اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المدام فابريقة بيروت

Cleo

Recommended Posts

شوفوا كل الكلام دهه مش مهم بالنسبة لى طبيعى او صناعى مش فارقة معايا :shock:

اهم حاجة فى الدنيا ..........الاصطباحة.........حد فاهم قصدى ؟؟

يعنى تصحى من النوم الصبح تلاقى فى خلقتك وجه حسن يشعرك بالتفائل و يحلى ايامك :D طبيعى او صناعى مش فارقة.....المهم يكون ملائكى

اما المواصفات التانية فلازم تكون متوفرة طبعا يعنى محسش اننى متجوز واحد صاحبى :twisted: :twisted:

حاليا عشان مفيش وجه حقيقى جميل فى حياتى فانا عامل برنت لعلامة :D بحجم كبير و معلقها قصاد السرير عشان اصطبح بيها :D

......The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

رابط هذا التعليق

• الردود 59
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

معلش  انا مش شباب يا اخت كليو

ممكن اعلق على الموضوع طيب؟

يا فندم الشباب شباب القلب...

(وبعدين المشاركة فى الموضوع ده مش مجانية و لازم تدفع الاشتراك قبل ما تعلق :twisted: )

لانسلوت كتب :

كليو ... أظن إن السؤال مش محتاج إجابة ... إنتي بتسألي ناس كلها هنا محترمة ... و مش معقول تكوني متخيلة إن واحد هيقول "اه أحب الصناعي" ....

و ليه لأ يا لانس إذاك كان فيه واحد فعلا شايف كدة أو بيفضل كدة...

شيكو المصرى كتب :

الصراحة لا دية و لا دية انا حادور على ذات الدين او بمعنى اخر الاخلاق الحميدة حتى لو من موزمبيق .

تربت يداك يا شيكو..

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

طب الستات بيعملوا كدا عشان ما يبقوش وحشين وعشان بيحبوا يبانوا في احللللىىىىىىى صورة.. :D

انما عندي سؤال

لييييييييييييييييييه صحيح الراجل المصري ما بيفكرش في اييييي حاجا من العمليات دي الا انه يداري صلعته بس؟؟؟؟؟

انا بتكلم جد والله

يعني في مصر البواريك وزرع الشعر للرجال اكتر حاجا منتشرة

انما مافيش راجل مصري فكر يخسس كرشه او يعمل عضلات

او يبقى زي الراجل اللبناااااااااني كدا :wink: :wink:

ليه صحيح؟؟ :D :D

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

طب الستات بيعملوا كدا عشان ما يبقوش وحشين وعشان بيحبوا يبانوا في احللللىىىىىىى صورة.. :) 

انما عندي سؤال

لييييييييييييييييييه صحيح الراجل المصري ما بيفكرش في اييييي حاجا من العمليات دي الا انه يداري صلعته بس؟؟؟؟؟

انا بتكلم جد والله

يعني في مصر البواريك وزرع الشعر للرجال اكتر حاجا منتشرة

انما مافيش راجل مصري فكر يخسس كرشه او يعمل عضلات

او يبقى زي الراجل اللبناااااااااني كدا :wink:  :wink: 

ليه صحيح؟؟ :oops:  :cry:

سؤال زى العسل

أعتقد أنـه فى سن الشباب و قبل الزواج و المحمر و المشمر بيكون الشاب من دول يا ولداه بكامل صحته وبــدون كرش ، لكن فى احتمال يكون أصلع ... علشان كده أول حاجه يفكر فيها هى أنه يدارى هذه الصلعه علشان يعجب ست الحسن و الجمال ، و لكن بعد الجواز بتبقى الحكايه مسألة تعود ، يعنى خلاص المدام اتعودت تشوفه و كرشه بيكبر يوم بعد يوم ده بالاضافه الى انها هى السبب فى الكرش ده بعمايل ايديها من المحمر والمشمر .

لكـن يبقى زى الراجل اللبنانى ... فـ دى صعبه شويه !!

:D :D :D

يا وطنى : كل العصافير لها منازل

الا العصافير التى تحترف الحريه

فهى تموت خارج الأوطان

ـ نزار قبانى ـ

رابط هذا التعليق

كان في مرة مجلة عاملة مقارنة بين الشاب الخليجي (الله ع العطووووور الفواحاة اللي كلها ماركااات) والشاب اللبناني ( يا عيييييييني علييييييييه :roll: ) والشاب المصري ( كتنا نيلة في خيبتنا القوية :twisted: )

لو لقيتهالكوا ها اكتبهالكوا والله

عشان تشوووووووفووووووو احنا صااااااااابرييييييين ازاي :?

