اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

إلى من يهمه أمرى (بدرية) !!!!!

badroora

Recommended Posts

الاخوة والاخوات الاعزاء .........الذين يهمهم امري .........

بما اننا اخوة فى الله وتحبونى واحبكم واحترمكم قررت ان ابلغكم انى هستأذنكم فى اجازة قصيرة حيث ان مستقبلي المهنى والكندى والعلمى بينهار امام عينى .

واود التركيز فيه .........هتوحشونى كلكم بلا استثناء .......وخالى بلكم من المدرسة راعوها كويس ماشي

وانا لما الاقي وقت فراغ ممكن هتابع كزائرة لانى لو دخلت هنسي نفسي ومش هاقدر امنع نفسي من الكتابة

هتوحشونى كلكم

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ........

استودعكم الله الذي لا تضيع ودائعه

اختكم فى الله

بدرية مكاوى

تم تعديل بواسطة Badria Mekkawy

A liberal is a man or a woman or a child who looks forward to a better day, a more tranquil night,and a bright, infinite future

.

رابط هذا التعليق

انا لسة بدأه اتعرف عليكي يا بدرية و اتعامل معاكي مباشرة

تقومي تمشي كدة

ماكانش العشم :sad:

بس يعني بم ان الغياب القصير ده لمصلحتك ان شاء الله

فماشي

بس ما تعوقيش

ان شاء الله ترجعي سالمة غانمة

_بس وصيهم عليّ في المدرسة :lol: _

ربنا يوفقك ان شاء الله لما فيه صلاح أمورك

يارحمن يا رحيم

اكفيني زحمة كتبي

و الحق اعمل سين و جيم

و أبطل أخبط في ركبي

يا جراحة يا جراحة

بالراحة عليّ بالراحة

يا نسا يا نسا

فيكي انا متحوسة

يا ولادة يا ولادة

بزيادة كدة بزيادة

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بقى كدة بردو يا أستاذة بدرية بقى أنا لسة داخلة كدة النهاردة وبقول يا رب ألاقي خبر كويس كدة يفرحني

ألاقي حضرتك بتقولي الكلام ده

على العموم أنا متفقة مع الأخت نونا في كلامها طالما ده لمصلحتك يبقى خلاص أكيد في أولويات عندك وليكي كل الحق وبجد بدعيلك من كل قلبي ربنا يوفقك وترجعيلنا بألف سلامة

على فكرة مش معنى كلامي ده إني موافقة على كلام حضرتك لأ ده لازم حضرتك إن شاء الله هيكون ليكي وقت فراغ ولو نادر أو وقته قصير فبإذن الله ده ممكن يتيح لحضرتك المشاركة في أي مناسبة أو في موضوع معين تحبي تضيفيله رأي أو معلومة بجد المحاورات مش هيبقى ليها طعم من غير حضرتك لأنك فعلا عاملالها جو تاني

وأنا كنت فكرت في كلام حضرتك معايا وقولت إن شاء الله في الأجازة وبعد الإمتحانات هراجع نفسي وممكن أشارك تاني في المحاورات لكن شكلي دلوقتي هصرف نظر تاني

المهم بردو لازم تطمنينا على أخبارك أول بأول إن شاء الله وماتحرمنياش من روح الفكاهة وخفة الدم في المحاورات يعني كدة مشاركة أثنين في اليوم ولا حاجة

وربنا معاكي يا حبيبتي ويكتبلك الخير في دينك ودنياكي

سلام مؤقت

يا مالك الملك أنت المستجار به من ذا له لائذ بالباب ناداك

مسبح لك مملوء بحبك مشغوف بقربك مشغول بنجواك

سبحان ذاتك يا من لا شبيه له وما رأيناك لكن عرفناك

يا سامعا دعوة المظلوم صاعدة وظالم النفس يخشاها ويخشاك

رحماك فألطف بنا فيما قضيت به واهدنا دوما لنعماك

ولا يخيب رجاءا لي وخذ بيدي مالي سواك ومالي عنك إلاك

وأعطني الصبر وامنحني رضاك ولا تخذني في يوم لقياك

يا عالم السر ولا يدري به أحد ومعطي الحمد من بالحمد لباك

الله الله في روح تحن وفي قلب يئن بنار الشوق ناجاك

رابط هذا التعليق

بسم الله الرحمن الرحيم

اختى وصديقتى الفاضلة بدرية

كم احزننى هذا الخبر على الصبح فغيابك عن المحاورات لا يحتمل . بدرية انت عصفورة المحاورات تنتقلين فيها من فرع الى اخر

تزيديه بهجة ونشاطا وانت روح المحاورات فلماذا قرارك بالاجازة.

