اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 37
      السلام عليكم اخوكم محمد موجود فى الصين واى حد محتاج اى حاجه او اى سؤال انا موجود
    • 5
      السلام عليكم انا مصري عايش في بلجيكا و اتعرفت علي بنت جزائرية عايشة دلوقتي في الجزائر. الاجراءات الروتينية طويلة ومملة. بداية من لما اروح الجزائر اقدم طلب واستني 3 شهور عشان يردو بالموافقة بعد التحري عني و بعد كده نبدأ الجواز الموثق في الحكومة الجزائرية و بعد كده ابتدي انا من بلجيكا اجهز اوراق كتير وابعتلها كل الاوراق دي وهي تقدم علي فيزا لم الشمل في السفارة البلجيكية في الجزائر. الموضوع هيعدي السنة وزيادة وانا بصراحة تعبت من البهدلة في الاوراق والترجمة ووجع الدماغ ده كله بقالي كام سنة من يوم
    • 16
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ،، مرّ وقت كبير جدا على عدم مشاركتي في هذا المنتدى المحترم والآن أعود .. وبعد 5 سنوات قضيتها في دولة قطر - وكنت في تقدم عام بعد عام وشعرت بالاستقرار هناك وقمت باستقدام زوجتي ورزقني الله بطفل ولد في الدوحة .. توقفت لحظة وفكرت .. إن العمر يجري وأنا ما زلت شاباً .. فهل سأنتظر حتى أغرق في شباك الغربة وأقول بعدها ياليت الشباب يعود يوماً .. فقررت بعد استخارة الله العودة لأرض الوطن في ظل أضيق الظروف التي تمر بها مصر وفي ظل أجمل الظروف المعيشية التي كنت أعيشها في
    • 17
      لوحدى عايش لوحدى مش عايز بنى ادمين وهمشى لوحدى همشى فرحان او حتى حزين لوحدى عايش لوحدى مش عايز بنى ادمين وهمشى لوحدى همشى فرحان او حتى حزين وبجرى وسط زحمة من الظروف الناس بتغلط مفيش كسوف احساسى كان طول عمره اعمى دلوقتى بس بقيت بشوف لقيت الحق ملوش وجود والظلم باين ملوش حدود ياخسارة كل يوم عدى كان نفسى اضحك قبل ماموت بكيت .. كتير بكيت على اللى باع ومهمهوش اللى فات من عمرى عدى واللى جاى دا لسه معرفوش وبجرى وسط زحمة من الظروف الناس بتغلط مفيش كسوف احساسى كان طول عمره اعمى
    • 0
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا جماعة بليييييز انا عايز اجى كندا بفيزا سياحة وعايز حد عايش فكندا يقولى هعمل ايه لما اوصل باذن الله ويساعدنى متبخلوش بلرد والمساعدة بليييييييييييييييييز
  • أضف...