اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الحقيقه المرعبه

drhouba

Recommended Posts

تصدقوا بقى ان فعلا خيبة قوية بس مش فى الاهلى ولا الزمالك

الخيبة القوية فينا احنا يا مصرين واتأسف ان اقول مصرين

ومش هنغنى والنبى لنكيد العزال لا هنغنى بانو بانو على اصلكو بانو :lol:

ياجماعة ياريت نفوق بقى من الدوامه اللى احنا فيها ياريتنا نكون متعصبين قوى كدا على حقوقنا اللى ضايعه من زمان

على كرامتنا اللى بتتهان بداية من اصغر عسكرى لوازير داخليه

على اطفالنا المشردين بالشوارع ،،،، على من يهينون ديننا ويعيبون فى رسولنا الكريم

وكثيير وكثيير مما يحدث فينا جميعا كمصرين وليس كاهلوية و زملكاوية

خلاص اصبحنا معندناش مشاكل غير انت اهلاوى ولا زملكاوى

وبحبك وحشتينى ... بحبك وأنتى نور عينى

ولو أنتى مطلعه ... عينى بحبك موووت

مــــــــــصــــــــــــــر

رابط هذا التعليق

• الردود 41
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

ياجماعة ياريت نفوق بقى من الدوامه اللى احنا فيها ياريتنا نكون متعصبين قوى كدا على حقوقنا اللى ضايعه من زمان

والله إنتي عندك حق بس لا زم أقول حاجة............

يا أصدقائي...........

زي ما في ناس بتشجع الآخرين على حساب الأهلي زي ما في ناس بتشجع الآخرين على حساب الزمالك.............

أنا مش مع حد في الإتنين............

كون إن في واحد عايز يعمل فتنة..............

مش معناه إن إحنا نأكدها..............

أنا بأعتذر عن هؤلاء............

وأبارك لنفسي اليوم............

فريق الكرة الطائرة بالزمالك حصل على بطولة إفريقيا لأبطال الكؤوس...........

وأنا مش مثالي.............

بالتأكيد أنا عايز أكسب الزمالك وباسكور كبير كمان ............

بس قدام أي حد تاني أنا معاه بدمي...........

وإلى العزيز دروجبا ...............

تذكر...........

بورسعيد مابتحبش الأهلي............

وفانلات الصفاقصي في مدرجات جماهير الإسماعيلية والزمالك.............

ده مرفوض برضه...............

ولا إيه ............

ألام على هواك وليس عدلا ................ إذا أحببت مثلك أن ألاما

رابط هذا التعليق

صدعتونا بموضوع الزمالك جاي الكويت اخدنا اجازة وعلطنا نفسنا ورحنا وشجعنا وفي الاخر زي العادة فضحتونا

وعلى رأي المثل يادي الشيلة ويادي الحطة رحنا على جمل وجينا على بطة

رمضان باشا .. ارفع لك القبعة :unsure: كلمتين فى الجووول

عزيزى زملكاوى فى الكويت

لكن لما شوفت الفرحة فى عيونهم وبدا يتسرسبوا فى واحد ورا التانى زى الحرامية او اليهود بمعنى اصح .....فطردناهم من المدرج وراحوا مع الاخوة الكويتيين اللى هما ما فرحوش فى الزمالك زى جماهير الاهلى الكويتية عفوا المصرية سابقا......

مش هعلق على كلامك الا بشىء واحد .. راجع التاريخ الكروى وان تعرف مين اللى بيطرد من المدرجات ويتسرسب واحد ورا التانى

وقبل ما توجه كلام غايه فى الحماسة والغيرة ، اقولك وانا والله مبتسم ، شوف الزمالكاويه كانو بتفرجو على الاهلى فى اليابان ازاى

والله كان الغل جوا قلوبهم :blush: بس مش مهم ، دايما الاهلى بيكيد العزال

بخصوص الماتش والمستوى والنتيجة

كنت عايز اقول ايه

كنت عايز اقول ايه

كنت عايز اقول ايه

.

.

نسيت

.

.

