اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

إمبارح كان فطارنا تونسي بحت

MZohairy

Recommended Posts

اما العزيزة فولانة فعلا جابت المؤوكولات التونسية بالظبط ودخلت بينا علي المطبخ المغربي العريق والمميز بالصيطلة المغربية اذا كانت بالدجاج او بالسمك والجمبري والكاليمار تحياتي اختي العزيزة

السلام عليكم ورحمة الله....

عبده بيه....معذرة أخى الفاضل...لم أنتبه من قبل لمداخلاتك.....صدقنى لو قلت لحضرتك انى اصلا مش عارفة انا كاتبة ايه...ولا ايه الاصناف دى....كلهااا منقولة :)

ندعو الله ان تكون بخير..وأن نسعد بتواجدك مرة أخرى...

:D

زهيرى كتب :

والله يا وخيتي انا راني مصري و مرتي تونسيه من تونس العاصمه من ميتوالفيل

و بخصوص الكليمات اعلاه ...انا كنت نفدلك بركه و نتحركش في المصاروه وخياني

ممنوع الكتابة بغير اللغة العربية يا استاذ زهيرى زى ماحضرتك عارف.... :roseop:

يعنى الكلام اللى بالاحمر ده..واضح جدا ومفهوم ولغة عربية.....باقى الكلام محتاج ترجمة من فضلك......ايه يعنى انا ومصرى وتونس والعاصمة....والكلام ده؟

وادى ام ريهام حتفهمنا على كل اللى حرمتنا من معرفته...

يمهل ولا يهمل wst::

:D :roseop:

نبدا يا وخيتي=تدليل لاختي -انا راني=هومصري -مرتي=زوجتي الان زعلتني العاصمه العاصمه! خليك تحل كلماة متقاصعه ماهيه عاصمة مصركن متاكد ان الكلام كلو عربي في عربي( الا ميتوالفيل) مكان في تونس العاصمه

دعاء سجود التلاوة

سجد وجهي للذي خلقه وشق سمعه وبصره بحوله وقوته (فتبارك الله أحسن الخلقين)

اللهم اكتب لي بها عندك أجرا وضع عني بها وزرا واجعلها لي عندك ذخرا وتقبلها مني كما تقبلتها من عبدك داود ..

رابط هذا التعليق

صراحه كل مدينه تمتاز باكلات وبعض الاحيان تكون متقاربه مثل امك حوريه هيه عباره عن جزر كما قالت اختنا فولانه نرجع جزر مسلوق مع حبه اواثنين ثوم تهرسهم بعد السلق تضيف هريسه عباره زي الشطه زيت زيتون تابل وكرويه ملح وتزين بتون بيض مسلوق حبات زيتون وتاكل بشفاء ليست وجبه رئيسئه بل مثل الصلطه وتاكل بالخبز ياخوي mzohairy احكيلهم علي اللبلابي ولمحبتوج هذا خليه في العزومه الجايه بس قلي علي هذي الشرموله بصراحه معرفهاش بعرف شرمولت صفاقس وبر يلا عندك الكلمه

دعاء سجود التلاوة

اللهم اكتب لي بها عندك أجرا وضع عني بها وزرا واجعلها لي عندك ذخرا وتقبلها مني كما تقبلتها من عبدك داود ..

رابط هذا التعليق

• بعد 3 أسابيع...
  • بعد 1 شهر...

اهناك برمضان ياخوي زهيرى اعرف متاخره ولكن اعذرني انتضرت انك تعلق علي كلامي او حتي تقلنا متي العزومه الجايه ولكني وجدت لا خبر ولاحس ان شاء الله يكون المانع خير ودعوات لنا بصحه والعافيه

دعاء سجود التلاوة

رابط هذا التعليق

اهناك برمضان ياخوي زهيرى اعرف متاخره ولكن اعذرني انتضرت انك تعلق علي كلامي او حتي تقلنا متي العزومه الجايه ولكني وجدت لا خبر ولاحس ان شاء الله يكون المانع خير ودعوات لنا بصحه والعافيه

اختي انشاله رومظانك مبروك و سنين دايمه و كل عام وانتي حيه بخير وامورك مريجله ولاباس

احنا رانا توا في دبي و دارنا على ذمتكم تشرفوا في كل وقت و كليت البارح وحدي زوز بريكات و طاجين ملصوقه :D

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

اختي انشاله رومظانك مبروك و سنين دايمه و كل عام وانتي حيه بخير وامورك مريجله ولاباس

احنا رانا توا في دبي و دارنا على ذمتكم تشرفوا في كل وقت و كليت البارح وحدي زوز بريكات و طاجين ملصوقه :D

عمار يا تونس الخضراء بصراحه انا لي 9سنوات مرحتش لتونس مشتاقه لجوها ولياليهاان شاء الله نتعرف هناك الرمضان القادم ونتذكر طعم المخارق وزلابيه تحياتي لام الاولاد

دعاء سجود التلاوة

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 1
      تقرر دفع ١٦٠الف جنيه لجامعة القاهرة لعمل مسح كربوني لمباني القرية التي عمرها أقل من ٣٠ سنة لحصر المخالفات البنائية  ...  السادة الملاك الكرم أرجو  أن يثمن السادة الملاك جهود مجلس إدارة الجمعية في عدم تضمين المخالفات الإنشائية  بالقرية ضمن القرار الوزاري المرفق  حيث أننا بصدد إجراءات تقنينها بعد دفع الرسوم المقررة حيث أن مضمون القرار ينص على إزالة كافة المخالفات الإنشائية بدءا من قرية هايدي وما قبلها  ولطمئنة سيادتكم ففي خلال هذا الأسبوع سيقوم المجلس بسداد مبلغ 160000جم بعد مواف
    • 19
      كلنا يتذكر ماحدث في جمع قندهار من رفع لرايات واعلام مختلفة، والآن في تونس سلفي في الجامعة قام بإنزال العلم التونسي ورفع بدلا منه العلم الاسود أتمنى ألا يحدث هذا في مصر مستقبلا
    • 14
      مش لاقي أوصاف أوصفك بها أقول منافق ... عادي ما تلاقيها إتقالت لك ييجي 100 مره أوصفك بلفظ خارج عشان أتوقف ؟ خسارة في واحد زيك لكن لما أعرف إن إنت نفسك بإيدك اللي عاوزه قطعها ولسانك اللي عاوز يترمي للكلاب .. إنت نفسك اللي كاتب المقالة دي في مارس 2010 في وصف وححب وهيام المخلوع .. يبقى أصدق إنك ممكن تعمل أي حاجة وإن عندك قدرة على لحس الجزم
    • 11
      ينفع اللي حصل ده هو القاضي كان مبرشم ولا ايه :closedeyes: ولا الموضوع عادي و سلو بلدهم كدا ؟؟؟؟ :lol: :) :blink: wst::
    • 16
      كان حديث ممتع وشيق ومثير جداً .. وإن لم يأتي بجديد ولكنه أوضح بعض الأمور التي تحدث خلف الأبواب المغلقة ... وقعدت أكثر من ساعتين يا مؤمنين لحد الساعة إتنين ونصف صباحاً إلى أن غلبني النوم وما كملتش الفينال بتاع البرنامج وماما شاليتني وديتني على سريري من غير ما أغسل رجلي حتى .. حد هنا ارستقراطي عنده أوربت عشان نناقش بعضينا في هذا الحديث ؟ ولا هاتقضوها سمع وخلاص ؟
  • أضف...