اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الحب الأول

mogly

Recommended Posts

صباح الخير

النهارده كنت باتصفح بعض الموضوعات القديمة فى صفحتكم و لفت نظرى سؤال للأخت بدرية مكاوى هل مازال فيه حب؟

السؤال خبطنى فى راسى ياترى لسه فيه حب و ألا ايه؟

ياترى الشباب لسه بيحبوا زينا زمان ، مش زمان قوى يعنى انا بعد فحت القنال بشوية ، نقول من 20 سنة مثلا كنا لسه

بنحب الحب الخالص البرئ المجرد من الشهوات و كان لسه ممكن الشاب يقعد يبص للبنت بالشهور و يبقى متعته الكبرى فى النظر

اليها و هى كمان عندها نفس المشاعر و يمكن ما يصارحوش بعض إلا بعد فترة طويلة و يمكن تنتهى الحكاية من غير ما يصارحوا

بعض خالص لكن المؤكد ان الأتنين بيكونوا عاشوا مشاعر انسانية بتبقى معاهم لخر عمرهم و مش ممكن ابدا ينسوها

فاكرين زمان كان فيه تعبير شائع اسمه بنت الجيران و ده معناه اول حب للإنسان

ياترى لسه فيه بنت جيران دلوقتى؟ و الا الجيران أصلا مايعرفوش بعض و لو عرفو بيبقوا مش طايقين يبصوا لبعض

ايه رأيكم يا شباب لسه الأحاسيس دى موجودة و ألا بقت موضة قديمة خلاص

أخوكم موجلى

رابط هذا التعليق

صباح الخير يا ا/موجلى

كيفك وكيف اخبارك؟ صباح الفل والنرجس

الست قالت <حب ايه اللى انت جاى تقول عليه >

الحب اصبح حاجه زى مانت قولت موضه وانتهت حب بابا حب ماما حب الناس كلها انما الحب بمعنى الحب والمشاعر الجياشه والكلام ده قليـــــــل جدا صدقنى اصبح اصعب من العيشه اللى احنا عيشنها

ان كنت بتسأل هل ياترى فى الحب النقى اللى تقعد سنين وسنين من غير حتى مايصارحوا بعض نظرات بس هقولك واعطيك امل واقولك فى موجود لسه لكنه ليس مع كل البشر لان معظم قصص الحب دى تنتهى نهايه بائسه يائسه ولكنه يظل دائما داخلنا لان الحب الاول ( اعتقد ان الحب بالمنظر ده يكون الحب الاول) لايموت حتى ولو مر 100 سنه

داخلنا مشاعر صافيه بس الظروف بدأت تهزم المشاعر دى يارب اكون وضحت رأيي الشخصى عن كل ده واسف على مطلع الاغنيه ارجو انك مش تعتبرها دعابه او انى بسخر من الموضوع

اخوك عمرو وفرصه سعيده جدا

الدنيا يومان

يوم لك ويوم علبك

فافعل ماشئت

لكن تذكر

كما تدين تدان

رابط هذا التعليق

احنا جيرانا فليبينيين ...... wst::

عندما نتكلم بصدق.....

ونستمع بهدوء....

وننقد بإخلاص......

نحصل على حوار هادف.....

لست مجبرة أن يفهم الآخرين من أنا؟ فمن يمتلك القلب والروح أنا له كتاب مفتوح

اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...