اه ، لاء افتكرت .. والله بجد فضحتونا

حسين

عدم الرد عليك أفضل لأن مفيش فايده من الكلام

يسلم فمك يا حج حسين كلمتين في الجون

والنبي لنكيد العزال ونقول اللي ما عمره اتقال يا كيدنهم بالقوي يا احنا

وبالمناسبة دي انا هقول شعر في الزمالك

جه الزمالك الكويت أخدنا اجازة وقعدنا في البيت

لعب مع القادسية وبصراحة الخيبة كانت قوية

أفضل رد على كلامك هو عدم الرد عليه أصلا لأنه لا يستحق :lol:

ومش هنغنى والنبى لنكيد العزال لا هنغنى بانو بانو على اصلكو بانو :)

عزيزتى بنت النيل ما تتعبيش نفسك إحنا بقينا كده و حنفضل كده تحياتى لك على وجهة نظرك

ومش هنغنى والنبى لنكيد العزال لا هنغنى بانو بانو على اصلكو بانو B)

والله إنتي عندك حق بس لا زم أقول حاجة............

يا أصدقائي...........

زي ما في ناس بتشجع الآخرين على حساب الأهلي زي ما في ناس بتشجع الآخرين على حساب الزمالك.............

أنا مش مع حد في الإتنين............

كون إن في واحد عايز يعمل فتنة..............

مش معناه إن إحنا نأكدها..............

أنا بأعتذر عن هؤلاء............

وأبارك لنفسي اليوم............

فريق الكرة الطائرة بالزمالك حصل على بطولة إفريقيا لأبطال الكؤوس...........

وأنا مش مثالي.............

بالتأكيد أنا عايز أكسب الزمالك وباسكور كبير كمان ............

بس قدام أي حد تاني أنا معاه بدمي...........

وإلى العزيز دروجبا ...............

تذكر...........

بورسعيد مابتحبش الأهلي............

وفانلات الصفاقصي في مدرجات جماهير الإسماعيلية والزمالك.............

ده مرفوض برضه...............

ولا إيه ............

عزيزى أرسين لوبين شكرا لك أولا لذوقك و ثانيا لطريقة تفكيرك العقلانيه ما ليش أى تعليق على كلامك لأنى مؤيد كل كلمه فيه للأسف إحنا كمصريين ما بنعرفش نحب بعض و لا بنعرف نختلف عشان كده دايما الناس حتفضل تستخف بينا و لا تعطينا حقوقنا فيه ناس هنا محتاجين منك محاضرات فى الروح الرياضيه

تم تعديل بواسطة drhouba

دى لا باظت و لا خربت ..... و لا جابت جاز لا مؤاخذه

دى عيشه ظريفه جدا

و لا فيه دماغ ضربت ..... و لا حد بيشتكى لحظه

ماشيه و الأشيه معدن

http://www.youtube.com/profile_videos?user=drhouba&p=r

http://www.arabtube.tv/users/drhouba68

رابط هذا التعليق

يا جماعة الخير ...

يا ولاد الحلال ...

شوية شوية و حنمسك في بعض .. و نزعل من بعض علشان فريق كورة ... الله يخرب بيت الرياضة اللي ممكن تعمل في الناس كده ...

ده مجرد ماتش .. و دول مجرد مشجعين فرق مختلفة ... لا هي مصر اللي خسرت.. و لا هو مصيرنا اللي لو اتحمقنا نص الحمقة بتاعت الكورة علشانه مش حندي فرصة لأي شعب تاني يشمت فينا ...

ايه اللي ضايق الزملكاوية اكتر ... اننا خسرنا ( اصلي لمؤاخذة زملكاوي ) و الا منظرنا قدام الكوايتة و مجموعة مشجعين لفريق تاني مش زعلانة زينا ...

قبل ما نلوم التانيين ... نلوم الزمالك نفسه اللي هو صورة مصغرة لمجتمعنا كله ... مليان عيال حريفة .. بس سايب نفسه لأدارة ما تفهمش في البطيخ .. بتفهم في الكوسة و بس ...

و النبي نكفي علي خيبتنا ماجور و بلاش الزعل اللي مش جايب همه ده ...

و كل واحد علي بيته بقي علشان حنرش ميه ....

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

عن كلام بنت النيل

والله العظيم حرام عليكم احنا بنخسر مجهود وفلوس ووقت وبعض علشان حاجات تافه واحنا اصلا ما عنديناش وعي لا ثقافي ولا رياضي وفعلا احنا شعب بتاع مظاهر فارغة

يا اخوانا تعالوا نتفق علي حاجة تجمعنا وبلاش بدور علي الف حاجة تفرقنا والله اول لحظات اشوف النت انهردة فعلا عقتوني وسديتوا نفسي الله يهديكم لوعايز الهدايا

وشكرا للنرفزة

عبده بيه

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

رابط هذا التعليق

ايه اللي ضايق الزملكاوية اكتر ... اننا خسرنا ( اصلي لمؤاخذة زملكاوي ) و الا منظرنا قدام الكوايتة و مجموعة مشجعين لفريق تاني مش زعلانة زينا ...

