اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

اسباب اختيارك للوجو والاسم الحركي والتوقيع...

mnman

Recommended Posts

ده بقه اسم العائلة الكريمة

و كنت في المدرسة باكرهه لانه كان مثار لنكت سخيفة و تريقة عيالي .. و دلوقتي بقه مش هاممني... ايوه ابو حلاوه و هافضل ابو حلاوة

بالنسبة للوجو .. انا شبهي كدة فعلا .. اصلع و بنظارة.. بس مش مكتأب كده زي اخينا اللي في الصورة

و كنت الاول مختار بيت شعر لامل دنقل بس احد الزملاء نبهني انه ممكن يجرح البعض فغيرتة لكلمات قراتها فضلت في ذهني

الرئيس مسئول عن كل ما تعاني منه مصر الأن

لا

رابط هذا التعليق

• الردود 67
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

لعدم توافر اللوجو المناسب إضطررت لإختيار الأقرب فى التعبير لـ Faro لذا فقد تعود من أخالفه فى الرأي أن يلقبني بـ فــــرعون.

Faro هى الترجمة الأسبانية لـ المنار ( منارة الأسكندرية ) / الفنار ( فنار رأس التين )

الدين لله, المحبة سلام والتعصب خراب

الحياة فيلم لا يعاد عرضه

رابط هذا التعليق

ابو حلاوة

انت مش ممممكن

سككككر والله

موتنييييييييي من الضحك على اللوجو المكتئب

هههههههههههههههههههههههههههههه

:D :cry: :lol: :lol: :D :lol: :lol: :cry: :cry:

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

ابو حلاوة

انت مش ممممكن

سككككر والله

:D  :cry:  :lol:  :lol:  :D  :lol:  :lol:  :cry:  :cry:

طبعاً سكر ... مش " أبو حلاوة "

سيتوصل المصريون إلى حلول لمشاكلهم ...عندما يكفون عن النظر إليها

بعيون أمريكية

يقاد للسجن من سب الزعيم .. ومن سـب الإله فإن النـاس أحـرار

يخاطبني السفيه بكل قبح *** وآسف أن أكون له مجيبا

يزيد سفاهة وأزيـد حلما **** كعود زاده الاحراق طيبا

رابط هذا التعليق

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الأسم الحركي الذي أخترته هو ثلاث حروف....الحرف الأول K هو الحرف الأول من اسماء بناتي الأثنتان و في نفس الوقت الحرف الأول من أسم العائله

و أختيار اللوجو ...هو اقرب شئ للتعبير عن نفسي....اما التوقيع ان مصر هي وطني و بيتي الأساسي ...اما أمريكافهي حياتي الأن...بمعني الكلمه...هي زوجتي و أولادي و مستقبلي ...و حياتي

Egypt is my home , USA is my life.

رابط هذا التعليق

ابو حلاوة

انت مش ممممكن

سككككر والله

موتنييييييييي من الضحك على اللوجو المكتئب

هههههههههههههههههههههههههههههه

طبعاً سكر ... مش " أبو حلاوة

:D  :lol:  :D  :D  :D  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

:cry: :cry: :cry: :lol:

الرئيس مسئول عن كل ما تعاني منه مصر الأن

لا

رابط هذا التعليق

انا وحداني لاني فعلا وحداني من يوم ما سبت مصر عشان اكمل دراستي و كل اما احاول ارجع الاقي السكك مقفله اقوم راجع بلاد الاجانب تاني، اما اللوجو فهو فعلا شبهي لما كان عندي شعر اما الان فانا اقرب شبها للاخ ابو حلاوه، اصلع و بنظاره ، لكن ولا يهمك يابو حلاوه الحلاوه حلاوه الروح

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...

السلام عليكم يا جماعه،

أخيرا لقيت الموضوع، تعبت على بال ما لقيته...هو مش المفروض ان المواضيع الخاصه بالاعضاء تتثبت فى باب التجمع علشان نضيف عليها كل ما تأتى الفرصه؟

المهم، أنا عندى بعض التعليقات وأسئله بتلح عليه...طبعا للأعضاء خالص الحريه فى عدم المشاركه واحترم ذلك بشده..فأعتذر لأن اللوجو والاسم الحركى شئ خاص..ولكن قلت أسأل بما ان هذا الموضوع مخصص له :D

يا ترى يا هل ترى، إسم كوكوواوا وكتامندو مدلولهم إيه؟ :cry:

والاخ إتربى، خير اللهم اجعله خير، ما حكايه اللوجو الجديد؟ :oops:

التوقيع مغلق للتحسينات :) .
رابط هذا التعليق

ابو يوسف لانى ابو يوسف !!!!!

