اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أسافر لكن

حيان حسن

Recommended Posts

أسافرُ لكن

وراء الخيالِ ِ

وراء الأماني

العراض الطوال ِ

أسافر دون شراع ٍ وأمضي

طليقا كنسرٍ

بأعلى الجبال ِ

وأرسمُ وجهك فوق غيوم ٍ

تقولُ تعالَ

أقول ُ تعالي

وحين يجيىء شتاء غريب

وتبرق ُعيناك ِ وهج َالليالي

أعانق ُحلماً على جانبيه

فهل من سؤال ٍ يرد سؤالي

أنا العشقُ فيّ غريب الصفات

وأنت ِصفاتي

وأغلى الغوالي

تم تعديل بواسطة حيان حسن

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      هذه الحكايات حكايات من وحى خيال الكاتب والرسام وليست لها أى علاقة بالواقع الجميل حكاية أب شايف المصلحة وعارعرض الصفحة
    • 23
      مساء الخير ازيكم ... يارب تكونوا ف خير و سعادة مش عارف الكلام اللى هكتبه هنا هيتفهم ازاى و بعضنا هيترجمه ازاى ... ربنا يستر :P عموما حصل اكتر من مرة اثناء الكلام مع بعض البنات انى افأجا بكلمة انا عاوزة امشى او انا عاوزة اسافر مكان بعيد معرفش حد فيه و محدش يعرفنى فيه و كلمات بنفس المعنى ده الفكررة ان البنات اللى قالتلى الكلام ده كلها من مستوى تعليمى رائع .. اكترهم ماجيستير او بتدرس فيه ع الاقل و لسه من دقائق معدودة حاصل معايا الكلام ده تانى انا عاوز افهم ... ايه اللى ممكن يخلى بنت من
    • 3
      السلام عليكم ورحمة الله بحثت عن مكان اضع فيه سؤالي فلم اجد انسب من هذا المنتدى المهم مطولش عليكو انا اخدت تاشيرة عمل للسعوديه من حوالي اربع شهور ولم اسافر وبهذا تكون التاشيره ملغيه صاحب العمل السعودي اخبرني ان هو كده وقع عليه ضرر وخسر تاشيره كان ممكن يديها لحد تاني او دفع فلوس وراحت عليه بسببي فالسؤال الان هل يمكن ان اتنازل عن التاشيره لحد تاني او اعمل اقرار بانني لم اسافر وهل المواضيع ديه فيها مشاكل او منعي من السفر مره اخرى؟ وشكرا
    • 0
      أسافر أنا فى عيونك سنين ويدور الكلام ويطول بينى وبينك ما بين حواديت وحنين سهر وليل وقمر أسافر أنا فى عيونك زادى فى رحلتى وزوادى شعور جميل وأشواق تنادينى أتوه أبحر أنا أميال يشدنى أحساس جميل لجفونك أعود تصيبنى سهام رمشك أغرق وأنا الغواص يا جفونك آه منك سحرتنى من يوم ما لمستنى بيمينك وأنا دايب فى هواك سنين يا سنينك أسافر أنا فى عيونك والدرب أمشيه مهما كان طويل آه يا حب كل ما أشوفك أدوب فيك حنين وكل الكلام اللى كان على الشفايف جاى أقولهولك نس
  • أضف...