قبل ما نلوم التانيين ... نلوم الزمالك نفسه اللي هو صورة مصغرة لمجتمعنا كله ... مليان عيال حريفة .. بس سايب نفسه لأدارة ما تفهمش في البطيخ .. بتفهم في الكوسة و بس ...

لا فض فوك يا أخى موضوع خيبتنا التقيله ده لا غبار عليه و ما فيهوش فصال و ده نتيجة إداره زى ما إنت قلت لا تهتم بجماهير النادى قدر إهتمامها بالظهور على صفحات الصحف و فى برامج التلفزيون مرورا برئيس جهاز الرياضه الذى لم يثق فيه أعضاء النادى كنائب واخد بالك ؟ كنائب رئيس فتمت ترضيته بجعله مسئولا عن الرياضه فى مصر و جاء لمكانه ليحاول العبث بالنادى الذى أسقطه أعضائه فحل مجلس إداره منتخب بدون وجه حق و أتى بمجموعه من أصدقائه و محاسيبه لنصل إلى ما وصلنا إليه الأسباب كثيره و المكان لا يتسع لذكرها كلها بس الموضوع مش خناقه مع الأهلويه فى نظرى المفروض إحنا كمصريين نغطى على بعض مش فى الكوره بس لأ.... فى كل المجالات و إذا سقط أحدنا أو أخطأ لا نشمت فيه أمام الأغراب اللى هم أصلا نفسهم يشمتوا فينا لأسباب نقص قديمه متأصله فى نفوسهم فأنا لا إعتراض لى لو كان نفس السلوك فى بلدنا إنما نرخص نفسنا أمامهم فنستحق أى تصرف يتصرفوه معانا فى جميع المجالات .... مش كده و اللا إيه ؟

تم تعديل بواسطة drhouba

دى عيشه ظريفه جدا

ماشيه و الأشيه معدن

رابط هذا التعليق

اخونا العزيز دكتور هوبه اسعد الله مساءك

والله عمرنا ما نفرح في بعض ولازم نفرح لبعض

مصر كلها تعيش حالة في منتهي التفاهة الرياضية بسبب التعصب الاعمي للاندية

النادي الزمالك من اعرق الاندية في افريقيا والعالم العربي ولا يستطيع اي شخص ان ينال من مكانه الزمالك وتاريخه المشرف

مش لمصلحة الاهلي ان يكون النادي الزمالك ضعيف او في حالة عدم توازن ومن هنا تاثر تاثير سلبي علي النادي الاهلي والاندية الاخري

تصرفت الافراد او بعضها لا يدل علي الكل او الشعب عامة وممكن حضرتك كنت متنرفز شوية من النتيجة وبالتالي ظهرب لك الصورة كما تفضلت

واخير استطاعت الحكومة الغبية واعلامنا التافه ان تجعلنا نخبط في بعض وننسي مشاكلها ومشاكلنا اليومية وراء رغيف العيش

الزمالك لازم هيعدي الفترة العصيبة دي ويرجع ينافس ويستكمل تاريخه المشرف

تحياتي لكل مصر الطيبة والذكية واللذيذة وتحياتي اليك الدكتور العزيز

عبده بيه

رابط هذا التعليق

يا جماعة الخير ...

يا ولاد الحلال ...

شوية شوية و حنمسك في بعض .. و نزعل من بعض علشان فريق كورة ... الله يخرب بيت الرياضة اللي ممكن تعمل في الناس كده ...

ده مجرد ماتش .. و دول مجرد مشجعين فرق مختلفة ... لا هي مصر اللي خسرت.. و لا هو مصيرنا اللي لو اتحمقنا نص الحمقة بتاعت الكورة علشانه مش حندي فرصة لأي شعب تاني يشمت فينا ...

ماخلاص بقى يا سكوربيون هنكفى عليها ماجور هنفضح نفسنا هنا كمان انا ناقص ياخويا :)

اقولك لما اروح على البيت لحسن اتبل مايه والدنيا برد اليومين دول :D

وبحبك وحشتينى ... بحبك وأنتى نور عينى

ولو أنتى مطلعه ... عينى بحبك موووت

مــــــــــصــــــــــــــر

رابط هذا التعليق

الفاضل Scrpion

كلامك ده فى الحقيقة بينقل الموضوع نقلة تانية خالص .. وجهة نظر سليمة 100% ..