:D :D :D

هوا كلام حضرتك يا استاذ امير بيحصل

بس اشمعنااااااا الصلعة يعني هيا اللي بتاثر في نفسيته اوي؟؟ :cry: :cry:

رابط هذا التعليق

[

سؤال زى العسل

أعتقد أنـه فى سن الشباب و قبل الزواج و المحمر و المشمر بيكون الشاب من دول يا ولداه بكامل صحته وبــدون كرش ، لكن فى احتمال يكون أصلع ... علشان كده أول حاجه يفكر فيها هى أنه يدارى هذه الصلعه علشان يعجب ست الحسن و الجمال ، و لكن بعد الجواز بتبقى الحكايه مسألة تعود ، يعنى خلاص المدام اتعودت تشوفه و كرشه بيكبر يوم بعد يوم ده بالاضافه الى انها هى السبب فى الكرش ده بعمايل ايديها من المحمر والمشمر .

لكـن يبقى زى الراجل اللبنانى ... فـ دى صعبه شويه !!

:cry: :cry: :D

و الله فطستونى من الضحك :D :D

لكن أنا فعلاً مش فاهمة برضو ليه الرجل الأصلع بيبقى متعقد من الموضوع ده؟ أنا خطيبى السابق كان أصلع شوية و كان الموضوع ده مأزمه جداً رغم انى مكنتش بتكلم فيه و لا كان مضايقنى من أصله

و كان على طول يتكلم فى انه عايز يعمل زراعة شعر ؛بينىوبينكم أنا كنت بستهيفه فىالحكايةدى بالذات؛يالا أهو خد الشر و راح :lol: لكن لسة معرفتش ايه حكاية الصلع دى بتوجعهم قوى ليه؟؟؟؟؟

ثم رجالة ايه اللى عايزاهم يبقوازى اللبنانيين يا شعنونة؟؟يا ستى كفاية الاهتمام بالمظهر و خلاص لكن الخلقة دى سبيها للى خلقها ؛ايه هنعترض؟ :lol: معلش تعالى على نفسك شوية و أهو النفس الحلوة ليها الجنة :lol: :lol:

أنا كنت شىء وصبحت شىء ثم شىء

شوف ربنا .. قادر على كل شىء

هز الشجر شواشيه ووشوشنى قال :

لابد ما يموت شىء عشان يحيا شىء

عجبى !!

رابط هذا التعليق

معلش يا شعنونة

بس ليا رأي

الراجل اللي بيلبس باروكة بيسقط من نظري

سواء في مصر او هنا

بافتكر مفيد فوزي على طول

و بعدين الصلع وراثي اصلا

و يقال ان له علاقة بالرجولة

حاجة في الهرمونات على ما اظن (مش فاكر بالضبط)

و بعدين ناس كبارة كانوا صلع، زي عمر بن الخطاب و علي بن ابي طالب مثلا

اما موضوع انه يخس و كدة، فماشي ان كان من باب الصحة و البقاء بعافيته

اما من باب المظاهر بس، فاللي يبص لكدة برضه يسقط من نظري

العناية بالمظهر في حدود المعقول شئ، و الفشخرة و عضق المظاهر شئ تاني

الشعب اراد الحياة و القيد انكسر

رابط هذا التعليق

لأ بجد شكراً يا شنشن على فتح موضوع ان الراجل لازم يكون مظهره كويس ، لأن فعلاً هناك ظلم رهيب من جانب الرجال وهو مطالباتهم المستمرة بإن الست تحافظ على جمالها ومايشوفهاش بلبس المطبخ اللى رحته كلها بصل وحاجات من دي ، أو شعرها منكوش ..... إلخ

فى حين هو بيدي الحق لنفسه يبقى له كرش معتبر ، أو شعره منعكش ويا سلام على ريحته بأه خاصة لو بيدخن .... يا سيدي

طيب مش ده ظلم وعيب وحرام وكله حاجة ، ولا هو جبروت وخلاص فى مجتمع تحكمه الرجال - طبعاً الرجاله دلوقت فى المنتدى هايشكوا فيه أحسن أكون مريم التانية - :)

ولنا فى أصحاب الرسول ( ص ) أسوة حسنة فسيدنا عثمان كان يتكحل ويتجمل لزوجاته ، وماتنسوش يا جماعة إن الله جميل يحب الجمال .

