اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

استفسار؟؟؟

بنت شعنونة

Recommended Posts

الله يطمنكمممممممممم 

يعني كلام بابا صح؟؟؟؟؟؟؟ 

طب سلامو عليكم بقى 

شوية معلومات على الماشى

1) الآن فى قسم فى الداخلية أسمة " مكافحة جرائم الأنترنت " , من الجرائم الشائعة فى مصر النسوق الألكترونى ببطاقات إتمان مسروقة , الأبتذاذ والتهديد , نشر محتوى يخدش الحياء العام من داخل مصر .....ألخ

ويتم الوصول الى الجناة بيسر وسهولة فالتجنولجيا تسمح بالtracking

2) من شاهد منكم برنامج هالة سرحان مع مفيد فوزى , فقد لمح كثير بأن الداخلية تستطيع أن تصل ذراعها أللا الأنترنت ( ردا على الأشاعة اللتى تم نشرها بخصوص عمر خالد )

2) خطوط الربط الدولية لإنترنت الواصالة الى مصر عددها محدود:Nileonline, Egynet,TData,link.net

وباقى الشركات تصل عن طريق شبكة أحدى هذة الشركات

وهذة الشركات متعاونة تماما مع الأجهزة الأمنية

3) أعتقد أن المخابرات وأمن الدولة باتأكيد مهتمين جدا بمنتداكم دوننا عن النتديات الأخرى نظرا لرقى الحوارات هنا ( مما يحعل هذا المنتدى أكثر تأثير وخطورة

بل أننى لااستبعد أن يكون كثير من ااشخصيات هنا على المنتدى تكون تابعة للأجهزة أمنية ,

يعنى ممكن تكون شعنونة مثلا سيادة الرائد شيرين بقسم مكافحة الأنترنت بمباحث أمن الدولة العليا طوارىء :twisted: :twisted:

4) من الجائز جدا أن يكون منتداكم حقل تجارب و أبحاث كثيرة , بمعنى آخر من الجائز جدا أن تفتح "post" لموضوع ما لترى الأجهزة الأمنية كيف تكون رد الفعل وماهى أراء سيادتكم

رابط هذا التعليق

:) :) :lol: :D :D :D

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

:( :( :( :( :( :( :(

اللــــــــــــــــــــهــــــــــــــم صــــــــــلــــــــــــــــي عـــــــــــلـــــــــى حــــــــــضـــــــــــرة الــــــــــــنــــــــــــبــــــــــــي

ربنايبشرك بالخييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييريا استاذ فلفل

:(

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

فلفل كتب:

يعنى ممكن تكون شعنونة مثلا سيادة الرائد شيرين بقسم مكافحة الأنترنت بمباحث أمن الدولة العليا طوارىء   

تمام ياحضرة الرائد شعنونة ... كلة تمام و الامن مستتب في المنتدي و حنقبض عليهم نفر نفر .... و خصوصا الواد منامن بتاع البرازيل و فري فري بتاع كندا و الطفشان و KWA بتوع امريكا و ابوحلاوة بتاع فرنسا و الافوكاتو بتاع انجلترا و كلاتهم كلاتهم برة قبل جوة و بتوع الدول العربية دول امرهم سهل قال سي السيد طيب لما نشوف ولا متسائل حنجبهم بردك اما جوة فدول خلاص استوا و حيقعوا قريب وخصوصا عائلة ابو زيد في مصر لانهم اصحاب الفكرة ... وكل دة بمجهود حضرتك معانا و اكيد اول ما يتم القبض حضرتك حتترقي و تبقي لواء..... :) :) :lol:

إلي كل المصريين:

لا يستطيع أحدٌ ركوب ظهرك .. إلا إذا كنتَ منحنياً.

رابط هذا التعليق

أنا باحب الحكومة

و باحب أمن الدولة

و باحب الباشا إللي شايفنا دلوقتي

و با حب زكي جمعة ... مين زكي جمعة ده

قصدي زكي بيه جمعة

و كل حاجة حلوة

و الجماعة إللي بيكتبوا في المنتدى دول وحشين و ماليش دعوة بيهم

رابط هذا التعليق

و با حب زكي جمعة ... 

مين زكي جمعة ده

قصدي زكي بيه جمعة

(ينهال الباش شاويش على اكسلانس صفعا و ركلا، ثم يصرخ)

زكي باشا جمعة يا ولة!