خايف أعلق على كلامك أكون باخرج بالموضوع إلى منتدى آخر مثل منتدى الموضوعات الجادة أو حتى منتدى القضية الفلسطينية .. ما تستغربش .. أصلك لمست قضية مهمة جدا وهى قضية "الديموقراطية مسئولية .. وليست من لزوم الوجاهة " .. ربنا يسهل وافتح هذا الموضوع فى واحد من المنتديين اللى قلت عليهم .. قد يبدو الربط بين الزمالك والديموقراطية والمسئولية والقضية الفلسطينية حاجة كدة "سمك لبن تمر هندى" .. لكن صدقنى لما افتح الموضوع حتعرف أنا قصدى إيه .. بس ابقى تعالى

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

اخوتي الافاضل، بالرغم من الإلم اللي حسيت من رد قلة من الاعضاء، الإ اني سعيدة جدا بردود اعضاء افاضل من مشجعي الاهلي زي عبدة بية و Arsen Loben. حقيقي والله انتم حسستوني إن لسه في امل في الجمهور المصري البعيد عن التعصب والعنصرية زي حضراتكم. حقيقي لكم مني الف تحية. اما الاخوة اللي ردودهم عكس كدة، فردي زي Drhouba ما قال حقيقي لاتعليق. اختي بنت النيل و استاذنا Scorpion ، حقيقي كلامكم زي مابيقولوا في الجون... تحليل صادق لحال مجتمعنا وللتعصب والإنحدار اللي وصلنا له. الاخ العزيز ابو محمد، منتظرين بشغف لطرح حضرتك للموضوع إن شاء الله. اخوتي زمالكاوي في الكويت وdrhouba ، تفتكروا محمود سعد هيقدر يعمل حاجة!!!!!! وتفتكروا اية الحل عشان النادي يرجع لإيام عزة... والله النادي اتظلم بمجالس الإدارة العقيمة اللي مسكتة. انا متهيألي انه على الحال دة من إيام د. كمال درويش.

تم تعديل بواسطة Siwa

لا تيأسن من لطف ربك

إن كنت تغدو في الذنـوب جليـدا ... وتخاف في يوم المعاد وعيـدا

فلقـد أتاك من المهيمـن عـفـوه ... وأفاض من نعم عليك مزيـدا

لا تيأسن من لطف ربك في الحشا ... في بطن أمك مضغة ووليـدا

لو شــاء أن تصلى جهنم خالـدا ... ما كان أَلْهمَ قلبك التوحيــدا

من شعــر الإمام الشافعي

رابط هذا التعليق

عزيزى drhouba

اولا ، اوعى تزعل منى :) انا اهلاوى اه لكن مش متعصب

بس بجد .. فضحتونا

انت عندك رأى تانى ؟!! فريق جاى من غير مدرب ، وياخد 2-1 ويروح فى مستوى لعب متدنى فى نفس خط السير الهابط ... ده على مستوى الفريق

على مستوى المشجعين والزملكاويه .. تفتكر لو كان الزمالك غلب ، كان فيه حد من الاهلاويه هيتكلم نص كلمه .. على عكس الزملاكاويه لما كسبنا اول ماتش فى اليابان و اكيد انت عارف كان ايه رد الفعل الزملاكاوى الجمهورى :D

على العموم

ردك عليا اعتبره رد عصبى شويه ( مقبول بعد الماتش انك اكيد متعصب )

وردك على رمضان فيه نسبة تجاوز ( يا رمضان من اهلاوى الى اهلاوى الناس زعلانه بعد الماتش وخليك انت الكبير :unsure: وبعدين عتاب اهلاوى صديق ، انت برضو زودتها شويه )

وعلى العموم يا سيدى اثباتا للروح الرياضيه العاليه اوعدك وكل الزملاكاويه وخصوصا رابطة الزملاكاوية الحديثة فى الكويت لو الزمالك غلب الاهلى فى الماتش الجاى يوم 30 لاوزع بيبسى :unsure:

( عشم ابليس فى الجنة )

( اه يوم 30 هكون فى مصر ، مش مهم هبعتلكم البيبسى بالـ دى اتش ال :ph34r: )

على العموم يا drhouba حقك عليا لو كنت زعلت منى وهات دماغك ابوسها ( علشان تعرف انى اهلاوى طيب )

الفاضلة بنت النيل ،

والله بانو بانو على اصلكم بانو ، كنت تقوليها لما اتغلبنا من انترناسيونال (الاهلى يعنى ) طبعا تقوليها لجمهور الزمالك

بالنسبة للجزء الثانى من مداخلتك .. عندك حق . بس الانتماء الى اى شىء مهم( حتى لو كان انتماء لشىء للترفيه) ، وخصوصا وان تقريباً الجيل الجديد كله .. مش عارف اصلا يعنى ايه انتماء.