و انا حديث العهد بالمنتدى ... و يمكن يكون ده اول منتدى حقيقى اشارك فيه ...

اما اللوجو ... فاخترت اى لوجو علشان ما كنش فيه وقت ادور

(و ممكن يكون عقلى الباطن ليه وجهة نظر تانية !!!! )

و انا حقيقى كنت محتاج لحد مصرى اكلمه !!!!

أحاول إحراقَ كلِ النصوصِ التي أرتديها.

فبعضُ القصائدِ قبْرٌ،

وبعضُ اللغاتِ كَفَنْ.

وواعدتُ آخِرَ أنْثى...

ولكنني جئتُ بعد مرورِ الزمنْ...

...

! !

من قصيدة " متى يعلنون وفاة العرب؟؟"

لنزار قبانى

رابط هذا التعليق

ممممم مش عارف حاسس اننى جيت فى الوقت الضايع

المهم ......اكيد عارفين الاسامى الحركية لاسمى زى مثلا (وسو) او (وسوس) و زمان قوىىىىىىىىىىى كان ( سمسم)

و طبعا لو اخترت أى اسم منهم فأشك ان اى حد حيتعامل معايا بجدية وكل كلامى حيتاخد على انه تهريج

عشان كدة قلت خليه زى ما هوا ...وسام

باللنسبة للوجو هوا بيعبر عن حوار العيون الصامت :shock:

اما التوقيع الحالى فهو اغنية لمنير بحب اسمعها جدا لان فيها شجن واحساس بالغربة

......The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

رابط هذا التعليق

انا بقى اخترت الاسم العجيب دة لانه في شغلي يعنى شئ مهم

زى ما تقولوا كدة زي الفلتر

الحياة ملاينة عقد و مشاكل و محتاجة لفلتر علشان الواحد ياخد الحلو ويرمي الوحش وده تقريبا اللى deconvolution بيعملوا في شغلي

اما بقى اللوجو يمكن علشان شبهى بس من غير النظارة و التوقيع مرتبط برضة بلشغل لاننا بنحاول نلاقي الحل للمشاكل والدعاء ده ربنا اعلم به

رابط هذا التعليق

الاسم الحركي

ما أتمناه (أن أكون متفائل وأن يكون هناك ما يدعو للتفاؤل)

لأني في أحيان كثيرة بكون عكس كده خالص

اللوجو

وجه طفل بريئ أكيد متفائل و لأني كمان روحي طفولية وبتعامل مع الناس بدون أي خطط أو استعدادات

التوقيع

دعاء سهل وجميل (أسأل الله الصحة التي هي أهم نعمة في الحياة

والعفو حتي يدخلنا الجنة برحمته والإعانة على الطاعة التي هي طريق نول رضاه والسلام من شر أي من مخلوقات الله)

رابط هذا التعليق

ممم.....موضوع مسلي،،،و خصوصا ان انا جديد هنا......

الاسم الحركي:علي بابا...... انا اسمي الاصلي علي،

سبب الاختيار: علي بابا و الاربعين حر امي....

آنا علي بابا ....(ده اسمي في كل مكان علي الانترنت)

الاربعين حرامي ...... انتم عارفين مين....(اللي حيخربوها للاسف) ربنا يحفظ بلدنا...

اللوجو: انا عايش في كندا، بررررررردددددد،،،،،لازم الحركه ولا الواحد ينشف...

حاجه كمان،،،المنتدي ده اجمل مكان علي الانترنت.... :)

ماذا اقول بعد كل ما قيل و ما اكثر من قول قيل بالقول او لم يقال...؟!.... عجبي...

http://www.karank.com

تعب كلها الحياة فما آعجب الا من راغب في آزدياد...

