اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

عمليه تحويل المعده فى مصر

MustafaRAli

Recommended Posts

تحياتى لجميع اعضاء المنتدى والقائمين عليه

انا فى طريقى لعمل عمليه تحويل المعده بالمنظار فى السعوديه

ولكنها هنا مكلفه جدا جدا

ففكرت انى اعملها فى مصرنا الحبيبه

فمن لديه معلومات او مستشفيات محترمه(مستشفى دار الفؤاد مثلا) واسعار العمليه ايه

وايضا عاوز اعرف اسماء الاطباء المميزيين المتخصصين فى اجراء العمليه

الموضوع ده ضرورى جدا لصحتى

منتظر ردودكم الكريمه

رابط هذا التعليق

اسال الله العظيم رب العرش العظيم ان يشفيك

انا لا اعرف معلومات كافية ولكن اسمع ان مستشفي دار الفؤاد متعاقدة مع شركات التامين في الخليج ، يعني اتاكد من الشركة عندك لو عملاكم تأمين صحي ... ممكن يكون مغطى واحدة من المستشفيات الكبيرة في مصر وعموما لا تنسى ان تصلي استخارة والله خير المرشدين

وتوكل على الله

رابط هذا التعليق

سلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كل سنه وحضرتك طيب

اخى العزيز يوجد دكتور الاول فى مصر متخصص فى هذا المجال ويعتبر من انجح الاطباء ونتائجة مضمونه جدا جدا

وبيعملها فى القصر العنيى الفرنساوى وهو استاذ دكتور بالقصر العينيى اسمة دكتور فهيم

مشهور قوى ممكن حضرتك تقوم بزياته فى عيادته وتختار المستشفي المناسبة لامكانياتك واللى هو بيتعامل معها

والتكلفة حوالى 18000 الى 25000 الف جنية مصري والاقامة فى المشتسفي حوالى اسبوع او اقل

ان شاء الله هاحاول اجيب لحضرتك رقم تليفونه العيادة وعنوانه ويمكنك مراسلتة من عندك قبل ما تنزل مصر وان شاء الله مايصير الى الخير

عند حصولى على الرقم سارسلها لك على الخاص

وبالتوفيق ان شاء الله

A liberal is a man or a woman or a child who looks forward to a better day, a more tranquil night,and a bright, infinite future

.

رابط هذا التعليق

ايه ياجماعه انتم رحتم فين

الاخت نجفه بس اللى ردت عليا

ولاانتم مش عاوزىىن تساعدونى

انا فعلا داخل اعمل عمليه للسمنه المفرطه

للضروره القصوى لانقاص الوزن

مش موضوع تجميل

رابط هذا التعليق

هلا والله

انا جبت رقم الموبايل والعيادة وحاولت ارسلهم لحضرتك عالخاص ومنفعش

حاولت كذا مرة وفشلت

وبصراحة معرفش يصير احط الارقام هنا ولا لاء

عموما الارقام معايا راجع الادارة على المشكلة اللى عندك فى استقبال الرسايل وانا هارسلة لحضرتك فور حل المشكلة

سلام عليكم

A liberal is a man or a woman or a child who looks forward to a better day, a more tranquil night,and a bright, infinite future

.

رابط هذا التعليق

أخي الكريمMustafaRAli

لو حضرتك موجود في السعودية

ممكن تجرب مستشفى سعد التخصصي بالخبر

لديهم تاريخ كبير في هذا النوع من العمليات و لدي زميل في العمل قام بها و نزل وزنه من

170

إلى

125

كجم الآن

موقع المستشفى على الإنترنت هو

‌http://www.saadmedical.com

ستجد به كافة المعلومات و أرقام التليفونات

تقبل تحياتي

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...

أختي Badria Mekkawy انا عضوة جديدة ومحتاااجة بشدة رقم التلفون الخاص بالدكتور اللي ذكرتيه بس لاني ناوية ان شاء الله اعمل استخارة وان ربنا أراد اعمل تحويل معدة ..انا زوجي عامل تدبيس معدة لكن بياكل بصعوبة بالغة ..وانا عمري ما كنت اتخيل اني ممكن افكر في اي عملية من النوع ده لكن انا من سنة كنت 70 كيلو بعد ريجيم قاس ...وخلال السنة ده اصبحت 110 كيلة تخيلوا يمكن تخنتهم في 6 شهور وبقالي شهر احس بوجع في قلبي ونغز ومش قادرة العب مع بنتي ولا اشيلها زي الاول ولا قادرة آخد نفسي زي الاول.. أنا مشكلتي اني بحب الاكل واللبس لكن اصبح الاكل اكتر بدليل اني معدش عندي ارادة للريجيم ..ففكرت في العملية ده لكن انا خايفة ان يكون الدكتور مش شاطر لان برضو في الدكتور خالد جودت اللي زوجي عمل التدبيس عنده وهو ممتاز لكن غاااااااالي ..فخايفة اروح لدكتور أرخص يطلع مش تمام..مش عارفة اعمل ايه؟؟؟ارجو انك تردي علية ولو حد عنده معلومات عن دكتور في مصر خاص بتحويل المعدة يفيدني ومشكووورين مقدمآ..