صحيح لا نستطع ان نكون انانيين امام مستقبلك وحياتك ولكن هذا لا يمنع من دخولك المنتدى كل فترة حتى لا نفتقدك كثيرا

ويمكنك التنسيق بين الدراسة والدخول الى المنتدى .

بدرية لا يسعنى الا ان اقول لكى دعواتى الدائمة لكى بالتوفيق فى كل خطوة تخطيها وليكن النجاح حليفك وان اسمع عنك

دائما كل خير فانت نعم الاخت والصديقة وان شاء اللة لن نفتقدك لأننا مش هنهون عليكى واكيد هتدخلى بخفة ظلك المعهودة

وتحاورينا بمحاوراتك اللذيذة التى تعودنا عليها .

لكى خالص حبى واحترامى ودعواتى لكى بالتوفيق وراحة البال.

اختك وصديقتك امانى

الصداقة كنز لا يفنى لازم نحافظ عليه

رابط هذا التعليق

طبعاً يهمنا أمرك ياكابتن بدريه

هو إحنا عندينا كام بدريه

فعلاً النت بيلحس المخ

ربنا يوفقك ونشوفك قد الدنيا

اخبار صديقتك الكابتن هبه

سبحان الله العظيم

سبحان الله وبحمده

رابط هذا التعليق

كده يا بدريه؟

يعني الواحد لسه داخل المنتدى أقوم ألاقي الخبر ده كده ؟

وجودك بالمحاورات يعني البهجه و التميز و الفائده و المعلومه الجيده و النصيحه المفيده و الإبتسامه في هذه الصفحه و تلك

وكل ده مغلف بغلاف لامع و ملون من خفة الدم التي لا يعلى عليها هنا

كل ده عاوزه تستخسريه فينا يعني؟

عموماً مصلحتك تهمنا جميعاً و أكيد الكل هنا يهمه أمرك ... لكن الإعتدال كويس يعني ما تقطتعيش بينا مره واحده كده

حاولي تكوني موجوده لو حتى مشاركه أو إتنين في اليوم

و بعدين المدرسه تمشي منغيرك إزاي ؟ و الأكل اللي عملناهولك هناك ده كله يروح فين؟

بصراحه هنزعل بجد لو إنقطعتي بشكل كامل ... هننتظر تواجدك و لو بشكل قليل... يومي لكن عدد أقل

و ربنا يوفقك يا رب في حياتك العمليه و العلميه و الشخصيه و المحاوراتيه

تحياتي

أم كريم

رابط هذا التعليق

ياخبر يا بدريه........هتغيبي عننا كدا...........لا بجد مش هنقدر ....... smk:

بس بجد طالما الموضوع فيه مصلحه ليكي ولمستقبلك مش هنقدر نقول حاجه...............ادعو الله لك بالتوفيق والنجاح .........بشرط تفرحينا بمزيد من التقدم والنجاح لما ترجعي علي خير ان شاء الله :sad: :lol:

لأ بصي هقولك..................ما تقطعيش اوي يعني.............من وقت للتاني ادخلي بس شاركي بجد مش زائر.............نطمن عليكي بس يعني ...............مش هتغيبي ...............صح؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :wub: :wub: :wub:

املأ عينيك من وجوه الأحباء والأهل والأصدقاء فقد يغيبون عنك بعد حين ولا تؤجل إفصاحك لهم عن مشاعرك الطيبة تجاههم إلى الغد فقد لا يكونون على مسرح الحياة حين يجيء ذلك الغد

رابط هذا التعليق

أبنائي الاعزاء نونا نانا أمانى زهرة الجبل جلاكسي والاخ الفاضل النيل حبيبي .....

ايه الكلام اللى يقطع القلب دا ........اجمدوا امال ...عاوزة اقول انا خلفت بنات حلوين جامدين

عندى حاجة مهمة محتاجة تركيز اول ماتخلص هتلقونى بين ايديكم انا اقدر استغنى عنكم ........

هو اللى بينا دا شوية دا تاريخ ....... :sad: المهم بلاش كلام من اللى يقطع القلب دا اوك.

انا معاكم ومقدرش ابعد عنكم بس ادعولى اخلص المهمة بتاعتى على خير........

ومتقلقوش لو مفضتش اكتب هابقي أجر حد امليه وهو يكتب ماشي :lol:

يلا اشوف وشكم بخير .........باي باي smk:

A liberal is a man or a woman or a child who looks forward to a better day, a more tranquil night,and a bright, infinite future

.

