اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

(تعليقات على التعديل الجديد فى مواد الدستور): لا..لا ..لا ..مش ممكن.. الراجل مصدق نفسه

abaomar

Recommended Posts

السلام عليكم

اخوتى الاعزاء

مساء اليوم و انا راجع من شراء مستلزمات للبيت و كعادتى اثناء قيادتى لسيارتى التمانيه سلندر :wub: و بشكل تلقائى اخذت اعبث فى موجات الراديو لاضبطها عسى ان التقط موجات الراديو المصرى و التى تصل احيانا بوضوح هنا فى جده و خصوصا ليلا . المهم سمعت مقتطفات من خطاب الراجل الكبير فى مصر و هو يلقى خطاب تاريخى على حد تعبير المذيع و تكرار الكلمه نفسها اكثر من مره فى الخطاب .

المهم يا خويا تسمع كلام كبير قوى ال ايه الديمقراطيه و التعديلات الدستوريه من اجل الشعب و لمصلحه الوطن

المستقبل - الامن القومى - الاجيال القادمه - المسئوليه التاريخيه ............. :angry2:

و اخر المتمه جملتين المفروض انهم ايات قرانيه كادت ام عمر و هى تجلس بجوارى ان تفر الدمعه من عينيها من شده التاثر. :blush:

بصراحه اكتر حاجه لفتت نظرى ان الراجل و هو بيتكلم ما تحسش ابدا ان الراجل عنده شك فى اى حرف بيقراه و لا بيتلجلج .

ما هو يا إما احنا شعب مفترى و مش وش نعمه و الناس دى مظلومه معانا يا إما الراجل ده .... مش عارف اقول ايه ما رايكم؟ :angry2:

تم تعديل العنوان ليعبر اكثر عن المحتوى

الإدارة

وليد صفوت

تم تعديل بواسطة وليد صفوت

<strong class='bbc'><strong class='bbc'>وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلاً عَمَّا</strong></strong><br /><br /><strong class='bbc'><span style='font-family: arial'>يَعْمَلُ </span></strong><br /><br /><strong class='bbc'><span style='font-family: arial'><strong class='bbc'>الظَّالِمُونَ</strong></span></strong><br /><br /><strong class='bbc'><span style='font-family: arial'>إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ</span></strong><br /><br /><br /><br /><br /><br /><p class='bbc_center'><span style='font-size: 18px;'><strong class='bbc'>(24) إبراهيم </strong></span></p>

رابط هذا التعليق

اخي صاحب التمانية سلندر بعد التحية

والله ده انا تعبان اوي وحالتي النفسية صعبة جدا

وشايف ان ربنا رزقنا براجل يستاهل كل خير واحنا شعب مفتري وما بيحبش الخيرولا ايه راءيك

عبده بيه

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

رابط هذا التعليق

حد عنده فكرة ما هي الـ 34 مادة التي اقترح مبارك تعديلها في الدستور ؟

كل لحظة إبطاء في نيل المعتدين جزاءهم ... خطوة نحو كفر المجتمع بالعدالة، ودرجة على سلم إيمانه بشريعة الغاب

رابط هذا التعليق

للأسف ...لم يتم الأقتراب من أهم نقطه في الدستور..

والتي هي التمديد أكثر من فترتين.....

يعني برضه فيها توريث

تم تعديل بواسطة nash

صن ضحكة الأطفال يارب

فإن هي غردت في ظمأ الرمال أعشوشبت

لكن إن زودوها وبكيوا ..ونكدوا ..... هايتلطشوا

رابط هذا التعليق

هو انا الحقيقة مش فاهم في الدستور ولا اعرف فية حاجة ........ بس حاسس كدة ان لو في اي تعديل يبقى لمصالح السلطة مش لمصالح الشعب

والله المستعان و حسبي الله ونعم الوكيل

كلكم راعي وكلكم مسؤل عن رعيتة

اصلح رعايتك لمن ترعاهم

يصلح من يرعاك رعايتة لك

رابط هذا التعليق

هو اللي انا فهمته إنه لن يكون هناك اي حزب سياسي قائم على اساس ديني , ولن يكون هناك قضاة يشرفوا على الانتخابات. وكمان حكاية تداول السلطة ( تحديد مدة البقاء في السلطة ) دي لم يتم التعرض لها. وكمان لا يحق الترشح لمنصب رئاسة الجمهورية إلا لمرشح عن احد الأحزاب ( مش عارف بالضرورة يبقى رئيس الحزب ولا لأ) مع إعطاء صلاحيات اكبر لنواب الشعب و الحد من صلاحيات رئيس الجمهورية .

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...