وطبعا ضمن الحدود والقواعد والاصول

عزيزى Arsen loben

ايه يا عم ، مالك زعلان ليه ؟!

جماهير الزمالك زعلانه ومتعصبه ، وبعض من جماهير الاهلى بتغيظها

مناوشات بتحصل كتيييير ( برضو ضمن الحدود والقواعد والاصول )

يا عبده باشا

عنك حق فى المداخلة الاخيرة ، رغم انك بتسيس الموضوع ،الحكومة بتلهى الناس ، بس مش بس الكورة ، الكورة والترم ووراه الميد ترم فى الجامعة ، والثانوية العامة 3 سنين وغلو الاسعار وراه وزير يتكلم على الحجاب وراها مظاهرات مدعومة حكومياً على موضيع معينى وتضخيم اعلامى على موضوع تانى .. كلها اساليب للالهاء و .... شفت انت اخذتنى لحد فين ، يا عم خلينا فى الكورة

الفاضل Scorpion

رش الميه عداوة :)

عزيزى Siwa

عبدة بية و Arsen Loben. ما قالوش ولا مره انهم اهلاويه !!

على العموم يا رب محمود سعد يعمل حاجات مش حاجه ( علشان الدورى يسخن الاهلى زهق من عدم وجود منافسه )

وعايز اقول لك برضو ، لا تغضب ، فالموضوع فى الاول و فى الاخر ترفيهى لا يزيد ولا يقل

كلام نهائى لكل الزملاكاويه

هارد لك على الماتش ، بس متقولوش عملنا اللى علينا

حسين

تم تعديل بواسطة Huss.

من فضلك ..دعنى أرى كيف تتحدث حتى أعرفك .. ودعنى أرى كيف تختلف حتى أحترمك .

رابط هذا التعليق

عزيزى drhouba

اولا ، اوعى تزعل منى :D انا اهلاوى اه لكن مش متعصب

بس بجد .. فضحتونا

انت عندك رأى تانى ؟!! فريق جاى من غير مدرب ، وياخد 2-1 ويروح فى مستوى لعب متدنى فى نفس خط السير الهابط ... ده على مستوى الفريق

على مستوى المشجعين والزملكاويه .. تفتكر لو كان الزمالك غلب ، كان فيه حد من الاهلاويه هيتكلم نص كلمه .. على عكس الزملاكاويه لما كسبنا اول ماتش فى اليابان و اكيد انت عارف كان ايه رد الفعل الزملاكاوى الجمهورى :unsure:

على العموم يا drhouba حقك عليا لو كنت زعلت منى وهات دماغك ابوسها ( علشان تعرف انى اهلاوى طيب )

شكرا يا huss على ردك و لا يهمك ... بالنسبه للزمالك طبعا عندك حق و مفيش حد يقدر يقول مثلا إنهم رفعوا راسنا أنا إعتراضى الوحيد إننا نخلى الحاجات دى بيننا و بين بعض أو حتى فى ملاعبنا جوه مصر ... قضيتى أكبر من كده قضيتى إننا كمصريين فى أى مجال فى الغربه نكون ستر و غطا على بعض مهما كان فى نفوسنا تجاه بعض لنفرض على الغير إحترامنا ... أما الزمالك فمشكلته إنه صوره مصغره من المجتمع المصرى يعنى مالوش صاحب و كل الناس صوتها عالى و محدش بيسمع حد و لا حد بيحترم رأى الآخر رغم إن فيه كفاءات فنيه أكتر من الأهلى و لكنها مهدره و السلام ختام

