اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

استفسار من الاخوة فى كندا

Recommended Posts

انا سفت كندا من الشرق للغرب ومن الشمال للجنوب وقطعت مسافات حوالى 650الف كيلو متر فى عشرة سنوات لان هذا عملى انا شائق شحنه كبيره انقل يضائع ومواد خام اى شىء يمكن ان تفكر فيه انا نقليه انظر فى بيتك وقولى اى شىء لابد ان الشاحنه نقلته لك احب عملى وهو بالمناسبه عمل مجزى جدا ز من يعلرف كم هى مساحة كندا ؟؟ من يعرف كم هى مسافة الشرق للغرب كم عدد خطوط العرض فى كندا ولين تبدا اين خط عرض ستين وما هو اهمية خط عرض ستين ؟

انتظرو الاجابه لاننى لازم امشى انا الان على الطريق ومتجهه من شمال اونتاريو الى البرتا عبر الولايات المتحده سوف اعبر الحدود من منطقه فريبه على ولاية مينو سوتا الى اللقاء :aslam: :waf:

عرض ايه وطول ايه بس

هى التكنولوجيا وصلت كدنا لدرجة ان مشاء الله فى نت فى الشاحنة

يلا ربنا يكرمك ان شاء الله

مش عرفة حسه انك كنت جاى تقول حاجة ونسيت

عموما لما توصل بالسلامة

ممتازة في تعليقك يا بدرية هوا ده الكلام المزبزط عجبتيني والله

سلام

رابط هذا التعليق

أعتقد (بس مش متأكد) إن الهجرة بتكون أسهل للي شغالين في التمريض لإن كندا (زي معظم دول العالم المتقدم) عندها نقص في الممرضات. عندنا محاسب هندي قدم هجره لكندا وطلعت له في أقل من سنتين لإن زوجته ممرضة، عموما أنا هاسأله عن الطريقة اللي قدم بيها.

يمكن برضه التقديم عن طريق Provisional Nominee بيخلي الموضوع أقرب. يا ريت الإخوة في كندا يقدروا يفيدونا في الموضوع ده.

التقديم لكيبيك محتاج إن الواحد تكون اللغة الفرنسية عند قوية (بجد) ، يعني اتعلمها على مدى عدة سنوات، وده مش موضوع كورس أو كورسين.

إن فشلنا في الوصول للحكم ولتغيير البلد .. لا تقلقوا .. نحن فكرة .. الفكرة لا تموت ... تستمر لا تتوقف

البرادعي 15/10/2011

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...