الشعب اراد الحياة و القيد انكسر

رابط هذا التعليق

يا جماعا

انتوا بتتكلموا بجد والا ايه؟؟

عشان لو بجد

ف انا ابتديت اخاف بجد يعني؟ :roll: :)

اكتب وصيتي بقى :cry:

رابط هذا التعليق

يادكتورة شعنن الموضوع ده مش هزار . ارجعي لمجلة لغة العصر زي ماقلتلك عدد فبراير 2003 صفحة 64و65 تعرفي إنك انت بالذات متراقبة علشان اسمك مكتوب :) :cry: :) :D :cry:

اسألوا الأيام .......... اسألوا الآلام

من الملام إذا ......... وكلنا لوام

رابط هذا التعليق

الطفشان كتب:

(ينهال الباش شاويش على اكسلانس صفعا و ركلا، ثم يصرخ)

زكي باشا جمعة يا ولة!

يا ابني هما قلمين و انا قلت كل حاجة..

مش انا يا باشا

دا الطفشان هوة إللي إداني العشرة جنيه و قاللي خش المنتدى و اكتب إللي ها قوللك عليه

رابط هذا التعليق

مش انا يا باشا 

دا الطفشان هوة إللي إداني العشرة جنيه و قاللي خش المنتدى و اكتب إللي ها قوللك عليه

إيه ده :mad: .... أنا أخدت 5 جنيه بس :?

كوكو واوا 

انت بتتكلم جد والا ايييييييه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ما تخافيش يا دكتورة .. لو لموا الناس اللي بتكتب في المنتديات مش هتلاقي حد ماشي في الشارع :roll:

رد يا كوكو واوا الله يخليك خلينا نعرف راسنا من رجلينا :cry: :cry:

رابط هذا التعليق

0009ff]صدقوني ياناس والله العظيم اللي باقوله حقيقي مش هزار واشتروا مجلة لغة العصر للكمبيوتر عدد فبراير 2003 واقروا صفحة 64و65 تعرفوا إنكم متراقبين من قبل جهاز مكافحة الجرائم الألكترونية

وتمن المجلة 7 جنيهات واللي مش لاقيها يقولي وانا أبعت له الخبر ده بالإميل

أول مرة أعرف إنكم خوافين كدة

:cry: :cry: :D :D :D :D :D :D

رابط هذا التعليق

يارب يكون الأفوكاتو طلع الحج ومايكونش راح هنا والا هنا!!!! :cry: :cry: :D :D :D :D :D :D :lol: :lol:

رابط هذا التعليق

بصراحة تستاهلو كل الي يجري لكم، كل نقدكم هدام ومفيش نقد بناء (بشد النون) طب اقترحوا حلول للمشاكل بدل ماتقعدوا تنقرزوا في الناس اللي تعبانة علشانكم00 ياوحشين انا مااعرفكوش!!

رابط هذا التعليق

الأروبة كتبت:ياوحشين انا مااعرفكوش!!

جرى إيه ياست أروبة هو انت لحقت تقعدي معانا علشان ماتعرفيناش

عاجبك كدة يادكتورة شعنونة كان لازمته إيه موضوعك ده أهو طفش لنا الناس من المنتدى قبل حتى مايعرفوا إحنا بنقول إيه !

:cry: :cry: :D :D :D :D :D :D :lol: :lol: :lol:

رابط هذا التعليق

مش انا يا باشا 

إيه ده :mad: .... أنا أخدت 5 جنيه بس :?

يا ولاد ال ....

دانا باعت لكم عشرة دولار كل واحد!

تقوموا تقولوا خمسة و عشرة جنيه

هو فينا من الخنصرة؟

دة فساد بقى!

:cry: :cry: :D

الشعب اراد الحياة و القيد انكسر

رابط هذا التعليق

يا ولاد ال .... 

دانا باعت لكم عشرة دولار كل واحد! 

تقوموا تقولوا خمسة و عشرة جنيه

جرى إيه ياعم طفشان انت هتسرقنا واللا إيه :lol: :lol: :lol:

ماهي المعونه 2,3 مليار دولار على مابتوصلنا تكون بقت 2300 جنيه مطلوب توزيعها على 70 مليون مصري بالتساوي :lol: :lol: :lol: :lol:

وانت ال10 دولار وصلت 5 جنيه

ياعم احمد ربك إنها وصلت من أصله :lol: :lol: :lol:

رابط هذا التعليق

اخ كوكو

ممكن تقولنا مكتوب ايه وخلاص؟ :roll:

عشان انت كدا بوظت اعصابنا :twisted:

عموما

انا ماااااااااااااااااشيااااااااااااااااااااااااااااااا :lol:

رابط هذا التعليق

علشان احنا مانقدرش على زعلك يادكتورة شعنن هاقولك المكتوب :

عنوان الموضوع هو : معيد يسقط في بئر الجريمة الألكترونية

وخلاصة الموضوع إن المعيد يعمل في تصميم البرامج بأحد الأكاديميات الخاصة وكان يرسر رسائل الكترونية كلها سب وخلافه لأساتذته ورؤساؤه في العمل .

