قلى بما معناه أنهم وقفوا نشاطهم خالص ما فيش غير الأمتحان اللى ممكن تأخده فى الإسكندرية فأحسن مكان فعلا هو new horizon لو حد عايز يأخذ معانا أنا رحت كمان sdi على شارع أبوقير جنب الحزب الوطنى فيه واحدة بريطانية بتديه لكن 30 ساعة بس فممكن اللى عايز يجى معانا نشوف المكان المناسب

طيب ممكن تسأل اذا كان ممكن تكون مرة فى الاسبوع و لو يوم الجمعة يبقى تمام مستنى الرد

و الكورس اسعاره ايه ؟

Mohamed Rizk

رابط هذا التعليق

ما شاء الله ما شاء الله :wub:

التوبيك عمران بحسكم يا اخوانا الحمد لله

الف الف مبروك لكل اللي نجحوا

وربنا يوفق الباقي يا رب

ياريت يا اخوانا اللي كان سال قبل كدة وماجاوبتش عليه اثثناء سفري او ماحدش جاوب عليه بعد اذنكم يكرر السؤال

بالتوفيق للكل :roseop:

اخوانى انا حجزت الايلتس 20 فبراير 2010 وبدات اذاكر كتابين grammar for ielts & vocbulary for ielts

ياريت نشجع بعض

انا عاملة حدول انى اخلص الكتابين على اخر الشهر وبسمع bbc لمدة ساعة يوميا

والنهارده ذهبت لبنك سكوشيا لعمل draft bank بكره انشاء الله هرسل الورق التقديم لكندا

هبه

رابط هذا التعليق

طيب ممكن تسأل اذا كان ممكن تكون مرة فى الاسبوع و لو يوم الجمعة يبقى تمام مستنى الرد

و الكورس اسعاره ايه ؟

حنسأل فى موضوع مرة فى الاسبوع - بس اظن حتبقى صعبة

نيو هوريزون - 60 ساعة - 1150 جنيه - مدرس استرالى

اس دى اى - 30 ساعة - 650 جنيه - مدرسة انجليزية

الاسعار غالية بس نعمل أيه اهو الموجود

كان نفسى فى البرتش كاونسيل بس بطل كورسات فى اسكندرية خالص

وانا تقريبا عرفت ليه - مفيش حد خالص عايز ياخد ILETS

رابط هذا التعليق

أخر معلومات من اسكندرية

نيو هوريزون - 60 ساعة - 1150 جنيه - مدرس استرالى

اس دى اى - 30 ساعة - 650 جنيه - مدرسة انجليزية

الاسعار غالية بس نعمل ايه أهو الموجود

رابط هذا التعليق

يا ترى فين ده نيو هوريزون؟؟ ممكن عنوانه وتليفونه انا بدور على كورس بردو بس المشكله انا من القاهرة بس بفكر انزل اسكندرية اخد برايفيت لوحدى مع حد اجنبى ممكن تقدر تقولى سعر الساعة كام ورقم تليفون السنتر؟ عموما بردو تليفونى 0162621335

يا ترى فين ده نيو هوريزون؟؟

فى رشدى

برايفيت لوحدى مع حد اجنبى ؟

قالوا اثنين مع بعض الواحد 3500 جنيه 60 ساعة

التليفون والمكان كمان اهم:

رابط هذا التعليق

121 كتاب وكورس فى الايلتس سجل فى الموقع علشان تشوف الروابط التسجيل مجانى والموقع روسى وله واجهة بالانجليزية وبالروسية

http://englishtips.org/?do=cat&category=ielts

لو عاوز كتاب معين اكتبه وانا ابعت لك الروابط

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

اخوانا اللي في الرياض وبيذاكروا IELTS ممكن حد يفيدنا فين ممكن اخد كورس او مدرس خصوصي حتي علشان المتابعه بس لان الواحد لوحده مش هاينجز بسبب

الشغل بياخد الوقت كله لكن لو في حاجه هاتلزم الواحد هتكون كويسه طبعا

وجزاكم الله خيرا

Man's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،

ألحمد لله رب العالمين ,, أمتحنت الهباب امبارح ,, الامتحان كان يعتبر كويس موضع الكتابه كان عن كتابه جواب شكر لصديق لك كنت في زياره اليه ,, و رجلك أنكسرت عنده و هو كان بيرعاك خلال الاجازه _ أشكره علي مجهودع - أحكيله أاي رجعت - و كيف تسير حياتك الان بهذه الاصابه

الموضوع الثاني عن رأيك في أعلانات التلفيزيون هل هي مفيده للمشاهدين - في رأي قال نعم و أخر قال لا من توافق و لماذا

أما عن القرأه كان فيه أكتر من قطعه ,, لكن رغم أني أدعي أن مستوا القرأه عندي سريع ( ماجستير في أدارة الاعمال من أمريكا يا أخواني ) لكن أنا أنهيت القطعه بالعافيه في الوقت المحدد و كان معايا ناس كتير ما لحقتش تخلص رغم أن مستواهم العلمي متقدم ,, و عندي نصيحه مهمه جدا جدا

خد بالك كويس قوي و أنت بتنقل الاجابات من كراسة الاسأله لورقة ألاجابه - كان جانبي دكتوره كانت بتصرخ لانها رحلت الاجابه سؤال - عارفين يعني أيه يعني تيجت تكتب أجابة السؤال رقم 11 مثلا تقوم بالغلط عنيك تشوف اجابة رقم 12 و تكتشف في الاخر خالص أن فيه سؤال فاضي -- و تكتشف الحقيقه -- لو منكش عندك وقت تمسح كل الي كتبته تبقي بالاسلامه . الحقيقه صعبة عليا بس مكنتش عارف ممكن أعملها أيه .