اخوتي الافاضل، بالرغم من الإلم اللي حسيت من رد قلة من الاعضاء، الإ اني سعيدة جدا بردود اعضاء افاضل من مشجعي الاهلي زي عبدة بية و Arsen Loben. حقيقي والله انتم حسستوني إن لسه في امل في الجمهور المصري البعيد عن التعصب والعنصرية زي حضراتكم. حقيقي لكم مني الف تحية. اما الاخوة اللي ردودهم عكس كدة، فردي زي Drhouba ما قال حقيقي لاتعليق. اختي بنت النيل و استاذنا Scorpion ، حقيقي كلامكم زي مابيقولوا في الجون... تحليل صادق لحال مجتمعنا وللتعصب والإنحدار اللي وصلنا له. الاخ العزيز ابو محمد، منتظرين بشغف لطرح حضرتك للموضوع إن شاء الله. اخوتي زمالكاوي في الكويت وdrhouba ، تفتكروا محمود سعد هيقدر يعمل حاجة!!!!!! وتفتكروا اية الحل عشان النادي يرجع لإيام عزة... والله النادي اتظلم بمجالس الإدارة العقيمة اللي مسكتة. انا متهيألي انه على الحال دة من إيام د. كمال درويش.

عزيزى siwa كما قلت أنت بنفسك هناك تعليقات محترمه تستحق الرد عليها و هناك النوع الآخر لا يستحق لذا فالأفضل مع هذه النوعيه ألا ترد عليها من الأساس لأنك ستدخل فى متاهات ... أما فيما يخص الزمالك فلن يحدث أى جديد لأن الزمالك أولا فى حاجه للدعم فى مراكز كثيره بالفريق و فى حاجه للدعم أيضا فى مجلس الإداره و قبل هذا و ذاك أن يرفع حسن صقر يده الكريمه عن النادى لأن الموضوع بالنسبه له مش أكتر من تصفية حسابات شخصيه مع أعضاء محترمين لم يقبلوه نائبا لرئيس مجلسهم فإذا فى غفله من الزمن نجده مسئول عن الرياضه فى مصر كلها فماذا تنتظر ليس فقط لنادى الزمالك و لكن للرياضه كلها و هذا هو حالنا عموما و لا أدرى إلى متى سنستمر هكذا و لا إلى أى مستوى منحدر أكثر من ذلك سنصل

اخونا العزيز دكتور هوبه اسعد الله مساءك

والله عمرنا ما نفرح في بعض ولازم نفرح لبعض

مصر كلها تعيش حالة في منتهي التفاهة الرياضية بسبب التعصب الاعمي للاندية

النادي الزمالك من اعرق الاندية في افريقيا والعالم العربي ولا يستطيع اي شخص ان ينال من مكانه الزمالك وتاريخه المشرف

مش لمصلحة الاهلي ان يكون النادي الزمالك ضعيف او في حالة عدم توازن ومن هنا تاثر تاثير سلبي علي النادي الاهلي والاندية الاخري

تصرفت الافراد او بعضها لا يدل علي الكل او الشعب عامة وممكن حضرتك كنت متنرفز شوية من النتيجة وبالتالي ظهرب لك الصورة كما تفضلت

واخير استطاعت الحكومة الغبية واعلامنا التافه ان تجعلنا نخبط في بعض وننسي مشاكلها ومشاكلنا اليومية وراء رغيف العيش

الزمالك لازم هيعدي الفترة العصيبة دي ويرجع ينافس ويستكمل تاريخه المشرف

تحياتي لكل مصر الطيبة والذكية واللذيذة وتحياتي اليك الدكتور العزيز

عزيزى عبده باشا مش بيه كلامك محترم و يفرض على الواحد التوقف عنده و عندك حق فى كل كلمه قلتها و تحياتى أيضا لكل مصر الذكيه الطيبه العظيمه اللى وحشتنى قوى

عاجبك كده ؟ فيه حد يرش ميه بالليل كده أهو كل الناس اللى دخلت على الموضوع جالها برد :)

دى عيشه ظريفه جدا

ماشيه و الأشيه معدن

رابط هذا التعليق

عايزين تعرفوا أنا زعلان ليه.............

أنا زعلان عشان إحنا بنزود النار مش بنطفيها.............