رابط هذا التعليق

.

هلا بيكِ اختى العزيزة داليا نورتى بيتك المتواضع ان شاء الله تنبسطى معانا وتفيدي وتستفيدي

فى الواقع حاولت ارسل لك كما فعلت مع الاخ مصطفي الراى رقم تليفون وموبايل الطبيب ولكن لن اتمكن .

وليس امامى اى وسيلة غير انى اكتب الارقام هنا ولست ادرى هل هذا ممنوع ام مسرح به .

على اى حال اليكي الرقم ويا ريت تلحقي تكتبيه قبل مايكون ممنوع ويحذف .

0122198431 الموبايل 0233242772 العيادة

تقدري بقي حضرتك تتصل به

او بالعيادة وتستفسر منه على كل شيء

وبالتوفيق ان شاء الله

الطبيب اسمه فهيم مش فاكرة بقيت اسمه بصراحة

تم تعديل بواسطة Badria Mekkawy

.

رابط هذا التعليق

• بعد 2 شهور...

السلام عليكم و رحمة الله وبركاته

أناعملت ريجيمات كثيرة وحققت أرقام قياسية يعنى مثلاً أخر مرة عملت فيها رجيم خسيت من 120 ألى 68 كيلو فى سنتين وفضلت بعدها ثلاث سنوات أحارب فى تثبيت وزنى فلن أستطع الثبوت على الوزن فمثلاً خلال السنة الأخيرة زاد وزنى الى 78 كيلو و أحس أن العزيمة عندى أصبحت معدومة و الأن أنا عندى رعب من الزيادة ففكرت فى عملية التحويل فهل ينفع فى هذا الوزن إجراء عملية التحويل مع العلم انى احب الاكل جداً وهل هى تحد من كمية الاكل

أفيدونى أفادكم الله

رابط هذا التعليق

• بعد 3 شهور...
أختي Badria Mekkawy انا عضوة جديدة ومحتاااجة بشدة رقم التلفون الخاص بالدكتور اللي ذكرتيه بس لاني ناوية ان شاء الله اعمل استخارة وان ربنا أراد اعمل تحويل معدة ..انا زوجي عامل تدبيس معدة لكن بياكل بصعوبة بالغة ..وانا عمري ما كنت اتخيل اني ممكن افكر في اي عملية من النوع ده لكن انا من سنة كنت 70 كيلو بعد ريجيم قاس ...وخلال السنة ده اصبحت 110 كيلة تخيلوا يمكن تخنتهم في 6 شهور وبقالي شهر احس بوجع في قلبي ونغز ومش قادرة العب مع بنتي ولا اشيلها زي الاول ولا قادرة آخد نفسي زي الاول.. أنا مشكلتي اني بحب الاكل واللبس لكن اصبح الاكل اكتر بدليل اني معدش عندي ارادة للريجيم ..ففكرت في العملية ده لكن انا خايفة ان يكون الدكتور مش شاطر لان برضو في الدكتور خالد جودت اللي زوجي عمل التدبيس عنده وهو ممتاز لكن غاااااااالي ..فخايفة اروح لدكتور أرخص يطلع مش تمام..مش عارفة اعمل ايه؟؟؟ارجو انك تردي علية ولو حد عنده معلومات عن دكتور في مصر خاص بتحويل المعدة يفيدني ومشكووورين مقدمآ..

الاخت العزيزة داليا

ياتري العملية كلفت كام لاني ناويه عليها ان شاء الله

وياريت تحكي لي علي تفاصيل عملية زوجك

وشكرا

لا تجبر الانسان و لا تخـــــــــيره ........ يكفيه ما فيه من عقل بيحيــــــره

اللي النهارده بيطلبه و يشتهــــيه ........ هو اللي بكره ح يشتهي يغيـــــره

معلومات تهم المسافر حديثا

http://www.egyptiantalks.org/invb/?showtopic=76997&st=30

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...