اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

شغل الفهامه..

بنت شعنونة

Recommended Posts

انتوا مال نفسكم قصير كداااااااا لييييييييه؟؟ :roll: :roll: :roll:

اجاوبلكم على اول حاجا...

10 استخدامات للقلم الرصاص..

1- الكتابة

2-العنف انه افقع بيه عين حد :)

3- بدل ابرة الصوف في التريكو كنت بستعمله لما بتزنق في غرزة :)

4-لما اعوز احدف فلوس من البلكونة ومش عاوزاها تكير اقوم اخرمها بيه او الفها حواليه واحدفها :roll:

5-بحطه لعى مناخيري او بين صوابعي وقت النرفزة.. مش تنفيس.. لالا دا تحذير للقدامي :)

6-بهرش بيه في وداني وقت الأمتحانات

7-وسيلة للغش... كنت ارميه على الأرض واعمل اني بجيبه عشان القط اي كلمة من اللي جنبي.. :roll: :oops:

8-لما اقتل دبانة او صرصار.. بستعمله زي ملقاط احدف بيه الجثة بعييييييد :)

9- لف الشعر بيه كعكه او لوالييوو

10- اي اله عطلانة احشره فيها عشان اشغلها... بس مش عارفا ليه دايما بتبوظ!؟؟! :cry: :roll:

دول حبة كدا عن القلم

ورونا الهمة بقى عن الكانز عشان اقولكم سر شويبس :wink: :wink: :D :D

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

انتوا مال نفسكم قصير كداااااااا لييييييييه؟؟
طب جاوبوا على دا كمان وانا اقولكم الموضوع كلللله :D  :D 

اكتب 10 ستعمالات لعلبة البيبسي (الكانز)

ورونا لهمة كمان مرة :wink:  :wink:  :D  :D  :D

أخت شعنونه،

بقى فضلتى تشوقينا تشوقينا وكل ده نزل على فاشوش؟ شعننتينا معاكى الله لا يشعننك :D

أنا كنت منتظره شئ جامد هيكسر الدنيا من كثر الاهميه التى فهمتيهالنا من وراء موضوع قلم الرصاص وخاصا انك سألتينا ان نرد اولا لكى تعلنى سبب سؤالك :D

موضوعك ده فكرنى ببنت خالتى اللى وريناها النجوم فى عز الظهر ونحن صغار ..وأكلت علقه محترمه (لذوى القلوب الضعيفه، كانت علقه أخويه غير مضره) :D:) عندما قصت علينا نكته لمده نصف ساعه وشوقتنا لغايه ما طلعت حاجه غير متوقعه فى النهايه...

خلاصه النكته إن كان هناك رجل غريب دخل على قريه بعيده يعلن فيها عن إظهاره ل"سر البقلل" فى سنه من هذا اليوم....وإجتاحت الاعلانات القريه تقول "ترقبوا سر البقلل" وكاد الناس ان يموتوا تشوقا لمعرفه هذا السر الخطير الذى قلب القريه رأسا على عقب منذ دخول هذا الرجل القريه...وبقت قريبتى تعد الشهور كلما سألناها ما حدث...ببطء شديد جدا...12 شهر...11 شهر..إلخ...ثم...10 أيام... 9أيام إلخ...وهكذا حتى باتت تعد الدقائق والثوانى لما كنا هنموت من الانتظار...

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

وأخيرا، بعد نصف ساعه ...قالت ان الرجل ظهر على حافه النهر الوحيد بالقريه...وتحشدت حينذاك الكاميرات والناس والتلفاز الذى كان يبث لحظه إظهار سر البقلل على الهواء....وجاءت لحظه إظهار السر الذى ترقبه العالم...فما كان على الرجل إلا ان أخرج صندوق من حديد من جيبه...ثم رماه بالنهر...فراح الصوت عمل

"بقلل بقلل" !!!!!

:baaa: :s2: :D :D :D

التوقيع مغلق للتحسينات :) .
رابط هذا التعليق

الحركة النص كم اللى عملتها فينا شعانينو دلوقتى .. فكرتنى بحركة عملتها و انا صغير جدا جدا .. كان فيه حاجة محيرانى جدا .. و كنت محتار ايه هى علشان اعرف اتعامل معاها .. فهدانى مخى لحيلة .. كان عندنا ضيوف .. و رحت سائلهم .. "ايه الحاجة اللى بتطلع بالليل و تختفى بالنهااااااااار .. و عنها الضيوف اتحمسوا .. و اللى يقولى الشمس .. افولة لآ .. طب القمر .. برضة لأ .. النجوم .. لأ ..