رابط هذا التعليق

حبيبى أرسين إحنا جايين بس نهدى النفوس -_-

دى عيشه ظريفه جدا

ماشيه و الأشيه معدن

رابط هذا التعليق

اوتاكا مش دروجبا يا ناس

مع ان الاتنين علموا على بطيخه

المهم يا جماعه الناس لازم تفهم ان دى رياضه

لا ليها علاقه لا بوطنيه و لا انسانيه و لا اى حاجه

انا ازعم انى ممكن اكون الوحيد هنا اللى بشجع فرقه اجنبيه و بروح وراها الاستاد و بشترى الجرنال كل يوم علشان اعرف اخبار فرقتى يعنى مشجع موالى للفرقه بدرجه كبيره و بشوف ازاى الناس و بما فيهم انا بيعملوا ايه فى الفريق المنافس اللى من نفس المدينه صور و يفط و حاجات تفطس من الضحك بس كله فى اطار الرياضه

احنا شعوب عاطفيه جدا و ده شئ كويس بس فى نفس الوقت له متطلبات

ايه علاقه كونك مصرى تشجع الزمالك او الاهلى

ايه علاقه ده بالحضاره من اساسه

المشكله انوا النظره الورديه دى بتخليكوا تشوفوا امور عاديه جدا على انها مصيبه قوميه مع انها لا تدل على شئ

مثلا انتوا شايفين انه فى ظاهره مع ان انا شايف انه بقى فى احترافيه و بطل الجمهور يشتم بعضه لان فى روابط فى الناحيتين بتمنع الشتيمه و بقى فى مناظر جيده فى الاستاد عكس زمان يعنى

لكل وجه نظر بس انا مش شايف كارثه من اساسه

و بكينا.. يوم غنّى الآخرون

و لجأنا للسماء

يوم أزرى بالسماء الآخرون

و لأنّا ضعفاء

و لأنّا غرباء

نحن نبكي و نصلي

يوم يلهو و يغنّي الآخرون

رابط هذا التعليق

لا فض فوك يا عم أوتاكا تحيه من زملكاوية الخليج العربى اللى أنا نصبت نفسى متحدثا بالنيابه عنهم من غير ما آخد رأيهم ( أصل أنا راجل ديمقراطى ) ... هو مفيش زملكاويه غيرى أنا و إنت و اللا إيه ؟ كلام فى سرك عاوزين نبعت لهم نداء يرجعوا من الجبال و الشعاب و نديهم الأمان عشان نبقى عزوه و مش كل ما نتكلم يطلع علينا حبايبنا الحلوين حياكلونا

تم تعديل بواسطة drhouba

دى عيشه ظريفه جدا

ماشيه و الأشيه معدن

رابط هذا التعليق

الاخوة والاخوات كلا باسمه فعلا انتم اسبتوا اننا في احسن حالة من الديمقراطية وبعد ما كان الدكتور العزيز زعلان رجع يغازل فينا برافوا عليك وبرافوا للشعب الواعي اللي كل يوم بيصحي شوية وان شاء الله الحال هيتغير بالمرة ومش هنقل عن جماهير فرنسا اللذيذة اللي بيقعدوا جنب بعض ويحبوا بعض وحالة ما بعدها من الاخلاق الجميلة والرمانسية الفرنسية الرائعة ان شاء الله الزمالك هيرجع احسن مما كان واحنا نضحك يوم من الايام علي حوارنا هذا برافوا يا ولاد مصر الغالية بحبكوا اوي اوي الله يبارك فيكم جميعا وللاخ العزيز اللي قال اني سيست الموضوع اخي السياسة في كل حاجة في حياتنا حتي لو كنا مش بنهتم بالسياسة مع تحياتي

عبده بيه

رابط هذا التعليق

الاخوة والاخوات كلا باسمه فعلا انتم اسبتوا اننا في احسن حالة من الديمقراطية وبعد ما كان الدكتور العزيز زعلان رجع يغازل فينا برافوا عليك وبرافوا للشعب الواعي اللي كل يوم بيصحي شوية وان شاء الله الحال هيتغير بالمرة ومش هنقل عن جماهير فرنسا اللذيذة اللي بيقعدوا جنب بعض ويحبوا بعض وحالة ما بعدها من الاخلاق الجميلة والرمانسية الفرنسية الرائعة ان شاء الله الزمالك هيرجع احسن مما كان واحنا نضحك يوم من الايام علي حوارنا هذا برافوا يا ولاد مصر الغالية بحبكوا اوي اوي الله يبارك فيكم جميعا وللاخ العزيز اللي قال اني سيست الموضوع اخي السياسة في كل حاجة في حياتنا حتي لو كنا مش بنهتم بالسياسة مع تحياتي

عبده باشا شكرا لمجاملتك الجميله و بالنسبه للديمقراطيه فدى مشكلة الزمالك و الزمالكاويه من 7000 سنه ( ديمقراطية الصوت العالى )

دى عيشه ظريفه جدا

ماشيه و الأشيه معدن

رابط هذا التعليق

هيه دي المشكلة يا دروجبا...........

