اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أكلات مغربية لمناسبة العيد....إهداء من مصرية يعني مغربية

مصرية يعني مصرية

Recommended Posts

هههههههههههههههههههههه

مش قلتلك دمك عسل

الله يخليك يا سكر

:roseop::roseop::roseop: :waving: :roseop: :flr1: ;) :roseop::roseop::roseop:

رابط هذا التعليق

شكرا يا مصريه على زوقك وعلى الاكلات اللى رحتها تطر الواحد من فوق البرج بس خساره فادحه

انا فعلا عندى زكام شديد

تم تعديل بواسطة ahmed_tito91

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله ....

حمدلله على السلامة يا مصرية....ايوه كده ...خلينا نقوم نشتغل شوية فى المطبخ بقى...وصفة جميلة واوعدك انى حاجربها واقوولك على النتيجة..بس...اصل..انا منحرجة منك جدا لانى ضعيفة شوية فى اللغات...

نونكن اسال يعنى ايه ""أبزار"...ولا ممكن الاستغناء عنه وخلاص؟...

وفى انتظار...اسمها ايه دى..........الوصفة اللى طلبها موديست باشا ..استنى اما اغش اسمها تانى...

ايون

بسطيلة.... :waving: .مع ارفاق الكتالوج وشرح الاسم علشان انا زوجى بدأ يتنرفز منى من كتر الاسماء الغريبة والوصفات اللى بابقى مش عارفة اسمها ...واقوله بس كل ..كل..حتعجبك... :roseop:

:roseop:

صباحك جميل يا جميلة........... :roseop:

{ لَّقَدْ كُنتَ فِي غَفْلَةٍ مِّنْ هَـٰذَا فَكَشَفْنَا عَنكَ غِطَآءَكَ فَبَصَرُكَ ٱلْيَوْمَ حَدِيدٌ }

رابط هذا التعليق

تسلم ايدك يامصرية يعنى مغربية ...الاكلات كلها جميلة جدا وخصوصا انى بحب زى ماقلت قبل كدة اتفرج على طرق طهى الاكل المغربى ..

ممكن ارد على فولانة ؟؟

ياست الكل ....بيتهيألى والله اعلم ...ان الابزار هو الفلفل الاسود ...( الاسمر ) ...

اما البسطيلة فهى ( الجلاش ) ...او اوراق الجلاش ...يعنى هم يعملوا البسطيلة بعدة طرق ...حادق وحلو ..

على فكرة انا اللى مش بفهمه ...( استنتجه كدة بالبركة يعنى ) ..

لو فيه غلط ممكن مصرية تصحح لنا ...

اصل باللغة الاسبانية كلمة .. باستيل ..مش معناها بس جاتوه...لالالا..كمان بيكون الاسم لو نوع حادق زى ماعندنا بنقول تورتة الانشوجة او بودنج التونة ...كدة يعنى .

ولاحظى ان اكثر الكلمات المغربية فرنسية واسبانية ......وتقريبا كلامهم اكثره فرنسى ..

صباح الخير...

(وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظِيماً)

[النساء : 93]

رابط هذا التعليق

الاخوات العزيزات

بعد اذنكم وبعيدا عن الوصفات ارحب بسهام

حمدالله على السلامة يا عمو

مع الاحترام لكن جميعا

صورة راجل أليف

من يهن سهل الهوان عليه .....

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...