اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

آخر نكتة2

Spider

Recommended Posts

واحد نذل اشتغل في المطافى عبا حنفيات الحريق بنزين

صعيدي أول مرة يدخل حديقة الحيوانات، دخل رأسه في قفص الأسد قاله الحارس ابعد رأسك عن الشبك، بلديتنا قال له: يا أخي مش هاكله

واحد ( نذل ) اتجوز ........ راح شهر العسل لوحده

صعيدى خبط واحد بالعربيه وفى التحقيق دار هذا الحوار، الظابط : خبطه بالعربيه ازاى ؟ الصعيدى: يا بيه آنى اديته كلاكس وولعتله النور واديته فلاشر وهو اللى مارضيش يبعد عن طريقى الظابط للمصاب : لما هو ادالك كلاكس ما بعدتش ليه؟ المصاب يا بيه انا قاعد فى دكانى- ابعد اروح فين؟

صعيدى راح لواحد بياع تيفزيونات بيسأله عندك تلفزيونات ملونة البياع قال له ايوه راح الصعيدى قايله ادينى واحد أخضر

بخيل سالوه اذا صرت بردان ايش تسوي قال : اقرب من الدفاية ، قالوا : اذا اشتد البرد ايش تسوي ؟ قال: اقرب اكثر ، قالو : اذا شتد اكثر واكثر ؟ قال اقرب اكثر و اكثر قالوا اذا اشتد اكثر واكثر واكثر ؟ قال: كده بقى اشغل الدفايه

سكران راجع البيت نص الليل، خبط عالباب فتحتله اخته، قام ضربها طاخ وقالها كنت فين لحد دلوقتي يا هانم؟

واحد نساي وهو بيحلق دقنه، رن التليفون، عور نفسه عشان لما يرجع يعرف هو وقف لحد فين

واحد بيسال صاحبه هو ايه الفرق بين تجارة الحشيش وتجارة عين شمس ؟

صاحبه قال له تجارة عين شمس 4 سنين إنما تجارة الحشيش اقلها 25 سنة.

مسطول تاني ماشى فى الشارع، لقى عمود نور مكتوب عليه شقة للايجار، قعد يخبط على العمود لغاية لما جاله مسطول تانى قال له انت بتعمل ايه هنا؟ قال له: أصلى لقيت مكتوب شقة للايجار فقعدت اخبط بس محدش رد علىّّ! المسطول التانى قال له غريبة مع إن الجماعة منورين النور فوق!

مره واحد ابنه طلع من الاوائل شفروه

بلدياتنا اشترى سيارة شبح وطلع بيها على الطريق السريع، فتح الراديو سمع المذيع بيقول "هنا لندن" قال: ملعون أبو السرعة!

صعيدي اشترى محل بوتوجاز، فرقع انبوبتين دعاية

واحد عصبي اتجوز واحدة عصبية، يوم الولادة... الولد نازل متنرفز يقول للدكتور وسع إنت ....أنا حأنزل لوحدي

رحم الله الأفاكاتو وإخناتون وإسكنهم فسيح جناته

__

وجوه في العاصفة - هل تحب عملك - كيف تعمل الأشياء - أزمة الحد الأدني

رابط هذا التعليق

• الردود 106
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

مرة واحدة وحشة بتقول لجوزها عمرك مقلتلى كلمة تهزنى قالها" زلزال"

واحدة ست بتقول لجارتها الحقيني يا أم محمد بعت جوزي يجيبلي ملوخية، خبطه أتوبيس ... يالهوي وعملتي إية .. عملت بامية وأمري لله

صومالى ركبه عفريت العفريت مات من الجوع

سكران ماسك الفرخة بتاعته .. قاعد يضرب فيها يضرب فيها ويقولها: كل يوم بيض بيض مافيش جبنه

ظابط مرور لقى شقته ديقه عملها إتجاه واحد

فران ابنه تاه مشي في الشارع يدور عليه وقول "فينو؟ فينو؟"

واحد ببقول لخطيبته أنا مش غني ولا عندي مرسيدس ويخت زى محمود بس أنا بحبك.. خطيبته: وأنا كمان بحبك لكن احكي لي اكتر عن محمود

واحد قال لأبنه نابليون وهو أدك كان أول واحد في الفصل رد الواد على والده: نابليون وهو أدك يا بابا كان إمبراطور

واحد توأم شاف أخوه، قلو انت فين من الصبح يخرب شكلك، أمي خلتني استحما مرتين

واحد وهوا بيموت بص لمراتة بصه رومانسيه و قالها لما اترفدت كونتي معايا و لما عييت وقفتي جنبي ولما فلست برضوا كونتي معايا ودلوقتى لسا جنبي.. اتنهد ومسك ايدها و قالها مش عارف ليه حاسيس انك نحس!