رابط هذا التعليق

أول ما شفت العنوان لم اتردد لحظة لقرائة الموضوع لأن أمرك يا اخت بدرية يهم الجميع

لأنك اخت فاضلة للكل

ويارب يكون بعدك لفترة قصيرة باذن الله يعود على حياتك العملية بفايدة واحنا عمرنا اكيد ما هنعرف ان فى حاجة فيها فائدة ليكى وننكر الفائدة دى بس بجد حضرتك عصفورة المحاورات فعلا وبتطيرينا كل شوية من فرع للتانى

بس كدة اوعدك مش هآكل أى تورته تانى غير لما تيجى بنفسك وتعملى بالفرقة بتاعتك اعياد الميلاد تانى

وكمان مش هأعمل عيد ميلاد لنفسى من غير فرقتك

بس :lol:

علشان هاعيط بقى اهه

عموما ً فى رعاية الله وأمنه وترجعيلنا باذن الله بعد تحقيق ما تتمنيه فى حياتك العلمية والعملية وتبشرينا بيه قريب باذن الله

وتذكرى دائما ً اننا جميعا ً اخوانك واخواتك فى هذا الملتقى الرائع

أخوكى

تامر السيد

أستغفر الله الذى لا اله الا هو الحى القيوم وأتوب اليه

رابط هذا التعليق

بالتوفيق إن شاء الله و ربنا يعينك يا أخت بدريه .. هنفتقدك كتيييييير ، بس مصلحتك تهمنا برضه .. ربنا معاكى

كيف اصطباري وما في العمر متسع...!!

رابط هذا التعليق

بدرية

الدنيا ضلمة ليه....انتو طفيتوا النور.....

كن كما قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :

ان لله عبادا أختصهم بقضاء حوائج الناس حببهم في الخير وحبب الخير اليهم انهم الامنون من عذاب الله يوم القيامة )

رابط هذا التعليق

الاخت بدرية

ربنا يوفقك وتنجحي في خطوتك دية

وترجعي بالسلامة لمحبينك سعيدة وهنية

اختك ابتسامة رضا

((الحمد لله الذي هدانا للاسلام وما كنا لنهتدي لولا أن هدانا الله))

رابط هذا التعليق

أنا كنت لسه بادخل المحاورات زائر لقيت الأخبار دى قلت لازم اسجل

مش قادرة أقولك هتسيبى فراغ قد ايه انتى اكيد حاسة كويس وعارفة :wub:

لكن زى ماوصيتى هندعيلك كلنا أكيييييييد

يارب يارب يوفقك باذن الله أنا عارفة ان الموضوع مهم والا ماكنتيش تغيبى ابدا عننا

بس ابقا ياحلو صبح ياحلو طل من وقت للتانى كده wst::

يارب ترجعى سالمة غانمة وتفرحينا بالاخبار الحلوة وتنورينا على طووووووووووووول .... بالتوفيق ان شاء الله

يا بخت من يقدر يقول

واللي ف ضميره يطلَّعه

يا بخت من يقدر يفضفض بالكلام

وكل واحد يسمعه

يقف في وسط الناس ويصرخ : آه يا ناس

ولا ملام

ييجى الطبيب يحكي له ع اللي بيوجعه

يكشف مكان الجرح ويحط الدوا

ولو انكوى

يقدر ينوح

وأنا اللي مليان بالجروح

ما اقدرش أقول

ما اقدرش أبوح

والسهم يسكن صدري ماقدرش أنزعه

صلاح جاهين

رابط هذا التعليق

الأخت بدريه

أتمني لك التوفيق في حياتك .أرجو أن يكون قرارك بالبعد عن المحاورات من أجل مصلحتك كما قلت وليس لأسباب أخري ......ربنا يوفقك فيما تنوي عمله{ وأن كنت ضد فكرة الهجره} ......وسنفتقدك فلا تتأخري علينا

غاب القمر عنا ....أنا قلت ماله

ياتري ناسينا ولا بيسوق دلاله

أن كان ناسينا ولا بيدلل

لابد من يوم يجينا...ونشوف جماله

وعجبي

تم تعديل بواسطة مصري جدا

أستعين بالصبر عند مواجهة نفاذ صبرك

مثل صيني

رباعيات الغربه

رابط هذا التعليق

ربنا يوفقك اختي بدرية

والله انتي نوارة المنتدى بلا مجاملة ولا مبالغة

مواضيعيك جامدة وارائك قوية

بدعيليك بالتوفيق في كل مشاوريك العلمية والكندية والحياتية

بس بلاش تقطعي بينا

غيبي شوية صغيرة بس....... اوكي

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

على قدمابحترم رغبتك

على قد ماالمنتدى هيفتقدك

بنت

مصرية

مثقفة

جدعة

بنت بلد

دمها خفيف

ماتتأخرش فى اى مساعدة

دة مش مجاملة

ده رأيى الشخصى

ربنا يكرمك

ويهديلك بالك

ويرزقك

وربنا يوفقك فى اهدافك

:wub: wst:: :Exclam: n2&( n2&( :roseop: :lol: :wub: :wub: :roseop:

رابط هذا التعليق

ربنا يوفقك والله هتوحشني خفة دمك

--------------------------------------------

:wub: wst:: :Exclam: n2&(

تم تعديل بواسطة somebody

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

( إِنَّ بَطْشَ رَبِّكَ لَشَدِيدٌ (12) إِنَّهُ هُوَ يُبْدِئُ وَيُعِيدُ (13) وَهُوَ الْغَفُورُ الْوَدُودُ (14) ذُو الْعَرْشِ الْمَجِيدُ (15) فَعَّالٌ لِّمَا يُرِيدُ (16) ) سورة البروج

http://audio.islamweb.net/audio/index.php?...d=527&rid=1

http://www.55a.net

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

رابط هذا التعليق

العزيزة الغالية بدرية دعواتي بالتوفيق و النجاح في حياتك العلمية و المعملية و الكندية و الشخصية و........ و بافكرك بس باللي قولتيه من يومين ردا على دعواتي في عيد ميلادك بابن الحلال و لو أنه هايخدك من المنتدى و يقلل مشاركاتك للربع و كان ردك ................

[

لااااااااااااااا يمكن يحصل ابدا .......لو جوازى هيتعارض مع مشاركاتى ......يبقي مشاركاتى اولى بي n2&(

واللى عجبه يخدنى انا والمنتدى ومشاكلى واصدكائي يا اما افتح الله .. :wub: .......يا يا خدنا احنا الكل ... :Exclam: ....لا لا يجي ولا يطُل

كله الا المنتدى .........دى رسالة واللى يتخلى عن رسالته يبقي لا يستحق الحياة :roseop:

انا وهبت نفسي للعلم وللمنتدى ......... wst:: ولا يمكن اسمح لعزول يخدنى منكم n2&(

ما تبخليش علينا بوجودك ...... تتصوري .....بعدك عن المنتدى صعب علينا لكن حاسس ان البعد ده هايكون أصعب عليكي انت ..... تتصوري .... لا عمرنا هانقدر عالبعاد و لا أنت عمرك تقدري .... تتصوري .

أكرر دعواتي بالتوفيف و هانشوفك قريب منورة المحاورات .

من لي سواك .. و من سواك ... يرى قلبي و يسمعه

كل الخلائق ظل في يد الصمد ... أدعوك يا ربي فاغفر ذلتي كرما

و أجعل شفيع دعائي حسن معتقدي

رابط هذا التعليق

هو أحنا نقعد طول السنه ونلعب..وبعدين نفتكر أن ورانا إمتحانات قبل ما تبدأ باسبوع؟؟ :Exclam:

يا أما قولنا ذاكروا وخلصوا اللي وراكوا محدش عارف بكرة فيه ايه...جايز تسخني وتقعديلك في السرير يومين تلاته ..وتقولي يا ريتني كنت مخلصه اللي ورايا من اول السنه.... n2&(

تقدري بأة تقوليلي يا هانم هاتخلصي الكتب دي كلها أمتي....والإمتحانات علي الابواب....؟ n2&(

بدريه ....ربنا يوفقك يارب في كل حياتك ...وكل أمنياتك.....ونصيحه أعملي زي احمد فلذه كبدي...افتحي المونيتور وأقعدي...منها تذاكري ومنها ماتحسيش انك بعيده عن المحاورات...

شدي حيلك علشان ترفعي راسنا.....ولازم تطمنينا عليكي ....ماينفعش تقطعي مرة واحده ...حاولي تظبطي وقتك....وهاعتبر رجوعك شيء مفروغ منه...

استودعك الله الذي لا تضيع ودائعه :wub: wst::

صن ضحكة الأطفال يارب

فإن هي غردت في ظمأ الرمال أعشوشبت

لكن إن زودوها وبكيوا ..ونكدوا ..... هايتلطشوا

رابط هذا التعليق

الاخت العزيزة بدرية مكاوي....

انتي عارفة غلاوتك عندي قد ايه....و يعز عليا فعلا اشوف نوارة المحاورات و درتها بلا منازع سايبانا حتي ولو لفترة مؤقتة....

