اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ما تنزل انت يا عم

الحازم حسن

Recommended Posts

حبيت أكلكم عن نقطة سوء تنظيمية غاية في قلة الذوق والبواخة والرخامة

سيادة الرئيس لما بيحضر نهائي ماتش كورةفي استاد القاهرة الدولي بيعمل حاجة عجيبة جداً

مبينزلش

أيوه مبينزلش الملعب لمراسم تسليم الكأس واللاعبين والجهاز الفني والإداري والحكام لازم يقوموا برحلة حج شاقة لسيادته في المقصورة

وده طبعاً غير انه مخالف لقواعد الاتحاد الدولي اللي بتنص على ان المراسم تتم في أرض الملعب بيسبب مشكلة تانية ممكن تتحول لكارثة وهي احتكاك الجماهير باللاعبين زي كده

وكده

وممكن الحكاية تقلب تراجيدي زي كده

من تواضع لله رفعه آدي مثلا رئيس غانا وعيسى حياتو وبلاتر كلهم في أرض الملعب ومحدش أحسن من حد

يا ترى ما هي أسباب عدم نزول سيادة الرئيس لأرضية ملعب استاد القاهرة

من هنا وجب علينا التنبيه والقول " سيادة الرئيس ما تنزل انت يا عم "

تم تعديل بواسطة الحازم حسن

Many of life's failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up

Thomas Edison

Failure Is Not An Option

رابط هذا التعليق

لا يمكن ينزل المرة دي عملا بنصيحة الحكيم الصيني القديم ملاتنسونتانج

اللي عايزني يجيلي أنا مابروحش لحد

قُل لَّوْ كَانَ الْبَحْرُ مِدَادًا لِّكَلِمَاتِ رَبِّي لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ أَن تَنفَدَ كَلِمَاتُ رَبِّي وَلَوْ جِئْنَا بِمِثْلِهِ مَدَدًا

رابط هذا التعليق

والله كانت على بالى ..وكل اللى حضرتك قلته فى الجوووووول .....ناقص بس حكاية الزجاج الواقى اللى قدامه فى كل ماتش ........بيحضره......!!!

رابط هذا التعليق

لأسباب أمنيه

اللهم أرنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه

و أرنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه

آمين آمين آمين

رابط هذا التعليق

الرعب يعمل اكتر من كده...

عدلت فأمنت فنمت يا عمر... :unsure: :roseop:

صن ضحكة الأطفال يارب

فإن هي غردت في ظمأ الرمال أعشوشبت

لكن إن زودوها وبكيوا ..ونكدوا ..... هايتلطشوا

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 25
      طبعا محدش عاجبة وزنة ... واللى معدى المائة وعشرون :D بيقول : نفسى بس انزل لتسعين ..واللى وزنها تمانين خمس وتمانين بتقول : اة بس لوابقى خمسة وستين حتى ;) عموما ممكن نحاول ..حنخسر اية يعنى ...يعنى هى جت على دى تعالوا بينا نشوف اهم الاعشاب المهمة لتزيل الوزن ووصفاتها اية .. ولا شك أن هناك الكثير من المعتقدات المتداولة بين الناس والتى نبعت مما يسمى بالطب الشعبى القديم والذى يعتمد فى المقام الأول على استخدام النباتات والأعشاب الطبيعية المختلفة، وأن هذه المعتقدات وما تقدمه من وصفات تساعد على التخ
    • 124
      زي مانتم عارفين ان المطار بيطوروه وهايكسروا السيراميك وبعد تلات سنين هايسلموه بسيراميك جديد خالص غير الاولاني المهم انا مش فاهم دلوقتي يعني الخطوط السعوديه بقت تنزل فين دلوقتي ؟زي زمان في المطار الجديد ولا بقت تنزل في القديم ولا هاتنزلني علي ميدان الخلفاوي علي طول ولا ايه؟ ياريت اللي نزل مصر قريب يقولنا هي بتنزل في اي مكان بالظبط هو التذكره مكتوب فيها صاله 2 بس انا عارف ان دي بيجددوها
    • 10
      اول موضوع افتحه فى المحاورات... موضوع هايف.. wst:: و انا فى باريس... دخلت برج ايفل.. و انا فى البرج دخلت الحمام, و جى اغسل ايدى.. لقيت الحنفية من غير اى اوكرة.. يعنى مفيش اى حاجة الواحد يفتح بيها الحنفية.. قعدت دقيقتين كده عشان افهم ازاى المية بتنزل و مفهتمش smk: قمت ندهت للمسؤلة عن الحمام.. و قالت لى انى اعدى ايدى من تحت فتحة الحنفية.. و المية هتنزل توماتيكى توماتيكى.. يعنى فكرة الحنفية ان مجرد ما الواحد يعدى ايده من تحت فتحة الحنفية.... المية تشتغل على طول و من غير اى فتح و قفل و حوارات
    • 49
      حبيت اكتب الموضوع عند المغتربين المصريين لكن خفت لقيت كلام جد وخناقات ومشاكل قلت خليه هنا في الخفيف يعني إية أكتر الحاجات اللي حابب تعملها لما تنزل مصرالسنة دي؟؟ وممكن بعدين نشوف عملنا اللي عايزينه واللا لأ.. أنا عايزة آخد ولادي ونروح الملجأ مع أمي بتعمل زيارة شهرية للملجأ وكل سنة أتفق أروح معاها تحصل ظروف لكن السنة دي مصممة :lol: *************************** عايزين نروح الأهرامات ابني الصغير نفسه يروح وكل سنة نأجل الرحلة وربنا يسهل السنة دي ****************************** حديقة الأزهر ولا م
    • 22
      سؤال محيرمعظم المصرين في الغربه........ هعمل ايه لما انزل مصر وامتي هنزل ؟؟؟؟ ودي بعض وجهات النظر التي تدور بين المغتربين علي اختلاف تخصصاتهم 1- انزل وهرجع الوظيفه الي بدفع لها كل سنه فلوس علشان احافظ عليها علشان الوضع الاجتماعي بين الناس .رغم مرتبها الضعيف الذي لايثمن من جوع .واحط القرشين في البنك علشان الفائده تساعد مع المرتب بس البنك حرام بس المفتي احله ؟ والاسعار في زياده والجنيه قيمته بتقل؟؟ 2- انزل مليش وظيفه ولاتعين رغم اني جامعي ومفيش وظايف !!! هعمل مشروع صغير( عياده .مكتب هندسي .مح
  • أضف...