رحم الله الأفاكاتو وإخناتون وإسكنهم فسيح جناته

__

وجوه في العاصفة - هل تحب عملك - كيف تعمل الأشياء - أزمة الحد الأدني

رابط هذا التعليق

واحد معدى لقى ناس بتهيص قوى قالوهم فية اية قالوله فى واحد بلدياتناعايز ينط من سطح العمارة قالهم خلاص انا طالعلة... طلعلة وقاله عايز تنتحر لية... بلدياتنا قاله اصل انا غبى وكل الناس بتقول علي غبى راح الراجل قايله هاقولك فزوره لو حلتها ماتبقاش غبى حاجة اسمها زى شكلها بلدياتنا : ماخبرش الراجل:البيضة اقولك واحدة تانية حاجتين اسمهم زى شكلهم بلدياتنا :ماخبرش الراجل: بيضتين اقولك واحدة تانية بسيطه و سهله حاجة كبيرة وسودة وبتجيب لبن واسمها جموسة بلدياتنا 3 بيضات راح الراجل ماسكة ورامية

مره اتنين مساطيل واحد فيهم قال للتاني تعرف ان الفراعنه بنوا الاهرامات في ألف سنه...التانى قال له ازاي؟ قال له اصل كانوا كل ما يرصوا حجرين تيجى المباحث تلمهم

واحد مسطول رجع بيتهم و مش عارف يفتح الباب فصحى ابنه على صوت الباب قال مين رد عليه انا ياد قله مين بابا احدفلك المفتاح قاله المفتاح معايا إحدفلى الخرم

واحد مسطول راجع مع صاحبه البيت الساعة أربعة الفجر .. مراته بصت م البلكونة : " الساعة أربعة ولسة جاي أطلع يا منيل " قالها أطلع فين " أنزلي أنت شوفي جوزك مين فينا

اتنين مساطيل واقفين مستنيين الاوتوبيس فالاول بيسال: هنعرف الاتوبيس ازاى التانى قاله بسيطه اللى هيجى يقف هنا يبقى اتوبيس قاله طب والكومسارى قاله: بسيطه اللى هيحط ايده على كتفك يبقى الكومسارى ...ندفعله الاجره فجه الاتوبيس ركبوا جه واحد حط ايده عليهم فطلعوله الاجره وبيدوهالوا.. فقالهم: انا مش الكومسارى انا ضابط بحريه.... قاللوا شوفت شورتك المنيله ..ادينا ركبنا باخره

و أخيرا القنبلة إلي خلتني كنت هاموت على نفسي من الضحك:

مرة الموساد قررت تشغل واحد بلدياتنا معاها و بعد تدريب مكثف لمدة 3 اشهر قرروا ان هريدي يرجع مصر و يبتدي الشغل

هريدي: وانا لما اتصل بيكم ابعتلكم جواب واللاايه

مدرب الموساد: جواب ايه هتضيعنا يخرب مطنك.......احنا لما نعوزك هنبعتلك مندوب لحد عندك يقولك "ازيك كده و ازي الوالدة " ودي هتكون كلمة السر....

هريدي : تمام يا افندي...

و سافر هريدي لمصر شهرين تلاته والموساد احتاجت تديله معلومات قاموا باعتين المندوب على مصر.

وصل العماره سال البواب : يا ترى هريدي بيه موجود ؟؟؟

البواب(بقرف): انهي هريدي بيه فيهم ..عندنا 4 هريدي في العمارة....

المندوب (خاف لينكشف): اي واحد فيهم

البواب : عندك في الدور الاول..

طلع المندوب الدور الاول.....فتح الباب راجل... قاله: انت هريدي..قاللوه : ايوة انا

قاللوه : ازيك كده وازي الوالدة....

قاللوه العنوان غلط يا افندي .......هريدي الداسوس ساكن في الدور الرابع.