و بناء عليه رجاء التدريب كثيرا علي القرأه السريعه و كمان التدريب علي نقل الاجابات الي ورقة الاجابه في وجود ساعة أمامك لازم تعيش في جو الامتحان . لانه عامل زي مسابقات الجري

و أخيرا موضوع المحادثه ,, لاني كنت رغاي أذيد من الازم __ أنصحكم بالتركيز في النقاط الاربعه المطلوبه منك في المحادثه و لا تسترسل في نقطه و تنسي الباقي و هذا ما حدث معي ,, و برده ده رغم ( أني عشت سنه و نصف في أنجلترا يا أخواني ) يعني من ألاخر الموضوع مش مسألة أنت بتعرف لغه و لا لأ بس لازم كمان تكون بتعرف تمتحن و مدرب علي الأسلوب ده من ألامتحانات - يعني مثلا لو كلنا كده دخلنا أمتحان عربي بنفس الطريقه - هتكون النتيجه أكبر فضيحه في مصر _ مفيش حد بيعرف عربي هنا يا رجاله - فما بالك بالانجليزي يا زميل

أنا شخصيا عندي حوالي 12 , 13 غلطه عربي في كل مداخله ليه مع أخونا ألمناضل زناتي ,,

أوصيكم بكثرة التدريب ,, في أجواء شبيهه بالامتحان

و أدعولي أجيب ال 8 الي أنا عاوزهم ,, و بالله التوفيق

سهير ليالي و ياما لفيت و طفت

و ف ليله راجع في الضلام قمت شفت

الخوف ... كأنه كلب سد الطريق

و كنت عاوز أقتله .. بس خفت

عجبي !!

رابط هذا التعليق

أخى محمد جمال على الحمد لله على انتهائك من الهباب الايلتس و ان شاء الله تحقق النتيجة اللى أنت تتمناها

بالنسبة للدعاء ما تخافش أنا عن نفسى بادعى كل يوم للأخوة اللى لسه حايمتحنوا من غير توصية لأنى مريت بهذا الكابوس و أعرف قد ايه هو ثقيل عاى القلب .ربنا معاك و ان شاء الله خير

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      نجاح مشهود حققه عبداللطيف منيع نجم منتخب المصارعة الرومانية بحصوله على الميدالية البرونزية فى بطولة العالم للمعرض الصفحة
    • 0
      شهد الفريق أول محمـد زكى القائد العام للقوات المسلحة وزير الدفاع والإنتاج الحربى إجراءات تفتيش الحرب لأحد تشكيعرض الصفحة
    • 146
      الاخوة الاعزاء احببت ان اشارككم بما وصلت اليه خلال الفترة الماضية من تحضير و استعداد لتقديم الاوراق لامتحان المعادلة الكندية MCCEE نظام التقديم تم تحديثه خلال شهر يونيو الماضى و يتم التقديم بشكل كامل عن طريق الانترنت و الدفع عن طريق الفيزا فقط. . نبدأ الحكاية من الاول بسم الله الرحمن الرحيم اولا: شوف يا سيدى اول حاجة حضر شهادة البكالوريوس الكرتونةاللى سعادتك معلقها على الحيطة و تأكد من وجود توقيع و ختم امين الجامعة عليها ثم توجه بها الى مكتب التصديقات - وزارة الخارجية المصرية و ب 11 جن
    • 8
      الاخوة الاعضاء اليكم مجموعة جيدة للتدريب على اختبار ايلتس مجانا Barons http://BLOCKED3/dl/79417573/d1ce224/Barons_IELTS.part1.rar.html http://BLOCKED3/dl/79412617/c85fe97/Barons_IELTS.part2.rar.html IELTSHelpnow http://BLOCKED3/dl/79532208/2bc089d/IELTSHelpnow.rar.html English_Tenses http://BLOCKED3/dl/79607547/cb98382/English_Tenses.rar.html IELTS_Practice_Tests_Plus http://BLOCKED3/dl/79702955/bc3afdb/IELTS_Practice_Tests_Plus.rar.html Kaplan_Ielts http://BLOCKED3/dl/79714084/3f93
    • 119
      يا جماعة لو تسمحوا بالنسبة للTEF, هل لازم ادخل المستوى facultative علشان اخد 1 point ولا لاة انا محتاج درجة من الفرنش و مش عارف اعمل ايه فى الابليكيشن ارجو رد من حضراتكم
  • أضف...