أخذ هذه الرسائل رئيس مجلس إدارة المعهد العالي للهندسة السيد أحمد عبد الرحيم إلى اللواء مصطفى راضي مدير الإدارة العامة للمعلومات والتوثيق الذي أصدر أوامره إلى العميد أحمد عصمت مدير مباحث جرائم الحاسبات وبعد التحريات تبين إن الرسائل ترسل من مكان واحد عبر حاسب شخصي يتم وصله بالإنترنت من خلال رقم تليفون واحد

الهام بقى اللي جاي :

في النهاية يؤكد اللواء مصطفى راضي مساعد وزير الداخلية أن هذه الأفعال التي ترتكب في حق الآخرين ( لاحظوا إن الآخرين هنا هم من عامة الشعب ) ( فما بالكم بخاصة الشعب :oops: :oops: :lol: ) تعتبر جريمة لأنه تمس ذممهم وحياتهم الشخصية وتجرح مشاعرهم :lol: :lol: :lol: وسوف يواجه المتهم عقوبة على فعلته هذه والتي اعتقد المتهم ( خللوا بالكم ) أنه سيكون بعيدا عن العقاب والقانون ولم يعلم أن لدى أجهزة وزارة الداخلية من التقتيات الحديثة والأفراد المدربين على ضبط وتتبع ومنع كل خروج عن الشرعية .

هذا وقد وصل إلى علم وزارة الداخلية أم هناك مجموعة من المصريين البعض منهم مغترب يقوم بتمويل موقع يسمى محاورات المصريين وجيع أفراد هذه الخلية جاري التاكد من أماكنهم ومراقبة تليفوناتهم ومن الأسماء الحركية : شعنونة - طفشان - أبو حلاوة _ منمان - فري

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

أما كوكوواوا فقد جاري عمل قفص له حتى يتم حبسه في زنزانة انفرادية !!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

يعني المعيد سقط في بئر الجريمة واحنا هيعتبرونا سقطنا في بئر الخيانة :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

كل سنة وانتم طيبين ولا يهمكم السجن للجدعان :lol: :lol: :lol: :lol:

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      السلام عليكم, حد يعرف نظام العمل فى شركة سدانة لمستحضرات التجميل ومستزلمات الاطفال, هو مقرهم فى الرياض, س للاسف مش عارف معلومات عن نظام الشركة ومنتجاتها وهل هى منتجاتها مطلوبة ولا لا, شكرا جزيلا.
    • 1
      السلام عليكم انا مدرسة ومعروض عليا عمل في مدرسة اسمها التهذيب القسم العامي بمرتب 6500 شامل السكن والمواصلات هل حد عنده معلومات عن المدرسه دي او اذا كان الراتب هيكفي المعيشة فرد واحد اقدر اصرف واحوش منه؟ لكم جزيل الشكر
    • 10
      السلام عليكم جالى عقد فى سلطنه عمان خارج مسقط ب 650 ريال عمانى اسرتى 4 افراد ايه رأيكم؟ برجاء الرد سريعا و كل عام وانتم بخير
    • 16
      ان شاء الله سيرزقنا المولى عز وجل بطفل عما قريب ...... وكنت اتسأل هل يمكن عمل باسبوره الجديد فى مصر ام لا ............عن طريق توكيل من الاب لاخوه فى مصر فيستخرج به شهاده ميلاد بها الرقم القومى واللى على أساسها يستخرج الباسبور ام ان هذا الامر يستدعى وجود الاب ................... واننا لازم ننزل مصر علشان نعمله باسبور واجراءات اقامته ..............؟؟؟؟ واتمنى الافاده بالاجراءات اللازم عملها اذا كان ممكنا بدأ من شهاده الميلاد الكويتيه اللى سهل استخراج
    • 6
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عندي استفسار لأستاذ خالد شحاته جزاه الله خيراً أو لأي حد عنده أي معلومة يقدر يفدني جزاه الله خير زيارة عائلية لزوجتي وابنتي 3 شهور وأردت أجددها وذهبت لجوازات الرياض ولكن صادف انتهائها وقت العيد والدنيا اصبحت زحمة جدا في الجوازات وقتها شاء الله ان الزيارة تنتهي وتتطوف بعد ما مر ال 3 ايام السماح السؤال الآن بعد ما دفعت الغرامة 500 ريال عن كل جواز - هل فيه مده سماح جديدة (شهر مثلا او اسبوع) ؟ ولا لازم اروح اجدد الزيارة علي طول واقدر اروح بعد قد ايه لأن الفترة دي
  • أضف...