أتمني يكونوا عجبوكم

قال تعالى : { قٍلً يّا عٌبّادٌيّ الَّذٌينّ أّسًرّفٍوا عّلّى" أّنفٍسٌهٌمً لا تّقًنّطٍوا مٌن رَّحًمّةٌ اللَّهٌ إنَّ اللَّهّ يّغًفٌرٍ الذٍَنٍوبّ جّمٌيعْا إنَّهٍ هٍوّ الًغّفٍورٍ الرَّحٌيمٍ } الزمر : 53

( نحن قوم أعزنا الله بالإسلام, و مهما إبتغينا العزة في غيره أذلنا الله )

رابط هذا التعليق

أننـا ندفع ثمـن غالـي لسلبـيـتـنا وسكوتنـا والثمن قـابـل للارتفــاع الى أن تتعـدى تكلفـة السـكوت والخنـوع تكلفـة التغـيير وقتهـا فقـط قـد يحـدث التغـيـيـر

رابط هذا التعليق

هنقطع على بعض يا أبو حلاوة :D :D

أنا حاطط نفس الصورة في اللينك ده :D

http://www.egyptiantalks.org/phpBB2Plus/vi...opic.php?t=4899

بس بيني و بينك المفروض الصورة فعلاً تُعُمًمْ على جميع أقسام المنتدى :? :roll: :?

رابط هذا التعليق

شكرا يا ابو حلاوة والله كان نفسي اعملها كده برضه .بس للاسف معرفتش...ينوبك ثواب قولي عملتها ازاي ....وشكرا

رابسو باشا... مفيش حاجة في اللينك بتاعك!!! ...لازم تكون اون لاين علشان نشوفها ...

أننـا ندفع ثمـن غالـي لسلبـيـتـنا وسكوتنـا والثمن قـابـل للارتفــاع الى أن تتعـدى تكلفـة السـكوت والخنـوع تكلفـة التغـيير وقتهـا فقـط قـد يحـدث التغـيـيـر

رابط هذا التعليق

شكرا يا ابو حلاوة والله كان نفسي اعملها كده برضه .بس للاسف معرفتش...ينوبك ثواب قولي عملتها ازاي ....وشكرا

رابسو باشا... مفيش حاجة في اللينك بتاعك!!! ...لازم تكون اون لاين علشان نشوفها ...

عزيزي ياسر

أنا غيرت الموقع اللي رافع فيه الصورة دي بالذات و ياريت تشوفها تاني و تقول لي إذا كانت ظاهرة و لا لأ. ... لإني مش رافع الصورة من الكمبيوتر مباشرة فلابد من ظهورها حتى و أنا offline على حد علمي.

و بالنسبة لوضع الصور في المنتدى فلابد إنك ترفع الصورة الأول على موقع و تفتحها في نفس الموقع و تنسخ اللينك و بعدين تضعه هنا في الرد و تعلم عليه كله بالماوس و بعدين تضغط على Img الموجودة في الأيقونات اللي فوق و بعدين Submit.

و بالنسبة لمواقع الرفع ممكن تجرب أي من الوصلات التاليه:

http://user1.7host.com/shumia1/upload.html

http://66.216.59.172/upload/upload.php

http://d1d.net

http://www.jeeran.com

أرجو أن تحاول و تبلغنا بالنتيجة.

رابط هذا التعليق

والله يا اخ رابسو لسه مش شايف حاجة ...من الاربع مداخلات بتوعك في الصفحة دي ...وشكرآ علي معلوماتك القيمة بخصوص تنزيل الصور

رابط هذا التعليق

الطريقة الصحيحة قوي اهه للي غاوي

1- حمل الصورة علي الويبسيت http://www.almsaafer.net ..مثلا

2-كوبي العنوان كما يظهر بعدالتحميل

3-في المنتدي اضغط img مرة واحدة ثم انسخ اللينك ثم اضغط img مرة تانية

4- اضغط alt مع p ( للطبع )

5- اذهب الي preview للتاكد ان كله تمام ثم submit

محدش بيتعلم بالساهل....احنا برضه في الخدمة :cool: :cool: :cool:

رابط هذا التعليق

waheeda.jpg%7Boption%7D

رابط هذا التعليق

معلش يا ياسر ياخويا .. الموضوع كِبر في دماغي و هاتشوف الصورة يعني هاتشوف الصورة :D :D :lol:

أنا رحت حملتها على الموقع اللي إنت أكرمتنا بيه و على الله ما تبانش المرًة دي :? :mad: :?

ياريت تشوف و تقول لي على النتيجة :D :wink:

رابط هذا التعليق

ايوه كده تمام المرة دي انا شفته ...اكيد عملت بنصيحتي ..شفت بقي يا عم ...مايجيبها الا رجالها ...