فى الآخر خالص غلب حمارهم .. قالولى امال ايه هية .. رحت فاتح بقى و شاورت جواة .. و قلت فيه حاجة هنا بتطلع بالليل و تختفى بالنهار .. ( و كان قصدى على فسفوسة) .. و طبها الناس ماتت على روحها من الضحك .. و اللى نزلوا ببوس فيه .. و انا مش فاهم ايه المضحك فى الموضوع الخطير دة .. ولا انا عملت ايه حلو لاقى استحسان الناس .. :D

بسم الله الرحمن الرحيم .. إن المنافقين فى الدرك الأسفل من النار ولن تجد لهم نصيرا .. صدق الله العظيم ( النساء – 145 )
رابط هذا التعليق

ههههههههههههههههههههههههههه

والله يا استاذ فري انا هلكت ضحك على الفسفووووسة دي

ههههههههههههههههههههههه :D :D

بس قوية يعني :wink:

وبعدين يا اخت مسلمة :D

والله الموضوع مش سر البقلل خالص

دا فعلا ليه سبب

وسبب وجيه كمااااان :) :) :) :D :roll: :roll:

رابط هذا التعليق

والله الموضوع مش سر البقلل خالص

يا شعنونة احنا اللى دمنا بقلل من الغيظ.... قولى بأة .!!!!!!!! :sly: :s2:

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

:) :) :)

اوبااااااااا

كليو قلبت على الوش ال "ويلك"

الحقووووووووونيييييييييي

حاضر يا معنمي حااااااااضر

ها اقول اهو

ايه دا

كله ضنب ضنب مافيش شتيمة :roll: :roll: :D :D :D :D

يا ستى الموضوع وما فيه

انها لسؤالين دول كانوا من اسئلة المستوى الرفيع في امتحانات سفارة مصر للجايين من الثانوية العامة في السعودية

ف حبيت اتاكد اذا كنا احنا عباقرةوالا في حد عبقري معانا :twisted: :twisted: :twisted:

ارتحتووووووووواااااااااااااا بقىىىىىىىىى :cool: :cool: :twisted: :twisted:

رابط هذا التعليق

كليو قلبت على الوش ال "ويلك"

تحبى تشربى الشرباااااااااااااات ولا تنزلى البدرووووووووووووون يا شابة...

:twisted: :twisted: :twisted:

ايه دا 

كله ضنب ضنب مافيش شتيمة       

لا والنبى يا معنمى مش انا اننى اكنت انميت....... :( :( :(

انها لسؤالين دول كانوا من اسئلة المستوى الرفيع في امتحانات سفارة مصر للجايين من الثانوية العامة في السعودية

اسمحيلى اقتبس منك دى....

يا وهوىىىىىىىىىىىىىىىىى........!!!!!!!!

:) :) :) :D :D

دى كانت مادة ايه دى؟؟؟؟؟؟؟

ف حبيت اتاكد اذا كنا احنا عباقرةوالا في حد عبقري معانا

ده يعتمد على مقارنة اجاباتنا بنموذج الإجابات الموجود فى السفارة...

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

ههههههههههههههههههههههههههه

الله العظيم يا بنتي زي ما بحكيليك كدا

دا كان من كام سنة ومش عارفا ايه فكرني بيه كان واحد زميل بابا راجع من السعودية ودخل ابنه مستوى رفيع عشان يلمله كام درجة في المية بالمرة عشان ينفعوه في التنسيق

وفوجئنا بيه جاي يومها مش مصدق نفسه و الولد ودانه مدلدلة وعنيه احولت وابتدى يشك في نفسه وهوا بيقولي على سؤال القلم الرصاص دا!!!

بيني وبينك انا مارضيتش اعمل نفسي مش عارفا الأجابة وقتها

خصوصا ان السؤال على سهوة يوهم

بس بجد انا حزنت عليه وحسيته يا عيني خلالالالالالاص

بقى في الطرااااااوة

:) :) :)

رابط هذا التعليق

• بعد 3 سنة...

للرفع للزملاء الجدد في المحاورات

سقراط

<span style='font-family: Arial'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color: blue'><strong class='bbc'><br />زوجتي الحبيبه ، امي الغاليه ، حماتي الطيبه<br /><br />برجاء تجهيز مايلي يوم وصولي لأرض المحروسه :<br /><br />باميه باللحم الضاني ، محشي ورق عنب ، كباب حله ، قلقاس باللحمه ،نص دستة زغاليل محشيه ، بطه راقده على صينية بطاطس ، وزه متشوحه كفتح شهيه ، صينيه رقاق ، موزه مشويه على الفحم ، سلطة طحينه بالليمون ، مية "دقه" ، ملوخيه بالارانب ، شربة فرخه بلدي بالحبهان والمستكه، برميل تمرهندي............... وكفايه كده عشان انام خفيف.<br /><br />سقراط المصري<br /></strong></span></span></span>

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...