بس بجد ده عيب فينا ، يعني الواحد يبقى جايب قزازة البرفان بالشيء الفلاني وأتحدى أى واحد - وأنا منهم - انه يحط منها فى البيت ، طب جايبها لمين يا عم علشان الناس اللى فى الشارع أو أصحابك ؟....

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

أما بالنسبة للناس اللى بتركب باروكة وحاجات زى دى ، فده بصراحة أسميه أيه " عدم ثقة بالنفس " ده انا أعرف ناس مضيعه فلوسها على مثبتات الشعر ( بيجييب الشعر من قفاه لحد جبهته قدام ) وزرع الشعر وحصاد المش عارف أيه .

وأعرف ناس رجاله برضوا مشكلة حياتهم نظارة النظر مع ان الدنيا مليانه أشكال نظارات منظرها جميل جداً ، ومنهم واحد صاحبي معايا من إعدادي فضل يعند ومكسوف يلبس نظارة لحد مابقينا نسحبة دلوقت ونظره بقى جوهار يك - أفظع من الشيش بيش - وبرضوا مش راضى يلبسها.

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

فين مشاركات الشباب و آراءهم؟؟؟؟ يا جماعة الموضوع برىء والله ومفيش مدعاة للكسوف.... !!!!!

يعنى مثلا لو قدامك صاروخ أرض جو لبنانى نظام نانسى عجرم أو الفور كاتس بس كله صناعى.... و قدامك حاجة كدة زى حنان التركى أو أى حاجة صنع فى مصر بس طبيعى... خلقة ربنا.... تفضل ترتبط بمين؟؟

بسم الله الرحمن الرحيم

لَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلَى مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِنْهُمْ وَلَا تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَاخْفِضْ جَنَاحَكَ لِلْمُؤْمِنِينَ

صدق الله العظيم

وَقَوْله" لَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْك إِلَى مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِنْهُمْ" أَيْ اِسْتَغْنِ بِمَا آتَاك اللَّه مِنْ الْقُرْآن الْعَظِيم عَمَّا هُمْ فِيهِ مِنْ الْمَتَاع وَالزَّهْرَة الْفَانِيَة

بسم الله الرحمن الرحيم ـ وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً مُّبِيناً ـ صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

فين مشاركات الشباب و آراءهم؟؟؟؟ يا جماعة الموضوع برىء والله ومفيش مدعاة للكسوف.... !!!!!

يعنى مثلا لو قدامك صاروخ أرض جو لبنانى نظام نانسى عجرم أو الفور كاتس بس كله صناعى.... و قدامك حاجة كدة زى حنان التركى أو أى حاجة صنع فى مصر بس طبيعى... خلقة ربنا.... تفضل ترتبط بمين؟؟

بسم الله الرحمن الرحيم

لَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلَى مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِنْهُمْ وَلَا تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَاخْفِضْ جَنَاحَكَ لِلْمُؤْمِنِينَ

صدق الله العظيم

وَقَوْله" لَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْك إِلَى مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِنْهُمْ" أَيْ اِسْتَغْنِ بِمَا آتَاك اللَّه مِنْ الْقُرْآن الْعَظِيم عَمَّا هُمْ فِيهِ مِنْ الْمَتَاع وَالزَّهْرَة الْفَانِيَة

يا أخ شرقية يبدو إنى عبرت عن نفسى غلط... أنا لا أقصدد أن أحض الأخوة على البصبصة لزوجات الغير :lol: :lol: ... أنا أتكلم عن الرغبة فى الارتباط... يعنى لو واحد حب يتجوز واحدة يفضل الطبيعى الأقل جمالا أم الصناعى ذو الجمال الصارخ؟؟؟ أو لو واحد متجوز أصلا... يقبل إن مراته تصبح أكثر جمالا بأن تحشى وشها و جسمها بالبلاستيك؟؟

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

ستااااااااااااااااذ شرقييييييية

حمدالله ع السلالالالالالالالالالامة

عودا حمييييدااااا :lol: :lol:

كل دي غيييييبة :lol: :lol:

سي السيد

انا ها ادييييييييييك جايزة والله

انا عاوزا اابروز راييييييييييييك دا بجد

بس ياترى في حد "بيعمل " كدااااااااا اصلا :twisted: :twisted:

رابط هذا التعليق

الأخت كليو

آسف على سوء الفهم

الأخت شعنونه

ألف مليون شكر وربنا يكرمك

بسم الله الرحمن الرحيم ـ وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً مُّبِيناً ـ صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

للعلم بالشىء اثناء التقليب بين القنوات لقيت اغنية واحد بيقول فيها بحبك يا مصرية ....و واحدة بترد عليه بحبك يا لبنانى :D :lol:

مفيش بحبك يا لبنانية و بحبك يا مصرى :shock: :shock:

......The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

رابط هذا التعليق

مفيش بحبك يا لبنانية و بحبك يا مصرى

ده هي دي اللي موجوده أصلا .. و هم حبوا يعملوا تغيير ... :lol: :lol:

رحم الله الأفاكاتو وإخناتون وإسكنهم فسيح جناته

__

وجوه في العاصفة - هل تحب عملك - كيف تعمل الأشياء - أزمة الحد الأدني

رابط هذا التعليق

Quote: 

ده هي دي اللي موجوده أصلا .. و هم حبوا يعملوا تغيير ... 

:shock: :?: :shock: :shock: :shock:

معلش معلش

اكتر من كدا وربنا بيزيح :? :?

حبايتين بنادول وها تبقوا تمام :wink: :wink:

قال لبنانية تحب مصررررررييييييي قااااااااااال

يييييي يييييي يييييي يييييييي

ليييييييييه

انطسووووااااا في نظرههههم يعني؟؟؟؟؟؟؟

والا من قلة الشباب القمراااااااات اللي عندهم يعني :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

تصدقوا

سخنتوني اكتب المقارنة

والله لاجيبها..

رابط هذا التعليق

ده هي دي اللي موجوده أصلا .. و هم حبوا يعملوا تغيير ... :lol: :lol:

حتى أنت يا لانس :twisted: :twisted: :twisted:

عموماً هسيبك لشعنونة و هيه كفيلة بيك .شعنونة استلمى الزبون :wink:

أنا كنت شىء وصبحت شىء ثم شىء

شوف ربنا .. قادر على كل شىء

هز الشجر شواشيه ووشوشنى قال :

لابد ما يموت شىء عشان يحيا شىء

عجبى !!

رابط هذا التعليق

:shock:  :?:  :shock:  :shock:  :shock: 

معلش معلش

اكتر من كدا وربنا بيزيح :?  :? 

حبايتين بنادول وها تبقوا تمام :wink:  :wink: 

ليييييييييه

والا من قلة الشباب القمراااااااات اللي عندهم يعني :twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted: 

تصدقوا

سخنتوني اكتب المقارنة

والله لاجيبها..

:lol: :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol:

تصدقى وتؤمنى بالله ، أول مره أضحك وأكركر تقريبا من شهر

رابط هذا التعليق

تصدقى وتؤمنى بالله ، أول مره أضحك وأكركر تقريبا من شهر

احنا في الخدمممممممة يا فندم :wink: :wink: :lol: :lol:

دا انا ها اهريييييهم هناااااااك :lol: :lol:

رابط هذا التعليق

ليييييييييه 

والا من قلة الشباب القمراااااااات اللي عندهم يعني

ده كده إعتراف صريح بإن فيه غلط في نظر المصريات ... و لا إيه .. :D :D

و بعدين مالهم الشباب المصريين .. ما هم زي الفل أهم ... ده كفاية راضيين بيكم (علي مضض) .... :twisted: :twisted: :twisted:

عموماً هسيبك لشعنونة و هيه كفيلة بيك .شعنونة استلمى الزبون

هو أنا هأخاف و لا إيه ... لا أنا مش بأخاف .... و علي رأي إبن مصر هو اللي تملي يقول "أنا مش بأخاف غير من ربنا .....

و عبيده" .... :D :D :D :D :D

رحم الله الأفاكاتو وإخناتون وإسكنهم فسيح جناته

__

وجوه في العاصفة - هل تحب عملك - كيف تعمل الأشياء - أزمة الحد الأدني

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...