بصراحة لسه مش شايف حاجة .... بس مش عاوز ازعلك

بهزر :D :D

رابط هذا التعليق

مرة واحد اسمة عزوز راح اشتغل عند ميكانيكى صبى صغير .فى يوم قال عزوز لصاحب الورشة انا اعرف رئيس الحى صاحب الورشة مصدقوش ولكن بعد يومين فعلا مر من قدام الورشة رئيس الحى وسلم على عزوز سلام حار صاحب الورشة اعجب بعزوز وشغلة اسطى فى الورشة وبعد يومين عزوز قال لصاحب الورشة انا اعرف الوزير قال لة لا ديا صعبة جدا وفعلا بعد يومين مر الوزير من قدام الورشة وسلم على عزوز ...صاحب الورشة اتجنن وقال لعزوز يابنى انا هجوزك بنتى وتمسك الورشة مكانى... وبعد يومين قال عزوز لصاحب الورشة انا اعرف جورج بوش ولكن صاحب الورشة المرة ديا قال لعزوز بلاش تهتش على ديا واسعة قوى ..عزوز قاله تعال نسافر وانا هعرفك وفعلا سافروا امريكا ووقفوا امام البيت الابيض وعزوز قال لصاحب الورشة بص على الشباك الابيض الى فوق ده ..هطلع كمان شوية انا وجورج بوش ونقول لك هاى وفعلا عزوز طلع هو و جورج بوش بعد خمس دقائق الراجل صاحب الورشة اغمى علية وراح المستشفى . ولما فاق عزوز بيسألة انت اغمى عليك علشان شفتنى انا و جورج بوش .صاحب الورشة قال لا يابنى انا اغمى علية علشان انت والريس وافقين فى الشباك عدا من قدامى اثنين امريكان بيسألونى من الى واقف جنب عزوز ده

واحد مسطول ماشى فى الشارع لقى عمود نور مكتوب عليه شقة للايجار راح قعد يخبط على العمود لغاية لما جاله مسطول تانى قال له انت بتعمل ايه هنا

قال له اصلى لقيت مكتوب شقة للايجار قمت قعدت اخبط بس محدش رد علىّ

قام التانى قال له غريبة مع ان الجماعة منورين النور فوق

واحد محشش قاعد مع اصحابه و بيحكيلهم : انا مره طلعلى اسد و كان فى ايدى كباية ميه رميته بيها الاسد طلع يجرى رد عليه واحد من اللى قاعدين قاله صح انا قابلت نفس الاسد ضربته بالقلم ايدى اتبلت

مرة واحد متجوز عنده دولاب قافلة 20 سنة والمفتاح معاه هوه بس مراته هتجنن وتعرف ايه اللي جوه الدولاب وفي يوم راح الشغل ونسي المفتاح. مراته فتحت الدولاب لقت 20 الف جنيه وبيضتين.لما رجع سالته ايه حكاية البيضتين قالهابصراحه كنت كل ماخونك أحط بيض في الدولاب الست قالت عشرين سنه جواز ومرتين بس مش مهم وسالته طب والعشرين الف جنيه قالها كنت كل ماجمع كرتونه ابيعها

واحد ضابط مظلات امه حلمها ما بيخيبش. كان عنده عرض أمام الوزير ...قالتله بلاش تنط عشان أنا حلمت ان البراشوت مش هيفتح. المهم جه ينط ... خاف وافتكر فزميله سأله أيه الحكاية؟؟ فلما قاله رد عليه زميله ...ولا يهمك خذ البراشوت بتاعي وهات البراشوت بتاعك. نط صاحبنا وفتح البراشوات ...أتفتح معاه شوية ولقى زميله نارل بسرعة وبيصرخ ...

الله يخرب بيت أمـــــــــــــــك

واحد ندل قاعد عند قبر واحد لسه ميت وعمال يصوت ويعيط..مر عليه راجل كبير فقال

له:عظم الله اجرك..هو الميت يقربلك ايه؟؟فرد عليه:ده كان واحد مبحبهوش بس انا

عارف ان الصويت والعياط هيخليه يتعذب فى قبره

واحد بيقول لصاحبه:ده انا اللى منشف ريق البنات..فسأله :ازاى؟؟رد عليه:من كتر

التف عليا..

واحد احول ماشى فى الشارع خبط فى عامود نور خبطه جامده راحت عينيه رجعت لوضعها

السليم من كتر فرحته جاله شلل..

