اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

كورسات انجليزي و فرنسي هامه للمهاجرين

Recommended Posts

السلام عليكم

يا جماعة الخير أنا مليت من البحث عن دروس لتحضير اجتياز TEF مع اني لقيت كثير مواقع و كتب مجانية بخصوص IELTES فأنا مش عارف لية الجماعة الفرنسيين بخلاء .

ياريت اللي عندو شيء يخص بامتحان TEF يفيدني لأني معتمد على نقاط الزفت تبع الفرنساوي عشان أكمل 67 نقطة و ألحق أقدم قبل ما يغيروا اللستة

رابط هذا التعليق

• بعد 3 أسابيع...
  • الردود 68
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

• بعد 2 شهور...

لو سماحتو يا شباب حد بيذاكر فرنساوي من rosetta stone ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لان انا نزلت البرنامج ومش عارف اشغله -_- :P ممكن حد....... :blink: يساعدني؟؟؟؟

رابط هذا التعليق

اسم البرنامج Rosetta Stone 27 Languages [h33t PC MAC]

وكمان ده Rosetta Stone Ultimate Language Disk v2

الاول مساحته 7.42 جيجا والتانى 3.6 جيجا وهم لتعليم 27 لغه بما فيهم الفرنساوي

حد بيذاكر من احدهما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يقولي بيشتغل ازاي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بلييييييييييييز

رابط هذا التعليق

يعني معقول يا جماعه ماحدش بيذاكر فرنساوي خااالص فى منتدي الهجره لكندا ده يعني ولا حد بيذاكر على البرنامج ده كده برده يا رجالتنا ........ماكنش العشم خااالص يعني

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

يا جماعة الخير أنا مليت من البحث عن دروس لتحضير اجتياز TEF مع اني لقيت كثير مواقع و كتب مجانية بخصوص IELTES فأنا مش عارف لية الجماعة الفرنسيين بخلاء .

ياريت اللي عندو شيء يخص بامتحان TEF يفيدني لأني معتمد على نقاط الزفت تبع الفرنساوي عشان أكمل 67 نقطة و ألحق أقدم قبل ما يغيروا اللستة

مش هتلاقى حاجة على النت كافية للتى اى اف الرابط ده فية المعلومات عن الكتاب اللى ممكن تشتريه وهو متخصص فى التحضير للتى اى اف وكمان هو بيتباع فى دول عربية كتير اعمل سيرش فى الصفحة دى هتلاقى بلدك فيها مكتبة معتمدة وفيها الكتاب

رابط هذا التعليق

• بعد 1 سنة...

هاي يا شباب حد ينصحني هل احسن برنامج لتعليم النطق الفرنسي هوا روستا ستون ولا فيه برنامج احسن منه

حاجه كمان انا كل ما انزل برنامج كل الروابط بتطلب مني next valume is requiered منتظرة ردكم الجميل يا شباب

على اسم مصر يقدر يقول التاريخ ما شاء أنا مصر عندي أحب وأجمل الأشياء بحبها وهي مالكة الأرض شرق وغرب وبحبها وهي مرمية جريحة حرب بحبها بعنف وبرقة وعلى استحياء واكرهها وألعن أبوها بعشق زي الداء واسيبها واطفش في درب وتبقى هي ف درب وتلتفت تلاقيني جنبها في الكرب والنبض ينفض عروقي بألف نغمة وضرب

رابط هذا التعليق

• بعد 8 شهور...

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 2
      الرئيسية  تحقيقات وملفات   الكنيسة القبطية تلزم المقبلين على الزواج بدورات المشورة الأسرية بداية من يوليو 2017.. البطريركية: اختبرنا فعالية القرار ولمسنا تحسنًا فى العلاقات الزوجية.. ومتدربون: تعرفنا على مفهوم الجنس فى المسيحية السبت، 18 يونيو 2016 11:55 م البابا تواضروس كتبت: سارة علام     قررت الهيئة العليا للكنيسة القبطية الأرثوذكسية إلزام المقبلين على الزواج بـ"كورسات" المشورة الأسري
    • 6
      هل الحصول على معادلة الشهادة (بكالوريوس هندسة) داخل كندا boarding تساعدك على العمل أم أنه من الأفضل الحصول على شهادات معتمدة دوليا مثل PMP حتى يتمكن المهاجر من الحصول على عمل جيد فى مجاله؟
    • 0
      انا اسمى احمد حجاج مقدم على هجره كندا اخذت دورات مع بروفسيرحنان عبد المنعموالحمد لله حصلت على DELF B2 وزوجتى حضرت معها دوره فقط 36 محاضره وحصلت على TCF B1 فأقدم لها الشكر باسم كل الزملاء موقع البوفسير www.professeurhanan.com tel centre/01001139266
    • 0
      سلام عليكم .. كتبت استفساري من قبل في الجزء المخصص للتساؤلات لكن يظهر محدش شافه لذلك وضعت في موضوع خاص .. بنتي تدرس بجامعة السربون ابوظبي وقد انهينا المديكال في فبراير 2012 وننتظر التأشيرة حسب كلام المحامي حاولنا أن نحولها لجامعة في كندا من العام القادم وجدنا كل الجامعات أغلقت باب التقديم.. ممكن من لديه خبرة في موضوع الالتحاق بالجامعات يكتب لنا عن خبرته واضح من كل الردود أن المهاجرين إما مازالوا غير متزوجين أو أولادهم صغار أحنا على العكس أولادنا في الجامعة أصلها صحوة هجرة متأخرة ... ارجو إفادتي
    • 93
      ما تيجوا نلعب عارفين اللعبة اللي نقول كلمة و نبدأ باخر حرف فيها بكلمة جديدة بس نمشيها انجليزي اهو منه نتسلى و منه نفتكر الانجليزي اللي قربنا ننساه مين هايلعب معايا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • أضف...