اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

وللخادمة مهام أخري .........................................!

The Professor

Recommended Posts

بعد اذنك يا دكتر هوبا ... :blink:

ستي ... ستي ... السامس أوارت دماغي يا ستي

رفيق يا نيلة ... مش شفيق ... هتفضحيني

انا ايه يا ربي اللي خلاني اجيبها معايا ...

حاسبي يا هبابة هتقعي في البلاعة ...

مليش داعوا انا عايزا اراواح لووووومي ...

يا عابر الدهر سيب بينا أثر قدمك

اياك تكون امعة وجودك شبه عدمك

رابط هذا التعليق

خادمة تشارك بايجابية في جميع المظاهرات...... اللي انا مش عارفه كانت بتهتف بأي لغة و كمان كانت بتقول إيه؟

مش مهم أنا باكول ايه ومش مهم انى كدامة ، المهم ان انا فليبينية وباأرف اتزاهر فى لبنان وفى الفليبين كمان

ياترى انتوا يامصريين بتكدروا تأملوا كده فى مصر

لو مابتأرفوش ممكن اجيب لكوا من الفلبين ، اصلهم هناك بيأرفوا يتزاهروا مئا انهم خدامين!!

وهاجة كمان اهب اكولها لكوا ، الرئيسة بتاأتنا فازت بـ 40% بس ، ماسمأناش الـ 99% الا أندكوا

انتاجنا من البترول 7% من اهتياجنا ، وماأندناش كناة سويس ، ماأندناش اهرام ،

ماأندناش بهر أهمر ولا شرم الشيخ ولا اسوان ولا الاكسر، بس برضه بنأرف نكول لا

أدد سكاننا مرة وربأ سكان مصر ، وأرضنا الزرائية 45% من ارضكوا ، لكن بنأرف نطالب بهقوقنا

ولما بنشتجل فى بلادكوا سفارتنا بتدور ألى هقوقنا

وألى فكرة اهنا نسبة الامية أندنا 7% ، ياترى أندكوا كام؟

إمضاء : كادمة فليبينية

--

{وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ}(11){اَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ}(12)وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ}(11)

ذو العقل يشقى في النعيم بعقله *** وأخو الجهالة في الشقاوة ينعم
مشكلة العالم هي أن الحمقى والمتعصبين هم الأشد ثقة بأنفسهم ، والأكثر حكمة تملؤهم الشكوك (برتراند راسل)
A nation that keeps one eye on the past is wise!A
A nation that keeps two eyes on the past is blind!A

رابط القرآن كاملا بتلاوة الشيخ مصطفى إسماعيل برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط
القرآن كاملا ترتيل وتجويد برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط سلسلة كتب عالم المعرفة

رابط هذا التعليق

العزيز : واحد تاني

تعليقاتك جميلة جدا وتنم عن موهبة مدفونة في االكتابة الساخرة .... الحقيقة عجبتني

لكن بدأت تعليقاتك بجملة " بعد إذنك يا دكتور هوبا " دي بقى مش فاهمها ولا يمكن تقصدني انا ومش واخد بالك

تحياتي

رابط هذا التعليق

من الملاحظ ان ملابسهم بتتغير هي كام مظاهره

<embed src="http://www.moonsystem.to/flash/swf0106/speedmaster.swf" width="140" height="120" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">46bbc16aaa.jpg

رابط هذا التعليق

العزيز : واحد تاني

تعليقاتك جميلة جدا وتنم عن موهبة مدفونة في االكتابة الساخرة .... الحقيقة عجبتني

لكن بدأت تعليقاتك بجملة " بعد إذنك يا دكتور هوبا " دي بقى مش فاهمها ولا يمكن تقصدني انا ومش واخد بالك

تحياتي

عزيزي The Professor المحترم جدا والذوق جدا كمان :)

ارجو المعذرة ... يبدو ان اعراض الشيخوخة بدأت تشق لها طريقا :huh:

في الواقع كنت اقصدك انت طبعا ... لكن يبدو انه حدث لبس ... فسامحني :sad:

تقبل تحياتي ... وشكرا على ردك الراقي

يا عابر الدهر سيب بينا أثر قدمك

اياك تكون امعة وجودك شبه عدمك

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 43
      الموضوع بالكامل هو عبارة عن خواطر وأفكار تواردت علي ذهني, وكعادتي منذ زمن كل م ب الاقي موضوع شاغلني كتير بحاول أمسك القلم واترجم حيرتي دي لأفكار علي ورق .. ومن خلال متابعتي للمنتدي وللعقليات المثقفة والواعية لحضراتكم, ففكرت إني أعرض أفكاري هنا طمعا في بعض الدعم النفسي أو المعنوي وطلبا للمشورة من السادة الأعضاء.   ملخص الموضوع ف البداية عشان لو حد زهقان ومش حابب يكمل متابعة عن شخص بيطارده الملل وشبح عدم الإستقرار الوظيفي, وبيحاول بشتي الطرق يوفر مستقبل أفضل لنفسه وأسرته مرورا بعدة مراحل حياتي
    • 36
      في ستة اكتوبر عام 1981 كان امل الجماعة الاسلامية هي الاستيلاء على مديرية امن اسيوط ومن ثم الانقلاب واقامة دولة اسلامية البداية دائما كانت باظهار النوايا الحسنة مثل تطبيق شرع الله والمحافظة على الامن بعد انسحاب الشرطة ثم التمكن وتنفيذ المخططات الدموية في مصر وابان ثورة يناير حدث الانفلات الامني وتبرع الشعب بالمحافظة على الامن من خلال ما يسمى اللجان الشعبية ولم يكن هناك جماعة ولا اسلامي ولا ليبرالي ولا خلافه ولكن كانت هناك مصر اما اليوم فظهرت لنا الجماعة الاسلامية وغيرها من المنظمات الارهابية
    • 0
      http://www.youtube.com/watch?v=y0LQHKtrBtw&feature=player_embedded#! يا سلام لو الواحد يصحي ان شاء الله من النوم في يوم كده و يسمع نشرة أخبار بالمنظر ده.. أملي في الله كبير انه هييجي اليوم ده بإذن الله..
    • 3
      بدون شك..الثورة اللي حصلت في مصر دي حاجة كنا مستنيينها و متوقعينها من فترة طويلة..لما وصل اليه حكم مبارك من الظلم و الاستبداد و سرقة خيرات البلاد و جعل بعض المصريين للأسف الشديد كالعبيد الذين يعملون ليل نهار ليحصلوا قوت يومهم فقط.. وبعد أن وفقنا الله تعالي لثورة لم يشهد العالم مثلها .. و استطعنا أن نسقط رأس الفساد .. ومات و أصيب الكثيرين..هل كنا نقوم بالثورة لكي يحدث ما يحدث الآن..؟ الأستاذ أسد قال في مداخلة في موضوع آخر..أن هذه الثورة تحولت بعد ذلك لإنقلاب عسكري..فهل كان كل مجهود الثورة من أج
    • 0
      من الدستور و من العربية أنا مش عارف ليه موضوع الاصرار علي عودة الدوري بسرعه يعني.. يعني من الروح الرياضية اللي كانت بتسود الرياضة المصرية أوي..ولا من الانضباط الاخلاقي اللي كنا بنشوفه من اللاعبين و الجماهير ربنا يستر..الأمن دلوقتي مش مستقر..و الشرطة تكاد تكون مش موجودة في مناطق كتير و تجمعات الجماهير دي ممكن تستغل استغلال سيء من قبل البعض.. بصراحة أنا شايف ان الموضوع ده ما كانش وقته خالص
  • أضف...