واحد دخل كافتريا لاقى جورج بوش ورئيس وزراء انجلترا قاعدين

استغرب اوى وقام سال الجرسون هما دول جورج بوش ورئيس وزراء انجلترا الجرسون

قالوة اة

سالهم انتوا بتعملوا اية هنا مع بعض كدا

جورج بوش قالوة بنخطط لحرب عالمية تالتة

فالوة ازاى يعنى

قالوا حنومت 10 مليون افغانستانى وواحد عجلاتى

الراجل استغرب اوى وقالوة طب حتموت لية العجلاتى

جورج بوش ضحك اوى وبص لرئيس وزراء انجلترا وقالوة مش قولتلك محدش حيسال

على ال10 مليون

مرة واحد احول تزوج واحدة حولة خلفو ابن الجيران

مرة واحد ******* حب يعمل مسلسل رأفت الهجان

بس ما كملوش, ليييييييييه

علشان انقبض عليه من أول حلقة

واحدة زعلانة قوي من جوزها علشان شباك الحمام مكسور ومش راضي يصلحه.. فبتقوله" يرضيك حد يشوفني وانا باستحمى؟؟" قالها ياستي اللي هايشوفك هايصلح الشباك بنفسه

واحد اشترى موبيل سابه عند البقال اللي تحت البيت علشان لما حد يطلبه ينده عليه ينزل يكلمه

واحد بلدياتنا قال لأبوه عاوز فيتراك يابا

قاله لأ حتتجوز بنت عمك

قاله يابا فيتراك دي مربه

قال له بنت عمك عسل

قال له يابا فيتراك دي برطمان

قال له ما بنت عمك بلاص

مرأة سوداء لبسها عفريت ، فجابولها شيخ حتى يطلع الجني فبدأ يضربها ويقول للجني أطلع أطلع .. فرد عليه الجني ضلمة والله ....... مش عارف اطلع منين

بلاش

تقول واحد صعيدى أرجوك ياياسر

أحسن الحيطان مجرحة

رجب

رابط هذا التعليق

رابط هذا التعليق

عصا المكنسة قد انكسرت ........................................

عندما عاد الأب من السفر وجد إبنه الأصغر باستقباله في المطار

فسألة الأب على الفور: كيف جرت الأمور في غيابي؟ هل حدث مكروه لكم؟

أجابه الابن: لا يا أبي كل شيئ على مايرام ولكن... حدث شيئ بسيط

وهو أن عصا المكنسة قد انكسرت

أجابه الأب مبتسماً: بسيطة جداً, ولكن كيف انكسرت؟

أجاب الابن: أنت تعرف يا أبي عندما تقع البقرة على شيئ فإنها تكسره

أجاب الأب متعجباً: البقره!!! قل تقصد بقرتنا العزيزه

أجابه الابن: نعم, نعم, عندما كانت تهرب مذعورة

دهست فوق عصا المكنسه وارتمت البقره على الأرض وانكسرت عصا المكنسة

أجاب الأب: والبقرة, هل حدث لها مكروه؟

أجاب الابن: ماتت

صرخ الأب: ماتت

ومما كانت تهرب مذعورة؟

أجابه الابن: كانت تهرب من الحريق

قال الأب: حريق!!! وأي حريق هذا؟

قال الابن: لقد احترق منزلنا

قال الأب: ماذا!!! منزلنا احترق, وكيف احترق المنزل؟

قال الابن: أخي الكبير - رحمه الله

قاطعه الأب: هل مات أخوك؟؟

قال الابن: نعم, أخي كان يدخّن فسقطت السجارة على السجادة فاحترق المنزل

ومات أخي بداخله

قال الأب وقد انهارت أعصابه: ومتى كان أخوك مدخناً؟

قال الابن : لقد تعلم الدخان كي ينسى حزنه

قال الأب: وأي حزن هذا؟

قال الابن: لقد حزن على والدتي

قال الأب: وماذا حدث لأمك

قال الابن: ماتت

:) :lol: :)

رابط هذا التعليق

رابط هذا التعليق

أبو العربي جالسا على القهوة : على فين يامسعد

مسعد : رايح خناقه

أبو العربي : كلام ولا ضرب

مسعد : كلام

أبوالعربي : طيب أستنى أنا جاي معاك نوريهم مقامهم

مسعد : ماشي تعالى بس أحتمال تقلب ضرب .

أبو العربي : طب روح أنت يامسعد وأنا ساعة زمن وأحصلك

القسوة أن ألقاك غريبا ... في وطن ناء عن وطنك

والأقسى غربة أنفاس ... بين الخلان وفي أهلك

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...