لكن مستقبلك و مهنتك هما الاهم مهما كانت الظروف....

و ان شاء الله ترجعيلنا بالسلامة محققة كل امالك في الفترة القادمة.......

و ان شاء الله ربنا يوفقك في عملك...

لكي تحياتي الحارة...

الطيار المصري

معين الدمع لن يبقى معينا .... فمن اي المصائب تدمعينا

زمان هون الاحرار منا .... فديتِ وحكم الانذال فينا

ملأنا البر من قتلى كرام .... على غير الاهانةِ صابرينا

كأنهمُ اتوا سوق المنايا .... فصاروا ينظرونَ وينتقونا

لو ان الدهر يعرفُ حقَ قومٍ .... لقبل منهم اليدَ والجبينا

عرفنا الدهرَ في حاليهِ .... حتى تعودناهُ ما شدا ولينا

فما رد الرثاء لنا قتيلا .... ولا فك الرجاء لنا سجينا

سنبحث عن شهيد في قماطٍ .... نبايعه امير المؤمنينا

ونحمله على هام الرزايا .... لدهرٍ نشتهيهِ ويشتهينا

فأن الحق مشتاق الى ان .... يرى بعض الجبابر ساجدينا

رابط هذا التعليق

زائر
هذا الموضوع مغلق.
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. بما أن موعد إجراء القرعة لأراضي هيئة المجتمعات العمرانية الجديدة يبدأ من يوم الثلاثاء الموافق 17/4/2012 .. فأرجو أرجو من يعرف أن يوصل رسالتي هذه إلى من يهمه الأمر .. أن يوصلها . فما أرجوه وربما كثير غيري يرجوه هوه إجراء قرعة علنية نزيهة بعيداً عن الرشاوي والمحسوبيات .. وهذا ليس اتهاماً لوزير الإسكان .. وإنما اتهام للمسؤولين والموظفين الذين يرأسهم الوزير ..فهما كما هما لم يتم تغييرهم .. والرشاوي تري في دمائهم ولا يستطيعون العيش بدونها لأنهم اتعودو طبعاً على مس
    • 38
      بسم الله الرحمن الرحيم كنت تقريبا قد اكتفيت بهذا القدر من الموضوعات الدينية الفكرية والتي قد تخالف الكثير من مرتادي المنتدى او ينظر اليها البعض بصورة صادمة مما دعاني للاكتفاء بهذا القدر من نشر الموضوعات الفكرية والاكتفاء بالمشاركة الفاعلة للموضوعات التي ينشرها بعض الاخوة سواء من اتفق او اختلف معي وكان في معتقدي انني لم اتنحى قدر انملة عن ما اتبناه من افكار لانني بالفعل لم اصل لذلك الا بعد بحث ودراسة بقدر استطاعتي وسأقف بهذا كله امام الله يوم الحساب وفي نيتي الدفاع عن دين الله وعن رسوله الكريم
    • 10
      الاخوة الكرام يقول النبي الاعظم - صلى الله عليه وسلم:"المسلم أخو المسلم، لا يظلمه ولا يسلمه"، "ومثل المؤمنين في توادهم وتعاطفهم وتراحمهم كالجسد الواحد إذا اشتكى منه عضو تداعى له سائر جسد بالسهر والحمى"، "والمؤمن للمؤمن كالبنيان يشد بعضه بعضًا"، "و كونوا عباد الله إخوانا". نتمنى المساعدة لاخينا المهندس احمد صالح اي مساعدة ليس شرط مساعدة عينية لكن من يستطيع ان يساعده في استراد الحقوق ورفع الظلم عنه او رفع الشكوى لا اي احد مسؤل اتمنى ان يدخل ويساعد الخبر منقول من رصد رسالة هامة من أحد شبا
    • 3
      السلام عليكم ورحمة الله.... الرسالة الأولى : إلى الجيش المصرى العظيم يا أحفاد أحمد عرابى ويا أبناء سعد زغلول ، لا يليق بكم هذا الموقف السلبى الذى يبررونه بأنه موقف الحياد بين شعبكم وبين المتجبر الذى سرق مليارات مصر هو وعائلته وعصابته ، وبعد أن إتضحت الصورة كاملة من أن أبناء إخوانكم من شهداء القوات المسلحة يتضورون جوعاً وهو ينزح ثروات بلدكم ومُقدارتها إلى خارج مصر ، ويسوم الشعب سوء العذاب ، ويعامله بمنتهى الغطرسة والإستهانة والإحتقار والسيكوباتية . وبعد كل هذا يتشدق رجال حاشيته المت
  • أضف...