رابط هذا التعليق

فنكوش دائما شعره منكوش يشوف المصايب يضحك ما يهموش

زي عمنا بتاع عالم سمسم وعلى فكره ظول عمري معجب بيه :D

ضاقت فلما استحكمت حلقاتها فرجت وكنت اظنها لا تفرج

قالوا لى انت متشائم بتشوف بس النص الفاضي بص على النص المليان لما شوفته قلت مفيش فايدة

رابط هذا التعليق

منمان ... شكرا علي الموضوع الجميل جدا ... اللي فعلا خرجنا من مود السياسة و القرف ...

أنا إسمي لانسلوت و هو إسم أوروبي من العصور الوسطي و هو إسم ريتشارد جير البطل في فيلم الفارس الأول First Knight بطولة شون كونري و الجميلة جوليا أرماندو ... و الفبلم ده هو فيلمي المفضل لأسباب كثيرة يطول شرحها ... و الإسم ده أنا بأستعمله في كل المنتديات و في الشات بنفس طريقة الكتابة .. رغم إني بأكتبه غلط .. المفروض يكون Lancelot لكن أول منتدي جيت أشترك فيه لاقيت واحد واخد الإسم فرحت مغير طريقة الكتابة و علشان يكون الإسم واحد في كل الأماكن قررت أكتبه غلط علي طول ..

اللوجو لاقيته في الصور المقترحة كلوجو لما تقوم بتسجيل إسمك .... إخترت اللوجو رسوم متحركة لأني بحبها جدا ... و علي فكرة الشاب اللي في الصورة مش شبهي إطلاقا ... أنا بلبس نضارة و شعري بيسحب علي ورا يعني في يوم من الأيام هأكون أصلع زي أبو حلاوة ... رغم إني لسه صغير علي الصلع و الله ...

التوقيع هو دعاء كان بيقولوه Arthur of Camelot أرثر ملك كاملوت في نفس الفيلم الفارس الأول و أرثر هو شون كونري ... كان بيقولوه قبل إجتماعات المائدة المستديرة .... الكلمة جميلة جدا لأنها متسلسلة علي بعضها .. إنت محتاج الحكمة علشان تعرف الحق .. و الإرادة علشان تختاره ... و القوة علشان تحميه ..

طبعا أنا أسهبت و أطلت كعادتي ... لأني رغاي طحن ...

سؤال إلي الإدارة .... هو ليه مفيش منتدي للأفلام هنا ... ده هيكون هايل .......

رحم الله الأفاكاتو وإخناتون وإسكنهم فسيح جناته

__

وجوه في العاصفة - هل تحب عملك - كيف تعمل الأشياء - أزمة الحد الأدني

رابط هذا التعليق

• بعد 1 سنة...

إسو .. ده دلع "عصام" كمبيوتريا ..

أما مسألة "ذا جريت دى" فكان ليها سبب .. لكن الحقيقة والله ما انا فاكره .. أصل الكود نيم ده هو اللى باستعمله من أول ما قالوا يا إنترنت f((: ..

اللوجو .. الراجل اللى فى الصورة ده إسمه "solid snake" بطل لعبة إسمها "metal gear solid" عجبتنى جدا جدا جدا جدا جد....... إلخ ..

أما التوقيع ... فهو مبدأى فى الحياة وأساس معاملتى مع الناس ومعالجتى لكل أمورى .. وهو حديث شريف بالمناسبة .. وأحيانا با ازود كده حاجة وللا إتنين إلى التوقيع لكن دايما أول جزء ثابت ..

[وسط]!Question everything

[/وسط]

رابط هذا التعليق

الاسم : SOS وهو كما نعلم جميعا...هو كود طلب النجدة او الغوث....وما احوجنا فى هذا الوقت ...الى طلب الغوث من الله....هذا الاسم يذكرنى دائما بطلب الغوث من الله......

اما اللوجو....فقد وجدته خلال النت....وهو بسيط جدا....اذا لم تكن تلك الشمعة التى تضيىء للاخرين.....فلا تكن ذلك الظلام المحيط بها....

اما مقولة اينشتين....فهى ترجمة منى....ولكنها تلخص اغلب الامور...هناك امورلابد انت تكون بسيطة....اذا لم تدرك بهذا الشكل البسيط ....فلا داعى لقول المزيد...فبذلك ستتعقد الامور

لا

==================================

كل شيىء لابد ان يكون بسيط ولكن ليس ابسط....من اقوال اينشتين

رابط هذا التعليق

موضوع جميل طبعا انا جاي متأخر عليه كتيييرر بس معلش المهم

m ده الحرف الاول من اسمي و wefy ده اسم عيلتي واللوجو بتاعي طبعا معروف للجميع مصر بلون علم مصر مش بالون الخضر بتاع الحزب

اذا لم تستحي فأفعل ما شئت

رابط هذا التعليق

فرصة اعتزر للأخ الطفشان على اني بأستخدم اسم قريب من اسمه ، فى الحقيقه انا ما كنتش اقصد خالص و اكتشفت التشابه ده بعد شهر من اشتراكي و كسلت اغير اسمى !!