ديمقراطية الصوت العالي.............

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 32
      اقدم لكم الحقيقه الغائبه عنكم وهى ان فرعون وقومه كانوا هكسوس من فلسطين وبادية الشام وليسوا مصريين كما يشاع خطا , وهذه الحقيقه راسخه وواضحه بدلائل من القران الكريم ودلائل اخرى عديده, الهكسوس هم شعب خليط سكن فلسطين وشمال الجزيره العربيه واحتل شمال مصر لمدة 400 سنه تقريبا ويطلق عليهم شعوب الملوك الرعاه, وهم بدو. وكانوا يبنون ابنيتهم وصروحهم من الطين وليس الحجاره(ولكن الله دمر ما كانوا يعرشون), كما ان هؤلاء الهكسوس ال فرعون ومن قبلهم ممن عايش يوسف عليه السلام لم يبنوا حجرا واحدا من الحضاره المصريه
    • 23
      لم تتعرض طافه في التاريخ القديم او الحديث لما تعرض له من اطلق عليهم لقب الخوارج فطوال 1400 عام منذ خروجهم المزعوم عن امير المؤمنين على بن ابي طالب كرم الله وجهه و هم الفرقه الوحيده التي حاربها كل اهل الارض جميعا دون تفرقه فاهل السنه حاربوهم و الشيعه ناصبوهم العداء و لم يلاقوا من اي فئه من المسلمين اي تعاطف فما حقيقه هولاء الخوارج ؟ و اما قصه المعتزله فمختلفه قليلا فلقد بدأوا كجميع الطوائف الاسلاميه التي امنت بالقدريه فحوربوا و قوتلوا و اتهموا بالزندقه ثم دار الزمن دورته و اصبحوا هم الحكام
    • 0
      http://www.youtube.com/watch?v=_o24fcRjE44 لو سئلنا الكائن الاخوانى الذى هبط على كوكبنا بالخطأ عن صحه هذه الاتهامات لمرسيهم وجماعته فعلى الفور سيكذب الخبر من دون ان ينظر الى فحواه حسنا ! .. سنقر لك بالتكذيب للخبر .. ولكن سنعيد عليك السؤال بطريقه مباشرة هل نفى او دافع عن نفسه كل من مرسى او الشاطر او ايا من قيادات الا خوان عن هذه الوثيقه التى ظهرت وقام بالتكذيب لها على الفضائيات او فى اى من وسائل الاعلام ؟ وهل نفى كل من اوباما او ادراته الامريكيه هذه الاتهامات فى اى من وسائل ا
    • 0
      فى الكام يوم الى فاتوا ظهرت بعض الحوادث المؤسفة على المجتمع المصرى كانت تحدث فى الماضى ولكن على استحياء حاليا ظهرت على الشاشة وبقوة بل وببجاحه بدأت بموقعة الجمل ولم تنتهى بموقعه الجلابية واليوم على مصراوي اخبار عن ثلاث مشاجرات بها حوادث قتل 1-قوات الصاعقة والشرطة المدنية تنهي أعمال بلطجة وترويع للمواطنين بالشرابية 2-مقتل شخص واصابة 4 في معركة مع بلطجية بالتجمع الخامس 3-اشتباكات بين بلطجية وأهالي بالإسكندرية والجيش يتدخل لحل الأزمة كل ذلك فى يوم واحد وهذا ما وصلت اليه الاخبار فقط و
    • 6
      و لمن لم يشاهد تسجيلات الحريرى قبل ذلك ها هى http://www.youtube.com/watch?v=8srwMZ6rx_E طبعا التسريب دا كان ليه نتائج كارثيه على الحريرى اقواها اعلان السعوديه رفع يدها عن الوساطه فى حل المازق البنانى و اضطر مكتب الحريرى الى اصدار بيان اعتذار و تعلل بان هذا التسجيل من سنوات عده و انه الان يكن لكل الاطراف الذين تم ذكرهم فى التسجيل كل احترام و صداقه و لكن بالطبع لم يجد ذلك نفعا مع احد فى انتظار تسريبات الجزيره مع تساؤل بسيط حول يا هل ترى هل ستطال هذه التسريبان الشان القطرى اما انها موجهه فقط
  • أضف...