على فكرة انا بدأت اقرأ تعليقاته القديمة و معجب جداً به ..

الطفشان قال :

اسمي الطفشان لاني طفشت من مصر من زمان، و هاجرت و اقيم بالخارج من وقتها

و هو ده نفس سببي لأختيار الاسم فأنا مقيم بدبي لأني طفشان من اللى جرى لى في مصر f((:

اما عن اللوجو فحاولت ادور على حاجة تكون زي emotion لطفشان !

اما التوقيع ، فده ليه قصة : بعد حرب العراق و سقوط بغداد الاخ كاظم الساهر عمل اغنية اسمها The war is over now ... مش عارف ليه فهمتها ان قصده :الماتش متباع f((: زي ما اخونا الزمالكوية ما بيقولوا لما يتغلبوا m8:

من ساعتها و انا حاسس ان الماتش متباع و ما فيش فايدة !!!

الماتش متباع

رابط هذا التعليق

موضوع ممتاز

اسمي ( راضي ) ده طبعا الاسم الحركي ولو اني ( مش راضي ) عن الدنيا واللي بيجرى لنا فيها

فأنا راضي عن نفسي الحمد لله و قانع بما قسمه الله لي ودعائي المُفضل هو ( اللهم قنعني بما رزقتني وبارك لي فية ) قولو آمين

ومش راضي ابدا عن احوالنا العامة و ما وصل اليه حال الأمة f((: ، ولكن دايما عندي أمل ان بكره ان شاء الله احسن من النهاردة وعشان كده اخترت التوقيع أدناه

أما اللوجو فلم أجد أفضل منه للتعبير عن انتمائي للوطن .

أخوكم راضي اللي مش راضي

تم تعديل بواسطة راضي

من عتمة الليل النهار راجع

ومهما طال الليل ها ييجي نهار

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      انتشرت فى الأشهر الأخيرة طرق نصب مبتكرة أو مستريح جديد فى صورة تطبيقات إلكترونية أوقعت مئات الآلاف فى شراكعرض الصفحة
    • 0
      الآن أدركت غربتها وغرابتها وسط الجموع عرفت أن المبدأ الذى يجب أن تسير عليه هو حب ما تشاء فإنك مفارقه وإن وجعرض الصفحة
    • 0
      وراء كثير من اليتامى وأطفال دور الرعاية حكايات تقشعر لها الأبدان.. حكاية لا يصدقها عقل.. كثير من تلك الحكاياتعرض الصفحة
    • 112
      رسمياً . مصر والسعودية والإمارات والبحرين وليبيا واليمن والأردن يقطعان العلاقات الدبلوماسية مع قطر . وقد اعلنت جمهورية مصر العربية غلق أجواءها وموانئها البحرية امام كافة وسائل النقل القطرية حرصاً على الامن القومي المصري، وستتقدم بالاجراءات اللازمة لمخاطبة الدول الصديقة والشقيقة والشركات العربية والدولية للعمل بذات الاجراء الخاص بوسائل نقلهم المتجهة الى الدوحه. ... اليوم وفي ذكرى العاشر من رمضان  تشجيعها الإرهاب وأيوائها للمطلوبين ومؤامراتها على الدول العربية وعلاقاتها بإيران وتصريحات أمير
    • 6
      بسم الله الرحمن الرحيم تمر الحياة بنا بعدة مراحل عمرية واجتماعية تتشكل في كل مرحلة عقلية تتنج افكار ، هذا اذا ما نظرنا بجانب وحدوي الي حياتنا . لكن على الجانب الآخر منها هناك شخص او شخصين او اشخاص أثروا تأثيرا عميقا في حياتنا قد يصل الى مرحلة تكوين الشخصية في بعضن الاحيان . أكتب من اختيارك عن 1- 10 أشخاص أثروا في حياتك ؟
  • أضف...